Secret Santa 2021 - The dog edition

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
EmptyWords
Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 17:05

Het enige dat ik aan zou willen passen is eerder beginnen inderdaad. Dan kun je de kosten spreiden.

Verder vind ik juist de verrassing van wat er kan komen erg leuk.

Dingen die ik mijn hond niet geef of voer heb ik bij de wensen neergezet en mijn SS heeft dat ook goed gelezen.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.


StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 18:05

Ik zou het fijn vinden als er een verplichte voorstel ronde zou komen en verplicht 1 bericht in het topic per week.

Eerder lootjes trekken vind ik niet nodig, maar dan wel al eerder beginnen met de verplichte berichten te plaatsen.

Ik had een lootje die 3 woorden in dit topic heeft gezet en dat was heel jammer.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

idylle
Berichten: 5791
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:24

KimD schreef:
Toch is denk ik zo'n 90 tot 95% van de pakketten zeker €20,- tot €25,- gevuld als ik de unboxing bekijk in het topic.

Het lijkt mij dus helemaal niet gek om het budget te verhogen, als dat betekend dat een aantal mensen niet mee (kunnen) doen is dat heel jammer maar niks aan te doen natuurlijk.

Door het verhogen worden de pakketten ook meer gelijk. Hondenspul is nou eenmaal iets duurder.



Nou, dit zou ik echt heel flauw vinden. Mensen buitensluiten omdat ze het niet kunnen betalen.... -O- -O-
Het gaat om de kerstgedachte toch?

Zoe_97
Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:26

Ik zou ook graag volgend jaar weer meedoen en inderdaad bedrag verhogen is zeker een goed idee in mijn ogen. 12,50 is echt weinig om een fatsoenlijk pakket samen te stellen zonder schadelijke action producten.
Zoals iemand hierboven al zei dat enkele dan uit de boot vallen, is natuurlijk jammer. Maar als je een paar euro meer niet kan missen is het misschien sowieso een slimmer idee voor je budget hier niet aan mee te doen (niet gemeen bedoeld trouwens!!).

Ik ben niet echt super actief geweest omdat ik het druk had. Maar wist gelukkig dat mijn lootje hier geen probleem mee zou hebben :D

Mystic Realms Border Collies
http://www.mysticrealms.be

idylle
Berichten: 5791
Geregistreerd: 25-09-05
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:37

Oh wauw ik verbaas me echt enorm over het geld hier. Hoe haal je het in je hoofd om te zeggen dat het misschien slimmer is om niet mee te doen als iemand een paar euro extra niet kan missen... echt wauw....Ik vind dit echt een hele vieze nasmaak geven van een super leuk gebeuren, heel erg jammer....
Ik zou het super leuk vinden om volgens jaar weer mee te doen, maar er zijn mensen die gewoon niet meer als 12,50 kunnen missen, kan dat niet gewoon gerespecteerd worden? Als je een duurder pakket wilt ontvangen, moet je er gewoon niet aan mee doen en zelf lekker gaan shoppen voor je eigen hond toch? Dan weet je zeker dat alles aan je wensen voldoet en dat het duur genoeg is...
Ik vond het super leuk zoals het was, het enige dat voor mij mag veranderen is dat iedereen zich voorstelt, dat maakt het raden wat makkelijker haha. Maar voor mij hoeft ook niet iedereen vaker te reageren hoor. Mijn lootje had alleen in het topic gezet ; wij doen mee. En ook daarmee is het geraden, dus wat ik wil zeggen, ik vind het prima zoals het is.

Het geld zit me echt wel dwars... Er zijn mensen die van een bijstand leven en al weinig leuks kunnen doen omdat ze krap aan rond kunnen komen, dan steken ze tijd en moeite hierin en dan moet het bedrag omhoog... Nahhhh echt heel raar.... Maar goed. Als het minimale budget 12,50 blijft die ik weer mee, anders stopt het hier voor mij. Vind het niet tof als er mensen uitgesloten worden.

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:40

Hmm lastig. Ik ben inderdaad niet voor buitensluiten. En je kan inderdaad bij een kringloop een hoop halen. De roze Yoshi knuffel die mijn lootje kreeg was ook maar 0,50€ van de kringloop. Had ik 'm nieuw gekocht, was die denk ik wel €15,- geweest. Was dat dan beter geweest omdat ik een bepaald budget moet halen?

