Ervaring Baskerville muilkorf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 13:12

Mijn hondje eet alles van de straat wat hij maar kan vinden. En hij heeft erg gevoelige darmen, waardoor hij steeds aan de dunne gaat.
Is een Baskerville muilkorf geschikt om het eten van straat tegen te gaan?
Ik las dat je met deze muilkorf wel gewoon belonings snoepjes kunt geven, tussen de gaten van de muilkorf door.

Ik kan hem nu eigenlijk alleen kort aangelijnd uitlaten en dat vind ik ook sneu.


ryukapple
Berichten: 1775
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:29

Ligt er een beetje aan wat hij eet. Zachte dingen zoals poep kunnen ze natuurlijk gewoon eten van de grond. Ik heb ook de ervaring dat als ze handiger worden dat ze ook kleine dingetjes met deze korf van de grond kunnen pakken.

Verder zijn het fijne korven. Gaan niet makkelijk af. Ze kunnen er gewoon mee drinken en snoepjes erdoor geven in geen probleem

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 13:49

Bedankt voor je reactie. Hij eet alles waarvan hij maar denkt dat het eetbaar is. Dus ook poep :r
Ik vind het lastig wat dan handig is om het vreten tegen te gaan.

Sassol
Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:21

Houd er ook rekening mee dat de muilkorf (welke je ook kiest) dus onder de poep komt te zitten en dat dan voor zijn neus etc. in de korf blijft hangen. Niet ideaal als je hond fervent poepvreter is.

Ik zou eerder investeren in het trainen van 'leave it' (laten liggen) en 'los' (wanneer je te laat bent).
Wat uiteraard gepaard kan gaan met het gebruik van de muilkorf.
Baskerville is geloof ik wel wat meer voor de bredere hond bedacht. Voor de meer spitsere snoetjes zou ik een windhondenkorf gebruiken, die is ook een stuk lichter.

Wat voor hond heb je?

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:24

ga voor een muzzle met een stoolguard, het belangrijkste is genoeg hijg ruimte :) de facebook groep Muzzle training and tips is bv erg goed met zeer accurate meetingen en aanbevelingen.

ik heb ook de baskervill en daar kan de mijne nog wel wat mee pakken. Echter kent zij heel goed leave it dus werkt het voldoende

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

TinkerTreas
Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 15:17

Bedankt voor de reacties. Het is inderdaad de bedoeling dat ik met hem ga trainen dat hij het niet mag pakken en los moet laten. Het is alleen zo lastig dat hij zo'n voer obsessie heeft.
Het is een kleine keeshond.
Ik heb eigenlijk helemaal geen ervaring met pasvormen van muilkorven, maar de Baskerville is dan waarschijnlijk te wijd voor hem.

@KarmaChancy: dank je, daar zal ik eens op gaan googlen

Ik zal ook eens contact opnemen met mn trainer. Hij kent Conan. Maar door de corona kom ik steeds niet echt verder met de training.

Luca03
Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:36

Er was een aantal jaar geleden ook een topic over een poep etende hond. Probleem leek opgelost met een muilkorf maar hond had gewoon gevonden dat ie dan de poep kan opscheppen met z'n muilkorf en het er zo uit likken. ( :r ).
Heel veel sterkte met dit probleem :o

Everything will be alright.


Goof
Berichten: 28753
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Ervaring Baskerville muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:54

Mijn hond eet ook poep en dat is heel vervelend. Hij wordt er gelukkig niet ziek van, maar een uitje naar het bos of park is voor hem geen speeluitje, maar hij ziet dat als 'uit eten gaan' :+
Ik heb het ooit geprobeerd met muilkorf, maar hij had na 10 minuten al door dat hij de kak er gewoon mee kon opscheppen en als hij de korf er helemaal in duwde kwam het er vanzelf ook doorheen. Dus dat loste niets op helaas.
Aan de lijn luistert hij naar de commando's 'nee' en 'los' en dat gaat prima. Als hij losloopt loont het voor hem veel meer km de kak op te vreten dan naar mij te luisteren voor 1 miezerig snoepje en een aai over zijn bol.
Omdat de mijne er niet ziek van wordt heb ik het opgegeven. Hoop dat voor jou de muilkorf wel werkt, maar als je hond zo fanatiek is als je zegt zou ik er niet te hard in geloven.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AngeliqueB, Arlette1991, eva1969, Flux, kiki1976, ogidni, Shivaya, The_Cat, YandexBot en 83 bezoekers