Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:11

Als de fokker testen had, had die deze bij kennismaking al lang laten zien. Ik ben trots op die uitslagen. Deze fokker heeft dat niet, hond zal wel goed gekeurd zijn door de dierenarts ( maar deze heeft geen röntgenogen).

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl


Thioro
Berichten: 3986
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-20 20:28

Geen enkele DA keurt een hond goed voor de fok zonder Rx. En röntgen voor HD worden volgens een zeer strikt protocol gemaakt en door experten gekeurd. Een hond goedkeuren gebeurt niet even tussen soep en dessert.

Iig, als de ouders getest zijn zou de fokker dit idd zonder problemen moeten kunnen voorleggen.
Als ze gekend HD hebben, heb je idd een kans op verhaal vermits er je dan informatie achterhouden is.
Zijn ze niet getest dan wordt het denk ik moeilijker.

Naast het feit dat HD toch van veel factoren afhangt. Zoals gezegd kunnen de ouders perfect zijn en er toch een HD pup uitkomt.
En dan nog het feit dat het beeld op röntgen niet persé overeenkomt met de toestand van de hond.

Op 5 maanden al moeten opereren is idd wel heftig.

Nu moet je als koper ook zelf wel beetje uitzoeken.
Heb bvb net zelf een pup gereserveerd. Een werkras, en in dat ras wordt standaard op HD getest voor de fok.
De moeder is A geklasseerd en een goede hond in de praktijk.
De vader is B geklasseerd maar wel een bewezen uitmuntend vaderdier, goede prestaties en goede nakomelingen.
Dus ik heb goede hoop dat ik een gezonde pup zal krijgen, maar 100% garantie heb ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:28

Mijn zusje heeft ook zo een verhaal met een pup. Doet zichzelf voor als erkende fokker en vertelde dat beide ouders getest waren. Mijn zusje heeft niet naar de uitslagen gevraagd en geloofde de fokster op haar woord.
De hond begon sl vrij snel mank te lopen en na onderzoek bleek hij aan beide ellebogen ed te hebben. Hij is eraan geopereerd en nu is het goed. De fokster heeft de helft vd kosten vd operatie mee betaald. Echter zit mijn zusje met hetzelfde als jij; ze wil niet dat de fokster nog meer pups fokt en als gezonde pups voor grof geld verkoopt. Ze gaat er nu dus ook verder mee aan de slag. Ze wil bewijs dat beide ouderdieren gezond zijn. Mocht de fokster dat niet kunnen overhandigen kun je er geloof ik een zaak van maken en grote kans dat je (een deel van) het aankoopbedrag terugkrijgt.
Ook wil ze ervoor zorgen dat de fokster op de zwarte lijst komt.
Het hele fijne weet ik er niet van, maar mocht je meer willen weten kan ik je mijn zusje haar gegevens geven zodat jullie contact kunnen hebben.
Het gaat haar ook niet om het geld, maar meer dat ze het oneerlijk vindt dat er zoveel geld verdient wordt aan ongezonde pups en dat zo iemand daar gewoon mee door kan gaan.

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 08:29

ivy_power89 schreef:
Ik heb niet alles gelezen qua reacties dus wellicht komt mijn reactie dan als dubbel.

Maar al zijn beide ouders HD vrij dan kan er ergens in de lijn toch ervoor zorgen dat HD tot uiting komt. Dit kan nog generaties lang door sluimeren voordat het wellicht een keer boven water komt.

Hoeveel heb je gelopen met je pup? Wat was het gewicht van de pup (overgewicht) wat voor voeding heeft de pup gehad.
HD is namelijk niet bewezen erfelijk, het enige wat bewezen is, is dat HD veroorzaakt kan worden door de manier van opgroeien.

Labradoodles zijn zo doorgefokt als maar kan, er is echt niets gezond aan dit ras.
En dan is het ook nog eens een ras wat niet officieel is, dus met eigen bedachte regels.


