Welk huisdier zoek ik?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:34

Je kan ook kijken naar katten uit het buitenland als er in de asielen hier geen geschikte match is.


MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-21 12:39

Sem_ schreef:
Je kan ook kijken naar katten uit het buitenland als er in de asielen hier geen geschikte match is.


Oh ja dat is ook een goed idee!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Anoniem

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:44

Ik kan even niet quoten maar heel veel asiels plaatsen alleen de moeilijk plaatsbare katten op hun site. Ze hebben vaak zelf een database met mensen die de 'makkelijkere' katten kunnen adopteren en ze krijgen natuurlijk ook best wat aanvragen. Ik zou echt gewoon een mailtje sturen met je leefsituatie, wat je een kat kan bieden en wat grofweg je wensen zijn.

Het voordeel aan een asiel tov Marktplaats of een herplaatser via bv Verhuisdieren is dat je bij een asiel wel echt weet wat je in huis haalt. Ze zijn in een asiel onderzocht door een dierenarts, je kan er vaak mee 'terug' als ze toch ziek worden in een bepaalde periode.. Dat kan via particulieren niet. Ik heb een kat via een stichting geadopteerd, hij komt uit Roemenie, en hij is ontzettend ziek geworden nadat ik hem in huis heb genomen. Hij heeft echt op het randje gezeten, en hij was dus al ziek toen ik hem adopteerde. Stichting loog erover (je kon het echt niet missen) en wilde daarna ook niks tegemoetkomen.
Daarnaast vraag ik me echt af in hoeverre die mooie verhalen vanuit stichtingen nou echt kloppen. Het zijn altijd vergelijkbare verhalen over lieve oude vrouwtjes die kittens opvangen in Roemenie, doodgaan en dat hun dochter er dan niet voor kan zorgen, en dat ze daarom in NL terechtkomen. Je betaalt er daarnaast gewoon best pittig veel voor.

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:49

Ik heb wel een goede ervaring met adopteren uit het buitenland via een stichting. Het dierenasiel waar onze kat in de Oekraïne heeft gezeten is ook gewoon op te zoeken. De kat is precies zoals omschreven en we hebben volgens mij niet veel meer betaald dan bij een asiel. Maar goed dat is slechts één ervaring, ik denk dat het wel makkelijker is om bij een asiel in Nederland te adopteren zeker als er wel dingen misgaan. Er zullen vast en zeker stichtingen bestaan die niet zo netjes zijn...

Goede tip om een persoonlijk een asiel te benaderen! Ik wist niet dat ze niet alle dieren online plaatsen. :j

Anoniem

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 11:50

Ik geloof ook zeker dat er goede stichtingen bestaan hoor :j Maar ik denk wel dat er veel in een gat zijn gesprongen, het is erg populair. En je moet wel heel diep graven wil je weten of degene met wie je in zee gaat ook echt oprecht is.

leeslampje
Berichten: 1111
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:04

Als je een herplaatser zonder 'handleiding' zoekt, kun je ook hier eens kijken:

https://verhuisdieren.nl/

Staan uiteraard ook dieren op met een handleiding, maar ook veel zonder :)

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-21 12:27

Emmaa_ schreef:
Ik kan even niet quoten maar heel veel asiels plaatsen alleen de moeilijk plaatsbare katten op hun site. Ze hebben vaak zelf een database met mensen die de 'makkelijkere' katten kunnen adopteren en ze krijgen natuurlijk ook best wat aanvragen. Ik zou echt gewoon een mailtje sturen met je leefsituatie, wat je een kat kan bieden en wat grofweg je wensen zijn.

Het voordeel aan een asiel tov Marktplaats of een herplaatser via bv Verhuisdieren is dat je bij een asiel wel echt weet wat je in huis haalt. Ze zijn in een asiel onderzocht door een dierenarts, je kan er vaak mee 'terug' als ze toch ziek worden in een bepaalde periode.. Dat kan via particulieren niet. Ik heb een kat via een stichting geadopteerd, hij komt uit Roemenie, en hij is ontzettend ziek geworden nadat ik hem in huis heb genomen. Hij heeft echt op het randje gezeten, en hij was dus al ziek toen ik hem adopteerde. Stichting loog erover (je kon het echt niet missen) en wilde daarna ook niks tegemoetkomen.
Daarnaast vraag ik me echt af in hoeverre die mooie verhalen vanuit stichtingen nou echt kloppen. Het zijn altijd vergelijkbare verhalen over lieve oude vrouwtjes die kittens opvangen in Roemenie, doodgaan en dat hun dochter er dan niet voor kan zorgen, en dat ze daarom in NL terechtkomen. Je betaalt er daarnaast gewoon best pittig veel voor.


