Welk huisdier zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kimbers
Berichten: 5101
Geregistreerd: 04-02-05

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 18:57

Mijn kitten was met 1 jaar behoorlijk rustig. Ze heeft nog steeds haar gekkenmomementje van de dag, maar die heeft mijn 8jarige ook.


MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 20:13

Kimbers schreef:
Mijn kitten was met 1 jaar behoorlijk rustig. Ze heeft nog steeds haar gekkenmomementje van de dag, maar die heeft mijn 8jarige ook.


Klinkt goed :) . Heeft jouw kat echt gepuberd? Of valt dat wel mee?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:26

Onze poes van bijna 7 maanden is een spook.
Erg druk, steelt van alles.
Spullen omgooien doet ze ook.
Maar zehangt niet in de gordijnen.

[o]

Amber_anne
Berichten: 6894
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-21 20:30

Die van mij zijn 2,5, 2 en 1. Die van 2 en 1 spelen elke dag nog lekker wild samen.

Maar mijn ervaring is ook dat als ze elkaar hebben ze de drukke aandacht op elkaar richten ipv het meubilair. Ik zou dus altijd de keuze maken om 2 katten te nemen


MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 22:13

Bedankt voor jullie reacties!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 22:21

Het heeft bijna een jaar geduurd sinds het aanmaken van dit topic maar hier is ze dan hoor <3
[ img ]

[ img ]

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Femke_Tweety
Berichten: 11970
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 22:27

Gefeliciteerd!

Hoe heet het monstertje, en hoe ben je uiteindelijk aan haar gekomen?

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 22:39

Femke_Tweety schreef:
Gefeliciteerd!

Hoe heet het monstertje, en hoe ben je uiteindelijk aan haar gekomen?


Dankjewel! :D

Ze heet Alyona. 5-jaar oude poes waar mee gefokt is maar de fokker zocht nu een rustig huisje voor haar waar ze alle aandacht zou krijgen.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:18

Oh wat een dropje <3 heeft ze een ras?

✰ P I N T O ✰

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-22 23:22

noox schreef:
Oh wat een dropje <3 heeft ze een ras?


Dankjewel! :)

Ze is een Blauwe Rus! Zelfs internationaal kampioen geweest voor haar ras :wow:

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

luxx
Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 23:35

Gratis tip: koop een goeie krabpaal of plank met sisal erop om tegen een hoekmuur te schroeven of iets dergelijks, katten moéten krabben (de kat krabt de krullen van de trap) en wanneer ze niks hebben gaat je meubilair eraan. Mijn exemplaren raken daardoor mijn meubels niet aan en dat is erg prettig. Ze hebben dat gewoon echt nodig

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-22 00:01

We hebben een paar krabmatjes in huis liggen, een grote krabpaal en zo'n ding van karton dat ze tegenwoordig overal verkopen. Ze heeft haar nagels al wel eens in de stoel en de zetel gezet, maar als je dan luid genoeg nee zegt houdt ze er snel mee op. Misschien nog tips om ze duidelijk te maken waar ze wel en niet mag krabben? Dat kan ze niet weten natuurlijk. We hebben sowieso al kattenkruidspray voor op de krabpaal enzo.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

noox
Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:08

Ah dat dacht ik al!! Wij hebben hier een blauwe rus poes kruising met htk kat, is een lief maar eigenzinnig dier haha. En de vacht is zó zacht!
Heel veel plezier met haar gewenst <3

✰ P I N T O ✰

Lukasje
Berichten: 11207
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:13

Oh wat een mooierd! Veel plezier ermee!
Fijn dat je een update geeft!

Een kat krabt vaak nadat ze geslapen heeft. Ze rekt zich dan eens flink uit en krabt dan ook vaak. Ik doe met een kitten steeds haar naar de krabpaal brengen wanneer ze net wakker geworden is, ev haar tegen de krabpaal zetten en zelf even “ter voorbeeld” op de paal met je nagels krabbelen.
Wanneer je haar betrapt op het krabben aan meubilair, kan je haar ook optillen en naar de correcte krabplek brengen.

