En daar is Tango

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:39

Na het overlijden van mijn kat Spike op 30 december, wilde ik geen kat meer. Eigenlijk wilde ik zelfs geen dieren meer. Iedere keer ik over Spike sprak, begon ik te huilen. Ik dacht dat ik mijn vriendje hoorde als ik 's nachts even wakker werd en als ik na mijn late shift thuis kwam, miste ik zijn begroeting zo. Mijn hoofd haalde gekke toeren met me uit, onze parasolstaanders staan nog op het terras en sommige dagen dacht mijn brein dat 1 van die staanders Spike was. Heel mijn omgeving was het over 1 ding eens, jij moet terug een kat nemen in het voorjaar.

Zodoende eens rond gekeken bij de dierenasielen. Een wilde kat zou het niet worden. Een dier dat ziek is moet bij de dierenarts geraken en zulke katten Kan je niet hanteren. De meeste asiel katten zijn echte binnenhuiskatten. Maar bij ons is het toch echt wel de bedoeling dat poeslief muizen en ratten gaat verjagen. Nu Spike er niet meer is, zie je de ratten hier op klaarlichte dag spelen. Het zag er dus naar uit dat ik bij een asiel niet makkelijk de geschikte poes zou vinden. In België ben je verplicht om je katten onvruchtbaar te maken, ben je geen erkende fokker, mag je dus ook geen kittens aanbieden. Ik had voor mezelf dan ook al beslist dat de muizen en ratten toch maar katloos bestreden moesten worden en dat ik mijn verdriet zijn gang moest laten gaan.

En toen suggereerde iemand om marktplaats in het oog te houden. Ik woon niet ver van de Nederlandse grens en daar mogen katten nog wel aangeboden worden. Misschien kon ik op die manier in het voorjaar wel een boerderij katje vinden. Wij hoeven immers geen knuffel kat, gewoon een buitenkat is prima. Spike was altijd bij mij buiten, kwam kopjes geven, maar als ik hem wilde aaien, had ik klauwen en tanden in mijn arm of hand. Vond ik helemaal niet erg, Spike was perfect zoals hij was. Zodoende een keertje op marktplaats naar boerderijkatjes gezocht en nog een paar oude advertenties gezien. De meesten waren meer als 300 km rijden, maar die katten hadden al lang een thuis en ik wilde gewoon weten of er via die weg katten aangeboden werden.

Vorig weekend stond er plots een nieuwe advertentie. 2 rode broertjes van ongeveer 8 maand zochten een nieuwe thuis. Ik wilde helemaal geen rode kat, zou me te veel aan Spike laten denken, en ook nog niet op dit moment, maar gaf puur voor de gein op maps de bestemming in waar de kat zat. Wat ongeveer een uurtje rijden bleek te zijn, waardoor ik dacht "oh fijn, het is dus doenbaar om straks, als ik toch terug een kat zou willen, via deze website een kat te vinden." Had er alleen niet op gerekend dat dit katje zich in mijn hoofd zou nestelen. Na even polsen bij mijn vriend, bleek die ermee akkoord dat ik meer info vroeg. En na 2 dagen berichten wisselen met de eigenaars van de kat, had ik de afspraak dat ik de brutale rooie zou ophalen als niemand zich zou aanbieden om beide broertjes over te nemen.

En zo komt het dat ik gisteren in de auto zat om de kat, die wij ondertussen Tango noemen, op te halen. Er was me gezegd dat het een echte boerderijkat is, die wel van knuffeltjes houdt als hij er zelf om vraagt, maar verder toch wel vrij zelfstandig is. Nou, schrap het zelfstandige maar. Tango is echt een knuffel kat en wil steeds bij me zijn. Ik moet hem helaas apart houden, om conflicten met de hond te vermijden. Onze hond is helemaal verliefd op hem, maar hij moet voorlopig niets van haar liefde weten en gromt/sist als onze meid te dicht bij komt. Heb net 2 uur met hem zitten koelen en hij vindt nog steeds dat hij te weinig aandacht gekregen heeft. Wilde geen rooie en geen knuffel kat, hij is dan ook alles wat ik net niet wou, maar oh zo welkom in ons huisje.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:42

Ach wat een leukerd! Heel veel geluk met hem. ❤️

Wesseltje

Berichten: 2182
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 12:43

Het heeft zo moeten zijn dat hij op je pad kwam. Leukerd hoor! Veel geluk samen.

