Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 21:44

Wie vangt er ook hondjes op uit het buitenland? Wij hebben nu een Roemeen en die heeft zijn hele leven in het asiel gezeten dus 8 jaar.Een halsband of tuig heeft hij nooit om gehad en ook is hij nooit uitgelaten.Hij is getraumatiseerd maar nu een dag verder zien we al kleine positieve veranderingen.


Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:54

Ik, momenteel niet maar deze zomer zijn er 5 in opvang geweest en het jaar ervoor 2. Allemaal vrij snel herplaatst waarvan 1 aan een bokker
Nu zitten wij weer in een verbouwing en gaat mijn man in dagdienst werken ipv ploegen dus eerst alle sop orde krijgen en dan komen er vast weer honden tijdelijk hierheen

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 22:00

Uit welk land kwamen de hondjes?

Minoes
Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 22:06

Lijkt me ontzettend dankbaar om te doen!
Heb je daarnaast ook eigen huisdieren? Ik heb het ook overwogen maar ik ben bang dat dit veel stress oplevert voor mijn 2 honden en 4 katten..


marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 22:10

Ja ik heb zelf 2 hondjes en 2 poezen en een huiselijke honden opvang maar die ligt zo goed als stil vanwege Corona.Dus ze zijn het gewend al die verschillende hondjes.

Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:08

marleen_usar schreef:
Uit welk land kwamen de hondjes?


Roemenie, bijna allemaal uit hetzelfde gebied Ploiești

mijn grote hond heb ik geadopteerd en ik ben in contact gebleven met deze contact persoon. Het is niet echt een stichting maar een persoon die daar veel contact heeft met een arts die daar veel aan sterilisatie projecten deed. Daarna besloten om 2 pups op te vangen omdat niet iedereen het aandurft om ongezien een hond op het vliegveld op te halen
Op dat vliegveld bij het ophalen van pup 2 zag ik een herders hondje met blauwe ogen die ik ook al op foto`s gezien had en aangezien onze pup sliep bleef ik met haar knuffelen. Zij was kleiner dan ik dacht ( op foto`s toonde ze groter) en zij kwam ook ergens tijdelijk in opvang. Lang verhaal kort, nadat 2e pup herplaatst was ben ik haar gaan ophalen en nu heb ik 2 honden :D

Dee zomer was er weer een nest van 9 pups met moeder gevangen en hiervan zijn er 5 bij mij in opvang gekomen en 1 is via mij rechtstreeks herplaatst. 1 woont bij ons in de buurt en als die langsloopt tijdens haar wandeling en mij ziet of hoort gaat ze helemaal uit dr plaat om bij mij te komen ondanks dat ze slechts enkele weken hier is geweest.
De overige pups wil ik wel nog graag bezoeken maar met corona en de afstand bij sommige is dat nog niet gebeurd

Birdie60
Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:13

Lijkt me erg leuk om te doen.
Ik heb nu een opvanghondje, pup van 10 weken.( gewoon uit Nederland)
Als ze zindelijk is en beetje luistert gaat ze over een paar maanden terug naar de oude eigenaar.
Het is een Rottweiler.

Maar jullie vangen ze op om daarna een ander huis te zoeken?
Klopt dat?

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-20 09:40

Ja klopt wij zoeken ook mee naar een blijvende eigenaar.

biggirl
Berichten: 1378
Geregistreerd: 02-10-13
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:43

Hebben wij paar jaar terug gedaan wat vond ik dat toen ontzettend leuk en leerzaam om te doen samen met mijn moeder. Helaas kan het nu niet meer door ziekte bij moeders waardoor we besloten hebben om alleen nog onze eigen hondjes blij te maken.

En inderdaad heel fijn dat je mee mocht bepalen met de nieuwe baasjes

kerstmuts

Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:56

Birdie, ja ik wel. Omdat veel eigenaren een hond graag willen zien ( logisch) voor ze deze besluiten in huis te nemen. Nu kan de hond al wennen aan het wonen in huis en kunnen wij aan de hand van aanmeldingen kijken wat een geschikte match is. Je wil natuurlijk niet dat een hond weer herplaatst moet worden omdat het toch niet passend is.
Ook krijg je alleen foto`s en filmpjes en bepekte info hoe een hondje daar is, eenmaal in huis kan het karakter toch anders zijn. 1 pup die namelijk daar als brutaal en haantje de voorste "aangeboden" werd bleek juist heel bang te zijn en dan zoek je een andere nieuwe eigenaar dan bij een "brutalere"
Mijn kinderen van 6 en 10 vinden het erg mooi om te doen, wijzelf natuurlijk ook, ik heb de ruimte en had ook tijd ervoor omdat mijn man in ploegen werkte waren ze nooit lang alleen.
Hoe dit volgend jaar gaat lopen zien wij wel. het is best wel arbeidsintensief, niet alleen de pup vanalles aanleren maar ook alle bezoekjes en berichten met de potentiele nieuwe eigenaren