Oh dat wist ik helemaal niet! Goede tip! :)


leeslampje schreef:
Als je een herplaatser zonder 'handleiding' zoekt, kun je ook hier eens kijken:

https://verhuisdieren.nl/

Staan uiteraard ook dieren op met een handleiding, maar ook veel zonder :)


Ja die site had ik al gezien inderdaad! Veel katten die best echt zijn wat ik zoek, wel vaak al gereserveerd, maar als ik regelmatig kijk zal ik er vast wel een keer op tijd bij zijn! :D

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-21 20:46

Heb al veel leuke katjes voorbij zien komen op allerlei sites, maar mijn ouders willen echt een kat die niet veel haar verliest, en dan kom je al snel bij specifieke rassen uit. Nu ben ik wat aan het opzoeken geweest en kwam ik de Oosterse korthaar tegen. Ik las de rasbeschrijving en dan voornamelijk de karakterbeschrijving, en wauw, dat is echt gewoon éxact wat ik zoek :D . In alle opzichten.

Ik ben sowieso van plan om wat fokkers te contacteren, of zij herplaatsers weten of misschien zelf ex-fokkatten herplaatsen, maar misschien hebben jullie nog tips om herplaatsers van een specifiek ras te vinden?

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

belle_boef
Berichten: 10729
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:48

Een paard en dan in pension zetten.
Knuffelbaar en in huis gaat niks stuk

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:54

MoppieFilou schreef:
Heb al veel leuke katjes voorbij zien komen op allerlei sites, maar mijn ouders willen echt een kat die niet veel haar verliest, en dan kom je al snel bij specifieke rassen uit. Nu ben ik wat aan het opzoeken geweest en kwam ik de Oosterse korthaar tegen. Ik las de rasbeschrijving en dan voornamelijk de karakterbeschrijving, en wauw, dat is echt gewoon éxact wat ik zoek :D . In alle opzichten.

Ik ben sowieso van plan om wat fokkers te contacteren, of zij herplaatsers weten of misschien zelf ex-fokkatten herplaatsen, maar misschien hebben jullie nog tips om herplaatsers van een specifiek ras te vinden?


Soms heb je op facebook herplaats groepen specifiek voor rassen. Geen idee of dat voor deze ook zo is maar je kan er eens naar kijken en anders idd via fokkers

Everything will be alright.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-21 21:01

Luca03 schreef:
MoppieFilou schreef:
Heb al veel leuke katjes voorbij zien komen op allerlei sites, maar mijn ouders willen echt een kat die niet veel haar verliest, en dan kom je al snel bij specifieke rassen uit. Nu ben ik wat aan het opzoeken geweest en kwam ik de Oosterse korthaar tegen. Ik las de rasbeschrijving en dan voornamelijk de karakterbeschrijving, en wauw, dat is echt gewoon éxact wat ik zoek :D . In alle opzichten.

Ik ben sowieso van plan om wat fokkers te contacteren, of zij herplaatsers weten of misschien zelf ex-fokkatten herplaatsen, maar misschien hebben jullie nog tips om herplaatsers van een specifiek ras te vinden?


Soms heb je op facebook herplaats groepen specifiek voor rassen. Geen idee of dat voor deze ook zo is maar je kan er eens naar kijken en anders idd via fokkers


Bedankt voor de tip! :)


belle_boef schreef:
Een paard en dan in pension zetten.
Knuffelbaar en in huis gaat niks stuk


Daar heb ik helaas niet genoeg tijd voor...

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

pipo
Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:09

Misschien niet helemaal wat je wil horen, maar als je wat meer tijd steekt in je 2 konijnen kunnen ze best heel erg tam worden. Hoef je niks nieuws en zijn zij blij met de aandacht en jij met je stiekum toch lieve Nijntjes. Ook konijnen zijn namelijk goed trainbaar. Is maar met hoeveel tijd je er aan wil besteden. Natuurlijk heb je de ikdoeeenmoordvooreenknuffel konijn en een okejemagmeaaien konijn. Maar voor beide moet je toch moeite doen.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-21 21:13

pipo schreef:
Misschien niet helemaal wat je wil horen, maar als je wat meer tijd steekt in je 2 konijnen kunnen ze best heel erg tam worden. Hoef je niks nieuws en zijn zij blij met de aandacht en jij met je stiekum toch lieve Nijntjes. Ook konijnen zijn namelijk goed trainbaar. Is maar met hoeveel tijd je er aan wil besteden. Natuurlijk heb je de ikdoeeenmoordvooreenknuffel konijn en een okejemagmeaaien konijn. Maar voor beide moet je toch moeite doen.


