Wat dragen jullie honden?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:04

Welke kleuren orbilock hebben jullie ? Ik zit hier met zelfde probleem.
Diverse halsbanden lichtjes gehad en alles is of zo leeg of ziet niets .

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed


Eowyn3003
Berichten: 2223
Geregistreerd: 22-03-05
Woonplaats: Le Sud de la France

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 07:49

Ik heb ook de orbilocs, een paarse, turquoise, en amberkleurige. Heel tevreden van! Ik gebruik ze vooral om te canicrossen in het donker, en heb van teamgenoten al gehoord dat ik echt van heel ver zichtbaar ben. Vind het veel fijner dan zo'n lichtgevende halsband, deze clip ik op het harnas, blijft goed zitten en hindert niet. Ze geven volgens mij alledrie even fel licht. Misschien geeft de gewoon witte het felst licht?

Volg mijn twee leuke hondjes hier! :D

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 08:43

Ik heb de paarse en de blauwe, past bij de tuigen. Maar hiervoor had ik ook een witte. Honden lopen echt met een heel gloed om zich heen :P Ik blijf er wel bij dat een lichte kleur feller is in vergelijking met bijvoorbeeld de blauwe, maar ach .. soms wilt het oog ook wat.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 11:50

Hebben jullie daar nog speciale bevestigingen bij gekocht voor op de tuigen ?

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 12:24

Zojuist de groene en amberkleurige besteld . Bij medpets iets korting gekregen .

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:05

viphorse schreef:
Welke kleuren orbilock hebben jullie ? Ik zit hier met zelfde probleem.
Diverse halsbanden lichtjes gehad en alles is of zo leeg of ziet niets .

Ik heb net mijn twee roden binnengekregen ( Amazon was het snelst, het goedkoopst én geen verzendkosten)
Rood vind ik een kleur die ik het meest opvallen, wit was ook een optie, maar die was duurder :D

VillaNeusjes
Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 17:47

Ik heb een Violet, rood en blauw. De laatste 2 vind ik zelf 't zichtbaarste. Tegenwoordig krijg je ze standaard met quick mount. Ik had bij Violet nog een elastieken ding waar ik zelf de quick mount bij gekocht heb. Das al 7 jaar terug denk ik. Ik zag laatst op insta van orbiloc dat je nu de karabijn bevestiging er ook bij krijgt.

Ik ben ooit met een auto over m'n Violet heen gereden. Lang verhaal maar de lamp doet 't nog steeds prima, al heb ik vorig jaar de batterij moeten vervangen. Je kan daar losse kits voor krijgen, aan te raden zodat ie waterdicht blijft.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 18:50

Iemand hier ervaring met de groene orbiloc?

_classic
Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:01

Muiz schreef:
Iemand hier ervaring met de groene orbiloc?


Die is enorm opvallend! Ik heb hem zelf niet, want niet de goeie kleur groen :=
Maar wel een aantal vriendinnen die hem hebben en hij is wel echt mooi!

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 20:17

Over die orbilocs ben ik ook aan het twijfelen maar vind het een klap geld en eigenlijk lopen we nooit in het donker. Met Black friday had medpets ook een mooie deal er op en toen heb ik het niet gedaan dus krijg het niet over mijn portemonnee om nu de volle pot te betalen :'D

Mijn bestelling in Servie is klaar, incl verzenden 32 euro. Dan kan ik nog wel wat meer kleurtjes voor bestellen :D Is het ook niet erg als er eens eentje kapot gaat of vervaagt.

[ img ]

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:44

Die Orbiloc kleuren hebben allemaal een andere functie, die kleur zit er niet voor de show op. :+

Edit:

[ img ]


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:51

Jammer dat ik deze info bij aanbieders niet heb gezien, maar de kleur rood past wel goed bij mijn omstandigheden, dus goede keuze.
Laatst bijgewerkt door Ceetje_bokt op 14-01-22 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:54

Ja die had ik op Medpets ook gezien, dan in het Nederlands dat is wat makkelijker :+

Voor de kleur groen geen rare dingen en die mag altijd om gelukkig.

xDenies
Berichten: 13489
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:59

Nog nooit gezien, en wij verkochten ze notabene op mn werk :') Wauw... maar ik heb een blauwe aan een aangelijnde hond - ooopsiedaisy.

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

KimD
Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:22

Muiz schreef:
Ja die had ik op Medpets ook gezien, dan in het Nederlands dat is wat makkelijker :+

Voor de kleur groen geen rare dingen en die mag altijd om gelukkig.


Je kunt ze natuurlijk allemaal 'gewoon' omhangen maar als je een hond met lange vacht hebt is het jammer als je net de verkeerde kleur hebt waardoor er functieverlies is. :')

Daar zijn ze net iets te duur voor.

Ik gebruik ze zelf overigens niet, überhaupt geen lichtjes. Ik ga met zes honden wandelen en hoop met zes honden thuis te komen. :+


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:32

KimD schreef:
Muiz schreef:
Ja die had ik op Medpets ook gezien, dan in het Nederlands dat is wat makkelijker :+

Voor de kleur groen geen rare dingen en die mag altijd om gelukkig.


