Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-20 17:25

Hier ook sinds september een gasthond.

Ik heb wel ervaringen met buitenlandse honden, dit was de eerste keer dat ik er één rechtstreeks uit het buitenland over liet komen. Best spannend nog! Ik ben wel erg tevreden met 'mijn' stichting en de aanpak daarvan. Zo komen de honden 's nachts aan, wat niet ideaal is voor de eigenaren maar wel voor de honden. Want dan is het rustig als ze aankomen en over moeten naar de nieuwe eigenaar, die bij thuiskomst ook weer gewoon gaat slapen en zodoende de hond met rust laat.
De regel was dan ook: 48u rust.
Dat houdt in dat de hond niks hoeft, behalve te landen. Dus ook geen wandelingen, lekker willen knuffelen en de hond erbij betrekken of contact met de al bestaande huisdieren/mensen in huis.
Nou hij heeft 14u aan één stuk door geslapen zo bekaf was hij van de reis.

Op dag 3 leek hij zelf aan te geven wel klaar te zijn met dat geklooi op het balkon en op écht gras z'n behoefte te willen doen. Al snapte hij nog de ballen van de riem en moet ie liftdeuren door (ja ook eng) sinds die dag lopen we lekker buiten en mocht hij ook los in huis met z'n nu vriendinnetje Puma (die had wel even behoefte aan wat bonding middels wandelen).

Toffie is 10 geschat, bleek artrose te hebben en ziet niet alles meer. Vermoeden is dat hij een huis gehad heeft, maar te oud geworden is en toen in het gemeentelijk asiel gedumpt is (Roemenië).
Desondanks is het een heel vrolijk en speels(!) hondje die nu gelukkig zonder pijnstilling door het leven kan. Hij geniet van de wandelingen en laat zich fijn rondrijden in het karretje voor de langere afstanden. Echt ontzettend leuk om hem zo op te zien bloeien! Het is de eerste hond die ik ken die kwispelt als de bel gaat :') Gezellig! Bezoek!

Mocht ik later nog een keer de tijd en ruimte hebben zou ik het zo weer doen, super dankbaar werk.

Ik betaal wel gewoon zijn eten. Dierenartskosten zijn voor de stichting (tenzij ik hem onder de auto laat lopen, dat is echt mijn schuld) en de supplementen doen we in overleg (soms haal ik gewoon iets, noodzakelijke supplementen betalen zij). Die kosten vind ik niet zo spannend, ik doe het ook met hart voor de dieren en behandel ze alsof het mijn eigen honden zijn voor zover dat gaat. Die paar tientjes per maand kan ik wel missen.
Ik koop dan wel geen mooi jasje voor hem maar fabriceer zelf iets wat iets minder chique staat maar functioneel is. Dat soort aanschaf laat ik wel aan de toekomstige eigenaren over.

Iedereen zegt al dat die hond toch nooit meer weggaat bij mij, want ik hecht me ook aan een dier inderdaad. Toch ben ik vastbesloten een huisje voor hem te vinden, want een hond met artrose past niet echt bij mijn levensstijl. Hoe lief ik hem ook vind, ga ik nu 4x per dag naar buiten ipv mijn gebruikelijke 10-20km wandeling + korte ronde 's avonds.
Wat dat betreft eigenlijk best handig om je eerst aan te melden als gastgezin. Blijkt de match perfect, houd je hem lekker. Matcht het niet helemaal? Heb je toch een hondenleven gered en gaat ie door naar zijn eigen forever home :)

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 13:19

Afbeelding
Jack is een week bij zijn nieuwe baas geweest, helaas kan hij niet alleen zijn dus is hij weer terug. Hun moesten werken en dat zou hij een paar uur alleen zijn. Ook liep hij haar de hele dag achterna, dat is verlatingsangst maar dat gaat ook over als je er tijd in steekt.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 13:23

He arme jack, zo heen en weer slepen. Waren de mensen niet goed geïnformeerd over de extra zorgen die een buitenlandse hond met zich mee kan dragen? (zoals wennen aan de nieuwe omgeving en alleen zijn opbouwen?)

Hoe gaat dat met herplaatsing bij jullie? Kies jij iemand of moet je ze maar meegeven aan mensen die de stichting goed keuren?

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 14:40

@ Sassol; Leuk te lezen hoe het met jouw eerste opvanghond gegaan is. Die laatste opmerking vind ik ook een goede. Ik had er vroeger nooit zo over na gedacht, maar inderdaad is het een mooie manier om te kijken of het een blijvertje is of dat een ander mandje hem beter past.