Ik weet heel goed dat je ze best tam kan krijgen hoor :) . Maar stel dat het al lukt (en bij één van beide gaat dit sowieso niet lukken om bepaalde redenen) kan ik ze gedurende de volledige herfst- en winterperiode (owv de te grote temperatuurverschillen) niet naar binnenhalen om gezellig in de zetel te knuffelen, en geen enkel konijn, op een uitzondering na, vind het echt leuk om opgepakt te worden. Het zijn tenslotte prooidieren. En het kan goed zijn dat ze het wel toelaten, maar als ze er zelf niet echt van genieten wil ik ze dat niet aandoen.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Cubone
Berichten: 6229
Geregistreerd: 17-03-06

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:22

Ik zie dat je in Belgie woont :) Kijk dan ook eens op https://www.adopteereendier.be/. Via daar heb ik het asiel gevonden waar mijn onwijs leuke oma vandaan komt :)

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-03-21 21:32

Cubone schreef:
Ik zie dat je in Belgie woont :) Kijk dan ook eens op https://www.adopteereendier.be/. Via daar heb ik het asiel gevonden waar mijn onwijs leuke oma vandaan komt :)


Oh top! Dankjewel voor de tip!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 20:32

Jammer genoeg is er nog steeds geen geschikt kameraadje op mijn pad gekomen -O-. Dat komt omdat we echt naar iets heel specifiek op zoek zijn (een volwassen Blauwe Rus) omdat het feit dat de kat niet te veel haar mag verliezen al meteen heel wat opties uitschakelt, en omdat het karakter van dit ras echt heel goed bij ons gezin past. Ik zit in enkele Facebook groepen waar verschillende rassen ter adoptie worden aangeboden, maar in de groep van de Blauwe Rus wordt er misschien één keer per half jaar iets geplaatst, terwijl de volwassen Maine Coons bij wijze van spreken voor het oprapen liggen. Hebben jullie misschien nog tips om toch iets te vinden?

Een kitten is eventueel nog een optie als we écht niks kunnen vinden, maar aangezien ik best druk ben met mijn studie (wat overigens absoluut niet betekent dat de kat weinig aandacht zal krijgen, voor mijn part mag hij/zij de hele dag op schoot komen liggen tijdens het studeren), heb ik momenteel weinig tijd om een kitten op te voeden en voortdurend te corrigeren.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:37

Misschien ben ik de enige maar ik vind een kitten niet veel meer werk dan een volwassen kat. Kittens van een goede fokker zijn meestal zindelijk dus dat werk heb je al niet.
Een volwassen herplaatser zal je namelijk ook moeten corrigeren want die kent de regels in jouw huis natuurlijk ook niet :)

Everything will be alright.

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 21:49

Luca03 schreef:
Misschien ben ik de enige maar ik vind een kitten niet veel meer werk dan een volwassen kat. Kittens van een goede fokker zijn meestal zindelijk dus dat werk heb je al niet.
Een volwassen herplaatser zal je namelijk ook moeten corrigeren want die kent de regels in jouw huis natuurlijk ook niet :)


Daar heb je ook wel gelijk in :j . Ga het er hier nog eens over hebben of een kitten ook niet te overwegen valt!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

beauty1love
Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Re: Welk huisdier zoek ik?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:13

Op zoek gaan naar zo’n specifiek ras is natuurlijk ook niet makkelijk. Misschien kun je met je ouders de afspraak maken dat jij 1 keer per dag gaat stofzuigen? Dan is een kat die wat verhaart misschien minder een probleem.
Verder heb ik weinig verstand van het verharen van katten maar weet wel dat bij honden 90% van het verharen op te lossen is door het juiste voer te geven. Hier verharen de honden dus ook maar twee keer per jaar in de ruiperiode en verder nauwelijks. Misschien dat dit bij katten ook het geval is?

Verder zou ik inderdaad fokkers contacteren en vragen of zij of een bekende van hen misschien iets voor jullie heeft. Veel fokkers hebben een redelijk groot netwerk binnen hun eigen ras.

