Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 17:11

Ah die dus wel. Kom eigenlijk niet meer in die hoek sinds mijn verhuizing. :+ Vandaar dat ik ze gemist heb. :') Dan weet ik dat mocht ik nodig hebben :j

Pfff moe, was erg druk op de weg. Veel kantoorverkeer met leaseautos leek het. Nou ja ik heb het eerste stuk heel overleefd. Zou ook eerst opgestuurd worden maar ivm teveel kapotte verblijven bij aankomst durfde hij het niet meer aan op te sturen.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 17:42

karuna schreef:
Ah die dus wel. Kom eigenlijk niet meer in die hoek sinds mijn verhuizing. :+ Vandaar dat ik ze gemist heb. :') Dan weet ik dat mocht ik nodig hebben :j

Pfff moe, was erg druk op de weg. Veel kantoorverkeer met leaseautos leek het. Nou ja ik heb het eerste stuk heel overleefd. Zou ook eerst opgestuurd worden maar ivm teveel kapotte verblijven bij aankomst durfde hij het niet meer aan op te sturen.


Ik denk dat het door de enorme drukte bij de bezorging inderdaad nogal riskant is een bak op te laten sturen, het kon er wel eens hardhandig aan toe gaan, en het stapelen in de bezorgauto's zal ook niet voorzichtig gaan...
Hier heeft de tak zich tegoed gedaan aan de eucalyptus, er was een U uitgebeten. Daarna klom ze uit de plant en liep naar boven. Het lijkt me nog iets te vroeg om te vervellen, en toen ik een paar uur later thuiskwam, was er ook niets aan de hand, ze zat op het gaas naast haar lekkere voedselplant. Op dagen dat ze gaan vervellen zie ik ze niet eten en zijn ze niet actief, tot ze ergens aan gaan hangen om te vervellen.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 20:33

Goed gegeten, buikje vol en dan naast je favoriete plant gaan slapen. :z

Verblijf is thuis en staat even op de eettafel. de maten goed uitgemeten en idd mooi groot. Maar als je het zo op tafel ziet staan is het enorm. Kan er altijd nog kikkers of tropische planten in gaan houden :') .

Morgen even ontvetten van binnen en kijken of de bedachte plek het wordt of toch de eettafel. En dan op mijn gemakje inrichten, een L profiel plakken zodat mijn artrose handen het valdeurtje goed kunnen blijven bedienen.

De spulletjes er even ingezet willekeurig. Je ziet ze niet eens terug, echoo choo chooo _O-


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 20:50

Mooie bak hoor, met bodembedekking erin zal het ook wat kleiner lijken.
Psg 9 kan die ruimte wel gebruiken, het ziet er leuk uit!

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 20:58

En was niet eens zo duur. Met alle spullen erbij zit ik op 70 euro voor bak inrichting bodembedekking, faunabox, verwarming enz. Beetje budget gewinkeld. :)) En de helft is betaald door iemand anders, ze krijgen twee baasjes. :P achteraf gezien had het goedkoper gekund met een terrarium die hij had staan die was afgezegd. Af en toe maakt hij iets voor mensen die via via bij hem komen. (Mijn paps kent weer iemand die hem kent senioren onder elkaar _O- )Iets andere maat. De spleet dekt hij vaker af met een rubber strip zodat ook fruitvliegjes er niet uitkunnen. Maar hier zijn we ook blij mee. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 21:37

Ehhhh

_O- _O- _O- _O-

Verandering van plannen geloof ik. En kan zijn dat ik binnenkort babyflappentakken in de aanbieding heb of een of twee volwassen exemplaren waarvan een mannetje. En ik moet komende dagen verblijf inrichten voor grote zware jongens. Oeps. :+ komend weekend komen de ouders deze kant op. Ze vinden ze te eng :(:) -O- . Proberen ze ook steeds vast te pakken dus ze krijgen steeds klappen. Baas en tak zijn getraumatiseerd. Y;(

Ai was niet bepaald de bedoeling, maar ik laat ze ook niet aan hun lot over. Maar ik weet niet precies hoeveel er komen. :n Dus als iemand een of twee volwassenen wil hebben.

Ach ja het houdt je scherp zullen we maar zeggen :P

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-21 21:45

karuna schreef:
Ehhhh

_O- _O- _O- _O-

Verandering van plannen geloof ik. En kan zijn dat ik binnenkort babyflappentakken in de aanbieding heb of een of twee volwassen exemplaren waarvan een mannetje. En ik moet komende dagen verblijf inrichten voor grote zware jongens. Oeps. :+ komend weekend komen de ouders deze kant op. Ze vinden ze te eng :(:) -O- . Proberen ze ook steeds vast te pakken dus ze krijgen steeds klappen. Baas en tak zijn getraumatiseerd. Y;(

Ai was niet bepaald de bedoeling, maar ik laat ze ook niet aan hun lot over. Maar ik weet niet precies hoeveel er komen. :n Dus als iemand een of twee volwassenen wil hebben.

