Hond en vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15071
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:36

Carol_Beer schreef:
Zolang je m op je schoot houdt kan ie prima mee met het vliegtuig, met de trein en bus kunnen ze sowieso altijd mee
Het valt allemaal best mee als je van te voren een beetje kijkt in welk hotel honden zijn toegestaan enzo
veel plezier!! *\o/*

Bij welke vliegmaatschappij mag je hond dan mee in de cabine??Volgens mij moeten die in een transportbox in het bagageruim.En bij georganiseerde busreizen heb ik ook nog nooit een hond gezien.

noordje

Berichten: 2207
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:52

Naar het buitenland kan ze niet altijd mee en ik heb ook oppas voor de paarden nodig, dus wij hebben (vaste) oppassers in huis. Wel zo fijn dat alles lekker in hun eigen omgeving kan blijven.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:33

Geen haar op mijn hoofd dat ik mijn honden meeneem op vakantie.....zou er zelf doodongelukkig van worden maar mijn honden ook. Eentje is panisch voor autorijden en vreemde vloeren, de ander is niet goed snik. Ik heb ze met oud en nieuw naar een nieuw pension gebracht, goud! Dus daar gaan ze lekker heen mocht ik ooit nog een weekje weggaan.

Als ik maar 1 nacht weg ben, heb ik een hondenverzorger aan huis.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 14:20

anjali schreef:
Carol_Beer schreef:
Zolang je m op je schoot houdt kan ie prima mee met het vliegtuig, met de trein en bus kunnen ze sowieso altijd mee
Het valt allemaal best mee als je van te voren een beetje kijkt in welk hotel honden zijn toegestaan enzo
veel plezier!! *\o/*

Bij welke vliegmaatschappij mag je hond dan mee in de cabine??Volgens mij moeten die in een transportbox in het bagageruim.En bij georganiseerde busreizen heb ik ook nog nooit een hond gezien.


Honden die op schoot kunnen he :D

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:36

Carol_Beer schreef:
anjali schreef:

Bij welke vliegmaatschappij mag je hond dan mee in de cabine??Volgens mij moeten die in een transportbox in het bagageruim.En bij georganiseerde busreizen heb ik ook nog nooit een hond gezien.


Honden die op schoot kunnen he :D



Honden mogen NOOIT op schoot in het vliegtuig.

Ja, honden mogen mee in de cabine, mits de hond+ reistas niet boven de 10kg uitkomen. Daarnaast moet de hond de gehele reis in de reistas blijven zitten! Niets op schoot dus. Kosten hiervan zijn geloof ik €60 per hond.

Óók zijn er maar 2 of 3 Petincabin PIC (honden in de cabine) toegestaan per vlucht.

Grotere honden kunnen in een speciaal deel van het vrachtruim vervoerd worden, máár dit geeft behoorlijk stress voor een hond. Dus tenzij je echt voor langere tijd gaat emigreren ofzo, is dit niet aan te raden.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:38

Naar mijn ouders. Maar ik vakantie is wel al iets van heel lang geleden.... :')

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:40

Onze hond ging altijd naar hetzelfde pension. Hij was altijd enthousiast om er te zijn dus ik geloof dat hij het alleen maar leuk vond. Super lieve mensen ook! Meestal twee keer twee weken per jaar.

Als we nu weer een hond nemen dan kijken we denk ik eerst of er iemand in de omgeving is die op ons huis en de huisdieren kunnen passen, aangezien we ook een kat hebben en die wil ik niet uit haar omgeving halen.

capopjekop

Berichten: 30653
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:54

Ik heb zelf geen hond maar ik pas wel op de hond van mijn broertje en schoonzus als ze niet mee kan. Ik ga dan in hun huis zitten zodat de hond in haar vertrouwde omgeving is. Ze zijn net verhuisd naar een mooi huis met jacuzzi dus voor mij is dat totaal geen straf :D

En toen ik nog samenwoonde met mijn ex hebben we via pawshake op honden van andere mensen gepast in ons huis

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:00

wij zijn altijd het oppasadres voor iedereen :') Onze eigen hond gaat altijd mee op vakantie, maar ik ben niet zo goed in op vakantie gaan dus dat is maximaal 1x per jaar en dan 2 weken hooguit.
Heb je al een oplossing gevonden? Anders kan ik altijd met manlief overleggen of hij een logé erg vind. (meestal niet)

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:21

mvdende schreef:
Grotere honden kunnen in een speciaal deel van het vrachtruim vervoerd worden, máár dit geeft behoorlijk stress voor een hond. Dus tenzij je echt voor langere tijd gaat emigreren ofzo, is dit niet aan te raden.

Dat ligt wel heel erg aan je hond. Ik heb gevlogen met mijn hond voor vakantie (korte vlucht) maar die heeft er geen scheet anders om gelaten, beest is vreselijk nuchter met zulke dingen. Voor mij was het wel flink stressen, of ze wel aan boord was :')

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 19:51

Naar de roedelopvang bij ons in het pension. Durf haar nergens anders achter te laten dan bij hen.

