Katten zijn veel op zoek naar eten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Katten zijn veel op zoek naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 13:12

Onze twee katten van 9 maanden oud zijn heel vaak op zoek naar eten. Toen ze hier kwamen gingen ze van 2 keer per dag vers, naar vers en brokjes. Die brokjes hebben we rustig opgebouwd tot permanent laten staan. Maar daarvan werd de ene kat moddervet van. Dus teruggeschroefd naar 2 keer per dag brok en 1 keer per dag vers. Ik wilde meer vers gaan geven, omdat ze dan een voller gevoel hebben, maar dat lijkt niet te helpen. De andere kat heeft geen neiging tot dik worden, en die is ook wat actiever dan de ander, dus die geef ik op hoogte wat meer bij. Ze krijgen voer in 3 verschillende voerspeeltjes om het eten wat langer te laten duren. Ze krijgen purizon brok en animonda vers.
Maar toch blijven ze een paar keer per dag zoeken naar eten, ze klimmen op het aanrecht, proberen eten wat ik heb te pakken en zeuren zodra ik richting de kattenkamer ga.

Laatst is bloed getest en ze hebben geen tekorten of aandoeningen waardoor ze honger zouden hebben. Ook hebben ze geen stress. Ik denk dat het gewoon gedrag is, maar we zijn heel streng en consequent wanneer ze iets uitvreten. Maar toch blijven ze het doen.

Ik zit een beetje met mijn handen in het haar. Moet ik ze meer voer geven? Nog strenger zijn? (kan bijna niet := ) Ander voer?

Earth het reisbureau.


ins_vanbree
Berichten: 80
Geregistreerd: 03-07-20

Re: Katten zijn veel op zoek naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:39

Het ligt nu volgens mij aan de tijd van het jaar, die van mij zit bijna de hele dag te wachten bij haar voerbakje, als ik haar zat ben zet ik haar bij de voordeur naar buiten.... tel ik tot 10 dat is ze snel omgelopen en via het luikje weer binnen gekomen haha

Urielle
Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Katten zijn veel op zoek naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 13:51

Mijn katten vreten nu ook als bouwvakkers. Het kattenvoer gaat twee keer sneller dan het hondenvoer, terwijl de katten ook nog van de hond stelen.
Ze zijn mooi op gewicht dus ik denk wellicht kou+vachtwisseling, dat ze het gewoon even nodig hebben.

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Katten zijn veel op zoek naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:09

Hier ook 3 die buiten hun voerbeurten proberen te jatten. Is voor katten vrij “normaal”. Voer in speeltjes aanbieden kan wel wat helpen. Maar doet hier de truc niet tenzij je die echt ineens op bepaalde momenten gaat aanbieden.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

MissAnnemijn
Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:16

Voor mij is dit al 10 jaar normaal met mijn ene kat. De andere ook wel maar die kan nog een beetje maat houden. Die rooie heeft chronisch honger.. -O-
Heb nooit wat kunnen laten staan,zodra ik de keuken uitga zit hij op het aanrecht op te checken of er echt niks meer ligt. Ik erger me rot maar het is vrees ik niet anders :+
Wat je zou kunnen proberen is een voerspel/ activity board neerzetten en daar een deel van het eten in doen. Daar zijn ze echt wel even druk mee hier.

<3 Geef mij maar Amsterdam <3

Earth
Berichten: 7897
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-21 14:24

MissAnnemijn schreef:
Voor mij is dit al 10 jaar normaal met mijn ene kat. De andere ook wel maar die kan nog een beetje maat houden. Die rooie heeft chronisch honger.. -O-
Heb nooit wat kunnen laten staan,zodra ik de keuken uitga zit hij op het aanrecht op te checken of er echt niks meer ligt. Ik erger me rot maar het is vrees ik niet anders :+
Wat je zou kunnen proberen is een voerspel/ activity board neerzetten en daar een deel van het eten in doen. Daar zijn ze echt wel even druk mee hier.


Ja dat heb ik dus al, sterker nog, ik heb er 3 staan. Een voertoren, eentje met allemaal torentjes waar brokjes in zitten en een soort houten kattenpuzzel. Dus ze moeten echt hun best doen :') En nog een voerbal trouwens.

Earth het reisbureau.

floorsil
Berichten: 2641
Geregistreerd: 22-10-04

Re: Katten zijn veel op zoek naar eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:30

Hier ook een kat met chronische honger. Smaakt het liefst de brokken bij de buur honden nog uit de bak. Een tijdje geleden wou hij juist in de ochtend heel erg graag naar buiten en kwam altijd likkenbaardend thuis. Toen met even binnen gehouden. Hij probeerde altijd te snaaien. Hij krijgt bij ons 2x per dag wat brokjes en 2x naar voer. Maar helaas werkt niks. Hoord gewoon bij hem. Onze vorige keer was nog erger.

maitestar23
Berichten: 657
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:33

Ik zou eens kijken of het met bijv. 2 eetbeurten meer beter wordt.
Katten zijn gewend om per dag vele kleine beetjes te eten, in het wild wel 20x. Dus dan kun je je voorstellen dat 3x te weinig is om de hele dag een verzadigd gevoel te hebben.


MissAnnemijn
Berichten: 2376
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: København

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:40

Earth schreef:
MissAnnemijn schreef:
Voor mij is dit al 10 jaar normaal met mijn ene kat. De andere ook wel maar die kan nog een beetje maat houden. Die rooie heeft chronisch honger.. -O-
Heb nooit wat kunnen laten staan,zodra ik de keuken uitga zit hij op het aanrecht op te checken of er echt niks meer ligt. Ik erger me rot maar het is vrees ik niet anders :+
Wat je zou kunnen proberen is een voerspel/ activity board neerzetten en daar een deel van het eten in doen. Daar zijn ze echt wel even druk mee hier.


Ja dat heb ik dus al, sterker nog, ik heb er 3 staan. Een voertoren, eentje met allemaal torentjes waar brokjes in zitten en een soort houten kattenpuzzel. Dus ze moeten echt hun best doen :') En nog een voerbal trouwens.



Arme jij :') Dan even geen extra ideeën. Hier helpt stug volhouden wel, ze krijgen in de ochtend van mijn man eten als hij beneden komt en in de avond rond het koken.
Ze blijven beneden dus kunnen ons er niet wakker voor maken (hoewel je ze soms 2 verdiepingen hoger hoort mauwen). In de avond begint hij rond 5 uur al te zeuren elke keer als je opstaat maar je wordt steeds beter in negeren :Y)

<3 Geef mij maar Amsterdam <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Rox87 en 120 bezoekers