dito
Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 09:58

Ik heb hier wel over nagedacht. Heb zelf 2 honden uit Roemenië en als ik zie hoe ze nu zijn. Alleen ik hecht me zo snel aan dieren dat ik erg bang ben dat ik telkens weer moeite fa krijgen met afstand nemen. Hebben jullie dat niet?

Lynn_Nikita
Berichten: 25452
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:03

Nee, omdat ik van te voren weet dat het tijdelijk is. De kinderen vinden het afscheid neen moeilijk maar weten ook dat als wij ze houden, er geen plek is om dit vaker te doen en zo meer hondjes een kans op een nieuw baasje te geven
af en toe een berichtje of een foto van de nieuwe eigenaren is prachtig

mvdende
Berichten: 5685
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:05

Ik heb het één keer gedaan.

Een york mix uit Gran Canaria, zou 2 weken blijven want was al gereserveerd, maar moest even aan Nederland wennen.

Je hebt inderdaad veel contact met de stichting en met eventuele nieuwe eigenaren.

Ik vond dat niet heel prettig en heb toen zelf een pup gekocht, bij een jager vandaan, dus ook een soort van "gered"

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-20 10:18

Het is inderdaad intensief,ik heb 0 informatie gehad over de hond.Mijn dochter slaapt op de bank omdat hij aan de voordeur krapt omdat hij weg wil.

Alleen laten doen we ook niet, dus is er altijd iemand thuis.Ik laat hem iedere 2 uur uit omdat hij niet durft te plassen. Mijn dochter gaat zo met hem in de tuin omdat ik ga stofzuigen.

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:25

Jullie hebben er wel veel voor over!Zeker omdat het soms getraumatiseerde moeilijke honden zijn.Ik neem aan dat jullie ze ook opvoeden om aan het heel andere leven in Nederland aangepast te raken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:28

Momenteel niet meer. Ik was opvanggezin voor roemeense hondjes.
Wel wat foster failures gehad, heb zelf nu 3 roemenen en een boxer :D

Voor welke stichting vang jij op?

Mijn roemenen komen uit het gemeenteasiel van Resita en mijn oudste uit het dodingsstation van Buzau.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-20 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wolken
Berichten: 765
Geregistreerd: 13-09-06

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:33

Ik heb 1 keer een opvanghond in huis genomen. Nu 4 jaar later is ze er nog. Ook een failed foster dus ;)

annebe
Berichten: 5925
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:35

Wij, al 8 jaar voor diverse stichtingen uit zowel polen (dutchy adoptions (wij halen de honden ook soms zelf op via deze stichting) en galgo's uit spanje (GRH). Nu zo af en toe voor de stichting voordewindhond.
Soms pups, soms oudere honden...

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:37

Ik lees graag mee. Heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit er zelf over te denken om in de toekomst gastgezin te worden. Het lijkt mij inderdaad heel dankbaar om te doen. Hoe is het eigenlijk geregeld voor wat betreft de kosten? Betalen jullie dat zelf of wordt dat in overleg door de stichting gedaan? Er was een stichting met hondjes uit Roemenië die opvang gezinnen zocht voor oudere hondjes via FB. Daar heb ik op gereageerd en gevraagd hoe het geregeld was met de dierenarts kosten. Die waren er volgens hen niet omdat er in principe alleen gezonde honden naar NL kwamen. Daarop vroeg ik of ze dan wel met een overeenkomst werkte waarin de rechten en plichten van de stichting en het gastgezin staat. Die hadden ze niet omdat ze met een klein clubje waren en alles in goed overleg ging. Dat vind ik echter toch wat te vaag. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg?

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-20 10:40

Ik vang oudjes op voor hulp doet leven, ja opvoeden doe ik ook. Aan de riem lopen kende hij niet en was toen helemaal in paniek.We passen ons erg aan aan de hond, maar je krijgt er zo veel voor terug.