JesdaJinn

Berichten: 10443
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:30

Het liefst neem ik ze mee maar anders gaan ze naar mijn vriendin op de boerderij en daar hebben ze het ook prima naar hun zin.
Als ik ze naar een pension moest doen dan ging ik niet

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-21 11:14

sunny_l0ve schreef:
wij zijn altijd het oppasadres voor iedereen :') Onze eigen hond gaat altijd mee op vakantie, maar ik ben niet zo goed in op vakantie gaan dus dat is maximaal 1x per jaar en dan 2 weken hooguit.
Heb je al een oplossing gevonden? Anders kan ik altijd met manlief overleggen of hij een logé erg vind. (meestal niet)


Dat is super lief! Ik houd dit ook zeker even in mijn achterhoofd.

Zo te zien zijn er wel meer mensen die een grootschalig pension echt niet zien zitten.
Ik kreeg ook van iemand een kleinschalige opvang bij iemand thuis aangeraden, dit sprak mij ook wel heel erg aan :)) .

dipstaartje

Berichten: 3678
Geregistreerd: 27-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:19

onze honden gaan mee op vakantie, we blijven meestal toch in nederland,

toen we 3 jaar geleden gingen kamperen was het plan dat de hond we hadden er toch nog 1 gewoon mee zou gaan, mijn ouders hadden gezegd dat ie niet een hele week mocht komen, puntje bij paaltje werd het mooi weer en werd ik gebeld of het niet verstandig was om bob bij hun te brengen want het werd warm en dan is het zo zielig een hond bij een tent. dus vanaf toen ging bob altijd naar hun toe als we gingen kamperen. nu hebben we er 2 en gaan we naar huisje. kids gaan tegenwoordig hun gang. Van de zomer zijn we paar dagen naar een hotel gegaan, een waar honden mochten komen maar ja opa en oma vonden het toch wel leuk als ie naar hun kwam, konden wij onze gang gaan hahaha

maar in juni en augustus gaan we naar een huisje en dan gaan ze gewoon lekker mee. en opa en oma mogen op de katten passen : (mijn ouders)
Laatst bijgewerkt door dipstaartje op 19-01-21 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Bo_Y

Berichten: 4558
Geregistreerd: 29-11-06
Woonplaats: ergens bij mijn grote liefdes

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:20

Hier gaat de hond mee en passen we onze reis aan.
Sinds we een hond hebben zijn we 1 keer 1 week naar Rome geweest en toen hebben mijn ouders opgepast.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 11:26

De reden dat er voor huiselijke opvangen wordt gekozen wordt is omdat er veel buitenlandse honden zijn. En in een pension worden ze vaak niet door dezelfde persoon uitgelaten.En vaak hebben ze zo veel mee gemaakt dat ze extra zorg nodig hebben.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:14

marleen_usar schreef:
De reden dat er voor huiselijke opvangen wordt gekozen wordt is omdat er veel buitenlandse honden zijn. En in een pension worden ze vaak niet door dezelfde persoon uitgelaten.En vaak hebben ze zo veel mee gemaakt dat ze extra zorg nodig hebben.


Niet alleen voor buitenlandse honden hoor.

Mijn hond is bijvoorbeeld een échte knuffelaar... (bij mensen die hij kent) om zn hond die altijd enorm om knuffels en aandacht komt vragen in een kennel te stoppen waar er zeer weinig tot geen contact is tussen mens en hond, behalve bij de voermomenten, vind ik niet eerlijk.

Daarnaast is hij bang van vreemden, dus iedere dag een ander persoon is niets.

De huiskamer opvang waar Skip heen is geweest, was dan ook 1 vast persoon en bij het ophalen vertelde hij dan ook dat Skip regelmatig even een knuffel kwam halen.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 12:58

mvdende schreef:
marleen_usar schreef:
De reden dat er voor huiselijke opvangen wordt gekozen wordt is omdat er veel buitenlandse honden zijn. En in een pension worden ze vaak niet door dezelfde persoon uitgelaten.En vaak hebben ze zo veel mee gemaakt dat ze extra zorg nodig hebben.


Niet alleen voor buitenlandse honden hoor.

Mijn hond is bijvoorbeeld een échte knuffelaar... (bij mensen die hij kent) om zn hond die altijd enorm om knuffels en aandacht komt vragen in een kennel te stoppen waar er zeer weinig tot geen contact is tussen mens en hond, behalve bij de voermomenten, vind ik niet eerlijk.

Daarnaast is hij bang van vreemden, dus iedere dag een ander persoon is niets.

De huiskamer opvang waar Skip heen is geweest, was dan ook 1 vast persoon en bij het ophalen vertelde hij dan ook dat Skip regelmatig even een knuffel kwam halen.


