Hond zindelijk maken in de puppyren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Hond zindelijk maken in de puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 21:22

Zoveel mensen, zoveel meningen.. ik ben benieuwd naar jullie tips.

Wij hebben sinds zondag onze pup van 9 weken. Ontzettend lief beestje die vooralsnog alles volgens het boekje doet. Ik ben zelf alleen erg zoekende en ik heb me de laatste maanden misschien iets teveel ingelezen waardoor ik juist ga twijfelen.

Overdag doet hij bijna alles tot nu tot super braaf buiten in de tuin. Maar ik twijfel zo over de nachten. Wel of geen bench, gewoon in de puppyren, wel of geen wasmachinelekbak met kunstgras in de ren. Op dit moment hebben we de puppyren aan de bench vast gemaakt en vannacht heeft hij gewoon in de puppyren geslapen maar dan met een wasmachinelekbak met kunstgras erin.

Bij de fokker waren ze al enigszins zindelijk gemaakt en deden ze hun behoefte dus op een wasmachinelekbak met kunstgras. Die stond daar in de ren. Dat heb ik afgelopen nacht ook gedaan en hij heeft er vannacht netjes op geplast. Maar hoe bouw je zoiets af? Lekker laten staan totdat hun blaas groot genoeg is of eruit en dan er naast slapen om alles in de gaten te houden?

En dan de twijfel.. wel of geen bench. We hebben twee jonge drukke kinderen rondlopen en het zou het natuurlijk fijn zijn als hij zijn rust gewoon kon pakken in de ren. Merk wel dat hij zeker aan het einde van de middag wat moeite heeft om in slaap te vallen, en dan helpen die rondrennende kinderen door de woonkamer er ook niet bij. De rest van de dag is dat wel heel goed gegaan.

Kortom: ik twijfel ;)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:29

Ik ging er in de nacht gewoon uit en zette de hond buiten en hij sliep op een nacht gewoon door. Dan in de ochtend er vroeg uit. Heb ze nooit in een ren of bench hun nood laten doen in de nacht. Dat krijg je niet zomaar weer afgeleerd.

De bench zou ik op een rustige plek zetten of de kinderen zeggen rustig te doen.

Mizora
Berichten: 18087
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:30

Lekker laten staan. Ze groeien er vanzelf uit qua aandrang, dan zien ze een groter terrein als eigen en willen ze daar niet meer op plassen. De meeste honden worden vanzelf zindelijk zolang je ze voldoende uit laat.

Ik zou in de ren een plastic of stoffen bench/transportkooi zetten, dat is meer als een hol. Maar hoeft dan niet dicht.

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

secricible
Berichten: 25693
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:31

Hier hond in de bench, slaapkamerdeur open en als hij piepte ging ik er uit en zette hem even buiten voor een plas.

"what is the bravest thing you've ever said?" asked the boy
"Help" said the horse

Pluttersput
Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hond zindelijk maken in de puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:38

Hier stonden ze de eerste tijd in een bench naast het bed, zodat ik ze kon horen als ze moesten. En ze sliepen heel snel de nacht door. Dan gingen ze naar beneden, los in de woonkamer. Laat een laatste rondje, en vroeg het eerste. En overdag flink er aan werken. Geen problemen gehad :)

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Re: Hond zindelijk maken in de puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:42

Hier ook in de bench naast het bed. Binnen een week zindelijk overdag en nacht. Anders verplaats je het probleem alleen maar.

Hutcherson
Berichten: 7326
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 21:43

Jaaaa, het leed dat een puppy zindelijk maken heet... Dat betekend wekkertje zetten om de 3/4 uur en hup hup pup eruit een plasje laten doen. En om de paar dagen probeer je dat met een half uurtje te rekken. En beloon je natuurlijk als hij keurig zijn plasje buiten doet.
Binnen no time was die van ons zindelijk. Ook met een ren aan de bench.

Veriye
Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Hond zindelijk maken in de puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 22:18

Hebben het ook net meegemaakt. In bench naast het bed. Zodra hij onrustig was, hup eruit. Na denk 4/5 dagen moest ik nog een keer eruit. Kon ik de wekker op zetten. En na goed een week sliep hij door. Maar hij was zowieso super makkelijk. Na een week kon hij aangeven dat hij naar buiten moest. Na twee weken was hij zindelijk. Vond het reuze meevallen :+


DiantaM
Berichten: 11272
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Hond zindelijk maken in de puppyren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 22:48

Ik heb besloten om de bak uit de ren te laten vannacht en dan de wekker te zetten. Ik ben benieuwd!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Chinas, CupCakes_, dalena, Kever, Larislaatje, Lenexa, petje86 en 130 bezoekers