Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 13:50

Stug dik touw heb ik.

Je te vroeg uitgekomen uk zat me niet lekker. Het Chinese bakje kan uitkomen niet aan. Heb vanmorgen rondgebeld en er was een welkoop op de weg naar huis open waar ze een fauna box hadden. Die staat nu in de auto. Heb de medium maat mee 27 bij 18 bij 20. De eitjes gaan daar vanmiddag in over op een laagje zand. Deze kan onder de lamp ook. Dan kan ik een voedseltakje kwijt als nodig. En deze kan dadelijk gemakkelijk in het definitieve verblijf

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:42

Dat komt vast in orde, ze komen in een eh... gespreid bedje terecht. ☺️

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 11:22

Afbeelding
Een beeb! Springlevend!
*\o/* *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 11:26

Ahhh beeebie <3 nog meer in aantocht?

Hier geduld hebben. :+ Bij een aantal eitjes groeit het bolletje aan het eind van het ei en zit er een donker puntje.

Heb jij een voorbeeld van een ei dat bijna uitkomt? Kunnen we nergens iets over vinden. -O-

Verblijf is er nog niet, ben blij met mijn faunabox nu. Alle inrichting is er nu wel. Deels dubbel :j :')

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:20

karuna schreef:
Ahhh beeebie <3 nog meer in aantocht?

Hier geduld hebben. :+ Bij een aantal eitjes groeit het bolletje aan het eind van het ei en zit er een donker puntje.

Heb jij een voorbeeld van een ei dat bijna uitkomt? Kunnen we nergens iets over vinden. -O-

Verblijf is er nog niet, ben blij met mijn faunabox nu. Alle inrichting is er nu wel. Deels dubbel :j :')


Ik heb geen idee of het vantevoren aan een ei te zien is of het uitkomt, op het moment dat een ei gaat uitkomen wordt het dekseltje, waar het piepkleine dopje aan vast zit, losgeduwd van het ei, het dekseltje gaat er helemaal af, zodat het nimfje door het ronde gat, dat is ontstaan, naar buiten komt.
Oh ja, er zijn nog meer eitjes hier...

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 12:27

Vanaf stukje uitkomen al gezien. Groot beest uit klein eitje. Mar de fase ervoor geen idee dus ook. De blobjes voor op groeien bij een aantal. Ik vermoed dat dat de ontwikkelde eitjes zijn.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:40

karuna schreef:
Vanaf stukje uitkomen al gezien. Groot beest uit klein eitje. Mar de fase ervoor geen idee dus ook. De blobjes voor op groeien bij een aantal. Ik vermoed dat dat de ontwikkelde eitjes zijn.


Ik moet zeggen dat me dat met sommige eitjes ook opvalt, dat ze iets groter lijken, die puntjes, dus het zou maar zo kunnen.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 12:55

Van best wat eitjes is dat dopje ingeschrompeld (eitjes hebben het natuurlijk zwaar gehad) maar van een aantal wordt dat blobje groter en is er bij twee nu een donker puntje doorheen te zien.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 12:57

karuna schreef:
Van best wat eitjes is dat dopje ingeschrompeld (eitjes hebben het natuurlijk zwaar gehad) maar van een aantal wordt dat blobje groter en is er bij twee nu een donker puntje doorheen te zien.


Het zou maar zo kunnen, dat ze binnenkort al uitkomen, spannend!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 12:59

Ze zouden januari uitkomen dus ja dan kan dat. Bij vogels kun je het wel zien, trillende eitjes, soms zacht gepiep en ik wist natuurlijk wanneer ze moesten uitkomen. Dit is gewoon nieuw en afwachten en vooral gezien het gezeul ermee

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 20:17

karuna schreef:
Ze zouden januari uitkomen dus ja dan kan dat. Bij vogels kun je het wel zien, trillende eitjes, soms zacht gepiep en ik wist natuurlijk wanneer ze moesten uitkomen. Dit is gewoon nieuw en afwachten en vooral gezien het gezeul ermee


Dat piepen zal het hem bij wandelende takken in ieder geval niet worden. :')

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 20:34

Nope :+

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:22

:oo *\%/* ik zie wat bewegen in een van de blobjes. Was dat eerst een puntje. Nu is er een mini donker sliertje soms zichtbaar dat zich iets verplaatst. :):)

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:31

*\%/*

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-21 16:47

En ik krijg net bericht, dit weekend is als het goed is het verblijf klaar en kan vanaf maandag opgehaald worden. *\o/* Dan is de kit genoeg uitgehard en veilig voor transport.