Ik houd me strikt aan het wandelen wat bij de leeftijd hoort, dus met 2 maanden niet langer dan 10 minuten als we dat al haalden. In huis alles aangepast m.b.t. de gladde vloeren dus overal vloerkleden neer gelegd, nergens van af laten springen en zeker geen wilde spelletjes. Vanwege de Giardia is hij op advies van de dierenarts van de puppybrok af gegaan en over op Hill's ID. Overgewicht heeft hij niet. Dierenarts vond en vind hem erg mooi op gewicht (ook de dierenarts in de kliniek van de operatie)

Onze pup komt uit een combinatie van volle koningspoedel moeder en golden retriever vader.
Laatst bijgewerkt door meggiemeg op 17-10-20 08:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 08:32

Humpiedumpie schreef:
Mijn zusje heeft ook zo een verhaal met een pup. Doet zichzelf voor als erkende fokker en vertelde dat beide ouders getest waren. Mijn zusje heeft niet naar de uitslagen gevraagd en geloofde de fokster op haar woord.
De hond begon sl vrij snel mank te lopen en na onderzoek bleek hij aan beide ellebogen ed te hebben. Hij is eraan geopereerd en nu is het goed. De fokster heeft de helft vd kosten vd operatie mee betaald. Echter zit mijn zusje met hetzelfde als jij; ze wil niet dat de fokster nog meer pups fokt en als gezonde pups voor grof geld verkoopt. Ze gaat er nu dus ook verder mee aan de slag. Ze wil bewijs dat beide ouderdieren gezond zijn. Mocht de fokster dat niet kunnen overhandigen kun je er geloof ik een zaak van maken en grote kans dat je (een deel van) het aankoopbedrag terugkrijgt.
Ook wil ze ervoor zorgen dat de fokster op de zwarte lijst komt.
Het hele fijne weet ik er niet van, maar mocht je meer willen weten kan ik je mijn zusje haar gegevens geven zodat jullie contact kunnen hebben.
Het gaat haar ook niet om het geld, maar meer dat ze het oneerlijk vindt dat er zoveel geld verdient wordt aan ongezonde pups en dat zo iemand daar gewoon mee door kan gaan.


Ik sta er dus precies zo in, ik hoef geen geld van de fokker, maar wil wel dat deze zijn verantwoording neemt wat betreft verder fokken als de teef niet goed blijkt te zijn. Dat is het enige wat ik wil. Neemt hij die verantwoording niet zelf dan inderdaad een soort van zwarte lijst.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 08:34

keona schreef:
Als de fokker testen had, had die deze bij kennismaking al lang laten zien. Ik ben trots op die uitslagen. Deze fokker heeft dat niet, hond zal wel goed gekeurd zijn door de dierenarts ( maar deze heeft geen röntgenogen).


Dat kan ik me voorstellen dat je trots op je honden bent en dat je dit dan ook zonder problemen kunt overleggen, dat geeft ook vertrouwen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:36

meggiemeg schreef:
keona schreef:
Als de fokker testen had, had die deze bij kennismaking al lang laten zien. Ik ben trots op die uitslagen. Deze fokker heeft dat niet, hond zal wel goed gekeurd zijn door de dierenarts ( maar deze heeft geen röntgenogen).


Dat kan ik me voorstellen dat je trots op je honden bent en dat je dit dan ook zonder problemen kunt overleggen, dat geeft ook vertrouwen.

Hier krijgen ze gewoon een mapje met alle uitslagen mee. En bij mijn eigen honden staan dan de uitslagen nog bij de Raad in de database. Niet alle fokkers testen via de raad dus dan krijg je bij de reu bijv gewoon een brief van de DA.Die krijgen ze dan ook gewoon mee.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 08:39

kiwiwitje schreef:
Hier krijgen ze gewoon een mapje met alle uitslagen mee. En bij mijn eigen honden staan dan de uitslagen nog bij de Raad in de database. Niet alle fokkers testen via de raad dus dan krijg je bij de reu bijv gewoon een brief van de DA.Die krijgen ze dan ook gewoon mee.


Mijn vorige hond een harlekijn koningspoedel had geen stamboom omdat ze in NL die kleurslag niet goedkeurden toendertijd, daar kreeg ik ook alles mee van zowel de moeder als de vader in een mapje. Beide ouders waren afkomstig uit Duitsland waar ze wel een stamboom mee krijgen.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 08:41

meggiemeg schreef:
kiwiwitje schreef:
Hier krijgen ze gewoon een mapje met alle uitslagen mee. En bij mijn eigen honden staan dan de uitslagen nog bij de Raad in de database. Niet alle fokkers testen via de raad dus dan krijg je bij de reu bijv gewoon een brief van de DA.Die krijgen ze dan ook gewoon mee.