Ach ja het houdt je scherp zullen we maar zeggen :P


:') Ach gunst, dreigt het nu al uit de hand te lopen met de takken?! :(:)

Eh, waar woon je ongeveer? O:)

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-21 21:52

Je hebt pb ook. Nou ja ik wil echt maar een bak. Idee was rustig groot laten worden en na een tijdje eitjes verzamelen tegen de tijd dat de volwassenen dreigen te overlijden. Dan een tijdje alleen eitjes enz.

Maar ik kan beestjes gewoon niet laten stikken. In nood help ik :(:) dan verzin ik er wel wat op. :j

Met kipjes was dat ook zo. Mensen wisten me te vinden, ik pikte ze op en of ze bleven of ik vond een baasje voor probleemdieren.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

muzzy17
Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 07:52

Wat zonde dat ze bang zijn. Als ze zouden slaan is eventueel handschoen ook nog een optie toch? Dan slaan ze wel maar doet het geen zeer lijkt mij.

Ik weet niet hoe groot de kans is dat al mijn 17 eitjes uitkomen. als ze allemaal uitkomen zit mijn bak ook vol.

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 08:10

Ze dragen handschoenen ook maar toch. -O- ik kan niets veranderen aan hun angst helaas. Enige dat ik kan doen is de groten een plekje geven of voor een plekje zorgen. Ik wilde er max 3 a 4. Dat is genoeg om ze voldoende ruimte te kunnen geven :j

Hoe staat het met jou takkeneitjes?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

muzzy17
Berichten: 619
Geregistreerd: 15-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 09:35

karuna schreef:
Ze dragen handschoenen ook maar toch. -O- ik kan niets veranderen aan hun angst helaas. Enige dat ik kan doen is de groten een plekje geven of voor een plekje zorgen. Ik wilde er max 3 a 4. Dat is genoeg om ze voldoende ruimte te kunnen geven :j

Hoe staat het met jou takkeneitjes?


Ik zie er nog helemaal niks aan. Kan niet wachten :D kan zomaar nog een maand duren helaas. Het terrarium staat al ingericht klaar. Nu maar hopen dat hun het net zo leuk vinden als ik :=

Ergens hoop ik ook niet dat ze alle 17 uitkomen. Wat je zegt. Een stuk of 4 is wel genoeg.

Je kunt niet alle honden van de wereld redden, maar wel de wereld van 1 hond

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-21 21:45

[ img ]

Andere plek gekozen. Tafeltje paste precies :j . Leeg kaal verblijf nog. De eettak houder is waterdicht ook. Die staat nu te drogen. Een bloemvaasje voor 5 takken waardoor ik de nieuwe takken kan neerzetten ze laten overwandelen en dan de kale er weer uit. :j

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 13:00

karuna schreef:
[ [url=m/lJ83NY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Andere plek gekozen. Tafeltje paste precies :j . Leeg kaal verblijf nog. De eettak houder is waterdicht ook. Die staat nu te drogen. Een bloemvaasje voor 5 takken waardoor ik de nieuwe takken kan neerzetten ze laten overwandelen en dan de kale er weer uit. :j


Mama tak reageerde op tv, dan ging ze heen-en-weer wiegen, vooral bij muziek. Kan ook van de trillingen zijn geweest. Toen hebben we gezorgd dat de bak ietsje verder naar achteren stond ten opzichte van de tv, en werd het wiegen minder, en later reageerde ze er helemaal niet meer op. Ik moet wel zeggen dat ze in het begin sowieso gestrest was, omdat ze uit een drukke bak (met veel soortgenoten) kwam.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-21 13:30

De tv staat niet hard dat scheelt (heb ik zelf ook last van) en mocht het een probleem zijn kan ik er een plaat tussen zetten of de eerst bedachte plek gebruiken. Alleen is die ivm hondendeken wat lastiger bereikbaar nu. Voor nu is deze plek het fijnst ivm verschonen, voertakken wisselen enz.

De tv heeft ook geen dikke boxen of wat ook. :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 20:39

karuna schreef:
De tv staat niet hard dat scheelt (heb ik zelf ook last van) en mocht het een probleem zijn kan ik er een plaat tussen zetten of de eerst bedachte plek gebruiken. Alleen is die ivm hondendeken wat lastiger bereikbaar nu. Voor nu is deze plek het fijnst ivm verschonen, voertakken wisselen enz.