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:09

karuna schreef:
En ik krijg net bericht, dit weekend is als het goed is het verblijf klaar en kan vanaf maandag opgehaald worden. *\o/* Dan is de kit genoeg uitgehard en veilig voor transport.


Wauw, wat een timing! :)
Zet de voedseltakken maar klaar! :D

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:10

karuna schreef:
:oo *\%/* ik zie wat bewegen in een van de blobjes. Was dat eerst een puntje. Nu is er een mini donker sliertje soms zichtbaar dat zich iets verplaatst. :):)


*\o/* Zet hem op, eibewoner! *\o/*

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:23

Inmiddels is de kleine meid een stuk dikker geworden, en ruikt de huiskamer heerlijk naar eucalyptus, want de bloemist had supervers eucalyptus takken, dus kon ik de verleiding niet weerstaan.
Nadat er wat van dat spul in het hok gezet was, kwam de jongedame meteen in beweging en stapte van de oude braam over op de eucalyptus.

Afbeelding

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:25

Inmiddels is de kleine meid een stuk dikker geworden, en ruikt de huiskamer heerlijk naar eucalyptus, want de bloemist had supervers eucalyptus takken, dus kon ik de verleiding niet weerstaan.
Nadat er wat van dat spul in het hok gezet was, kwam de jongedame meteen in beweging en stapte van de oude braam over op de eucalyptus.

Afbeelding
Het is een beetje een zoekplaatje, ze zit in het midden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 12:27

Ah al een beetje anders inderdaad. Al een keer verveld? De bloemist bij jullie open. Dat is geluk hebben, ik heb er hier nog geen open gezien. Mijn eucalyptusplantjes groeien wel een beetje al. Wel grappig om te lezen dat de officiele voedingsvoorkeur ook aanslaat.

Hier ga ik als goed is (nog even een extra check of het kan) over een uur de deur uit. Fikse rit voor de boeg om het verblijf op te halen.

Edit ik had haar al gezien :j

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 12:32

De bloemist stond met planten en kassa buiten voor zijn winkel, zo kon hij toch doorgaan met de verkoop.
Succes met het ophalen!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 12:46

Ah klinkt fijn.

Vroeg me net af, de bak met eitjes verhuisd dadelijk naar de woonkamer en in het verblijf, maar de warmtemogelijkheid gaat niet passen bedacht ik me net. Nu is de woonkamer wel warmer, maar is als de temperatuur boven de 16 graden blijft geschikt voor de eitjes zonder extra warmte?

Gelukkig is het droog en niet glad buiten. Ik heb gister al een stukje gereden maar moet dadelijk nog 80 km enkele reis. En weer terug en met ruststop de laatste 30 km weer naar huis. En dat in dezelfde provincie :')

Zoolgangster

Berichten: 9584
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 13:06

karuna schreef:
Ah klinkt fijn.

Vroeg me net af, de bak met eitjes verhuisd dadelijk naar de woonkamer en in het verblijf, maar de warmtemogelijkheid gaat niet passen bedacht ik me net. Nu is de woonkamer wel warmer, maar is als de temperatuur boven de 16 graden blijft geschikt voor de eitjes zonder extra warmte?

Gelukkig is het droog en niet glad buiten. Ik heb gister al een stukje gereden maar moet dadelijk nog 80 km enkele reis. En weer terug en met ruststop de laatste 30 km weer naar huis. En dat in dezelfde provincie :')


Hoi, de eitjes komen ook gewoon op kamertemperatuur uit, zonder extra verwarming,dus dat scheelt, 18 graden bijvoorbeeld, zal ook vast wel lukken.

Gelukkig is het nergens glad, maar het is wel een behoorlijk eind rijden, goede reis!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37241
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-21 15:47

Afbeelding
Veilig ingepakt. Groot zo in de auto hihi. Warmtekabel erbij nu. Net iets warmer als nodig. 10 w dus energie zuinig. Voor de kleintjes en de eitjes nu

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 15:49

karuna schreef:
Ah al een beetje anders inderdaad. Al een keer verveld? De bloemist bij jullie open. Dat is geluk hebben, ik heb er hier nog geen open gezien. Mijn eucalyptusplantjes groeien wel een beetje al. Wel grappig om te lezen dat de officiele voedingsvoorkeur ook aanslaat.

Hier ga ik als goed is (nog even een extra check of het kan) over een uur de deur uit. Fikse rit voor de boeg om het verblijf op te halen.

Edit ik had haar al gezien :j

Aalsmeerse Bloemenhal in Dieren is open. Die hebben ook de boel buiten gezet. En Nozili in De Steeg ook.
*kruipt weer onder meeleessteen*