Hondendek/regenjas met split voor staart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 23:42

Dankzij de perus pomppa heeft onze koukleum ook kunnen genieten van de sneeuw!
Afbeelding

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 09:59

@Dimphyl: Ik dacht al, hé die kerk ken ik. Lekker weinig toeristen deze keer. :+

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-21 11:33

Silvia schreef:
@Dimphyl: Ik dacht al, hé die kerk ken ik. Lekker weinig toeristen deze keer. :+

Haha, herkenbaar he :+ het is inderdaad enorm stil nu :(

Afbeelding

robeer

Berichten: 1405
Geregistreerd: 26-02-09
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 13:54

Wat geweldig <3

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:49

Ik heb vandaag eindelijk de regenoveral van Trixie binnengekregen. Leuk jasje, past goed, mooi dun ook. Maarre, bij de voorpoten en buik hangt het erg laag waardoor mijn hond niet fijn kan bewegen. Ze kan er geen ruime passen mee maken. Deze gaat dus retour. Ik ga me nu verdiepen in die van Hurrta. Vallen die maten een beetje normaal?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:53

Bij die van mij valt hij normaal, zij heeft geen gekke bouw. Van bepaalde jassen heb je een small/medium en large maat ook :)

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:54

KarmaChansy schreef:
Bij die van mij valt hij normaal, zij heeft geen gekke bouw. Van bepaalde jassen heb je een small/medium en large maat ook :)


Heb jij de overal?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 14:56

Ik heb de downpour regenoveral inderdaad en de monsoon coat

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 15:26

Kunnen jouw honden daar goed in rennen en spelen Karmachansy? Bij welk ras gebruik je die?

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:16

het is een husky mix :j en die kan er alles mee!

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:24

Ok top, dat is ook mijn insteek dat de hond er alles in moet kunnen! Ze heeft wel een smal model en een vrij lange rug,hopelijk is dat geen probleem. Er is een merk dat door veel poedels wordt gedragen maar die zijn alleen in heel heftige kleuren :+

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 16:32


silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:45

De rainblocker heb ik maar die zou ik niet zo snel aanraden. Regen condenseert aan de binnenkant en aan de onderkant kruipt vuil en nattigheid (uit het gras) omhoog.

Afbeelding

Maarrr mijn hond is wel kleiner, hij meet 31cm.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 18:47

ohh ik heb daar weinig last van met de mijne gelukkig

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:18

Anna79 schreef:
Ik heb vandaag eindelijk de regenoveral van Trixie binnengekregen. Leuk jasje, past goed, mooi dun ook. Maarre, bij de voorpoten en buik hangt het erg laag waardoor mijn hond niet fijn kan bewegen. Ze kan er geen ruime passen mee maken. Deze gaat dus retour. Ik ga me nu verdiepen in die van Hurrta. Vallen die maten een beetje normaal?



Mijn assistentiehond heeft deze en kan er prima mee rennen en lopen naast de rolstoel. Zit perfect. Plus je kan 'm vrij hoe bij verstellen op,meerdere plaatsen met de elastiekjes erin. Daar leg je een knoopje in als 't goed zit.

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:20

silverdapple schreef:
De rainblocker heb ik maar die zou ik niet zo snel aanraden. Regen condenseert aan de binnenkant en aan de onderkant kruipt vuil en nattigheid (uit het gras) omhoog.

[ [url=m/DjqfAR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maarrr mijn hond is wel kleiner, hij meet 31cm.


Ik heb een teckel x Jack. En ik heb met deze dezelfde problemen die ik dan bij mijn Sheltie niet heb. Ik denk dat dat vooral te maken heeft met het dichter bij de grond zitten.. Haar buikflap is altijd nat, buik etc altijd onder de zand. Ook in de zomer. Ik dek dat je daar weinig aan doet..

Warboel
Berichten: 14683
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 19:51

Die Hurtta overall is mooi zeg! Helaas hebben ze die gewoon echt niet in Otjes’ maat, ze heeft een ruglengte van 48 cm en de omtrek van d’r nek is 29 cm :+ super jammer!

