Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 14:53

In welke kattenbrokken zit er allemaal extra L-Lysine toegevoegd? Ik weet dat het in de brokken zit van Royal canin Main coon maar deze brokken zijn extra groot. Ik.ben opzoek naar een normaal formaat brok.

FemkeRoosje

Berichten: 1514
Geregistreerd: 28-11-09
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 14:57


onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 15:57

Bedankt, die ga ik proberen. Mochten andere nog iets weten dan graag.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 17:50

Waarom wil je L-lysine supplementeren?

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 18:06


onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:28

Kuggur schreef:
Waarom wil je L-lysine supplementeren?


Omdat mijn kat niesziekte heeft en dit sluimerd. Als het opspeeld krijgt ze op advies van de dierenarts 2x daags 500mg door haar voer. Als het niet zichtbaar is zou ik het graag standaard door haar voer willen voor extra weerstand ipv extra toevoegen. Op de Royal Canin main coon deed ze het goed maar die brokken zijn zo enorm.

onpaard

Berichten: 2963
Geregistreerd: 28-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-20 18:29


solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:15

Ik meng hier gewoon l-lysine poeder door de brokken, eten ze allemaal goed. Hier gebruik ik het ook omdat 1 van de katten wat gevoelig is voor gesnotter, zet heel af en toe nog op, maar velen malen beter dan voorheen.

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:27

solarpleure schreef:
Ik meng hier gewoon l-lysine poeder door de brokken, eten ze allemaal goed. Hier gebruik ik het ook omdat 1 van de katten wat gevoelig is voor gesnotter, zet heel af en toe nog op, maar velen malen beter dan voorheen.


Hoe doe je dit? Gewoon schepje brok en dan schepje poeder? Hoeveel poeder geef je? Blijft er niet veel in de bak achter?

solarpleure

Berichten: 2728
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 19:41

Blue_flower schreef:
solarpleure schreef:
Ik meng hier gewoon l-lysine poeder door de brokken, eten ze allemaal goed. Hier gebruik ik het ook omdat 1 van de katten wat gevoelig is voor gesnotter, zet heel af en toe nog op, maar velen malen beter dan voorheen.


Hoe doe je dit? Gewoon schepje brok en dan schepje poeder? Hoeveel poeder geef je? Blijft er niet veel in de bak achter?


Ik doe brokken in een mok (even veel als normaal in het bakje past) en dan een flinke theelepel vol poeder erbij. Goed roeren tot alle brokjes wit zijn en dan kieper ik 't in het etensbakje. Er blijft eigenlijk niks in het etensbakje achter, op klontjes die ik niet goed geroerd heb na, maar dat is natuurlijk eigen schuld :Y)
De hoeveelheid die ze binnenkrijgen komt ongeveer overeen met de onderhoudsdosis. De ene dag zal dat iets meer/minder zijn dan de andere dag, maar gemiddeld zitten we goed.

Jessix

Berichten: 16433
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-20 20:01

Ik kan je deze aanraden, VĂ©toquinol Care Enisyl-F. Geen brok, maar een supplement.
Als je kat het niet wil eten, spuit dan een beetje op de voorpoot. Dan likt hij het daar vanaf.

Blue_flower
Berichten: 1928
Geregistreerd: 26-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-20 10:19

solarpleure schreef:
Blue_flower schreef:


Hoe doe je dit? Gewoon schepje brok en dan schepje poeder? Hoeveel poeder geef je? Blijft er niet veel in de bak achter?


Ik doe brokken in een mok (even veel als normaal in het bakje past) en dan een flinke theelepel vol poeder erbij. Goed roeren tot alle brokjes wit zijn en dan kieper ik 't in het etensbakje. Er blijft eigenlijk niks in het etensbakje achter, op klontjes die ik niet goed geroerd heb na, maar dat is natuurlijk eigen schuld :Y)
De hoeveelheid die ze binnenkrijgen komt ongeveer overeen met de onderhoudsdosis. De ene dag zal dat iets meer/minder zijn dan de andere dag, maar gemiddeld zitten we goed.


Waar koop jij het poeder?

Sassol

Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-20 00:52

Wat ik dan wel interessant vind: wat is er erg aan grote brokken?

cursebreaker

Berichten: 11438
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 00:13

PUUR heeft ook L-lysine voor kat/hond in het assortiment, dat je dan zelf zou kunnen toevoegen aan het huidige voer. Dan zou je niet van voer hoeven te veranderen bv.

Oa te koop bij medpets

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Gezocht kattenbrokken met extra L-lysine toegevoegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 01:38

L lysine zit voor al is vlees en vis, ik zou daarom eerder kijken naar een brok met hoog percentage vlees of vis? Ik kan je nutrivet inne aanraden (80% vlees/vis)