Je kunt ze natuurlijk allemaal 'gewoon' omhangen maar als je een hond met lange vacht hebt is het jammer als je net de verkeerde kleur hebt waardoor er functieverlies is. :')

Daar zijn ze net iets te duur voor.

Ik gebruik ze zelf overigens niet, überhaupt geen lichtjes. Ik ga met zes honden wandelen en hoop met zes honden thuis te komen. :+


Ja dat is waar, maar bij een lange vacht kan je dus in principe alleen wit nemen of grijs? Dat is ook weer een beetje jammer maar andere lampen vallen natuurlijk helemaal weg in die vacht -O-

Hier gelukkig een dame met een korte vacht maar die loopt wel graag het laatste rondje nog een stuk los, dan is het zo donker dat ik haar zonder lampje kwijt zou zijn. Of voor op het erf als de boer nog aan het voeren is in het donker is het toch fijn dat ze wat zichtbaarder is. Voor nu voldoet haar lichtband prima maar mocht er weer eens een korting op die orbilocks komen dan zou ik er wel graag 1 willen hebben :j

Warboel
Berichten: 14642
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:37

Ik heb een roze Orbiloc, vind ‘m wel echt heel fijn.

Otje heeft een geweldige nieuwe jas {:}
[ img ]
[ img ]

Otje de assistentie windhond: [BB] Onze weg naar Otje de assistentiehond
Otje & Appa op Instagram: Otje_and_Appa

Illustraties instagram: @thewanderingwindsprite

viphorse
Berichten: 1504
Geregistreerd: 28-07-09
Woonplaats: Oss

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:08

Die van ons komen straks binnen als goed is ben benieuwd . Zuur dat de oudste hem voorlopig weinig zal gebruiken die heeft zijn meniscus doormidden en wordt maandag geopereerd.

Als je aarzelt, groeit je angst; als je waagt, groeit je moed

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 15:11

Wat een lekker smoeltje heeft Otje. Geniet van je nieuwe jas <3

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-22 16:37

omg die is leuk Warboel <3
zo jammer dat Pinto een hoge staartaanzet heeft en daarom al die leuke windhondkleding niet past haha

✰ P I N T O ✰


Blabla1980
Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 10:12

Wat een leuke jasje <3

Hier sinds afgelopen week een nieuw tuigje.
[ img ]
Daar heb ik voor nu even de lichtband tussen gepropt omdat die steeds afviel door haar smalle koppie :')
[ img ]

Heb er ook een van truelove, maar die zit voor mijn gevoel niet goed.

cynthiar
Berichten: 4466
Geregistreerd: 08-03-05

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 13:47

Net een nieuw huis voor mijn hond besteld voor zijn verjaardag :D [ img ]

VillaNeusjes
Berichten: 6085
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 23:08

cynthiar schreef:
Net een nieuw huis voor mijn hond besteld voor zijn verjaardag :D [ [url=m/ynWSxT.png]Afbeelding[/url] ]


Briljant

Mijn oudere Chihuahua takel beetje af. Ze is eergisteren 11 geworden, wat voor een chi helemaal niet per se oud is maar ze is altijd beetje zorgen kind geweest. Ze heeft staar en irisatrofie en is praktisch blind, incontinentie, beginnend dementerende, scoliose etc. In het afgelopen jaar is ze flink achteruit gegaan ondanks elke 2 maanden fysio ter ondersteuning. Ze is gek op warmte en kan zich de laatste tijd slecht zelf warm houden. Omdat de hurtta midlayer van Fiet (mijn kruising teckel/Jack russel iets) zo goed bevalt heeft ze van mijn moeder dan ook deze gekregen. Kleinste maatje en ik moet hem een klein beetje innemen bij de borst maar ze trippelt er wijs mee rond
[ img ]

[ img ]


Mijn pup schiet de hoogte in en voor hem heb ik een jas van Kingsland 2e hands gekregen van een kennis. Tis een Hollandse Herder maar omdat ik alles met de rolstoel doe en hij nog niet veel mag lopen gaat hij veel in de kar mee, bijv naar hondentraining. Alleen zit hij dan dus stil en met de kou nu wordt hij vanzelf koud. Heb alleen geen foto nog er van gemaakt.
[ img ]


Aedan, mijn Sheltie is gisteren geopereerd aan een terug kerende ontsteking in z'n schouder/hals gebied en heeft nu een heel modieus medical petshirt top aan . Z'n halve vacht is eraf bij schouder en nek dus ook hij mag voorlopig met jas aan naar buiten. Zal nog tijdje duren voor het haar terug gegroeid is. Gelukkig heb ik al wat jassen voor hem. Maar hij vind 't allemaal maar stom. En dat ie niet mag rennen en spelen en werken nog wel het meest stomme.
[ img ]


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

Blabla1980
Berichten: 2054
Geregistreerd: 12-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 09:57

cynthiar schreef:
Net een nieuw huis voor mijn hond besteld voor zijn verjaardag :D [ [url=m/ynWSxT.png]Afbeelding[/url] ]


Geweldig :D

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!
Berichten: 8178
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Wat dragen jullie honden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:54

Aangezien dit topic ruim aan de 15 pagina's zit verplaats ik deze naar [BB-HK].


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers