Welk hondenras kiezen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Welk hondenras kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:59

Zou ook niet voor een rottweiler gaan. Als je er eentje hebt die zijn werk te serieus neemt, heb je straks een rottweiler die mensen niet meer weg laat gaan tot jij zegt dat het goed is.

Zo eentje had mijn ex. Liefste hond van de wereld. Je kon altijd binnen komen. Hond blafte, liet weten dat er volk was begroette ze vervolgens ze konden haar prima aaien.

Maar als mijn ex niet zei dat het goed was als ze vertrokken dan hing ze bij weggaan in hun been of stond met opgetrokken lip voor de deur..

Dus binnenkomen prima. Maar weggaan??.. Dat was een dingetje..

CastellonJarig

Berichten: 1802
Geregistreerd: 12-11-09
Woonplaats: Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:05

Misschien niet meteen voor de hand liggend, maar al aan een grote poedel gedacht?
Wij kozen voor een poedel vanwege allergie in het gezin, maar echt, hij is zo leuk!
Supervriendelijk, heerlijke gezinshond, leert snel.
Hij loopt bij ons los over het land als we buiten zijn (22 hectare, grootste deel van de dag) en houdt ons altijd in de gaten. Als we roepen is hij binnen een minuut bij ons, ook als hij verder weg aan het struinen is.
Hij is knetterwaaks, we merken het meteen als er een vreemd dier op ons land is of als er een auto aankomt. Dat gezegd hebbende; hij gaat niet achter de konijnen aan en blijft echt goed bij ons.

Ik trim zelf en dat is echt prima te doen. Helemaal niet zoveel tijd. En je bespaart die weer op stofzuigen in huis want verharen doen ze niet ;)

Als je met het imago zit kun je eens googlen op poedels als werk- en jachthonden. Helemaal glad getrimd en aan het werk zijn ze echt niet truttig meer.
Laatst bijgewerkt door Castellon op 17-01-21 00:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 00:05

Een Boulab misschien? Vriendin van mij heeft er 2 op haar erf lopen met daarnaast nog een grote riesenschnauzer. Alle 3 schatten van honden, maar als je ze niet kent zou ik een blokje om lopen. Ik ken verder de raseigenschappen enzo niet goed, maar wellicht iets om naar te kijken :)