Dier in huis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 11:48

Wat zouden jullie met je relatie doen,als jij een grote wens hebt om een dier in huis te hebben en je partner dat beslist niet wil?


Magrathea
Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:51

Kijken of er een misverstand weggenomen kan worden. Zoals: katten slopen alles, honden poepen in huis oid.
Kijken of er afspraken gemaakt kunnen worden of voorwaarden gesteld (bijv: de kat komt niet in de slaapkamer)
Vanuit daar verder denken :)

We've got to hold on, ready or not - You live for the fight when that's all that you've got - Livin' on a prayer - Bon Jovi
[o]
Een beter Bokt begint bij jezelf! *\o/*

Abiola
Berichten: 3734
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:51

anjali schreef:
Wat zouden jullie met je relatie doen,als jij een grote wens hebt om een dier in huis te hebben en je partner dat beslist niet wil?

Het bespreken. Waarom wil hij geen beest?
En ik zou dit voordat ik ging samenwonen wel al weten van mijn partner :D

Overal waar ik ben, ben jij niet....

veneri
Berichten: 873
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:51

ik zou niet gelukkig kunnen zijn zonder dieren. zou wel de opties van het soort dier afwegen en mogelijk daarbij rekening houden met de partner. (bijv. vogel maakt veel herrie, hond moet uitgelaten etc.) een dier zoeken waar jij gelukkig van wordt, maar waar je partner ook wel mee kan leven.

ik vind dat je partner je dit niet zou moeten ontzeggen (tenzij er sprake is van ernstige allergieën of iets dergelijks) het is geven en nemen in een relatie. zou daarom wel de bezwaren goed bespreken.

hier zou sowieso altijd een dier in huis zijn, maar de soort zou ik kiezen op basis van mijn voorkeuren en ook passend bij de bezwaren van de partner.

edit: toevoeging: ik hou dan ook bijna van alle dieren. (probleem is hier gelukkig niet aan de orde, beide dierenvrienden)
Laatst bijgewerkt door veneri op 09-01-21 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:53

Ligt eraan wat je belangrijker vindt.. Je kerel of je konijn... Het zou vooraf al geen type zijn waar ik op viel
Ik had vroeger een collega die ging trouwen, en die zei heel blij: ik mag een konijn van mijn man... Ik zou gillend wegrennen, als hij dat moest goedkeuren :)

Goedgekeurd onderschrift :)

Hevonen
Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:57

Ik zou me heel serieus afvragen of het wel de juiste partner voor me was. Het is een groot verschil. Hopelijk is het dan het enige.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Amber_anne
Berichten: 6899
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 11:59

Ik vind dit wel een belangrijk iets om te overleggen voordat je gaat samenwonen. Ik zie mezelf niet in een huis wonen zonder dieren en heb dus een partner nodig die daar hetzelfde in staat. Net als wel of geen kinderen.

Ook overleggen waarom de partner dit niet wilt en kijken of dat realistische wensen zijn. Zo hebben we hier thuis geen hond omdat mijn vriend niet wil lopen elke dag en ik het niet alleen wil doen

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:00

Bij mij zou de relatie geen kans van slagen hebben. Iemand die niet van dieren houd, past niet bij mij.

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 12:01

Nickolay schreef:
Bij mij zou de relatie geen kans van slagen hebben. Iemand die niet van dieren houd, past niet bij mij.

Dit ja. Ik had in juli gewoon geregeld dat we een kat erbij kregen, was niet echt sprake van overleg ofzo := nu was zij degene die het graag wilde hoor :')

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:20

Voor mij een no-go. Ik wil in ieder geval een hond in huis. Verder geen loslopende dieren binnen heeft mijn voorkeur, maar als mijn partner dat zou willen zou ik daar best in mee willen gaan, tot bepaalde hoogte.

De meeste dieren buiten vind ik prima, enkel een hond en verder niets, ook niet buiten, is voor mij ook een no-go. Dan past de partner niet bij mij/ mijn leven.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

luuntje
Berichten: 13961
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:31

Waarom wil 1 van de 2 geen dieren?
Heeft 1 van de partners al dieren?

Toen ik een relatie met mijn man kreeg heb ik gezegd. Wil je mij, dan krijg je de hond erbij.
Wil je geen hond, dan stopt de relatie.

