Hondentuig met bevestiging voorkant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:24

Bedankt voor je reactie, ik bedoel eigenlijk meer de grootte van de haak aan de riem, alle riemen die ik heb zijn met een musketonsluiting, deze hebben lijnen hebben een andere soort sluiting die vrij grof oogt, is die sluiting makkelijk in het gebruik?

pluisje88

Berichten: 8074
Geregistreerd: 22-05-07
Woonplaats: Ergens in de Achterhoek

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 08:35

Mijn Jack Russel heeft sinds vorige week deze:
https://www.amazon.nl/rabbitgoo-Gewatte ... 0306&psc=1

De mijne is 13 en inderdaad om dezelfde reden als Ts preventief vast een tuigje gekocht met ringetje voor. Nog niet gebruikt. De pasvorm is super. De mijne was niet helemaal goed en loopt daardoor los in de riempjes. Zelfs me slobberende riempjes kwam hij geen mm van de plek. Ben er zelfs te tevreden over om hem te willen omruilen voor 1 die niet los loopt ;)

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 09:58

meggiemeg schreef:
Bedankt voor je reactie, ik bedoel eigenlijk meer de grootte van de haak aan de riem, alle riemen die ik heb zijn met een musketonsluiting, deze hebben lijnen hebben een andere soort sluiting die vrij grof oogt, is die sluiting makkelijk in het gebruik?


Ik heb lijnen met ook allemaal musketon haken, waarvan sommigen ook best een grote haak eraan hebben zitten en dat is prima te doen vind ik zelf. Zeker die bovenop heb je echt zo vastgeklikt. Aan de voorkant ook, maar bovenop gaat wel net wat sneller/gemakkelijker. Ik vind de sluiting op het tuig echt fijn stevig ook, dus zie er alleen maar voordelen van :j Draait/beweegt goed mee en het gat is groot genoeg om ook dikkere musketon haken zo aan vast te maken bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 27-10-20 10:02, in het totaal 3 keer bewerkt

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 10:00

LisaVH96 schreef:
Fijn om te horen dat ze zo goed blijven bij intensief gebruik, dit is er ook 1 die graag zwemt en het liefst daarna door het zand rolt als we op strand zijn :+

Hij trekt gelukkig amper, alleen als toevallig 1 van de 2 honden in de buurt lopen waar die nogal mee botst, als hij ze al door heeft met z'n staar en dementie :Y).

Het ging mij voornamelijk om die voorbevestiging omdat hij daar super op reageert als ik hem een correctie geef. Hij wil nogal graag z'n stem laten horen als hij het niet goed ziet sochtends en savonds, staar is daarvoor de boosdoener en er zit nogal een karakter in }> en met dit type tuig kan ik gewoon rustig een correctie geven.


Ja die ring aan de voorkant is dan ideaal. Ik heb de lijn ook wel eens voor vast, om die redenen. Train normaal met naast lopen gewoon met de ring bovenop, maar in sommige situaties/momenten is hij aan de voorkant zeker even handig/fijn om te gebruiken. Het tuigje past 'm ook super zo te zien. Benieuwd hoe ie jullie verder gaat bevallen nog :j

beauty1love

Berichten: 556
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 14:58

meggiemeg schreef:
Bedankt voor je reactie, ik bedoel eigenlijk meer de grootte van de haak aan de riem, alle riemen die ik heb zijn met een musketonsluiting, deze hebben lijnen hebben een andere soort sluiting die vrij grof oogt, is die sluiting makkelijk in het gebruik?



Je bedoelt de haak die aan de riem zit ipv het haakje aan het tuig waar de riem aan vast gaat toch? In dat geval is de haak van de riem inderdaad redelijk groot van formaat maar ook een stuk lichter dan de normale musketonnen. Ze zijn erg veilig en zijn prima los en vast te klikken

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 16:07

Ja dat bedoel ik beauty1love, dank je voor je reactie. Fijn te horen, dan ga ik een tuig met bijpassende riem bestellen.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 11:17

Nu al binnen en past super, onze opa van 11½ past hem ook, omvang net iets groter bij de ribben maar daar is die nog goed te verstellen, aan de bijgeleverde riem zit toch een musketonhaak.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 11:34

Voor grote/zwaardere honden die wat reactief kunnen zijn vind ik dog copenhagen trouwens niet echt aan te raden
Ik kon net naar huis met een providorisch gedoetje met de lijn omdat het tuig het begaf
Gelukkig hebben we nog andere tuigjes liggen voor de tank, maar handig is anders

tanec_meisje

Berichten: 1145
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 12:55

Ik vind hem juist heel stevig! Wat is er dan precies stuk gegaan?

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 13:58

Wat voor hond en hoe zwaar?