Anoniem

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 13:02

Dankje. Moet morgen wel naar de dierenarts bellen. Poes is nog niet geënt, gechipt of gecastreerd en zijn buikje is nogal bol. Ik vermoed dat ie wormen heeft, nog een reden om hem niet bij de hond te laten. Heb wel nog ontwormingspillen van Spike, maar die zijn niet geschikt voor een kitten.

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:01

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Wat een vrolijkheid gaat hij jullie brengen, ondanks dat het nu nog erg confronterend is.

Prairy
Berichten: 9067
Geregistreerd: 28-12-03

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:14

Soms krijg je niet wat je wil maar wel wat je nodig hebt :)

Fijn dat je een nieuw vriendje hebt!

miereneter

Berichten: 2528
Geregistreerd: 25-05-17

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:30

Wat een leuk dier. Veel plezier met je nieuwe vriend.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 14:55

Dat pootje op jouw arm zegt genoeg... je bent aangenomen als personeel :))

Geniet ervan!

Rox87
Berichten: 501
Geregistreerd: 23-07-10
Woonplaats: Rotterdam

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:00

Wat een schatje! ‘Alles wat je niet zocht’ brengt vaak de meest geweldige dieren op je pad.
Geniet van dit mooie katje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 15:33

Prairy schreef:
Soms krijg je niet wat je wil maar wel wat je nodig hebt :)

Fijn dat je een nieuw vriendje hebt!


Oh, dat vind ik eigenlijk wel een mooi idee! <3

En yep, ben aangenomen als persoonlijke bediende. Meneer is alleen rustig als ik bij hem zit en klaagt de boel bij mekaar als ik op sta en iets ga doen. Jammer genoeg sta ik enorm achter met mijn huishoudtaken en moet ik nu echt wel starten met de was en de plas. Heb rond de middag een kort ritje met mijn paard gemaakt en mijn gedragen shirtje ligt nu bij hem in de zetel. Hij heeft nu ook al een uurtje tegen mij mogen dutten, hij ligt nog steeds lekker bij me, maar nu moet ik toch echt weer aan de slag. Heb vanaf morgen nachtdienst, vrees dat ik in de 2-zit van onze veranda moet slapen als ik überhaupt wil slapen. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:21

Tango is hier ondertussen al goed thuis. Hij is gezond verklaard door de dierenarts, gechipt, geënt en gecastreerd. Meneer weet ook al dat hij van mij lekker binnen mag, maar bij mijn vriend niet. Zodra hij me hoort, begint hij te miauwen tot ik hem binnen laat en volgt hij me, liefst tussen mijn benen, overal tot zelfs op het toilet. Naar vreemden begint hij wel wat terughoudend te worden en buiten vindt hij eng. Als ik de kattenbak proper maak, kan hij op ons afgesloten terras, maar zodra de deur open gaat, verstopt hij zich. Hoop wel dat hij het lef vindt om op zijn minst het terras te verkennen, zodra het kwik boven de 20 graden gaat, is de veranda echt te warm om in te verblijven.


Afbeelding

Kairos
Berichten: 2709
Geregistreerd: 07-08-17

Re: En daar is Tango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:25

Ah wat een leukerd! Ook grappig dat jullie hond zo'n kattenliefhebber is! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 16:51

Kairos schreef:
Ah wat een leukerd! Ook grappig dat jullie hond zo'n kattenliefhebber is! :)


Dat is iets waar we ook verwonderd over zijn. Onze hond is een Ridgeback en was al een jaar toen ze bij ons kwam. Ze zeggen soms dat dit ras niet met katten om kan als ze er niet mee opgroeien. Gelukkig is ze wel heel tolerant. Kleine Tango heeft al een paar keer zijn klauwen gebruikt, maar tot hiertoe reageert onze hond er niet gemeen op. Ze liggen nu trouwens beide bij mij. De hond rechts en de kat links.