Tuinslang blijkt Koningspython.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sellyxx

Berichten: 1203
Geregistreerd: 29-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:51

ik lees de titel. ik denk. "niet aanklikken. niet aanklikken". Toch klik ik het topic aan. Kijk de foto's. Gevolg: durf nu geen kant meer op in mijn huis en tuin en alles jeukt. :') _/-\o_

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 21:58

Wauw, ik zou heel hard huilen als ik zoiets in de tuin vond :')

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, fijn voor het beestje dattie in de juiste tuin terrecht is gekomen!

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:02

Fijn dat je zo goed voor de slang zorgt!
Is het niet sneu dat ze hun hele leven niet meer vol gas vooruit kunnen maar altijd een soort van gedwongen gekronkeld moeten leven ivm de ruimte.Of liever het gebrek er aan?
Ik weet niks van slangen maar het lijkt me dat ze ook rugpijn kunnen hebben met zo n lange rug?

Sweetgirl1
Berichten: 4548
Geregistreerd: 17-10-07

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:06

Super gaaf, Ik ga met mn vriend ook kijken voor een koningspython.
Hij heeft er al 3 en komt er 1 bij voor me zelf

c_alsemgeest

Berichten: 20665
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:07

Pythons gaan in het wild ook nooit vol gas :+
Ook daar zie je ze continue overal omheen en onder gekronkeld. Vaak vinden ze grotere ruimtes juist wat eng.
Kennis van mij had een mega terrarium gebouwd, maar Piet (de python... ja heel slecht) bleef meestal in de hoek of de struik.
Helemaal mooi gestrekt en recht zijn ze nooit eigenlijk.

Anoniem

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:15

Piet de python :')

Wat een bizar en droog verhaal, TS :D En wat een geluk, zowel voor de slang als voor jou!

office
Berichten: 803
Geregistreerd: 24-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:19

c_alsemgeest schreef:
Pythons gaan in het wild ook nooit vol gas :+
Ook daar zie je ze continue overal omheen en onder gekronkeld. Vaak vinden ze grotere ruimtes juist wat eng.
Kennis van mij had een mega terrarium gebouwd, maar Piet (de python... ja heel slecht) bleef meestal in de hoek of de struik.
Helemaal mooi gestrekt en recht zijn ze nooit eigenlijk.


Bedankt voor je antwoord.Ik vind slangen fascinerend maar ook een beetje griezelig .

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:19

:wow: ik zou dus mn tuin niet meer in gegaan zijn :+

Maarre, ik ben echt geen slangenkenner, zijn die pythons niet giftig?

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:29

Ik hoop al jaren dat men zijn kittens of hond bij ons dumpt maar een slang?! Nee dankje!

Veel plezier met je nieuwe huisgenoot! En wees voorzichtig want met al je vogels wordt het voor meneer python wel een feestje wanneer hij los is.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:33

Wat fijn dat je hem in huis neemt. Is best een mooie voor een wildkleur ook. Zou wel 1 grotere muis voeren ipv 2 fuzzies als hij het aan neemt :o

Ik heb inmiddels een paar maanden een dame van 1,40. Fluffy. Die balt inmiddels amper op met haar 15 jaren. Mooie dieren zijn het.
Afbeelding

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 22:38

Hoe oud worden deze slangen gemiddeld?

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-21 22:51

@ Azmay; we wisten niet of ze al at, gezien ze wat aan de dunne kant is hebben we eerst fuzzen geprobeerd. Volgende keer word het inderdaad een muisje. Nu duimen dat ze ze ook daadwerkelijk binnen houd! Dus de komende dagen blijft de bak goed gesloten.

@ Wirobelgje; ze kunnen 20 tot 30 jaar worden. Wat niks is vergeleken met mijn papegaaien :D

@Dilan93; Nee, pythons zijn wurgslangen, dus niet giftig. Deze zal ook nooit een lengte behalen waarbij ze gevaarlijk worden voor mensen.

Sherivey
Berichten: 8621
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 23:02

Ah, weer wat geleerd :)

Nynkex01
Berichten: 1119
Geregistreerd: 05-07-21

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:05

Wat gaaf! Kunnen die beesten alleen leven? Heb hier echt totaaaaal geen verstand van haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 00:10

Azmay schreef:
Wat fijn dat je hem in huis neemt. Is best een mooie voor een wildkleur ook. Zou wel 1 grotere muis voeren ipv 2 fuzzies als hij het aan neemt :o

Ik heb inmiddels een paar maanden een dame van 1,40. Fluffy. Die balt inmiddels amper op met haar 15 jaren. Mooie dieren zijn het.
[ [url=m/iHG3Gs.jpg]Afbeelding[/url] ]

ahahaha fluffy, wel prachtig beest! :o

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 02:23

Ik ben echt doodsbang voor slangen, maar vind dit wel echt prachtig om te zien. Wat heb je een onwijs groot dierenhart en wat heeft de python maar enorm veel geluk zeg!

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 05:55

Wat sneu dat zo'n beestje zomaar in de tuin gelegd wordt.. Bizar soms hoe mensen met dieren omgaan.

Even snel van de foto's gezien is de morph "fire".