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:03

Het ene bandje van het rugstuk naar het borstdeel loopt is los geschoten ( stiksel dwarsaf )
Vind het nog steeds fijne tuigjes
Maar ik zou hem niet nogmaals kopen voor zwaardere/grotere honden die wat reactief zijn

Maat hond valt gewoon binnen de specs die het volgens de fabrikant moet kunnen handelen bij deze maat tuig

En tuurlijk, een productiefoutje kan altijd gebeuren, mensenwerk ;) die zijn nou eenmaal niet foutloos
En hoe fijn ze ook zijn verder
Is het echt gewoon specifiek op type hond(qua maat) in combi met enige reactiviteit dat ik een ander zou aanraden
Voor kleinere honden zou ik er zo weer 1 kopen

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:15

Sonja_vR schreef:
Het ene bandje van het rugstuk naar het borstdeel loopt is los geschoten ( stiksel dwarsaf )
Vind het nog steeds fijne tuigjes
Maar ik zou hem niet nogmaals kopen voor zwaardere/grotere honden die wat reactief zijn

Maat hond valt gewoon binnen de specs die het volgens de fabrikant moet kunnen handelen bij deze maat tuig

En tuurlijk, een productiefoutje kan altijd gebeuren, mensenwerk ;) die zijn nou eenmaal niet foutloos
En hoe fijn ze ook zijn verder
Is het echt gewoon specifiek op type hond(qua maat) in combi met enige reactiviteit dat ik een ander zou aanraden
Voor kleinere honden zou ik er zo weer 1 kopen

Voor groter/zwaarder kun je kijken naar MAG tuigen. Mijn staffies (behalve reu) lopen daarmee. :)

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:19

kiwiwitje schreef:
Sonja_vR schreef:
Het ene bandje van het rugstuk naar het borstdeel loopt is los geschoten ( stiksel dwarsaf )
Vind het nog steeds fijne tuigjes
Maar ik zou hem niet nogmaals kopen voor zwaardere/grotere honden die wat reactief zijn

Maat hond valt gewoon binnen de specs die het volgens de fabrikant moet kunnen handelen bij deze maat tuig

En tuurlijk, een productiefoutje kan altijd gebeuren, mensenwerk ;) die zijn nou eenmaal niet foutloos
En hoe fijn ze ook zijn verder
Is het echt gewoon specifiek op type hond(qua maat) in combi met enige reactiviteit dat ik een ander zou aanraden
Voor kleinere honden zou ik er zo weer 1 kopen

Voor groter/zwaarder kun je kijken naar MAG tuigen. Mijn staffies (behalve reu) lopen daarmee. :)



Ik ga even kijken
Ze heeft hetzelfde tuig van onze reu aan
Omdat die door een blessure sowieso een ander tuigje heeft momenteel
Maar wil idd wel wat anders voor madame

Plukje
Berichten: 1652
Geregistreerd: 22-06-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 14:22

Huh, is het niet gewoon een fabricagefout? Ik heb een enorme Leonberger die overdag ermee door ons bos banjert. Als we bezoek krijgen leg ik hem even aan de ketting om de poort open en dicht te doen en dan kan hij er nog wel eens uit enthousiasme in hangen en doen. Na ruim een jaar dit intensieve gebruik is het echt nog als nieuw.

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:27

Ik ken in het herder wereldje maar ook erbuiten (mensen met leonbergers/newfoundlanders e.d. of ridgebacks en ga maar door) behoorlijk wat mensen met bv. stevige en sterke honden die dat met DC toch niet hebben en die honden hangen ook vaak in de lijn en mijn jonge dame ook regelmatig (27,5kg). Ik zou eens contact met ze opnemen. Misschien heb je toevallig net een wat minder stevig tuig gehad en pech > Ik zou idd ook fabricagefout zeggen, als ik kijk naar wat ik om me heen zie en hoor van grotere honden die ze om hebben. Je bent echt de eerste die ik hoor hierover. Zal misschien vaker zijn voorgevallen bij anderen ook en dat ik dat niet hoor natuurlijk, maar het is in mijn eigen ervaring (en wat ik dus veel om me heen hoor en zie) niet kenmerkend voor het merk en de kwaliteit van het tuig normaliter. Ik raad ze zelf juist Altijd (of een vergelijkbaar merk als iemand DC niet wil natuurlijk) aan, aan mede herder eigenaren e.d. en ook zeker als deze honden jonger zijn en/of reactief en vaak in de lijn en dus tuigage hangen :j Denk dat je dit soort ervaringen met Elk merk tuig wel eens tegen komt als ik eerlijk ben.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 15:36

Ik ga ook zeker even contact zoeken :j
Maar ben zelf nogal allergisch voor falend materiaal , heb al wel eens twee knokkende reuen uit elkaar mogen plukken door zo een geintje

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-20 16:08

Sonja_vR schreef:
Ik ga ook zeker even contact zoeken :j
Maar ben zelf nogal allergisch voor falend materiaal , heb al wel eens twee knokkende reuen uit elkaar mogen plukken door zo een geintje


Snap ik helemaal dat je hier nu echt giga op afknapt hoor, zou ik ook hebben.
Benieuwd wat ze gaan reageren op je bericht.

LisaVH96

Berichten: 183
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-21 15:51

Nog steeds super blij met dit tuig, zo blij zelfs dat de andere hond er nu ook een heeft.


Afbeelding


Afbeelding

Echt super fijne pasvorm. Nogmaals bedankt allemaal, de zoektocht is goed afgesloten zo.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 15:59

Kijk! Das super!

cursebreaker

Berichten: 11457
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-21 16:02

Wat super!! *\o/*

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 08:30

Ik heb ze voor mijn honden ook gekocht, dit topic had de doorslag gegeven.. Heb er nu 5

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Hondentuig met bevestiging voorkant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 19:31

Wij hebben inmiddels ook meerdere kleuren, ze zijn echt perfect!