Dier in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:43

Niobe schreef:
Ik zou weggaan.


Ondanks dat ik altijd dieren heb en van alles meeneem, weet ik niet of dat echt zo makkelijk is.

Als je echt heel erg verliefd bent en al in de fase van een leven samen, is het best moeilijk om daarvan weg te lopen.

Ik denk meer dat als het een steeds terugkerend onderwerp is en het echt wrijving geeft, de relatie daar op stuk kan lopen.
Maar; ik hou van je, maar je wil geen dieren, dus doei, is niet altijd zo makkelijk.

En ik zie om me heen daar wel een groot verschil tussen echte dierenmensen die vanaf het begin duidelijk zijn en de partner heel goed weet waar die aan begint.
Of mensen die het wel leuk vinden om een dier te hebben. GROOT verschil!!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 13:59

superpony schreef:
Ik lees niet dat jullie een echte liefdes relatie hadden, dus dat kan een behoorlijk verschil maken. Als mijn man geen dieren in huis zou willen, maar verliefd is op mij, van me houdt etc, zou hij daar toch in toegeven uit liefde.
En volgens mij zijn het vaak de mannen met weerstand, die vervolgens met het dier op de bank liggen.

Nu had mij man thuis katten en wij hadden honden, katten, paarden, knaagdieren en volgels, dus ik heb er niet eens over nagedacht.

Wij hebben altijd dieren en ik ben ook altijd wat onbetrouwbaar geweest qua hoeveelheid en nam dus weleens wat mee, of sleurde mijn man ergens mee naartoe om dieren op te halen......
Dat (probeer ik ) doe ik niet meer. Mijn man probeert weleens een grens aan te geven, maar ziet ook wel dat het een hopeloze zaak is en geeft ook vaak toch toe. Ook qua op de bank, het bed liggen, shet in huis ( per ongeluk natuurlijk ) varken die schuur sloopt etc.

Ik denk echt dat je over alles moet praten in een relatie. Ik snap heel goed dat iemand geen dieren in huis wil. Ik baal ook weleens van hun haren, een lucht, zand etc
Maar het kan niet zo zijn, dat de 1 nee zegt en de ander zich daar maar bij neer moet leggen zonder enkel gesprek of begrip.

Aan de andere kant; Je hebt nu dus ook al even geen huisdieren? Dan snap ik eigenlijk het probleem niet zo? Je wil graag dieren, maar hebt ze niet, omdat het niet kan.

Kijkt naast zich, waar meneer 'ik wil geen beesten want die ze stinken, slopen je interieur en moeten uitgelaten' op zijn laptop zit terwijl de beestenboel aan zijn voeten ligt.
Degene die het meest gillen dat ze niet willen.. :D

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-21 14:12

superpony schreef:
Ik lees niet dat jullie een echte liefdes relatie hadden, dus dat kan een behoorlijk verschil maken. Als mijn man geen dieren in huis zou willen, maar verliefd is op mij, van me houdt etc, zou hij daar toch in toegeven uit liefde.
En volgens mij zijn het vaak de mannen met weerstand, die vervolgens met het dier op de bank liggen.

Nu had mij man thuis katten en wij hadden honden, katten, paarden, knaagdieren en volgels, dus ik heb er niet eens over nagedacht.

Wij hebben altijd dieren en ik ben ook altijd wat onbetrouwbaar geweest qua hoeveelheid en nam dus weleens wat mee, of sleurde mijn man ergens mee naartoe om dieren op te halen......
Dat (probeer ik ) doe ik niet meer. Mijn man probeert weleens een grens aan te geven, maar ziet ook wel dat het een hopeloze zaak is en geeft ook vaak toch toe. Ook qua op de bank, het bed liggen, shet in huis ( per ongeluk natuurlijk ) varken die schuur sloopt etc.

Ik denk echt dat je over alles moet praten in een relatie. Ik snap heel goed dat iemand geen dieren in huis wil. Ik baal ook weleens van hun haren, een lucht, zand etc
Maar het kan niet zo zijn, dat de 1 nee zegt en de ander zich daar maar bij neer moet leggen zonder enkel gesprek of begrip.

Aan de andere kant; Je hebt nu dus ook al even geen huisdieren? Dan snap ik eigenlijk het probleem niet zo? Je wil graag dieren, maar hebt ze niet, omdat het niet kan.