Maar ik vind wel een verschil zitten tussen voor 12,50€ een bot en een balletje kopen. Of voor 12,50€ de hele kringloop leeg kopen aan super leuke spullen.

En in de situatie van KimD die dan geen 'goedkope troep' wil (begrijpelijk hoor) denk ik dat je dan dus zelf ook geen dozen vol spullen gaat verwachten. Zelfde als dat wanneer je meedoet met 2+ honden je gewoon niet evenveel krijgt per hond als wanneer je met 1 meedoet. Maar dat verwacht je dan ook niet neem ik aan.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:41

Ik denk dat we even terug moeten naar het verbeter lijstje zonder dat er straks een 'vervelende' smaak komt aan SS DE 2021.

Qua verhoging, KimD heeft het SS idee geopperd voor honden. En als vanaf dag 1 het budget al hoger was had niemand hier moeite mee gehad.
En hadden de mensen met een klein budget zich al niet aangemeld.

Ik denk dat niemand in dit topic iemand wilt buiten sluiten. Maar ik merk toch dat veel mensen zich toch wel bezwaard voelde om niet extra uit te pakken voor hun lootje.

Ik ben het eens dat de tekst misschien genuanceerder had gekund. Maar goed, het is nu eenmaal gezegd...

(Geschreven tekst is zonder emotie, dus ik voeg dit er even bij; ik wil niemand voor z'n voeten schoppen of een slecht gevoel geven met dit berichtje) :)

MarlindeRooz
Correspondent
Berichten: 33779
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:43

Het is eenieder vrij om een eigen SS - hond topic te starten toch? Ik doe denk ik niet meer mee als het 25 euro wordt want ik heb dan niet eens een eigen hond meer. En ook geen geld. :P

Maar het is maar een secret Santa topic op een forum. Het is niet zo dat je mee MOET doen.

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:43

Iets eerder beginnen vind ik ook wel fijn ja!

Verder mag budget van mij wel iets omhoog.
En zoals meer gezegd is vind ik het ook wel fair dat iedereen beetje gelijk loopt qua budget. Ongeacht aantal honden dan.

Vind niet dat iemand met 1 hond bij wijze van minder zou moeten krijgen dan iemand met 30 honden bij wijze van.

Gewoon om teleurstelling te voorkomen bij mensen die versturen en ook ontvangen. Dan hoef je ook niet het gevoel te hebben dat je iemand “te kort” doet terwijl je precies doet wat de bedoeling is. En dat geldt niet voor mij, want ik heb daar absoluut geen last van. Maar heb wel meerdere keren voorbij zien komen dat mensen twijfelen of hun pakket wel goed genoeg is. En dat is jammer terwijl allemaal leuke pakketten waren :D

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 19:53

Het heeft niks met buitensluiten te maken maar met budget, als het past binnen je budget doe je mee, zo niet, dan niet.

Voor de een past een G-Star jeansbroek binnen het budget, voor de ander niet, wilt toch niet zeggen dat G-Star dan mensen buitensluit, of wel?


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

cursebreaker
Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:53

Ik denk dat niemand een ander bewust wil uitsluiten en iedereen mag een mening geven. Krijg het idee dat er misschien ook wat meer wordt gemaakt van wat er gezegd wordt.

Iemand met 1 hond hoeft ook niet minder te krijgen als iemand met meer honden bv als je het in verhouding ziet. Ik wilde gewoon voor de hond een speeltje; snacks en een paar leuke extra items. Maar als mensen vinden dat je met meer honden dan niet ook voor elke hond apart dingen kunt kopen is toch ook wel jammer. Je kunt t ook in verhouding zien. Wat ik voor 7 nu gedaan heb had ik voor 1 of 2 honden in verhouding ook zo gedaan bv. Ik had voor mezelf in gedachten: dit ga ik voor elke hond doen en of dat er nu 1,3 of 7 zijn… jammer dat dat niet in verhouding wordt gezien dan. Maar zo had toch niemand een zelfde pakket en toch waren alle pakketten leuk dus ik snap zelf niet zo goed waarom sommige dingen dan zo uitvergroot worden maar goed, iedereen ziet dingen anders natuurlijk.

