Hond met problemen? Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
idylle
Berichten: 5791
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Re: Hond met problemen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 08:23

Kun je voor elke dag beschrijven hoe zijn dag eruit ziet? Dus hoelaat worden jullie wakker, hoe en hoelaat eet hij, hoe zien de plas en poep momenten eruit? Enzovoort.


smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:47

[***] schreef:
Dit is niet het enige artikel hierover maar dit kon ik het snelste vinden. Ik heb me er uitgebreid in verdiept voor mijn pup kwam. Als ik de andere bron terugvind zal ik hem plaatsen.


Dus slaapt jou hond dan bij je of zet je een wekker om midden in de nacht na die 4 uur bij hem/haar te zijn? Hoe doe je dat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 11:49

smurffie schreef:
[***] schreef:
Dit is niet het enige artikel hierover maar dit kon ik het snelste vinden. Ik heb me er uitgebreid in verdiept voor mijn pup kwam. Als ik de andere bron terugvind zal ik hem plaatsen.


Dus slaapt jou hond dan bij je of zet je een wekker om midden in de nacht na die 4 uur bij hem/haar te zijn? Hoe doe je dat?


Mijn hond slaapt bij me ja. Sowieso zit er een verschil tussen dag en nacht. Hoef je het niet mee eens te zijn en doe wat je zelf wilt, maar er is niet voor niets onderzoek gedaan.

smurffie
Berichten: 11126
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Hond met problemen? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-21 12:04

En uit dat onderzoek komt iets heel anders dan jij zegt dat eruit komt.
Honden slapen vele uren op een dag. Als jij zorgt dat zijn actieve uren zijn als hij bij je is, maken de uren alleen minder uit.
Ook de mate van zelfstandigheid van de hond maken ontzettend veel verschil.
Ik heb er 2, de ene is super baasgericht maar ook zelfstandig: slaapt zodra wij de deur uit gaan en wordt wakker als ze de auto hoort.
De ander, mega aanhankelijk en vind alles leuk, die gaat echter direct opzoek naar speelgoed, kluiven, sloopwaar. Die kan slechter alleen zijn en zichzelf ook minder vermaken als we er wel zijn.

Nu zijn mijn honden bij uitzondering 3 uurtjes alleen in hun eigen huis samen, en bij nog groter uitzondering ( lees 1 keer per 2 maanden) 6 uurtjes alleen bij mijn ouders met hun 2 honden.
Maar ik vind wel dat mensen erg snel zeggen dat iets niet kan. Een uur of 6 buitenkennel met dus mogelijkheid zich te ontlasten zonder de baas boos te maken, speelgoed en uitzicht is echt beter dan 3 uur op een flatje op een bank en het tapijt voor de gemiddelde hond.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chinas, Hobbyhorse, justkid, Majabeestje, Nayan, sasja0705, Unoo en 112 bezoekers