[o]

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:36

Een kennis van mij vroeg me eens hoe ze haar man voor paarden kon interesseren, mijn antwoord, te laat, betere partner selectie is de enige weg :D

Benfan
Berichten: 4005
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:36

Een partner die geen dieren in huis wil, is niet een partner die bij mij past. Daarbij heb ik al dieren in huis, en gaan ze absoluut niet weg. Hij of zij zou er dus mee moeten leren leven, ze horen nu eenmaal bij me.

https://www.facebook.com/HyperPhilicAvium
Everything about parrots and parakeets!

Lughnassadh
Berichten: 1802
Geregistreerd: 11-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:38

Nickolay schreef:
Bij mij zou de relatie geen kans van slagen hebben. Iemand die niet van dieren houd, past niet bij mij.

Dat zou hier ook gelden! Ik kan me geen leven voorstellen zonder een dier om me heen. Maar dat heb ik mijn lief ook al heel vroeg in de relatie verteld. Maar gelukkig was dit bij ons echt geen issue.

First you go with your horse.
Than the horse goes with you.
Than you go together.

Kuggur
Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:40

Is dit eigenlijk een hypothetische vraag Anjali of sta je wérkelijk voor dit probleem?

Rytir
Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:46

Benfan schreef:
Een partner die geen dieren in huis wil, is niet een partner die bij mij past. Daarbij heb ik al dieren in huis, en gaan ze absoluut niet weg. Hij of zij zou er dus mee moeten leren leven, ze horen nu eenmaal bij me.


Dit eigenlijk. Iemand die dieren helemaal niks vindt past gewoon niet bij mij. Dat is een afknapper net als sommige andere eigenschappen of normen/ waarden. Maakt de ander geen slecht mens maar gewoon geen match met wie ik ben en in het leven sta.

When nothing goes right,

go left.

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:46

mm lastig, nooit echt over nagedacht. Mijn vriend houdt niet van katten, maar als ik dat zou willen dan zou hij het wel accepteren. Honden zijn sowieso geen probleem en hij weet dat ik heel gelukkig word van mijn paard, dus dat gunt hij me ook. Mocht hij echt geen enkel dier willen dan zou ik hier wel heel verdrietig van worden. Ik ben echt gek op mijn huisdieren namelijk. Ik vind het heel lastig om te zeggen wat ik zou doen als het bij mij zo was. Ik kan nu wel zeggen dat ik dan bij hem weg zou gaan, maar ik weet niet of ik dat echt zou doen.

Mocht je deze vraag stellen omdat je situatie zo is dan ben ik benieuwd wat de reden is van je partner dat hij/zij dit niet wil?

Elaya

anjali
Berichten: 15037
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 13:48

Kuggur schreef:
Is dit eigenlijk een hypothetische vraag Anjali of sta je wérkelijk voor dit probleem?

Niet hypothetisch.Ik heb recent een aanzoek geweigerd van een man waar ik al heel lang bevriend mee was en die verder wel bij me zou passen. Maar hij wil beslist geen dieren in huis. Dat vindt hij vies! Paarden,die buiten gehouden worden,heeft hij dan geen probleem mee. Maar ik heb juist ook veel behoefte aan een gezellig hondje binnen....

senna21
Berichten: 11814
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:48

Partner vs huisdier .... tja, er zijn ook nog tussenwegen mogelijk.
Wat mis je vooral aan het geen dieren in huis hebben? Om welke (onderliggende) behoefte gaat het jou?
En wat heeft je partner er werkelijk op tegen? Is het een idee of een praktisch bezwaar?
Een relatie is geven en nemen. En als het goed is, kunnen partners elkaar daarin tegemoet treden.
Dat kan gaan over huisdieren, maar ook over andere wensen en behoeften.
Een vriend van mij was lange tijd anti-huisdier (vanuit zijn opvoeding) en zo hebben ze ook een aantal jaren zonder huisdieren gewoond. Inmiddels lopen er 2 honden en 2 katten rond... wel op voorwaarde dat ze niet de hele dag in huis zijn en dat zijn partner extra stofzuigt, omdat dat hij echt fysiek akelig wordt van 'rondvliegende haren in huis'.
Zo hebben beide partners een weg gevonden met elkaar.
Laatst bijgewerkt door senna21 op 09-01-21 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:49

Ik vind dat dieren in huis niet iets is waar iemand een concessie op moet doen. Je moet het allebei echt willen, anders krijg je een hele rare verhouding/verdeling in de verantwoordelijkheid voor zo'n beest en dat kan op den duur best problematisch uitpakken. Ik spreek daarin helaas uit ervaring. Ik denk niet dat ik ooit met iemand zou willen samenwonen die geen dier in huis wil, maar als de discussie zich ooit voordoet zou ik ervoor kiezen om geen dier te nemen.