Ik vind het lastig want mensen die opperen om idd budget te verhogen worden aangevallen omdat ze anderen dan willen uitsluiten, de een vind dat je met meer honden ook niet meer moet kopen en de ander vind dat dit wel kan en waar trekken we een grens? Jammer dat eigenlijk alles nu onder een vergrootglas ligt en discussies oproept, iets wat bedoeld was om gewoon te bespreken en op een positieve manier dingen aan te passen/verbeteren etc voor een volgende keer.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

candalisa
Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 19:56

Vandaar mijn idee om 2 groepen te doen… dat werd afgeschoten omdat er verdeling in kwam maar nu zijn er we mensen die graag mee doen maar dan pech hebben dat vind ik dan wel jammer. Ik zelf vond het ook te laag en vind ook 25 of meer realistischer maar ik snap dat andere dat niet kunnen/willen. Als er evt 2 groepen komen 1 van 12,50 zijn er ook al een aantal zie ik zo en een voor hoger is iedereen toch ook blij? Kunnen ook evt 2 aparte topics worden toch?
Ik vond het een geweldig leuk concept maar ik snap wel de reactie van sommige die zich ongemakkelijk voelde niet omdat een ander er niet blij mee zou zijn maar wel omdat ze dan ook graag meer hadden willen/kunnen doen. Hoe dan ook doe ik graag volgend jaar weer mee en hoop ik eem knaller van een pakket te kunnen maken.

CC Justa Sally Doll *Sal*
[ITP] Waar het allemaal begon ...
Just one Fantasy *Sydney*
[KS-ITP] Mijn eigen Champagne Fantasy
*Sterre*

Luna2006
Berichten: 3160
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:01

opzich is budget relatief...
Als iemand heel handig is en klein budget heeft kan die bv een truitje breien (sorry mijn chi's slapen met een truitje in de winter :+ ) Of een pyama voor bv een windhond ofzo. Dat scheelt een hele hap uit budget natuurlijk want een bol wol of stof is goedkoper als een aantal speeltjes en zal dat lootje vast ook heel erg gelukkig van zijn.

Ik koop in bulk snoepjes aan, want grote hond, maar daar kan je leuke dingetjes uit halen voor je lootje ook!

whoever said diamonds are a girl's best friend never owned a miniature horse
[KS-MK] Mijn Baby krijgt een baby

AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:03

Is een beetje hetzelfde als een max zetten op het aantal honden want degene krijgt meer >;)
Ik vind het zo absurd om het bedrag te verhogen.
Het is al jaren zo bij het gewone ss op 12.50 kan er gewoon echt niet bij.
Kijk naar het pakket dat ik heb gemaakt kan zomaar anders zijn volgend jaar.

Laat het lekker zo.
Vind het echt wel beetje buitensluiten zo.
Er komen ook nog verzendkosten bij heh en de een wil geen goedkoop en action spul.
Dan heb je volgend jaar dat je moet aangeven ik wil geen loodje uit België en ook niet iemand die aangeeft spul geen spul van de action te willen want anders kan ik het helemaal niet betalen

Dus zo relatief is budget niet

Ik moet het doen van 40 euro per week maar ik vind dit zo leuk om te doen en geeft afleiding

cursebreaker
Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:07

Edit

Ja en mensen die een groter pakket maken wordt nu net zo goed een rot gevoel aangepraat… want dat wordt ook niet in dank afgenomen. Wanneer is alles wel goed dan? Daarom dat ik bv opperde om wel te kijken naar aantallen afspreken in BASIS, en dan heeft Iedereen in basis sowieso een bepaald leuk pakketje. En dan krijg je die budget discussie niet want je kunt zelf kiezen hoeveel je aan wat uitgeeft en dan de optie geven dat als iemand wat extra’s wil doen dat mag en dan heeft het lootje van die santa gewoon extra geluk. Maar in basis zal niemand in principe teleurgesteld zijn- en dat was nu toch ook helemaal niet het geval? Dus ik snap sowieso niet goed waarom er gevallen wordt over mensen die iets meer uitgeven en grotere boxen maken want iedereen was met alles blij zover ik zag. En als iemand voor alle honden van het lootje wat wilt kopen mag die vrijheid/keus daar best zijn vind ik als ik t budget heb om voor alle honden wat te doen. Als iemand dat niet kan is dat toch ook niet erg en doe je toch gewoon wat Wel kan? Denk dat iedereen even dankbaar is ongeacht hoeveel er wel of niet in zit.

