Hond en vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-21 22:35

Hi bokkers,

Ik was benieuwd wat jullie met de hond doen als jullie op vakantie gaan?
Het liefste neem ik haar altijd mee, maar nu gaan we iets boeken met een groep voor een week en nu is het niet handig als ze mee gaat.
We hebben haar één keer eerder een weekend in een pension gedaan, dit vond ik echt niks. Ze is een echte gezinshond, daar zat ze anoniem in een kennel.

Mijn vorige hond ging altijd naar familie, maar nu hebben we een energieke jonge labrador (ze is nu 1), maar ze heeft echt nog wel begeleiding nodig. Ze pakt graag dingen (schoenen etc.) en ze trekt soms tijdens het lopen. Dus ik wil haar niet bij onervaren mensen laten. Ze is ook snel overprikkeld en dit moet iemand wel herkennen.

Ik ben benieuwd wat jullie meestal doen?

Groetjes

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 22:51

Meenemen en anders niet op vakantie...

Goof

Berichten: 28782
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:04

Mijn vorige ging naar mijn ouders, maar mijn huidige (ook een sterke, jonge labrador) niet.
Omdat we afgelopen jaar niet naar het buitenland konden is hij mee geweest hier in Nl, komende zomer doen we dat weer. Als we naar het buitenland gaan wil ik lekker hondvrij zijn, dus dan geen hond mee en dan gaat hij naar de persoon die ook de uitlaatservice doet.
De mini gaat in dat geval naar de ouders van mijn man.
Laatst bijgewerkt door Goof op 17-01-21 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78507
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:04

Hond met verlatingsangst, dus hier ook meenemen of niet gaan of eentje gaat en de ander blijft thuis. Hond is voor ons ook dusdanig belangrijk dat we daar ook geen problemen mee hebben om onze vakanties daarop aan te passen.

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:08

Of mee, of niet. Zonder honden is het ook geen vakantie. :n

Bij ons komen geregeld honden op vakantie maar ik zou het niet kunnen en niet willen.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:09

Naar mijn ouders of schoonouders, al vanaf pup..hond gaat ook vaak mee op visite bij familie en vrienden.
Ouders en schoonouders vinden dat erg gezellig en hebben ook een hond dus moeten toch al naar buiten om uit te laten.

arabella2000
Berichten: 4151
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:12

Meestal gaan ze mee. Maar als we met de hele family gaan, kan dat niet.
Dan is er een hele verdeling van honden haha.
De ene gaat naar kennissen, de andere naar mijn oma. Die van mij gaat of naar mijn oudste broer en als die meegaat, dan gaat ze naar mijn tante.

Het liefste echter dat ze bij mijn ouders blijft (als 1 van hun niet meegaat met de vakantie), of bij mijn tweelingbroer. Daar is ze al regelmatig, dus is haar 2e en 3e thuis.

Ik ben met haar wel voorzichtig, ze vind kinderen niet zo leuk. Dus ik zet haar extra bij iemand neer die dat snapt en zelf geen kleine kinderen meer heeft.

Youknowme

Berichten: 2566
Geregistreerd: 19-08-05

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:16

Mijn hond gaat naar een opvang gezin Dogfit. Ik moet er wel een stukje voor rijden maar heb dat er wel voor over.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:19

Wij hebben dan een oppas aan huis, iemand uit de vriendengroep die nog thuis woont. Die vind het heerlijk om op mijn beestenboel te passen gelukkig
Laatst bijgewerkt door stoer op 17-01-21 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:20

Altijd mee of mijn zus komt bij mij ook housesitten :)
Indien dat niet kan, heb ik een fijne opvang het dorp verder. Dame die ganse dag alleen thuis is met haar eigen hond. Klikt super tussen haar en mijn hond dus ik kan er gerust in zijn :)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:21

Hier is het vakantie met honden of niks :Y)

Echter als je toch gaat eventueel een opvang in huiselijke kring zoeken?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:27

Hier gaan ze altijd mee of uitzonderlijk gaat er eentje bij een vriendin op logement omdat deze niet met alles en iedereen overweg kan. En voor een familieweekend is dzt toch wel zo prettig. Maar mijn honden kennen mijn vriendin goed. We zijn er al vaker samen op vezoek en logement geweest en gaan ook samen op vakantie. Voor de honden zijn we 1 grote familie en roedel

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:47

Wijslander schreef:
Meenemen en anders niet op vakantie...

Dit.

Ik ben naar IJsland geweest en daar kon ze echt niet mee naartoe. Toen is ze bij mijn schoonouders geweest en hoewel dat prima kon... Nooit weer :=

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:51

Ik heb zelf een huiselijke opvang voor kleine rassen,er zijn sites waar je een goed oppas adres kan vinden.Zelf zocht ik laats een oppas en die vond ik in een oppas groep op Facebook.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 23:57

Mee.. anders is het voor mijn geen vakantie.