Mijn vorige hond een harlekijn koningspoedel had geen stamboom omdat ze in NL die kleurslag niet goedkeurden toendertijd, daar kreeg ik ook alles mee van zowel de moeder als de vader in een mapje. Beide ouders waren afkomstig uit Duitsland waar ze wel een stamboom mee krijgen.

ik krijg dus altijd de kriebels als de testuitslagen niet mee gegeven worden. Is een kleine moeite..
Heeft de fokker een website? Want misschien staat daar nog wat op.
En contact kunnen leggen met de eigenaar vd reu?

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 08:44

Tot nu toe verbergt hij zich achter de wet van de privacy, hij heeft nog een week de tijd om het aan te tonen. Dat deed hij ook toen ik naar de gegevens vroeg van de overige eigenaren van de andere puppy's. Die hadden volgens hem nergens last van.
Als ik op mijn man af was gegaan (die ook niets zag in het begin) had onze pup nu nog kreupel gelopen. Niet iedereen ziet iets.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 09:39

Heb je rechtsbijstand probeer het daar mee. Dier en recht eventueel. Aankoopsbedrag moet terug en ouders moeten getest worden en anders uit de fok als hij niet test

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

speurneusc
Berichten: 5363
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:36

tja die 10 minuten regel slaat ook nergens op, is uitgevonden door fokkers die hun pups zo min mogelijk willen laten bewegen zodat de problemen er zo laat mogelijk uit komen. gezond verstand en je aan de TE regel houden is gewoon het beste, als je meer had gedaan met je pup waren zijn spieren ws beter ontwikkeld geweest, daardoor minder belasting van kommen en koppen had het plaatje er ws heel anders uitgezien. maar goed dat kan je niet meer achterhalen ook...

Als er al problemen waren met erfelijkheid zal dat met hele grote kans uit de golden lijn komen, Goldens staal al jaren bekend om epileptie problemen en heup/elleboog problemen.

zelf een hoefijzer maken met epoxy...https://carolsshop.nl onder epoxy en meer, bij de startsets/sets. Nu ook voor de cricut fans, glasblokken 19x19 of 19x9

Imker
Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 10:48

De nieuwe baasjes van mijn pups zitten met zijn allen in een groepsapp die ik heb aangemaakt voor ze. Dat vonden ze leuk en zo hou ik een beetje bij hoe iedereen het doet. Voor hen prettig om te weten dat ik betrokken ben en voor mij ook.

Toos paardloos

kiwiwitje
Berichten: 20105
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 11:34

meggiemeg schreef:
Tot nu toe verbergt hij zich achter de wet van de privacy, hij heeft nog een week de tijd om het aan te tonen. Dat deed hij ook toen ik naar de gegevens vroeg van de overige eigenaren van de andere puppy's. Die hadden volgens hem nergens last van.
Als ik op mijn man af was gegaan (die ook niets zag in het begin) had onze pup nu nog kreupel gelopen. Niet iedereen ziet iets.

Ja juist, wet van de privacy.. nou dan schermt ie lekker de gegevens af van zichzelf als die op de brief staan en dan stuurt ie alle gegevens van de hond toch gewoon door..
ik zou maandag toch eens contact opnemen met iemand die in in het dierenrecht zit.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 12:19

speurneusc schreef:
tja die 10 minuten regel slaat ook nergens op, is uitgevonden door fokkers die hun pups zo min mogelijk willen laten bewegen zodat de problemen er zo laat mogelijk uit komen. gezond verstand en je aan de TE regel houden is gewoon het beste, als je meer had gedaan met je pup waren zijn spieren ws beter ontwikkeld geweest, daardoor minder belasting van kommen en koppen had het plaatje er ws heel anders uitgezien. maar goed dat kan je niet meer achterhalen ook...

Als er al problemen waren met erfelijkheid zal dat met hele grote kans uit de golden lijn komen, Goldens staal al jaren bekend om epileptie problemen en heup/elleboog problemen.


