Ai hond jaagt.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Ai hond jaagt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:02

Maar welke cursus heb je gedaan? Want gehoorzaamheid en jachttraining zijn écht heel anders in opzet ;)


Sjong
Berichten: 859
Geregistreerd: 10-02-19

Re: Ai hond jaagt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-20 17:06

Nee klopt daarom ben ik al vlot aan het googlen op jachttraining in de buurt. Ik heb gehoorzaamheid gedaan maar dat was ook niet echt een succes( mijn hond is super eenkennig en de cursusleider had als doel haar vertrouwen te winnen ofzo, door steeds alles met haar voor te doen en mijn hond hierdoor ronduit bang werd van vreemden en alleen maar bezig was met wegkomen van die vent. Daarvoor had ik les van een vrouw en toen kwamen we daadwerkelijk tot trainen)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:15

Sjong schreef:
Nee klopt daarom ben ik al vlot aan het googlen op jachttraining in de buurt. Ik heb gehoorzaamheid gedaan maar dat was ook niet echt een succes( mijn hond is super eenkennig en de cursusleider had als doel haar vertrouwen te winnen ofzo, door steeds alles met haar voor te doen en mijn hond hierdoor ronduit bang werd van vreemden en alleen maar bezig was met wegkomen van die vent. Daarvoor had ik les van een vrouw en toen kwamen we daadwerkelijk tot trainen)


Ow wat zonde van de trainingen dan!
En top dat je al aan het googlen bent geslagen!

MyWishMax
Berichten: 25052
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-20 17:18

Ze was dus loops toen ze erachteraan ging? Het klinkt heel banketstaaf maar tijdens de loopsheid kunnen ze ook gewoon anders reageren. Dat kan er dus zeker weten aan meegeholpen hebben dat ze nu echt weg was ipv eerder opgeven of bereikbaar blijven.

Sowieso dus opletten met loopsheid en vasthouden dan. En verder idd niet los tot je eraan gewerkt hebt.

B + 19 PR 217 / L1 + 24 PR 218 / L2 + 23 PR 212 / M1 + 28 PR 212,5 / M2 + 16 PR 227,5
[RIJ-ITP] Flow tijdens training

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-20 22:41

Skippy01 schreef:
BillyJ schreef:
Weet niet of het al genoemd is, maar, jachttraining!!!

Deze mensen zijn geschoold in het opleiden van honden met jachtdrift en het leren beheersen hiervan.


Exact ja! Je gaat mij niet vertellen dat iedere hond met jachtdrift nooit los kan. Mijn spaniel hadden we dat héél snel afgeleerd. Uitzonderingen heb je altijd (zoals mijn huidige hond), maar ik zou dit ook echt eerst proberen voor je echt opgeeft en hem dan maar de rest van zijn leven aanlijnt.

Dat ligt eraan wat voor jachthond je hebt. Een poedel lijkt mij wel te trainen nog.

Ik zou een flexilijn niet aanraden maar een andere lange lijn wel. Trainen binnen de afstand van de lijn. Dit zal je wel moeten volhouden binnen de onbekende situatie.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:12

lenaa_tje schreef:
Dat ligt eraan wat voor jachthond je hebt. Een poedel lijkt mij wel te trainen nog.

Ik zou een flexilijn niet aanraden maar een andere lange lijn wel. Trainen binnen de afstand van de lijn. Dit zal je wel moeten volhouden binnen de onbekende situatie.


Absoluut! Mijn podengo krijg je er niet uit, uit zijn jachtdrift. Dat is een zelfstandige jager, als hij prooi gespot heeft, heeft hij geen boodschap aan mij ;) Maar bij honden die zijn gefokt om sámen te werken, krijg je het meestal onder controle.

lenaa_tje
Berichten: 10342
Geregistreerd: 30-03-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:28

Dat bedoelde ik ook inderdaad. Wij zijn niet voor niks (nou ja ik vind het wel buiten sluiten maar goed..) niet welkom met ons ras bij de school die hier jachttraining aanbiedt :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 07:32

lenaa_tje schreef:
Dat bedoelde ik ook inderdaad. Wij zijn niet voor niks (nou ja ik vind het wel buiten sluiten maar goed..) niet welkom met ons ras bij de school die hier jachttraining aanbiedt :')


Haha, nee, wij ook niet :')

Sassol
Berichten: 5254
Geregistreerd: 16-01-09
Woonplaats: Omg. Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-20 13:29

Hier heb ik een 20m lijn in huis, aangelijnd los noem ik dat. Zeker op grote open velden zit die helemaal niet in de weg als je hem er los achter laat hangen. Wel zijn ze dan meer in je bereik, mochten ze iets zien.

Je zegt dat je haar zag verstarren. Gebruik die signalen vooral, niet afwachten om te kijken waarom ze verstart, meteen ingrijpen. Later kun je kijken of het om een hond, paard, hert of iets anders ging.

Leer je hond het commando 'leave it' aan! Zodat de hond leert dat hij op dat moment juist afstand neemt/wegkijkt van het gewenste object, waardoor contact met jou maken ook weer makkelijker is.
In de link hieronder een duidelijke uitleg:
https://www.youtube.com/watch?v=Re66qOiso28

The 4th Dog Commandement: Do not be angry at me for long, and do not lock me up as punishment. You have your work, your entertainment and your friends. I only have you...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, UutGrunn en 36 bezoekers