Goudvis ter decoratie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kanji91

Berichten: 3686
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:15

Ikzelf minimaal 50l per goudvis (sluier. Niet een gewone)
Had zelf 3 orandas in een 180l bak. Blijven prachtige vissen!

silverdapple
Berichten: 810
Geregistreerd: 22-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:33

Ailill haha, leuk rondzwemmen doen ze niet, nee, maar dat is gelukkig vanwege een andere reden. :Y)

Peuk, als vuistregel reken je 80L voor de eerste goudvis en 40 à 50L (afhankelijk van volwassen grootte) voor iedere goudvis die daarbij komt.

Verara
Berichten: 145
Geregistreerd: 09-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:50

IsaCalixa schreef:
Ik denk dat het bij veel mensen onwetendheid is.. natuurlijk moet men zelf onderzoek doen voordat ze een huisdier nemen, maar ik vind ook dat er vanuit de dierenwinkel beter moet worden geïnformeerd over het houden van (goud)vissen. Zulke kleine aquariums zouden überhaupt niet meer verkocht mogen worden, tenzij men er bijvoorbeeld van die kleine garnaaltjes oid in doet, maar dan zou dat ook expliciet vermeld moeten worden. Het beeld wordt nu gecreeërd dat het normaal is om goudvissen in een kom of klein bakje te houden..


Laten we de 10 en 20 en voor mijn part de 40 l tanks maar helemaal verbieden.
;) Ook garnalen hebben graag de ruimte.

Crystal Reds kweken beduidend moeilijker in 40 dan in 60 l.
Dochter heeft ze in een 60, eigenlijk te klein, maar groter paste niet op haar kamer.
Zelf heb ik ze beneden in een 120. En ze gebruiken graag alle ruimte.

Überhaupt vissen in minder dan 80 liter vind ik sneu. Zeker vervuilers als goudvissen.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 19:08

Peuk schreef:
Hoeveel liter water houden jullie dan aan voor 1 goudvis? Ik heb ook goudvissen en wil graag over naar een grotere bak. Ik weet niet zo goed wat optimaal is.


Goudvissen kan je het beste in een vijver houden, ik vind elke bak daarvoor de klein. Hier zwemmen ze in een vijver van 40.000liter

Peuk

Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 10:47

Bedankt voor de reacties!

Maar wel typisch, iedereen zegt iets anders. :+ Op internet precies hetzelfde. Oftewel ook als je het goed probeert te doen weet je nooit of je wel het juiste doet. :(:)

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:02

Tsja dat is ook nog steeds met één konijn in een klein kooitje. Of de hamster, samen en/of in een te kleine kooi. Zeker met de huidige kennis van vandaag zou je meer mogen verwachten maar helaas .....

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:16

noviceh schreef:
Arme visjes... ;(

Ik kwam laatst deze tegen %)

[ [url=m/fML0qO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is net alsof iemand het zakje waarin je ze meekrijgt heeft opgehangen :=

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 11:38

Ik heb mijn 120 liter bak inmiddels visloos staan en op de nominatie voor schoonmaak en onderhoud.
Ik wou graag een koppeltje sluiers. Ik twijfel nu := iemand een andere leuke suggestie?

AmyJamess

Berichten: 2118
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:05

Meestal is het inderdaad gebrek aan kennis.
Meestal word er ook veelste vaak verkeerd advies in de dieren winkels gegeven. Daar begint het probleem meestal.
Iemand die geen verstand van bijv vissen of vogels heeft vertrouwd op de kennis van de medewerkers van een dierenwinkel. En ja,als die zeggen dat een goudvis nog prima in een vissenkom kan leven -O-

yvje86

Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 12:48

Verara schreef:
IsaCalixa schreef:
Ik denk dat het bij veel mensen onwetendheid is.. natuurlijk moet men zelf onderzoek doen voordat ze een huisdier nemen, maar ik vind ook dat er vanuit de dierenwinkel beter moet worden geïnformeerd over het houden van (goud)vissen. Zulke kleine aquariums zouden überhaupt niet meer verkocht mogen worden, tenzij men er bijvoorbeeld van die kleine garnaaltjes oid in doet, maar dan zou dat ook expliciet vermeld moeten worden. Het beeld wordt nu gecreeërd dat het normaal is om goudvissen in een kom of klein bakje te houden..


Laten we de 10 en 20 en voor mijn part de 40 l tanks maar helemaal verbieden.
;) Ook garnalen hebben graag de ruimte.

Crystal Reds kweken beduidend moeilijker in 40 dan in 60 l.
Dochter heeft ze in een 60, eigenlijk te klein, maar groter paste niet op haar kamer.
Zelf heb ik ze beneden in een 120. En ze gebruiken graag alle ruimte.

Überhaupt vissen in minder dan 80 liter vind ik sneu. Zeker vervuilers als goudvissen.


Ik was van plan zo'n klein nano aquarium op te starten met alleen plantjes... maar dat zou dan ook niet kunnen?

Laats bij de Cranenbroek een vogelkooitje gekocht

Afbeelding

Ik zou er geen vogel in durven zetten.. nee ik gebruik 'm als hooiruif voor mijn cavia's, ideaal en niet zo prijzig :D

Century

Berichten: 5953
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:30

Plantjes in zo'n bakje kan wel! Kijk maar naar aquascaping :)

Sluiers hebben minder ruimte nodig dan goudvissen en zijn meer aquariumvissen, goudvissen zijn echt vijvervissen. Maar ze hebben alsnog veel ruimte nodig.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110655
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Goudvis ter decoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:35

En dan staat er ook nog Friendly Pet bij :x

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 13:55

Century schreef:
Plantjes in zo'n bakje kan wel! Kijk maar naar aquascaping :)

Sluiers hebben minder ruimte nodig dan goudvissen en zijn meer aquariumvissen, goudvissen zijn echt vijvervissen. Maar ze hebben alsnog veel ruimte nodig.


Kunnen die 2 in 120 liter? Anders neem ik wel wat anders *\o/*