Het is dus zo dat ik nu geen dier in huis heb omdat ik alleen woon in een klein gehorig appartement,wel met tuin maar met buren die een hekel aan natuur hebben en dus zeker zouden klagen bij overlast.Maar ik heb wel "hondenwens"! Als ik zou gaan samenwonen (of,nog erger,trouwen) met iemand die beslist nooit een hond in huis wil, dan krijg ik die hond dus ook nooit meer en dat ga ik hem zeker verwijten.

Niobe

Berichten: 7985
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-21 15:58

superpony schreef:
Niobe schreef:
Ik zou weggaan.


Ondanks dat ik altijd dieren heb en van alles meeneem, weet ik niet of dat echt zo makkelijk is.

Als je echt heel erg verliefd bent en al in de fase van een leven samen, is het best moeilijk om daarvan weg te lopen.

Ik denk meer dat als het een steeds terugkerend onderwerp is en het echt wrijving geeft, de relatie daar op stuk kan lopen.
Maar; ik hou van je, maar je wil geen dieren, dus doei, is niet altijd zo makkelijk.

En ik zie om me heen daar wel een groot verschil tussen echte dierenmensen die vanaf het begin duidelijk zijn en de partner heel goed weet waar die aan begint.
Of mensen die het wel leuk vinden om een dier te hebben. GROOT verschil!!


Ik snap je, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het leven leuk zou vinden met iemand die geen dieren (in huis) wil. Ik weet niet anders dan dat er dieren in huis zijn en ik zou ook niet anders willen, ik vind het echt een dealbreaker.

Maar wat je zei over mannen met weerstand die vervolgens met het dier op de bank liggen heb ik ook wel vaak zien gebeuren :D

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 02:28

Niobe schreef:
Ik snap je, maar ik kan me niet voorstellen dat ik het leven leuk zou vinden met iemand die geen dieren (in huis) wil. Ik weet niet anders dan dat er dieren in huis zijn en ik zou ook niet anders willen, ik vind het echt een dealbreaker.

Maar wat je zei over mannen met weerstand die vervolgens met het dier op de bank liggen heb ik ook wel vaak zien gebeuren :D


Ja, ik ben echt een dieren mens en kan me geen leven zonder voorstellen in principe.

Maar ik kan me wel bepaalde situaties voorstellen. Mijn man houdt evenveel van de dieren, dus dat zit goed.

Toch kan ik me voorstellen dat we (samen) besluiten om hierna geen nieuwe/jonge dieren meer te nemen. We kunnen er toch minder op uit en mijn man heeft ook nog een paar reis wensen. Ik heb zelf reuma en moet steeds meer laten liggen qua verzorging voor hem.

Maar kan me ook voorstellen dat we dan kiezen voor "makkelijker" te houden dieren en we onze buren lief aankijken of ze willen checken en voeren bijv.

En ik wil niet inleveren op wat we kunnen bieden. Ik wil per se met de honden kunnen wandelen, spelen etc. Ik wil niet dat de paarden alleen staan of op stal. Varkens lopen vrij rond en de katten hebben ook elkaar en speel en klim ruimte etc.

Onze oudste merrie is 28 en ik reken wel uit, als we nu zouden starten en een paard weer zo oud wordt, hoe oud wij dan zijn bijv. Haar dochter is nu precies de helft.

TS, ik snap je bewuste keus voor geen hond nu. Maar toch vind ik het een andere situatie. Je hoeft geen dieren weg te doen bijv. Je wil een hond, maar weet helemaal niet of je die ooit kan kopen, ook niet alleen. En je weet ook niet of het echt zo een groot probleem is.
Mannen die gek zijn op een vrouw, geven vaak best makkelijk toe.....

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 08:56

anjali schreef:
Cayenne schreef:
Maar overweeg je het aanzoek serieus als hij wel dieren had gewild?

Nu gaat het niet meer want de communicatie lukt niet. Maar we wonen allebei alleen en apart.Ik had wel samen een grotere hobbyboerderijachtige woning gehad willen hebben waar ik mijn dieren had kunnen houden.Hij heeft ook hobbies die veel ruimte kosten,o.a. fotostudio.En auto,s en allerlei andere apparaten waar ik helemaal niets om geef .Maar dan kon ieder zijn eigen ruimte hebben.Echter wil ik wel met de hond s,avonds op de bank t.v. kijken en dat wou hij dus niet.We hadden het hier 20 jaar geleden ook al over gehad maar hebben het toen bij vriendschap gelaten en die wederzijdse vrijheid is al die tijd zeer goed bevallen.