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:52

Ben mijn hele leven al omringt met dieren en voor mij stond vast dat die er zeker zouden komen. Man is opgegroeid met wel wat dieren maar dat waren kippen en koeien. In het begin van onze relatie al over gepraat en gevraagd of hij huisdieren wou. Was geen probleem en dat heeft hij geweten maar hij is er net zo gek mee. Zou ook niet weten wat ik gedaan had wanneer hij had geweigerd, ik hecht grote waarde aan het feit dat kinderen met dieren opgroeien en zonder dieren is mijn leven niet compleet, zonder hem zeker ook niet maar gelukkig nooit voor die keuze gestaan. Iemand die absoluut weigert om dieren te hebben had nooit totaal bij mij gepast.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Kabayo
Berichten: 13888
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Dier in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:54

Mijn vriend wou eerst mijn hond niet in huis , hij had vanuit huis "geleerd" dat honden vies zijn, stinken en bijten. Nou is hij gelukkig bijgedraaid en valt het reuze mee. We stofzuigen dagelijks, de hond is overdag buiten en we hebben hondenparfum (soort vergelijkbaar met glansspray voor paarden. Ruikt heerlijk)

If pretty is all you have, ugly is all you are...
[KS-MK] Zilver werkt aan een nieuw wonder!

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:55

anjali schreef:
Kuggur schreef:
Is dit eigenlijk een hypothetische vraag Anjali of sta je wérkelijk voor dit probleem?

Niet hypothetisch.Ik heb recent een aanzoek geweigerd van een man waar ik al heel lang bevriend mee was en die verder wel bij me zou passen. Maar hij wil beslist geen dieren in huis. Dat vindt hij vies! Paarden,die buiten gehouden worden,heeft hij dan geen probleem mee. Maar ik heb juist ook veel behoefte aan een gezellig hondje binnen....

Zou eens lekker met de paarden tutten en dan bij hem op de koffie gaan. Ik snap dat je het afwijst, we hebben dezelfde leeftijd en iemand die een hond vies vind (ja kan ook stinken) tja dan had ik hetzelfde gedaan. Wat was zijn antwoord trouwens?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:56

Kuggur schreef:
Een kennis van mij vroeg me eens hoe ze haar man voor paarden kon interesseren, mijn antwoord, te laat, betere partner selectie is de enige weg :D


Dit dus.

Ik had een vriendin die zei je moet zo’n kerel niet meteen vertellen dat je een paard hebt.

Dat vond ik zo raar. Hij kan beter meteen wegrennen dan dat je met een kerel opgescheept zit die niets met jouw hobby’s heeft.(maar waar je inmiddels wel gek op bent)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 13:57

Bij vies in huis zou ik vooral ook doorvragen wat.

Ik wil geen grote hoeveelheid haren in huis en geen kwijl, ook weinig kans op een stinkende hond.

Dat betekent dat ik kies voor een hond met een knipvacht (snor/baard + lang haar verhaart nauwelijks tot niet), aangesloten lippen en geen ras dat bekend staat om lijflucht (Bouviers vallen daarom af bijvoorbeeld) of veel gebitsproblemen. Ook zeer kleine hondjes vallen af vanwege de verhoogde kans op onzindelijkheid, zeker reuen hebben bij o.a. chihuahuas de neiging tot markeren, maar ze hebben sowieso een kleine blaas t.o.v. hoeveel ze drinken.

Ik heb alsnog keuze uit ±100 rassen (en ben uiteindelijk op de Puli *-:) uit gekomen en dan geschoren of kort geknipt *-:)).
Laatst bijgewerkt door Mizora op 09-01-21 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1810naomi, Schuur_, YandexBot en 117 bezoekers