Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 22:32

tempura schreef:
Is dit bij jullie aan jouw of aan (huisbezoekers van) de organisatie om dit uit te zoeken? Ik weet dat waar ik mijn hond vandaan heb er mensen zijn die huisbezoeken doen en kijken of de hond een match is. Zou wel erg zijn als je dan word goedgekeurd door een huisbezoekster en met smacht wacht op je nieuwe hond, maar dat het pleeggezin jouw weer niet goed genoeg vind :')

Maar als de bemiddelaars van jouw organisatie mensen goedkeuren die helemaal niet geschikt lijken om een hond te hebben, dan snap dat je zelf weigert.


Even ter verduidelijking. Een huisbezoek is er niet zo zeer om een potentieel adoptant goed te keuren, maar om te kijken of het huis voldoet aan de beschrijving die men heeft gegeven. Is het huis geschikt voor de desbetreffende hond zeg maar. Of de tuin compleet is afgezet is bijvoorbeeld, is het een veilige omgeving voor de hond. Men wordt hier van te voren op geattendeerd. Vaak is het huisbezoek ook nadat het gastgezin de potentiele adoptant heeft goedgekeurd, dus een andere volgorde dan die je hier boven noemt.



tempura schreef:
@Mindim

Maar dat zijn honden met een zwaar rugzakje, die zullen om heel veel redenen niet goed aarden bij een gemiddeld gezin. Maar dat geen enkele adoptiehond bij voorbaat niet te plaatsen is bij fulltimers lijkt me sterk. Ik denk dat onze onenigheid ook stemt vanuit het type hond. De honden waar ik al jaren heel veel interesse in heb zijn de windhonden. De galgo's en greyhounds uit Spanje, Engeland en Ierland. Deze honden doen het écht al jaren boven verwachting goed bij fulltimers. Met name de honden van de renbanen. En met 2 honden gaat dit zelfs goed met honden die een beetje verlatingsangst hebben. Dit gaat zo mits de hond natuurlijk geen ernstige trauma of verlatingsangst heeft. Een match is dan snel gemaakt. Het zou kunnen dat de honden die jij hebt meegemaakt uit Roemenie, stuk voor stuk een rugzakje hadden en dus moeilijk te plaatsen zijn.

Edit: Ik zag je pension noemen. En ik denk dat een pension voor bijna geen enkel hond fijn is. Zo ook de groeps uitlaatservices. Veelste veel prikkels, stressvolle situaties, geen vast persoon, geen vaste honden, etc. Voor een rescue helemaal niet te doen. Mijn hond gaat gewoon standaard naar oma en opa en vind het geweldig en vind zijn rust in deze routine. Maar we hebben ook periodes gehad waar hij thuisbleef en 1 vaste kennis hem smiddags alléen uitliet en dit ging ook heel goed. Hij is erg op zijn rust gesteld en slaapt graag. Die slaap heeft hij ook echt nodig om lekker in zijn vel te zitten.


Ik denk dat jij het over een ander soort buitenlander hebt dan ik. Een greyhound direct van de baan uit ierland is iets anders dan de de gemiddelde rescue uit griekenland, spanje, roemenie of bulgarije. DAn heb je het over twee compleet verschillende soorten adoptiehonden.

marleen_usar

Berichten: 24644
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-21 23:30

Er zit echt verschil in, ook het land waar ze vandaan komen. Roemenen reageren echt heel anders dan grieken of Spanjaarden.

Hettieheks
Berichten: 1229
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-21 23:36

Mindim heeft wel een punt hoor, wij hebben samen op stal gestaan en ook daar zijn diverse Rescue honden, Spaans en roemeens.. en van beide zijn er zowel angstige als stabiele honden aanwezig en ook die Spaanse zouden niet herplaatst kunnen worden