De tv heeft ook geen dikke boxen of wat ook. :+

Komt dik in orde. Bovendien legde Bep (zo noemde ik haar) zonder problemen haar eitjes, en het vervellen ging ook steeds goed, dus zal ze er niet erg onder geleden hebben, haha.
Het was gewoon grappig om haar op de muziek te zien wiegen. Muzikaal beestje dus. :+

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 12:50

Weer omgooi. We gaan nu de laatst overgebleven volwassen tak ophalen. Ja de laatste de rest is gisteravond plots overleden kennelijk -O- . Tenminste ik hoop echt dood en niet verveld, de laatste eet nu goed nog. Maar het zit me niet lekker. De oude bak gaat nu mee. Goed ontsmetten schoonmaken en verse planten erin doen vanmiddag. Ze/hij? Mag daar even inblijven zodat ik goed kan aanzien wat en hoe.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 13:37

karuna schreef:
Weer omgooi. We gaan nu de laatst overgebleven volwassen tak ophalen. Ja de laatste de rest is gisteravond plots overleden kennelijk -O- . Tenminste ik hoop echt dood en niet verveld, de laatste eet nu goed nog. Maar het zit me niet lekker. De oude bak gaat nu mee. Goed ontsmetten schoonmaken en verse planten erin doen vanmiddag. Ze/hij? Mag daar even inblijven zodat ik goed kan aanzien wat en hoe.


En zo heb je er weer een huisdier bij...
Wat de dode tak betreft, deze soort wordt tussen één en anderhalf jaar oud, vermoedelijk is hij/zij van ouderdom doodgegaan. Y;(

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 14:45

Zou kunnen maar twee minstens in een keer? Zonder voorwaarschuwing? Leeftijd was natuurlijk onbekend. Maar een te volle bak, fiks gerookt binnen en er steeds uitgehaald worden geeft ook stress. Vandaar besloten om hem/haar op te halen nu. Ik zit nu te wachten tot de bak hier is op het andere adres. Bij veel rooklucht ga ik hier meteen schoonmaken om mijn longen niet te martelen. Ik kan daar niet tegen. Voorlopig even in de oude bak. Mocht er een ziekteprobleem zijn blijft die bak schoon

Onderweg al verse braam gevonden

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 14:55

Nog geen baby flappies? :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 15:02

Nope de blobjes op de eitjes groeien wel en de zwarte streepjes worden dikker en soms friemelen ze. Ik zorg voor verse braam blaadjes sproei ze en s nachts nu een warmte kabel eronder. Overdag de groeilamp waardoor ze nu een continue 18/19 graden blijven

Ze mogen nu wel even wachten met uitkomen. Kan ik even wat meer zorg geven aan de grote tak en wennen aan de plots andere situatie

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Flappentakken, toch huisdiertjes dadelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 15:28


Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:01

karuna schreef:
Zou kunnen maar twee minstens in een keer? Zonder voorwaarschuwing? Leeftijd was natuurlijk onbekend. Maar een te volle bak, fiks gerookt binnen en er steeds uitgehaald worden geeft ook stress. Vandaar besloten om hem/haar op te halen nu. Ik zit nu te wachten tot de bak hier is op het andere adres. Bij veel rooklucht ga ik hier meteen schoonmaken om mijn longen niet te martelen. Ik kan daar niet tegen. Voorlopig even in de oude bak. Mocht er een ziekteprobleem zijn blijft die bak schoon

Onderweg al verse braam gevonden



Rooklucht is ontzettend slecht voor wandelende takken, nicotine is namelijk een insecticide, niet zo vreemd dus... Meerdere dode dieren tegelijk wijst inderdaad die richting op. (Had het niet zo goed gelezen eerst omdat ik een klein schermpje aan had.)
Wat zonde van die dieren.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 17:05

karuna schreef:
[ [url=m/odC9W2.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een mooie dame! <3 is ze trouwens echt zo geel, of lijkt het zo door de belichting?

Oh ja, de uk van mij lijkt veel liever braam te eten dan sjieke eucalyptus die speciaal voor haar gekocht is...
Kinderen. :roll:

Nou ja, zolang ze haar braam maar eet. :D

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-21 17:57

Ja ze is echt zo gelig. Thuis toch overzetten of verblijf schoonmaken het ruikt niet zo lekker. Buitenkant is al schoon. Alleen ze zat klem in die pot. Voorzichtig overgezet op een tak. Geen agressie of wat ook. Wel apatisch deksel staat open voor extra frisse lucht met doekje erover

Kindje moet wennen misschien?

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Zoolgangster
Berichten: 9570
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 19:18

karuna schreef:
Ja ze is echt zo gelig. Thuis toch overzetten of verblijf schoonmaken het ruikt niet zo lekker. Buitenkant is al schoon. Alleen ze zat klem in die pot. Voorzichtig overgezet op een tak. Geen agressie of wat ook. Wel apatisch deksel staat open voor extra frisse lucht met doekje erover

Kindje moet wennen misschien?


Dat kan ja, hopelijk trekt het snel bij. Misschien als het wat later is dat ze actief wordt.

Haribo macht Kinder froh, und der Zahnartzt ebenso.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 35 bezoekers