Don't take anything for granted

luxx
Berichten: 3505
Geregistreerd: 29-12-03
Woonplaats: frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 00:17

Die kartonnen dingen vinden de mijne niks aan. Je zou haar wanneer ze krabt bij de krabpaal kunnen zetten. Verticaal vinden ze hier iig het fijnste. Ze zeggen dat je er kattenkruid op kunt strooien een beetje en omdat een hoop katten dat aantrekkelijk vinden maar dat raad ik niet aan omdat mijn kat daar knettergek van werd :') die vloog letterlijk tegen de muren maar ik geloof dat dat wel uitzonderlijk is. Sowieso inderdaad nee op verkeerde plekken en aanmoedigen op de goede plekken (lekker! Goed zo!). Mijn katten hebben eigenlijk altijd zelf alleen de krabplekken gepakt dus ik heb dat niet hoeven promoten zeg maar, ik roep wel enthousiast lekker hè en pakke pakke pakke enzo wanneer ze erop los gaan, maar ik klets heel de dag tegen ze. Was nog vergeten te feliciteren ook, heel veel plezier met je dier!

Chère Mère Terre donne moi la sérénité d'accepter les choses que je ne peux changer, le courage de changer les choses que je peux et la sagesse d'en connaître la différence.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-22 00:49

noox schreef:
Ah dat dacht ik al!! Wij hebben hier een blauwe rus poes kruising met htk kat, is een lief maar eigenzinnig dier haha. En de vacht is zó zacht!
Heel veel plezier met haar gewenst <3


Oh leuk! Hier merk ik dat ook inderdaad, enorme knuffelaar maar wel wanneer het haar uitkomt :+ . En inderdaad een heeeerlijke vacht!

Dankjewel! <3


Lukasje schreef:
Oh wat een mooierd! Veel plezier ermee!
Fijn dat je een update geeft!

Een kat krabt vaak nadat ze geslapen heeft. Ze rekt zich dan eens flink uit en krabt dan ook vaak. Ik doe met een kitten steeds haar naar de krabpaal brengen wanneer ze net wakker geworden is, ev haar tegen de krabpaal zetten en zelf even “ter voorbeeld” op de paal met je nagels krabbelen.
Wanneer je haar betrapt op het krabben aan meubilair, kan je haar ook optillen en naar de correcte krabplek brengen.


Dankjewel!

Dankje ook voor de tips! :)


luxx schreef:
Die kartonnen dingen vinden de mijne niks aan. Je zou haar wanneer ze krabt bij de krabpaal kunnen zetten. Verticaal vinden ze hier iig het fijnste. Ze zeggen dat je er kattenkruid op kunt strooien een beetje en omdat een hoop katten dat aantrekkelijk vinden maar dat raad ik niet aan omdat mijn kat daar knettergek van werd :') die vloog letterlijk tegen de muren maar ik geloof dat dat wel uitzonderlijk is. Sowieso inderdaad nee op verkeerde plekken en aanmoedigen op de goede plekken (lekker! Goed zo!). Mijn katten hebben eigenlijk altijd zelf alleen de krabplekken gepakt dus ik heb dat niet hoeven promoten zeg maar, ik roep wel enthousiast lekker hè en pakke pakke pakke enzo wanneer ze erop los gaan, maar ik klets heel de dag tegen ze. Was nog vergeten te feliciteren ook, heel veel plezier met je dier!


Dankjewel voor de tips! :) Ze vind oppakken nog niet zo fijn maar het is wel een goeie inderdaad om haar op de juiste plek te zetten, misschien kan ik haar wel lokken dan ipv oppakken voorlopig.

Dankjewel! :D

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Flux, Tigerboy en 149 bezoekers