Ik denk dat je hiermee zelf het antwoord al hebt gegeven.
Afgezien dat hij je iets wilt onthouden wat voor jou belangrijk is, vind ik zijn timing zacht gezegd opvallend.
Als jullie de afgelopen 20 jaar geen reden hebben gezien om samen te gaan wonen zullen daar hele goede redenen voor zijn geweest.

Laat het gaan.....

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:00

Mijn vriend wilde geen katten. Toen hebben we een compromis gesloten dus nu hebben we 2 katten :))

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:05

Mijn partner had ook niets met katten of paarden. Pech voor hem dat die er al waren. Dus ik heb hem de keuze voorgelegd: latten of accepteren. Hij is nog steeds geen kattenmens, maar ook niet anti-kat. Er is zelfs een kat bij gekomen :))
En paarden was vooral omdat hij bang was. Ik heb hem een les grondwerken en hoe-haal-ik-een-paard-uit-de-wei bij mijn instructeur cadeau gegaan. Nu 2 jaar later loopt hij op stal te sjouwen, hooi geven, voeren, uitmesten, wandelen, enz. Hij heeft nog een hoop te leren, maar hij vindt het nu wel leuk en ziet dat paarden niet eng zijn.

Ik denk dus dat het inderdaad goed is om te achterhalen waarom hij niet wil en jij wel en daarover in gesprek gaan om dichter bij elkaar te komen.

Pareltjes
Berichten: 2215
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:08

Summerdreams schreef:
Mijn vriend wilde geen katten. Toen hebben we een compromis gesloten dus nu hebben we 2 katten :))


Compromis? Hahahaha

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 09:13

Summerdreams schreef:
Mijn vriend wilde geen katten. Toen hebben we een compromis gesloten dus nu hebben we 2 katten :))


Zo ging het bij ons ook :')

Het halsoverkop huwelijksaanzoek klinkt sowieso heel vreemd, alsof hij een full-time verpleegster zoekt ipv een partner. Ik denk dat je eigenlijk beter af bent zo.

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 11:13

Sizzle schreef:
Summerdreams schreef:
Mijn vriend wilde geen katten. Toen hebben we een compromis gesloten dus nu hebben we 2 katten :))


Zo ging het bij ons ook :')

Het halsoverkop huwelijksaanzoek klinkt sowieso heel vreemd, alsof hij een full-time verpleegster zoekt ipv een partner. Ik denk dat je eigenlijk beter af bent zo.

Daar lijkt het inderdaad wel enigszins op.Maar...ik ben heel erg verzorgend van aard en ben ook mantelzorgster voor mijn moeder geweest toen die nog leefde. Ik doe dat echt ontzettend graag en dat weet hij.Daarom heb ik juist zo graag dieren,omdat ik iets wil om te verzorgen!Het had dus best gekund maar ik wilde niet mijn dierendroom opgeven.Ook zou ik dan mijn paard moeten verhuizen want hij woont aan de andere kant van het land.En dan weet je ook maar niet of je daar een geschikte stalling kunt vinden. Volgens hem wel en zijn daar veel paarden. Als dieren buitenshuis zijn heeft hij er geen problemen mee. Maar goed,al dit gefilosofeer heeft nu geen zin meer want de telefoon wordt niet meer opgenomen daar.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 23:00

Pareltjes schreef:
Summerdreams schreef:
Mijn vriend wilde geen katten. Toen hebben we een compromis gesloten dus nu hebben we 2 katten :))


Compromis? Hahahaha



Dat was de grap :D
Oh en hij wilde eigenlijk ook geen hond.. Hebben we ook. En hij is zeer gek op de beestenbende!
Ik las gister ook een artikel hier over op fb. Die man wilde dat de vrouw haar hond weg zou doen voor hem. En hij zei dat het sowieso ongezond was hoeveel ze van een simpel dier hield :')
K zei al nou die zou het zwaar hebben met mij zeg, mijn dieren betekenen ZO veel voor mij en zijn onlosmakelijk aan mij verbonden, het is een best deel van mijn persoonlijkheid ook.
Mijn dochter van 6 is net zo trouwens :+:

fierefluiter
Berichten: 199
Geregistreerd: 03-08-17

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 20:57

Weet wel dat er in dementerende grote gedragsveranderingen plaats kunnen vinden. Ik zeg niet dat dit de reden is van aanzoek. Maar dat zal ik als ik jou was wel in je achterhoofd houden.

senna21

Berichten: 11849
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 21:12

Sterkte TS.
Toch een verdrietige afloop voor jou. Is er via zijn familie contact te leggen? Al is het maar om afscheid te kunnen nemen.