Ik had wel laatst nog een nieuwe DG Doggear regenjas besteld, echt super blij mee! Ot beweegt er ook goed in en hij is lang én smal genoeg :D

Afbeelding

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 20:52

Als ik heel eerlijk ben moet je niet teveel op de nek maat letten bij Hurtta. Deze wijken namelijk best wel af. Of worden toch anders gemeten.. Ik heb dit al eens aangegeven bij Hurtta.

Als voorbeeld :
Op hurtta site zelf staat bij de 45 ruglengte die mijn hond heeft (Sheltie, beetje groter dan standaard Sheltie) dat mijn hond een neckline van 60cm zou moeten hebben..

Je kan mij veel vertellen maar niet dat de omtrek van mijn hond langer is dan z'n rug.

Aedan z'n neckline is 34 cm

En dit is bij veel jassen van hurtta zo en ik heb nooit echt antwoord erop gekregen anders dan : we geven 't door.

Conclusie: vooral niet de neckline meenemen in je beslissing Aedan past er ruim in maar hij is ook nog eens super verstelbaar met elastiek, dat past echt wel bij een hond met de juiste ruglengte. Bij Hurtta let ik over 't algemeen maar Vooral op ruglengte en is 't kwestie van passen. Bij de borst maat staat 78 maar Aedan is 58.. Ze moeten dat echt eens aanpassen.

Overigens valt 't verschil wel op met sommige andere tabellen van hurtta jassen ‍♀️

Als je m interessant vind bestel 'm en pas hem. Past ie niet dan stuur je 'm gewoon terug.

Flevolander

Berichten: 3841
Geregistreerd: 24-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:11

Wat een heerlijk topic..

ik als medewerker van een redelijk grote dierenwinkel en neem bij deze even een stipje..

Wij hebben zowel Trixie, als Hurrta, als Distriqt70 in het assortiment op jasjesgebied en ook Kentucky doet zijn intrede, sinds enkele weken..

Wat betreft pasvorm gaat mijn voorkeur uit naar Hurrta..
Laatst bijgewerkt door Flevolander op 19-01-21 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:16

Afbeelding
Afbeelding

Yoshi heeft een jas van Kentucky in speciale teckel maat!! Zo fijn. Nu wachten tot ze ergens weer in de aanbieding komen want nu wil ik de andere modellen ook in teckel maten :o

Anna79

Berichten: 3379
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Hondendek/regenjas met split voor staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 21:32

Bedankt voor de tips :)

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-21 22:00

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/OdzsUR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KQgoez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yoshi heeft een jas van Kentucky in speciale teckel maat!! Zo fijn. Nu wachten tot ze ergens weer in de aanbieding komen want nu wil ik de andere modellen ook in teckel maten :o

Die is Zo leuk <3

VillaNeusjes

Berichten: 6099
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 01:21

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/OdzsUR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KQgoez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yoshi heeft een jas van Kentucky in speciale teckel maat!! Zo fijn. Nu wachten tot ze ergens weer in de aanbieding komen want nu wil ik de andere modellen ook in teckel maten :o



ik vind 't bij deze jassen zo jammer dat de borstkas vrij is. Want daar geraakt ze juist de meeste modder en nattigheid. Ik zou juist graag bedekking hebben omdat 't daar warm moet blijven.

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-21 09:31

VillaNeusjes schreef:
x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/OdzsUR.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KQgoez.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yoshi heeft een jas van Kentucky in speciale teckel maat!! Zo fijn. Nu wachten tot ze ergens weer in de aanbieding komen want nu wil ik de andere modellen ook in teckel maten :o



ik vind 't bij deze jassen zo jammer dat de borstkas vrij is. Want daar geraakt ze juist de meeste modder en nattigheid. Ik zou juist graag bedekking hebben omdat 't daar warm moet blijven.


Dan heb ik de Bucas..... Maar die is na 10 minuten ook vies en drijf nat, pootjes te laag bij de grond denk ik :D

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 10:06

Dimphyl schreef:
Dankzij de perus pomppa heeft onze koukleum ook kunnen genieten van de sneeuw!
[ [url=m/kha77P.jpg]Afbeelding[/url] ]


Haha hier net zo! Afgelopen zaterdagavond +:)+
Afbeelding