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:52

marleen_usar schreef:
Ik vang oudjes op voor hulp doet leven, ja opvoeden doe ik ook. Aan de riem lopen kende hij niet en was toen helemaal in paniek.We passen ons erg aan aan de hond, maar je krijgt er zo veel voor terug.


Hoeveel oudjes heb je tot nu toe opgevangen voor deze stichting? En is er ook iets geregeld met de kosten of zijn die voor jou? Ik weet van een stichting die kittens opvangt dat gastgezinnen kunnen kiezen tussen dat de stichting de kosten betaald en ook het adoptie bedrag krijgt. Of de gastgezinnen alles zelf betalen en dan het adoptie bedrag ook zelf houden.

Dat je er wat kosten aan hebt, vind ik overigens geen probleem. Maar dierenarts kosten kunnen snel oplopen en ik heb wel graag wat duidelijkheid hebben daarover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:54

SassyMoon schreef:
Ik lees graag mee. Heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit er zelf over te denken om in de toekomst gastgezin te worden. Het lijkt mij inderdaad heel dankbaar om te doen. Hoe is het eigenlijk geregeld voor wat betreft de kosten? Betalen jullie dat zelf of wordt dat in overleg door de stichting gedaan? Er was een stichting met hondjes uit Roemenië die opvang gezinnen zocht voor oudere hondjes via FB. Daar heb ik op gereageerd en gevraagd hoe het geregeld was met de dierenarts kosten. Die waren er volgens hen niet omdat er in principe alleen gezonde honden naar NL kwamen. Daarop vroeg ik of ze dan wel met een overeenkomst werkte waarin de rechten en plichten van de stichting en het gastgezin staat. Die hadden ze niet omdat ze met een klein clubje waren en alles in goed overleg ging. Dat vind ik echter toch wat te vaag. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg?


Ik heb voor straydogsrescue opgevangen. Voer betaalde je daar zelf, medische kosten werden gewoon betaald door de stichting. Zo heeft die van mij een extra operatie gehad waarbij restanten eierstok zijn verwijderd en de milt verwijderd. Ook werden de gebitsbehandelingen en ontwormingen betaald. Bezoek dierenarts ging altijd in overleg met de stichting.
Wen stichting kan nooit 100 procent garantie geven op gezondheid, wat een kul.

https://www.straydogsrescue.nl/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 07-12-20 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali
Berichten: 15043
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 10:56

SassyMoon schreef:
Ik lees graag mee. Heel benieuwd naar jullie ervaringen. Ik zit er zelf over te denken om in de toekomst gastgezin te worden. Het lijkt mij inderdaad heel dankbaar om te doen. Hoe is het eigenlijk geregeld voor wat betreft de kosten? Betalen jullie dat zelf of wordt dat in overleg door de stichting gedaan? Er was een stichting met hondjes uit Roemenië die opvang gezinnen zocht voor oudere hondjes via FB. Daar heb ik op gereageerd en gevraagd hoe het geregeld was met de dierenarts kosten. Die waren er volgens hen niet omdat er in principe alleen gezonde honden naar NL kwamen. Daarop vroeg ik of ze dan wel met een overeenkomst werkte waarin de rechten en plichten van de stichting en het gastgezin staat. Die hadden ze niet omdat ze met een klein clubje waren en alles in goed overleg ging. Dat vind ik echter toch wat te vaag. Maar misschien zie ik teveel beren op de weg?

Dierenartskosten komen er altijd,ook als de hond op het moment van naar Nederland komen nog gezond is of lijkt.Logisch toch want het zijn levende wezens. Daar zou ik dan toch wel goede afspraken over maken.

SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:11

@Mindim bedankt voor de link en info, dat ziet er goed uit.

@anjali dat vind ik nou ook.

maj0
Berichten: 6571
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wie is er ook gastgezin voor buitenlandse hondjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-20 11:29

Wat leuk! Wij zijn wel tijdje noodopvang geweest voor stichting hier in Nederland met 'Nederlandse' honden. Ligt nu stil omdat onze oudste hond het niet meer trekt.

Hebben hier al 2 hele leuk jonge honden in huis gehad. Wat toch weer moeilijk is om afscheid te nemen ook al hebben ze beide een ontzettend goed huis gevonden.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, dalena, Hobbyhorse, kiwiwitje, thequeensmum en 166 bezoekers