Buren klagen over blaffende hond

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Buren klagen over blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 19:59

Tijd om te trainen. Toevallig zat ik hier naar te kijken gisteren:

[ img ]

Maar er zijn meer plekken om dit soort problemen aan te pakken. Zoek een goede gedragsdeskundige. :D


dresjoepie
Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Buren klagen over blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 16:22

Bedankt voor de reacties ik ben al met veel dingen bezig dit weten de buren ook. Het zijn idd gehorige oude huizen

Paloedie
Berichten: 992
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Deventer/Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:34

Blaffende hond kan je woongenot wel echt flink verstoren.

Mijn buren hebben een chihuahua die als ze weg zijn regelmatig non stop blaft. Ze laten hem dus zo min mogelijk alleen thuis, maar ik word dus bijna dagelijks wakker van geblaf als ze hem 's morgens even in de tuin laten om te plassen, en regelmatig daarna een tijd blaffen omdat ie alleen is. En reken maar dat je mij daar om en nabij 7 uur echt goed chagrijnig mee krijgt. Vaak 's avonds ook nog wakker als ie nog even in de tuin mag plassen.

Dus als ie een half uur blaft, zou het voor mij echt heeeeeeel erg afhankelijk zijn van het moment waarop..

Op zoek naar heerlijke handgebreide sokken van kwalitatief goede sokkenwol, voor jezelf of voor een ander?
https://www.facebook.com/handgebreidesokkenvanFloor/

sabine1979
Berichten: 2589
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:42

Ik snap heel goed dat ze klagen.
Ik zit in hetzelfde schuitje.
Hond blaft om niks, en veel, heeel veel!
De buren weten dat hij blaft, ze weten dat ik ploegendiensten draai,
Het gaat dan weer een paar dagen goed, en dan gaat het weer mis.
diverse keren laten weten als de hond weer vaak blaft.
Komen ze thuis, is de hond aan het blaffen, 'ohh hij blaft'.

Ik heb al diverse keren huilend bij mijn ouders gestaan omdat ik niet kan slapen overdag.
Dit is soms echt niet vol te houden.

Een buur moet geen last hebben van jou dieren!!

Kreeg een tijdje geleden te horen dat ze mijn konijnen ook regelmatig hoorden :?

absque_dubio
Berichten: 7828
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 16:44

dresjoepie schreef:
Bedankt voor de reacties het is geen pup hij is 6 jaar. Jou vorige hond hoorde ik nooit zei de buurvrouw dan heb je geluk gehad was mijn antwoord. Het is geen goede vergelijking en ik snap dat het vervelend is hoor het blaffen. Maar een baby die een hele nacht krijst die hoef je niet uit logeren een blafband of weet ik het wat mee te doen dat is een baby. Ik neem hem overdag mee naar stal dan blijft tie in de auto als ik ga rijden. Dan doet die dit niet

Dit zou ook mijn gedachten zijn. Huilende baby’s zijn zooo vervelend. :+
Misschien de buren een mandje met wat worst en kaas of iets anders voor het ongemak geven, en ze betrekken in hoe je met de hond bezig bent? Dus wekelijks een praatje maken wat je nu probeert en hoe hun het ervaren? :)

Instagram Milente’s Sportpony’s / Volgtopic Welsh Sportpony’s
Milente’s Passion -Kroon Sport Welsh NWR ZZLicht+10 ponypower!
Milente’s Pretty Perfect -Ster Sport WPBR Z1+1
Milente’s Past & Present

dresjoepie
Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 19:25

absque_dubio schreef:
dresjoepie schreef:
Bedankt voor de reacties het is geen pup hij is 6 jaar. Jou vorige hond hoorde ik nooit zei de buurvrouw dan heb je geluk gehad was mijn antwoord. Het is geen goede vergelijking en ik snap dat het vervelend is hoor het blaffen. Maar een baby die een hele nacht krijst die hoef je niet uit logeren een blafband of weet ik het wat mee te doen dat is een baby. Ik neem hem overdag mee naar stal dan blijft tie in de auto als ik ga rijden. Dan doet die dit niet

Dit zou ook mijn gedachten zijn. Huilende baby’s zijn zooo vervelend. :+
Misschien de buren een mandje met wat worst en kaas of iets anders voor het ongemak geven, en ze betrekken in hoe je met de hond bezig bent? Dus wekelijks een praatje maken wat je nu probeert en hoe hun het ervaren? :)


Ha ha ja echt hè nu vind ik kinderen ook een uurtje leuk en daarna snel terug naar mama Dus ik heb hier zo mijn eigen gedachte over. Ik doe iig mijn best het voor hun zo comfortabel mogelijk te maken. Een briefje in de bus vind ik ook heel onpersoonlijk.

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 19:37

In de bench als je weggaat met een deken erover heen? Toen onze hond nog pup was, was ze nog erg sloperig, dus als we weggingen hebben we gewoon aangewend dat de bench wat lekkers betekent. Dus ze ging daar vrij snel in, deken erover dat ze geen prikkels (zonder die deken werd ze erg onrustig en ging telkens liggen draaien) heeft en ze ging heerlijk slapen. Inmiddels is ze gestopt met slopen, dus slaapt ze lekker los, maar als je dit nog niet doet zou je het kunnen proberen.

~ The comeback is always stronger than the setback ~

dresjoepie
Berichten: 2511
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Buren klagen over blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-01-21 21:07

Het is echt alleen het eerste half uur daarna gaat tie slapen en blaft tie niet meer dis om hem dan 8 uur in een bench te stoppen vind ik erg sneu. Ik ga op de dagen dat ik vrij ben weer oefenen met paar minuten weg enzo opbouwen voor de nachten zal ik even iets moeten verzinnen.

Amy111
Berichten: 79
Geregistreerd: 05-05-14
Woonplaats: Almere

Re: Buren klagen over blaffende hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:15

Eerlijk? Ik snap de buren wel.
Vind het ook raar als honden zomaar mogen blaffen, wij mogen toch ook niet de hele tijd schreeuwen.

Mijn hond mag absoluut niet blaffen, hooguit wanneer de bel gaat even.
Ik straf dit gelijk consequent af.

rien10
Berichten: 14396
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:17

dresjoepie schreef:
Het is echt alleen het eerste half uur daarna gaat tie slapen en blaft tie niet meer dis om hem dan 8 uur in een bench te stoppen vind ik erg sneu. Ik ga op de dagen dat ik vrij ben weer oefenen met paar minuten weg enzo opbouwen voor de nachten zal ik even iets moeten verzinnen.

Maar een half uur is lang. En voor de buren maakt het niet uit of het t eerste, middelste of laatste half uur is.

jooosjefien
Berichten: 49
Geregistreerd: 04-06-20
Woonplaats: Sittard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:29

-
Laatst bijgewerkt door jooosjefien op 25-11-23 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

SweetVanille
Berichten: 1765
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 21:47

Hoe vaak in de week ben je 8 uren weg? Als dit fulltime is vind ik het niet zo gek dat t beestje blaft..

marleen_usar
Berichten: 24620
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:00

Mijn buurvrouw kwam een keer aan de deur omdat er een hondje 10 minuten had geblaft. Een half uur is echt lang hoor, als dat iedere dag is dan is het helemaal veel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, Emmi, GoogleAdsense, Labiesch, Mirranda, mmajar, Patriesje, scappa en 27 bezoekers