Gedumpte bokjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Gedumpte bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 13:27

Wie van de geiten mama’s kan ons van de nodige informatie voorzien?!

We zijn ineens eigenaar van 3 gedumpte jonge bokjes en ik heb totaal geen ervaring met geiten maar kon het niet over mn hart verkrijgen om ze aan hun lot over te laten.

Die wie heeft er zin om ons bij te kletsen?

Ik ga morgen de veearts bellen hoe en wat voor eventuele entingen en sws voor castratie en wat daar de kosten van zijn.
Heb echt werkelijk geen idee hoe oud ze zijn.
We hebben ze voor nu voorlopig in een stal gezet met stro en hooi en hebben bij een kennis wat brokjes gehaald.
Als ze uit stal kunnen gaan we het hek helemaal afwerken met kippengaas.

Afbeelding


En pony is erg nieuwsgierig wat er in hun stalletje staat.

Afbeelding

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Gedumpte bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:30


Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Gedumpte bokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:35

Ach wat een schatjes zeg! Ik ken niets van geiten, maar wens je veel succes!

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-20 13:40

Brainless schreef:
Ze moeten sowieso gemerkt en aangemeld worden (jij moet je ook aanmelden als houder).
https://www.rvo.nl/onderwerpen/agrarisc ... ten-merken


Oke dank je hier ga ik me even in verdiepen.
Kreeg ook al de tip om aangifte te doen ivm geen oormerk,is dat zin vol?

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:47