Wat voor dier kan mijn kip aangevallen hebben?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
welmoedz
Berichten: 1567
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Veenendaal

Wat voor dier kan mijn kip aangevallen hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-20 12:33

Hoi!

Ik heb 4 bruine (leg)kippen, ze lopen altijd vrij rond over het terrein en bepalen altijd zelf wanneer ze hun hok in en uit gaan. Tot vorige week, toen zag ik dat 1 van mijn kippen een hele open rug had en een kapotte klowaka. Een wonder dat ze nog leeft. Ik ben ermee naar de dierenarts gegaan en we hebben nu pijnstilling, antibiotica en honingzalf. Ze eet en ze drinkt weer maar je ziet dat het nog niet zo lekker gaat. Dus vanaf nu hebben we snachts altijd het hok dicht en gaan ze eruit als wij het deurtje open doen in de ochtend. We laten de hond ook een uurtje buiten lopen (zij is gek op de kippen en loopt er altijd omheen). Ik wil ze niet in een afgesloten ren houden, ze hebben echt scharrelroutes en vinden het heerlijk om overal en nergens rond te lopen en ze zitten zelf vaak ook onder de struiken.

Maar ik weet niet zo goed wat het nou geweest kan zijn.

1) Wij hebben 1 kat, deze kan het niet geweest zijn want hij was binnen die nacht/ochtend en is nooit geïnteresseerd in de kippen.

2)Een vos/marter, lijkt mij onwaarschijnlijk omdat ze er vaak meteen een slagveld van maken en de rest van de kippen heeft niks

3) Een roofvogel.. ik zie ze niet vaak maar je weet maar nooit, ik vind het dan wel een rare verwonding maar dit lijkt mij het meest logisch

4) Ze staat bovenin de pikorde dus denk niet dat de andere kippen het zijn geweest

Iemand nog ideen? Hetzelfde meegemaakt? Wat doen jullie om roofdieren tegen te gaan?


Foto van verwonding (inmiddels een paar dagen verder en onder de warmtelamp dus niet meer zo duidelijk te zien)


:)


Hevonen
Berichten: 5605
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Wat voor dier kan mijn kip aangevallen hebben?