Dan heb je toch echt een verkeerd pension getroffen!
Mijn man en ik draaien het pension samen en in de zomer en drukke weekenden hebben we een vakantiehulp die hier ook al jaren helpt. Dus vaste mensen en we knuffelen heel wat af met onze gasten! Daarnaast spelen ze heel veel samen (we hebben 9 speelweides) en we hebben ook nog een (verwarmd binnen-)zwembad voor onze gasten, dus de honden die gek zijn op zwemmen kunnen hier ook gebruik van maken.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:01

Het ene pension of het andere maakt nogal een verschil inderdaad. Ook ik heb een kleinschalig pension gevonden waar echt heel veel ruimte is voor contact en worden ze goed in de gaten gehouden.

Daarentegen heb ik ze vorig jaar in een pension gehad waar het fabrieksgevoel bij mij overheerste dus dat was gelijk de laatste keer.

Ik heb vroeger jarenlang in een pension gewerkt waar in de zomerpiek zo'n 500 honden verbleven. Dat zou ik nu voor die van mij echt niet willen.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:58

Het zal inderdaad per pension verschillen. En per hond.

Onze vorige hond had weinig met andere honden. Die zou je doodongelukkig gemaakt hebben in een pension. Als hij ergens anders verbleef at hij ook niet.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:04

Donja schreef:
mvdende schreef:


Niet alleen voor buitenlandse honden hoor.

Mijn hond is bijvoorbeeld een échte knuffelaar... (bij mensen die hij kent) om zn hond die altijd enorm om knuffels en aandacht komt vragen in een kennel te stoppen waar er zeer weinig tot geen contact is tussen mens en hond, behalve bij de voermomenten, vind ik niet eerlijk.

Daarnaast is hij bang van vreemden, dus iedere dag een ander persoon is niets.

De huiskamer opvang waar Skip heen is geweest, was dan ook 1 vast persoon en bij het ophalen vertelde hij dan ook dat Skip regelmatig even een knuffel kwam halen.


Dan heb je toch echt een verkeerd pension getroffen!
Mijn man en ik draaien het pension samen en in de zomer en drukke weekenden hebben we een vakantiehulp die hier ook al jaren helpt. Dus vaste mensen en we knuffelen heel wat af met onze gasten! Daarnaast spelen ze heel veel samen (we hebben 9 speelweides) en we hebben ook nog een (verwarmd binnen-)zwembad voor onze gasten, dus de honden die gek zijn op zwemmen kunnen hier ook gebruik van maken.


Ik vind het oprecht jammer dat jullie in Friesland zitten en ik op de Belgische grens woon. Anders had ik er zeker over nagedacht om Skip bij jullie onder te brengen als dat eens nodig moest zijn!

Maar voorlopig gaat hij lekker mee op vakantie is de bedoeling. Dit jaar is het even afwachten wat corona gaat doen, of we weer gaan standplaatskamperen (vind Skip niet zo tof al die drukte) of dat we er een trhuhike van gaan maken van een dag of 4-7.

Er is gelukkig genoeg mooie natuur in en rondom Nederland en als het deze keer géén 2 weken 36°c gaat zijn, dan kunnen we méér dan alleen voor de tent in de schaduw puffen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:14

Onze hond ging altijd naar een pension van een hondengeleider van het leger :)
Die kon hem aan als ie achter een beest aan zou gaan (poolhond) en was niet zo onder de indruk avn zijn gegrommel. Hij heeft nooit een poot verkeerd gezet hoor, maar was wel 50 kilo hond met een karakter. Geen bijter

1 nacht hebben we hem bij een pension wat dichterbij gebracht. Liepen alleen maar 16 jarige meisjes rond met koetsjiekoetsjie stemmetjes en wilde ideeen om hem met andere honden te laten spelen en hem uit te gaan laten in een groep ect.
Gezegd: laat hem in zijn kennel, niet uitlaten en niet bij andere honden (intacte reu)
Volgende ochtend: hond in zijn kennel met zijn riem om zijn buik?
Ja we wilden hem buiten uitlaten? en hij gromde zo hard toen we zijn riem om wilden doen dat we hem niet meer af durfden te doen........

Eens en nooit weer.

Tinkermuts

Berichten: 9385
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 07:31

De mijne gaat ook altijd mee, kan niet zonder hem en de landen waar hij niet in mag mijden we gewoon.

In het verleden toen ik nog vijf honden had kwam een vriend van ons in huis.

Ik denk wel dat als het allemaal wat normaler word en mensen weer op vakantie mogen de pensions heel ver vantevoren geboekt moeten worden, half Nederland heeft een hondje aangeschaft dus dat word booming business straks voor pensions en opvangen.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 07:34

Ik ben zelf super tevreden over thedogwalker.nl. Dat is ook een huiskameropvang. Heel kundige eigenaren en heerlijk veel ruimte!

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 07:40

Bij weekendjes weg binnen Nederland of Duitsland gaat ze gezellig mee voor zover dit mogelijk is.

Bij langere vakanties gaat ze naar de buren waar ze lekker verwend wordt.
Ze hebben zelf geen hond maar zijn super dol op haar en zien het altijd als een goed excuus om lekker naar het bos etc te gaan.