Ik heb nog wel een tip voor je. 2 fuzzies is echt heel erg weinig voor de slang. Als ze uit het ei komen krijgen ze meestal een prooi van het formaat springer tot volwassen muis. Koningspythons zouden nooit pinkies of fuzzies hoeven eten.

Hoe zwaar is de python (ik schat van de foto ongeveer 150-200 gram, dus hou even 180 gram aan)? Je kunt bij voorkeur 10% tot 15% van het lichaamsgewicht voeren. Op deze leeftijd eens per 7-10 dagen. Als hij 180 gram weegt, dus een muis tussen de 18 en 27 gram. Meestal hou ik zelf het gemiddelde daarvan aan en kijk ik naar de conditiescore van het dier.

Eilinora

Berichten: 11915
Geregistreerd: 23-10-04

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 06:12

Dan weet ik meteen waar je ergens woont haha, zag de melding voorbij komen.

Vroeg me al af hoe het nu ging, mooi dat hij bij jou mag blijven.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-21 08:16

wat een geluk voor het beestje dat hij in jouw tuin lag. Ik denk ik dat ik een te koop bord in mijn tuin had geplaatst... ik vind slangen zooooooo eng... zelfs in een hokje achter glas lopen de rillingen al over mijn rug.... en eigenlijk geen idee waarom :D ik hou het wel bij een kat en een hond en paard... die zie ik tenminste....

veel plezier met hem of haar..

Benfan

Berichten: 4007
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-21 22:09

Klopt Aminal, maar ik kon gratis aan een paar fuzzen komen. Nu ik weet dat hij eet, ga ik voor wat groters. Ze is wat aan de dunne kant, dus wou niet direct het hele lijf stressen met normale afmeting prooi. Dan is kleiner wat beter, om uitspugen te voorkomem.

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:18

Maflinger_S schreef:
Eh, gefeliciteerd?

Wat leuk dat jij je gelijk hebt ontfermd over deze vondeling. Zo te lezen mag de slang blij zijn dat ie per ongeluk in de verkeerde tuin is gedumpt.



Haha mooi geschreven, zo denk ik er ook over.

Hij heeft z'n hopelijk forever home gevonden, jij blij en slang blij

Hikarii

Berichten: 2959
Geregistreerd: 17-06-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 22:56

Wat een mooierd!
Ik ben helemaal weg van slangen en vooral (konings) pythons. Die koppies zijn zo geweldig schattig <3

Wat fijn dat je hem hebt op kunnen vangen! En super dat hij gelijk al eet!

Muga

Berichten: 2068
Geregistreerd: 27-07-06
Woonplaats: Almere

Re: Tuinslang blijkt Koningspython.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 23:07

Ben ik nou heel gek als ik vraag of je hier een volg topic van wil maken? :o

Ik heb weinig met slangen maar alles wat ik nu lees, uit de verschillende hoeken vind ik heel boeiend!

Vraag me nu af of het een hij of een zij is... En of als ze het uitgespuugd had, ze nog zouden leven... En wat is een fuzzy?

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 06:38

Muga schreef:
Ben ik nou heel gek als ik vraag of je hier een volg topic van wil maken? :o

Ik heb weinig met slangen maar alles wat ik nu lees, uit de verschillende hoeken vind ik heel boeiend!

Vraag me nu af of het een hij of een zij is... En of als ze het uitgespuugd had, ze nog zouden leven... En wat is een fuzzy?


Een fuzzy is een jong knaagdier welke net haar heeft. O.a. ratten en muizen worden roze geboren. Dan wordt het een pinky genoemd. Zodra ze rond een week oud zijn, krijgen ze haar en zijn het fuzzies. Ze zijn dan fuzzies tot de ogen goed open zijn en ze wat zelfstandig het hok door gaan. Dan noem je ze springers (bij muizen).

Slangen zorgen over het algemeen dat ze de prooi eerst doden voordat ze eten. Als ze ze uitspugen is het dier dus dood. De meeste van mijn dieren krijgen de prooi dood aangeboden. Dit is vriendelijker voor de prooi en daarnaast ook minder risicovol voor de slangen (prooidieren kunnen slangen ook flink verwonden).

Met 2 te kleine prooien is de kans op uitspugen groter dan bij een prooi die goed op maat is, is mijn ervaring. Ik heb 1 koningspython welke moeilijk eet. Dit deed hij ook al bij de kweker en die pakt alleen kleine prooien goed. Die voer ik nu frequenter i.p.v. 2 prooien achter elkaar, omdat hij bij de 2e prooi nog wel eens in de stress schoot en de 1e weer uitspuugde. Gelukkig is het een volwassen man en hoeft hij niet heel veel voer. Ik geef hem nu elke 10 dagen een volwassen muis ipv elke 3 weken een grotere prooi.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 07:48

Dus na de corona honden, corona katten, corona konijnen worden nu ook de corona slangen gedumpt -:(-

Ik ben blij dat hij bij jou goed terecht is gekomen. Na mijn bezoekje in Zwanenburg bij de opvang enkele jaren geleden ben ik ook van mening dat er best een verbod op mag komen of alleen met een speciale vergunning.

Zie ook graag de verkoop in winkels stoppen.

Hij is wel heel mooi getekend :#