Maar wederom: als mensen liever niet zien dat iemand voor alle honden van een lootje iets koopt en het beperkt moet blijven tot voor 1 hond kopen pas ik me aan maar ik persoonlijk vind het niet erg als iemand met meer honden ook meer in een pakket kriigt en ik met maar 1 hond dan misschien minder. Ik vind het gewoon leuk mee te doen en ben niet veeleisend in wat ik terug ‘verwacht’. Maar zou het wel jammer vinden als ik zelf niet wat meer mag doen voor een ander dan.

er wordt toch gekeken nu juist wat handig is of niet. Met een hoger budget zouden mensen financieel met meer tijd bv kunnen spreiden werd geopperd dus ik vind het jammer dat er nu gezegd wordt dat iedereen uitgesloten wordt. Sowieso is er nog helemaal niks besloten en aangepast toch en zijn het maar ideetjes die iedereen aankaart.

En niet iedereen is bokt ss regels gewend hè. Ik heb nog nooit met de gewone bokt ss mee gedaan en altijd buiten bokt om met mensen en daar doen wij het heel anders dus wat voor de wen normaal is is dat voor de ander niet. En daar moet iedereen dan een beetje uit gaan komen. We hebben met een andere ss dingen anders gedaan met de groep waarvan ik dus ook ervaring deelde en wat een toegevoegde waarde zou kunnen zijn. Is toch niks mis mee om te kijken naar feedback van iedereen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 20:14, in het totaal 6 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Kiimm_
Berichten: 3160
Geregistreerd: 24-04-10
Woonplaats: Maurik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:07

Ik vind het op zich een goed idee om het budget te vergroten als we dan eerder beginnen, dan kan ik er gewoon geld voor opzij zetten om een leuk pakket samen te stellen. Ik vind het echt leuk om van alles wat te doen. De optie van Curse vind ik dan ook wel heel leuk. Een soort basispakket en die dan aanpassen op de wensenlijst van je lootje. Ik denk dat je dan hele leuke pakketjes krijgt met een wisselende inhoud, ik hou daar van.

Seven
Berichten: 21189
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:11

Ik denk dat een vast bedrag wel een goede kan zijn, ik had nog nooit meegedaan en ben alsnog over het budget gedaan en alsnog heb ik het gevoel dat ik veel te weinig heb gedaan.

Ook denk ik dat tip per lootje handig is kwa speelgoed, voer, spelbehoefte etc een soort standaard invul lijstje bij bij iedere aanmelding zodat je ook makkelijk kan terug kijken wie wie is en wie welke hond heeft met welke behoeftes.

Ik ken maar een paar honden van enkele topic hier en zou bij dus veel honden zonder de tips reddeloos verloren zijn wat iemand leuk vind :D

Pastel tekeningen, Naambordjes, schilderijen
klik klik klik

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:12

Maar. Dat word toch al vanaf het begin gezegd...

Het moment dat er over budget verhogen gesproken werd, werd er ook gelijk gevraagd of het een idee is om eerder te beginnen en te verloten zodat er mensen niet buiten gesloten worden?

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 20:13

Kaus schreef:
Hmm lastig. Ik ben inderdaad niet voor buitensluiten. En je kan inderdaad bij een kringloop een hoop halen. De roze Yoshi knuffel die mijn lootje kreeg was ook maar 0,50€ van de kringloop. Had ik 'm nieuw gekocht, was die denk ik wel €15,- geweest. Was dat dan beter geweest omdat ik een bepaald budget moet halen?

Maar ik vind wel een verschil zitten tussen voor 12,50€ een bot en een balletje kopen. Of voor 12,50€ de hele kringloop leeg kopen aan super leuke spullen.

En in de situatie van KimD die dan geen 'goedkope troep' wil (begrijpelijk hoor) denk ik dat je dan dus zelf ook geen dozen vol spullen gaat verwachten. Zelfde als dat wanneer je meedoet met 2+ honden je gewoon niet evenveel krijgt per hond als wanneer je met 1 meedoet. Maar dat verwacht je dan ook niet neem ik aan.