Wij krijgen over een week onze eerste opvanger, super spannend. Het is echt even kijken of het te doen is met onze ander dieren en mijn werk enz. Maar ik heb er echt veel zin in.

@marleen_usar: Wat jammer dat het geen goede match is met het adoptie gezin voor Jack. Wel fijn dat hij toch redelijk zijn draai gevonden heeft bij jullie. Ik ben ook geïnteresseerd in je antwoorden op de vragen Sassol.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 15:02

SassyMoon schreef:
@ Sassol; Leuk te lezen hoe het met jouw eerste opvanghond gegaan is. Die laatste opmerking vind ik ook een goede. Ik had er vroeger nooit zo over na gedacht, maar inderdaad is het een mooie manier om te kijken of het een blijvertje is of dat een ander mandje hem beter past.

Wij krijgen over een week onze eerste opvanger, super spannend. Het is echt even kijken of het te doen is met onze ander dieren en mijn werk enz. Maar ik heb er echt veel zin in.


Hoe gaat dat dan als het niet te doen is SassyMoon?

Waarvandaan komt jullie opvanger? Spannend hoor! Gelukkig wel lekker na de knallenperiode.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 15:56

Sassol de stichting en ik gaan samen op zoek, die mensen hadden al een hond met een rugzak dus ze hebben ervaring.Ik heb ze alles eerlijk gezegd ook over het niet alleen kunnen zijn.
Die vrouw huilde toen ik hem op haalde want ze voelde het als falen.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 16:37

Iedereen zal vast de beste intenties hebben.
Ik vind het alleen een beetje raar dat een hond na een week al terug komt ivm niet alleen kunnen zijn. Hadden ze verwacht dat na een verhuizing in een week tijd op te lossen? Gezien ze het als falen ziet dat het niet gelukt is.
Dan vraag ik me af waar het mis gegaan is.

In ieder geval fijn dat hij op jou terug mag vallen :)

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:29

Overal is wel een mouw aan te passen Sassol en ik denk altijd wel probleem oplossend, maar dan kan het zijn dat we na deze hond geen andere meer opvangen. Ja ze komen speciaal pas na de knalperiode. Onze opvanger komt uit Roemenië.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:51

SassyMoon schreef:
Overal is wel een mouw aan te passen Sassol en ik denk altijd wel probleem oplossend, maar dan kan het zijn dat we na deze hond geen andere meer opvangen. Ja ze komen speciaal pas na de knalperiode. Onze opvanger komt uit Roemenië.


Ja dat is ook zo, als je je inzet is er vaak wel iets te verzinnen! Wat leuk, Toffie komt ook uit Roemenië. Toevallig ook Friends4StrayDogs?

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-21 18:26

Met de meeste buitenlanders kan je niet meteen een paar uur van huis zijn,dat wisten ze wel. Maar ze vielen op zijn lieve koppie denk ik.Maar 2 onstabiele honden bij elkaar zetten is niet altijd een goed idee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 19:49

marleen_usar schreef:
Met de meeste buitenlanders kan je niet meteen een paar uur van huis zijn,dat wisten ze wel. Maar ze vielen op zijn lieve koppie denk ik.Maar 2 onstabiele honden bij elkaar zetten is niet altijd een goed idee.


Daar had de stichting op voorbereid moeten zijn. Eentje met verlatingsangst heeft altijd baat bij een stabiele gezinshond. 2 instabiele honden bij elkaar is vragen om problemen, dat hadden ze als mensen met ervaring kunnen weten en de sstichting ook, dus waarom uberhaupt plaatsen. Vallen op het uiterlijk, daar zit je toch als gastgezin ook bovenop, dat is toch iets waar je als gastgezin op hamert??
En na een week terug, dat soort gezinnen gingen hier uit het bestand. Een hond is geen pak melk dat je even aankijkt en weer terug brengt. Mensen denken soms ook niet na.

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 22:14

Sassol schreef:
SassyMoon schreef:
Overal is wel een mouw aan te passen Sassol en ik denk altijd wel probleem oplossend, maar dan kan het zijn dat we na deze hond geen andere meer opvangen. Ja ze komen speciaal pas na de knalperiode. Onze opvanger komt uit Roemenië.


Ja dat is ook zo, als je je inzet is er vaak wel iets te verzinnen! Wat leuk, Toffie komt ook uit Roemenië. Toevallig ook Friends4StrayDogs?