Het wil niet zeggen dat onze pup buiten de wandelingen om geen andere beweging heeft, wij hebben een groot stuk tuin afgezet waarin ze vrij rond mogen lopen en spelen kunnen, ik werk thuis en ben meerdere keren buiten te vinden en dan zijn de honden ook bij mij in de buurt te vinden. De dierenartsen die onze pup hebben onderzocht vonden allen dat hij mooi in de bespiering zit, zelfs afgelopen week bij de controle na 10 dagen na de operatie vond de dierenarts hem mooi op gewicht, mooie soepele spieren. Wij doen veel met onze honden, dagelijks naar het bos, hondenclub elke week. Binnen in huis leuke uitdagende spelletjes.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 12:32

speurneusc schreef:
tja die 10 minuten regel slaat ook nergens op, is uitgevonden door fokkers die hun pups zo min mogelijk willen laten bewegen zodat de problemen er zo laat mogelijk uit komen. gezond verstand en je aan de TE regel houden is gewoon het beste, als je meer had gedaan met je pup waren zijn spieren ws beter ontwikkeld geweest, daardoor minder belasting van kommen en koppen had het plaatje er ws heel anders uitgezien. maar goed dat kan je niet meer achterhalen ook...

Als er al problemen waren met erfelijkheid zal dat met hele grote kans uit de golden lijn komen, Goldens staal al jaren bekend om epileptie problemen en heup/elleboog problemen.

Epilepsie komt ook heel veel voor bij de poedel. Denk dat heel veel rassen helaas het hebben

mendurance klasse 1 +6 dubbelspan pony's.
www.fiftyshadesofred.nl

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-10-20 16:29

keona schreef:
Epilepsie komt ook heel veel voor bij de poedel. Denk dat heel veel rassen helaas het hebben


Klopt onze oudste hond (koningspoedel van 11½) is de 3e poedel met epilepsie.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-20 20:56

Toch hoeft het niet zo te zijn dat een volgend nest hier ook last van heeft. Mijn hond komt uit een nest van 11 uit 2 geteste honden, en 7 waren "afkeur" op erfelijke gebreken voor het stamboek. Het volgende nest uit dezelfde combinatie was 100% goed. De reu had veel nesten gehad, en eigenlijk nooit problemen gegeven, en net dit nest had zoveel afkeur. Overigens gelukkig niet dat het pijnlijke afwijkingen waren, 1 pup was doof (en is ingeslapen), een aantal eenzijdig horend en een aantal een blauw oog (of 2, zoals de mijne) wat bij doorfokken doofheid zou kunnen stimuleren.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Marriefloor
Berichten: 168
Geregistreerd: 23-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 01:13

Humpiedumpie schreef:
Mijn zusje heeft ook zo een verhaal met een pup. Doet zichzelf voor als erkende fokker en vertelde dat beide ouders getest waren. Mijn zusje heeft niet naar de uitslagen gevraagd en geloofde de fokster op haar woord.
De hond begon sl vrij snel mank te lopen en na onderzoek bleek hij aan beide ellebogen ed te hebben. Hij is eraan geopereerd en nu is het goed. De fokster heeft de helft vd kosten vd operatie mee betaald. Echter zit mijn zusje met hetzelfde als jij; ze wil niet dat de fokster nog meer pups fokt en als gezonde pups voor grof geld verkoopt. Ze gaat er nu dus ook verder mee aan de slag. Ze wil bewijs dat beide ouderdieren gezond zijn. Mocht de fokster dat niet kunnen overhandigen kun je er geloof ik een zaak van maken en grote kans dat je (een deel van) het aankoopbedrag terugkrijgt.
Ook wil ze ervoor zorgen dat de fokster op de zwarte lijst komt.
Het hele fijne weet ik er niet van, maar mocht je meer willen weten kan ik je mijn zusje haar gegevens geven zodat jullie contact kunnen hebben.
Het gaat haar ook niet om het geld, maar meer dat ze het oneerlijk vindt dat er zoveel geld verdient wordt aan ongezonde pups en dat zo iemand daar gewoon mee door kan gaan.