Uiteraard niet. Maar ik zat voor één hond ook ruim boven het budget en dat vond ik helemaal prima want dat was mijn keuze.


Ik denk dat Candalisa het bij het juiste eind heeft. Gewoon twee topics. Een budget topic en een iets duurder topic. Ik heb geen patent op een SS topic, het was een spontaan idee. Als dus iemand volgend jaar een SS topic wilt openen à €12,50, prima, als iemand een SS topic wilt openen met een budget van €100,-, ook prima. Als het past meld je je aan en anders niet. Simple as that!

Het lage budget is ook wat me weerhoud om mee te doen aan de normale SS, dat is mijn keuze, ik voel me daardoor ook niet buiten gesloten of anders dan de rest.

Het lijkt me dat we daarmee ook deze discussie kunnen sluiten. ;)


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Kaus
Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:13

CB, ik heb het idee dat je het erg op jezelf betrekt maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het ook voornamelijk over mezelf. Ik wil SS 2022 meedoen met 3 of waarschijnlijk 4 honden. Maar wil ik dan een pakket wat 4x zo groot is als iemand met maar 1 hond? Nee dat verwacht ik totaal niet. Ik kies ervoor om 4 honden te hebben, mijn SS kiest niemand iemand met 4 honden _O- En ik wil dus ook niet dat mijn SS zich dan verplicht zou voelen meer te kopen.

Basispakket ben ik niet per se voorstander van maar ook niet op tegen.

Op zoek naar hondenlijnen en halsbanden van echt leer? Check Unleashed Leather!

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Secret Santa 2021 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 20:14

Basispakket zou voor mij ook niet hoeven, ik vond de diversiteit van de pakketten juist heel leuk!


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Nynkster
Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:15

Stil zijn Seven, jouw pakket was echt te gek.
Bordje heeft ereplaats in het huis 8-)

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

cursebreaker
Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:18

Kaus schreef:
CB, ik heb het idee dat je het erg op jezelf betrekt maar zo bedoel ik het niet. Ik bedoel het ook voornamelijk over mezelf. Ik wil SS 2022 meedoen met 3 of waarschijnlijk 4 honden. Maar wil ik dan een pakket wat 4x zo groot is als iemand met maar 1 hond? Nee dat verwacht ik totaal niet. Ik kies ervoor om 4 honden te hebben, mijn SS kiest niemand iemand met 4 honden _O- En ik wil dus ook niet dat mijn SS zich dan verplicht zou voelen meer te kopen.

Basispakket ben ik niet per se voorstander van maar ook niet op tegen.


Edit

Nee sorry bedoelde ook jou niet specifiek maar wilde er even gewoon op inhaken omdat het idd wel iets was wat mij dwars zat namelijk (niet door jou), want eerder toen mijn pakket gezien werd kwamen die opmerkingen wel ook al snel en was hier ook al een discussie over dus zo doende dat ik gewoon even m’n eigen situatie aan haalde omdat ik dus voor meer honden kocht idd haha en ik had voor 1 hond in verhouding hetzelfde gedaan en voor 2,3 of 4 ook zeg maar.

En niemand hoeft zich ook verplicht te voelen voor alle honden wat te kopen maar ik vind wel dat een santa de vrijheid mag hebben om zelf te beslissen mocht het qua budget wel lukken dit te doen - al heb ik er wel een rot gevoel over nu door wat sommigen aangekaart hebben hierover. Ik persoonlijk kan er bv echt niet wakker van liggen dat iemand met meer honden ook een groter pakket krijgt als ik met 1 hond bv. En zo zal iemand met meer honden er toch ook geen issue van maken als santa niet voor alle honden meer kan kopen? Denk niet dat iemand dat verwacht idd. Maar als een santa het qua budget wel kan doen is het toch ook gewoon leuk :) dus ik wil best jouw santa zijn volgend jaar hoor met 4 honden hahahah. Kan wel dus zeker in komen dat mensen onzeker zijn als ze het gevoel hebben niet genoeg gedaan te geven maar dat heb ik nu andersom net zo goed omdat ik dan Te veel gedaan zou hebben. Maar wanneer is het dan wel goed zeg maar? Ik doe voor de leuk mee en verwacht echt geen box met waarde van €50 terug ofzo zeg maar haha maar vind het ook echt niet erg als een ander dat wel krijgt.