Nee Straydogs rescue.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 23:54

SassyMoon schreef:
Nee Straydogs rescue.


Ah, welke heb je gekregen?

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 09:11

Mindim schreef:
SassyMoon schreef:
Nee Straydogs rescue.


Ah, welke heb je gekregen?


Lucky van Florentina, Ken je die? Hij komt zaterdag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:01

SassyMoon schreef:
Mindim schreef:


Ah, welke heb je gekregen?


Lucky van Florentina, Ken je die? Hij komt zaterdag.

Lucky zelf niet, maar Florentina is het opvangadres in Roemenie.
Heel veel succes!

suus_toes

Berichten: 979
Geregistreerd: 01-05-07
Woonplaats: Eenrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 10:39

Wij hebben zelf een Roemeense hond in huis genomen. <3
Zat in een opvang in Drenthe.
Is met 4 maand bij ons gekomen, en wordt straks alweer 4 jaar!

Afbeelding

Hettieheks
Berichten: 1233
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 13:58

Mindim schreef:
Lucky van Florentina, Ken je die? Hij komt zaterdag.

Lucky zelf niet, maar Florentina is het opvangadres in Roemenie.
Heel veel succes!


Strakke actie Mindim dat je ons promoot ;-) Lucky valt letterlijk met zijn billen in de boter (soms doet ie dat echt ;-) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-21 14:02

Patries90 schreef:
Strakke actie Mindim dat je ons promoot ;-) Lucky valt letterlijk met zijn billen in de boter (soms doet ie dat echt ;-) )


Altijd :*

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-21 15:12

Wat een mooie woef Suus.

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:31

Patries90 schreef:
Mindim schreef:
Lucky van Florentina, Ken je die? Hij komt zaterdag.

Lucky zelf niet, maar Florentina is het opvangadres in Roemenie.
Heel veel succes!


Strakke actie Mindim dat je ons promoot ;-) Lucky valt letterlijk met zijn billen in de boter (soms doet ie dat echt ;-) )


Grappig, waar Bokt al niet goed voor is! Van " ik denk erover om gastgezin te worden", naar " komende zaterdag komt ons eerste opvang hondje aan". Dankzij dit topic.

De boter staat klaar hoor voor Lucky! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 00:54

suus_toes schreef:
Wij hebben zelf een Roemeense hond in huis genomen. <3
Zat in een opvang in Drenthe.
Is met 4 maand bij ons gekomen, en wordt straks alweer 4 jaar!

[ [url=m/5tcg3g.jpg]Afbeelding[/url] ]


Tis een knapperd <3

tempura

Berichten: 249
Geregistreerd: 30-10-19

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 02:37

Afscheid lijkt me echt te heftig, dus nee! Respect voor de mensen die dit wel kunnen. Korte opvang uit nood zou ik wel overwegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 09:56

tempura schreef:
Afscheid lijkt me echt te heftig, dus nee! Respect voor de mensen die dit wel kunnen. Korte opvang uit nood zou ik wel overwegen.

Is ook lastig.
Maar heb tegen mezelf gezegd dat mijn verdriet dan niet het belangrijkste is, mijn verdriet is een moment. Dat weegt niet op tegen het verschil dat ik voor de hond kan maken.

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 10:44

Afscheid nemen lijkt me niet het lastigste. Mensen vinden die ik goed genoeg acht is wel een uitdaging ben ik bang. Misschien dat ie om die reden nog zou blijven.

Stichting: "We hebben een geschikt gezin gevonden dus daar gaat ie wel heen"
Ik: "Nee ze krijgen hem niet, dan blijft ie maar hier"

Zo mogen ze van mij eigenlijk al geen gladde vloer hebben ivm artrose & uitglijden, zullen ze wel bereid moeten zijn om visolie te bij te geven en ze moeten hem netjes op gewicht kunnen houden.
Om maar over de kleinere dingen te vallen :D

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-21 11:12

SassyMoon schreef:
Grappig, waar Bokt al niet goed voor is! Van " ik denk erover om gastgezin te worden", naar " komende zaterdag komt ons eerste opvang hondje aan". Dankzij dit topic.

De boter staat klaar hoor voor Lucky! *\o/*


Ooooeh spannend SassyMoon! Hebben jullie instructies meegekregen over de eerste dagen en hoe je een gasthondje laat aarden hier in Nederland?