Dit vind ik zo flauw. Het is maar bepaald percentage erfelijk. En het kan met een verkeerde sprong o.i.d. al ontstaan. Je kiest er zelf voor om een pup zonder stamboom o.i.d. te kopen. En achteraf menen dat je nu kan bepalen of het eerlijk is of niet dat iemand er geld aan verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 06:17

Marriefloor schreef:
Humpiedumpie schreef:
Mijn zusje heeft ook zo een verhaal met een pup. Doet zichzelf voor als erkende fokker en vertelde dat beide ouders getest waren. Mijn zusje heeft niet naar de uitslagen gevraagd en geloofde de fokster op haar woord.
De hond begon sl vrij snel mank te lopen en na onderzoek bleek hij aan beide ellebogen ed te hebben. Hij is eraan geopereerd en nu is het goed. De fokster heeft de helft vd kosten vd operatie mee betaald. Echter zit mijn zusje met hetzelfde als jij; ze wil niet dat de fokster nog meer pups fokt en als gezonde pups voor grof geld verkoopt. Ze gaat er nu dus ook verder mee aan de slag. Ze wil bewijs dat beide ouderdieren gezond zijn. Mocht de fokster dat niet kunnen overhandigen kun je er geloof ik een zaak van maken en grote kans dat je (een deel van) het aankoopbedrag terugkrijgt.
Ook wil ze ervoor zorgen dat de fokster op de zwarte lijst komt.
Het hele fijne weet ik er niet van, maar mocht je meer willen weten kan ik je mijn zusje haar gegevens geven zodat jullie contact kunnen hebben.
Het gaat haar ook niet om het geld, maar meer dat ze het oneerlijk vindt dat er zoveel geld verdient wordt aan ongezonde pups en dat zo iemand daar gewoon mee door kan gaan.


Dit vind ik zo flauw. Het is maar bepaald percentage erfelijk. En het kan met een verkeerde sprong o.i.d. al ontstaan. Je kiest er zelf voor om een pup zonder stamboom o.i.d. te kopen. En achteraf menen dat je nu kan bepalen of het eerlijk is of niet dat iemand er geld aan verdiend.


Mag je vinden. Zij vindt het oneerlijk dat deze mevrouw zoch voordoet als een erkende fokker maar deze mevrouw liegt over een aantal zaken.
Als mevrouw eerlijk was geweest had mn zusje hier geen pup gekocht.

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 06:54

Op wat voor zwarte lijst moet die fokker komen dan? Zolang er op grote schaal broodfokpups uit het Oostblok gehaald Worden en mensen hier voor in de rij staan omdat ze nu en hond willen en die weinig mag kosten, hou je dit soort dingen en is er echt nergens een zwarte lijst.
Maar geld uitgeven voor een goed gefokte pup waar je even op moet wachten is teveel moeite...

Goedgekeurd onderschrift :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:31

Billy schreef:
Op wat voor zwarte lijst moet die fokker komen dan? Zolang er op grote schaal broodfokpups uit het Oostblok gehaald Worden en mensen hier voor in de rij staan omdat ze nu en hond willen en die weinig mag kosten, hou je dit soort dingen en is er echt nergens een zwarte lijst.
Maar geld uitgeven voor een goed gefokte pup waar je even op moet wachten is teveel moeite...


Broodfokpups uit het buitenland is weer een andere discussie. Dit gaat over pups in Nederland gefokt.
Maar ik zal verder het topic niet kapen ;). Mocht Ts vragen hebben kan je even een pbtje sturen.

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 07:35

Maar dan nog... Welke zwarte lijst?

Goedgekeurd onderschrift :)

Imker
Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:46

Weet je wat veel erger is? Een gelegenheidsnestje. Met willekeurig welke hond wordt gedekt en wat eruit komt is vaak vreselijk qua bouw of gebit. Check MP eens op wat er aan dekreuen aangeboden wordt.
Onze Max wil graag een zoon, :# of hij is zooooo mooi, hier willen we een nestje uit. Hij heeft nog geen ervaring maar dat komt wel goed?!?
Echt belachelijk.

En hoe erkend is erkend bij jou? Als je erkent bent heb je een kennelnaam.
Ik vind t n beetje een misselijke actie om haar een hak te zetten. Maar goed, wie ben ik.

Toos paardloos

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110638
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Pup van nu net 5 maanden al geopereerd aan HD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-20 08:54

Vergeet niet: "Wij gunnen ons teefje een nestje".
Nee, je wilt zelf een nest. Zeg dat dan eerlijk.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot, Sourire, Temeraire en 121 bezoekers