Ik ben het met Kim en candalisa wel eens dat ik op dit moment ook neig naar groepen splitsen qua budget dan. Hebben we met het boeken topic ook zo gedaan omdat er mensen waren die het om wat voor reden dan ook kleiner wilde houden en sommigen wilden wel een exclusievere box maken en dat is bij ons iig zo heel goed gegaan. Zo lag iedereen meer op 1 lijn en krijg je heen en weer minder discussies en rot gevoelens. Want die zitten aan beide kanten van het verhaal nu hoor, niet alleen bij mensen die om wat voor reden dan ook minder kunnen doen.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-12-21 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

AfricanLady
Berichten: 8003
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 20:24

KimD schreef:
Kaus schreef:
Hmm lastig. Ik ben inderdaad niet voor buitensluiten. En je kan inderdaad bij een kringloop een hoop halen. De roze Yoshi knuffel die mijn lootje kreeg was ook maar 0,50€ van de kringloop. Had ik 'm nieuw gekocht, was die denk ik wel €15,- geweest. Was dat dan beter geweest omdat ik een bepaald budget moet halen?

Maar ik vind wel een verschil zitten tussen voor 12,50€ een bot en een balletje kopen. Of voor 12,50€ de hele kringloop leeg kopen aan super leuke spullen.

En in de situatie van KimD die dan geen 'goedkope troep' wil (begrijpelijk hoor) denk ik dat je dan dus zelf ook geen dozen vol spullen gaat verwachten. Zelfde als dat wanneer je meedoet met 2+ honden je gewoon niet evenveel krijgt per hond als wanneer je met 1 meedoet. Maar dat verwacht je dan ook niet neem ik aan.


Uiteraard niet. Maar ik zat voor één hond ook ruim boven het budget en dat vond ik helemaal prima want dat was mijn keuze.


Ik denk dat Candalisa het bij het juiste eind heeft. Gewoon twee topics. Een budget topic en een iets duurder topic. Ik heb geen patent op een SS topic, het was een spontaan idee. Als dus iemand volgend jaar een SS topic wilt openen à €12,50, prima, als iemand een SS topic wilt openen met een budget van €100,-, ook prima. Als het past meld je je aan en anders niet. Simple as that!

Het lage budget is ook wat me weerhoud om mee te doen aan de normale SS, dat is mijn keuze, ik voel me daardoor ook niet buiten gesloten of anders dan de rest.

Het lijkt me dat we daarmee ook deze discussie kunnen sluiten. ;)


Ja maar dan moet er ook dus iemand zijn die dat wil organiseren.
Ik zie dat niet zitten

KimD
Berichten: 20407
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 20:28

AfricanLady schreef:
KimD schreef:


Uiteraard niet. Maar ik zat voor één hond ook ruim boven het budget en dat vond ik helemaal prima want dat was mijn keuze.


Ik denk dat Candalisa het bij het juiste eind heeft. Gewoon twee topics. Een budget topic en een iets duurder topic. Ik heb geen patent op een SS topic, het was een spontaan idee. Als dus iemand volgend jaar een SS topic wilt openen à €12,50, prima, als iemand een SS topic wilt openen met een budget van €100,-, ook prima. Als het past meld je je aan en anders niet. Simple as that!

Het lage budget is ook wat me weerhoud om mee te doen aan de normale SS, dat is mijn keuze, ik voel me daardoor ook niet buiten gesloten of anders dan de rest.

Het lijkt me dat we daarmee ook deze discussie kunnen sluiten. ;)


Ja maar dan moet er ook dus iemand zijn die dat wil organiseren.
Ik zie dat niet zitten


Ook dat is niemand verplicht en als niemand zich geroepen voelt tot het organiseren van een andere versie van SS dan is die SS er niet.

Als ik deze niet spontaan geopend had was die er ook niet geweest. *\o/*


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Azmay, ComscoreBot, kamsel, love_mandy, Maartje_M, Macyy, MariskaFally, SentiBot, Xhiske en 174 bezoekers