En als het echt niet anders kan, dan bij mijn zus.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 10:51

Tja, ik heb een dierenpension....
Veel honden die hier komen, zijn bij de eigenaren echt gezinshonden. Als ze hier komen kunnen ze even een week echt lekker hond zijn! De meeste honden (die vaker komen) trekken de baas hier bijna het terrein op, zo leuk vinden ze het.
De eigenaren zijn vaak degene die er moeite mee hebben ;-)

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:08

Mijn hond is één keer naar een pension geweest. Iemand die aan huiskamer opvang doet. Daar zat hij in de woonkamer en bij goed weer buiten in een kennel. Maar voornamelijk gewoon lekker in huis.

Ik had er meer moeite mee dan Skip, al was hij wel ontzettend blij mij na 10 dagen weer te zien!

Die vakantie was een uitnodiging van mijn ouders voor hun huwelijk jubileum, vliegvakantie.

Als ik mijn eigen vakantie uitzoek, gaat de hond altijd gewoon mee. Vliegvakanties zitten er dus niet meer in eigenlijk. Misschien over een paar jaar nog één maar dat zal echt uitzonderlijk zijn.

CairnTerrier

Berichten: 987
Geregistreerd: 12-07-20
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:20

Bij een andere bekende onderbrengen die wel wat meer ervaring heeft van een drukke, jonge hond. Naar een pension zou ik mijn hond ook niet snel brengen :n Dat is het nadeel met honden, je bent soms zo gebonden :=

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:25

Ik zou kijken of je ergens een kleinschalige, huiselijke opvang kunt vinden. Helemaal ideaal is het als je hond er voorafgaand aan de vakantie al eens een dag of halve dag naartoe kan. Dan is het niet meer helemaal nieuw.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33791
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:27

Onze hond ging altijd naar de buurvrouw. Haar meenemen doe je haar geen plezier mee. Ze wordt heel onrustig van een andere omgeving. Buurvrouw kwam ze sowieso al elke dag. Kreeg ze super veel snacks en lag ze lekker de hele dag op de bank met hun eigen hond.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hond en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:40

Onze vorige hond ging naar mn schoonouders, een makkelijke hond en mn schoonouders vonden het gezellig. Helaas is zij overleden en onze huidige hond zal ik niet snel bij hun onderbrengen. Ook diverse collega’s die ervaring hebben met honden, hebben oppas aangeboden. Maar ook zal ik onze hond daar niet heen brengen. Hij is enorm energiek, waaks, sterk en volop in de puberteit. Graag lees ik daarom mee, want mocht Spanje weer een optie zijn voor vakantie, dan kunnen we de hond niet meenemen. Overigens namen (en nemen) we de hond graag mee als dit wel mogelijk is, bij bijvoorbeeld vakanties in Nederland, Duitsland en Luxemburg.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:47

1 keer in pension geweest ,toen liep hij daar de kennelkuch op.(in die tijd werd daar nog niet tegen geent).Volgende keer logeren bij familie,dat vond de hond heel leuk.Later steeds meegenomen,maar dat moet dan wel met auto+caravan.En niet op elk kampeerterrein zijn honden welkom.En ook niet bij alle bezienswaardigheden op het vakantieadres.Dus ja,het is wel beperkend.Momenteel geen probleem want vakanties kunnen toch niet.Wel vooruitdenken als je nu een hond zou willen aanschaffen.

Sky

Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 11:48

Veel verschillende oplossingen zo te zien. Ik denk dat wij qua pension vorige keer echt het verkeerde pension hadden, het was veel te massaal en zo chaotisch.

Een opvang in huiselijk sfeer klinkt al stukken beter. Als mensen hier tips voor hebben dan hoor ik het graag.

Helemaal niet meer op vakantie gaan zonder hond vind ik onnodig. We missen haar enorm dan, maar we overleven het ook wel 1 of 2 weken per jaar zonder elkaar :D .

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 11:51

Zolang je m op je schoot houdt kan ie prima mee met het vliegtuig, met de trein en bus kunnen ze sowieso altijd mee
Het valt allemaal best mee als je van te voren een beetje kijkt in welk hotel honden zijn toegestaan enzo
veel plezier!! *\o/*

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:23

Onze hond gaat naar mijn oude trainer van de puppy cursus. Ze heeft het daar zo onwijs naar haar zin. In huis met grote tuin en de hele dag pret met 5 tot 10 andere honden.
Eerst was het nog wel eens lastig met achterlaten. Maar dat was vooral voor ons, want na een 10 minuten was ze ons toch echt alweer vergeten. Tegenwoordig kijkt ze niet meer om als we haar brengen, dan weet je dat het goed zit.

Ik moet er niet aan denken om niet zonder hond op vakantie te kunnen. Nooit meer met vliegtuig naar verre bestemming, daar pas ik voor.

Nu heb ik de mazzel een vast adres te hebben. Onze hond is dol op de eigenaar en vice versa. In een kennel zou ik ook moeilijker vinden.