Volg de avonturen van Skye en Lux op instagram!
https://instagram.com/dog.on.a.mission

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 22:21

beauty1love schreef:
Op zoek gaan naar zo’n specifiek ras is natuurlijk ook niet makkelijk. Misschien kun je met je ouders de afspraak maken dat jij 1 keer per dag gaat stofzuigen? Dan is een kat die wat verhaart misschien minder een probleem.
Verder heb ik weinig verstand van het verharen van katten maar weet wel dat bij honden 90% van het verharen op te lossen is door het juiste voer te geven. Hier verharen de honden dus ook maar twee keer per jaar in de ruiperiode en verder nauwelijks. Misschien dat dit bij katten ook het geval is?

Verder zou ik inderdaad fokkers contacteren en vragen of zij of een bekende van hen misschien iets voor jullie heeft. Veel fokkers hebben een redelijk groot netwerk binnen hun eigen ras.


Dankjewel voor de tips!

Kan dat wel voorstellen inderdaad!

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

Amable
Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 22:50

Luca03 schreef:
Misschien ben ik de enige maar ik vind een kitten niet veel meer werk dan een volwassen kat. Kittens van een goede fokker zijn meestal zindelijk dus dat werk heb je al niet.


Ook van een slechte fokker zijn de kittens zindelijk, kittens zijn namelijk van nature zindelijk. Het was altijd weer grappig om te zien hoe ze de eerste keer in de kattenbak een hapje proefde om er vervolgens met een vies gezichtje in te graven en te ontlasten. Katten graven van nature een kuiltje en zullen dus vrijwel altijd op zoek gaan naar iets om in te graven.

Ik vind kittens ook totaal niet moeilijk maar hecht ook weinig waarde aan materiële zaken. Kittens zullen wel degelijk meer rondrennen, klimmen en klauteren dan een volwassen kat. En dus een grotere kans dat er iets sneuvelt. Russen zijn ook best actieve katten. Ik kan me de keuze voor een volwassen kat wel voorstellen. Maar ook een volwassen kat rent rond, krabbelt eens ergens aan een kotst over je vloerkleed. Dieren in huis geven veel plezier, maar ook een beetje rommel, dat hoort erbij.

Meer weten over Amable, Paard en Inzicht? klik hieronder voor meer info!
Website---YouTube --- Facebook --- Instagram

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 23:01

Amable schreef:
Luca03 schreef:
Misschien ben ik de enige maar ik vind een kitten niet veel meer werk dan een volwassen kat. Kittens van een goede fokker zijn meestal zindelijk dus dat werk heb je al niet.


Ook van een slechte fokker zijn de kittens zindelijk, kittens zijn namelijk van nature zindelijk. Het was altijd weer grappig om te zien hoe ze de eerste keer in de kattenbak een hapje proefde om er vervolgens met een vies gezichtje in te graven en te ontlasten. Katten graven van nature een kuiltje en zullen dus vrijwel altijd op zoek gaan naar iets om in te graven.



Dan zal mijn kat (de enige die hier als kitten is binnen gekomen) een uitzondering geweest zijn haha! Onze andere katten kwamen uit het asiel en waren dus al zindelijk.

Everything will be alright.

Ketly
Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-21 15:58

Even een schopje in dit topic! Ben je inmiddels al geslaagd?

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-06-21 10:13

Ketly schreef:
Even een schopje in dit topic! Ben je inmiddels al geslaagd?


Nog steeds niet, maar dat is vooral omdat ik nu nog examens heb, dus ik wacht liever even tot de zomer zodat ik alles helemaal in orde kan maken voor mijn nieuw vriendje en er alle tijd voor kan nemen :). Ik hou ondertussen wel verschillende groepen en sites in de gaten, voor moest het perfecte maatje ondertussen toch op mijn pad komen. Dan kan ik dat niet laten schieten natuurlijk.

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3

MoppieFilou
Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 18:16

Laaaang geleden dat ik hierin iets gepost heb, maar ik was deze week de perfecte kat tegengekomen (Blauwe Rus poes van 1,5 jaar, geen problemen, gewoon een heel lief en aanhankelijk beestje), helaas was ze net verkocht toen ik de eigenaar contacteerde :( . Hij had echter ook nog een jongere poes van 6 maanden, naar zijn zeggen ook een rustige en brave kat, en al gesteriliseerd. Nu vroeg ik mij af of een kat van die leeftijd echt nog de "kittendrukte" heeft en tijdens de puberteit begint uit te testen net zoals honden? Ik wil voorkomen dat mijn ouders een hartaanval krijgen wanneer mijn geliefde vriendinnetje zojuist de bank of de gordijnen heeft vernield :+ .

Moppie en Lou - For always in my heart little friends <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 145 bezoekers