‘Hondse kat’ of toch een hond?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: ‘Hondse kat’ of toch een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 13:04

De stichting waar ik mijn herplaatser vandaan heb heb ik absoluut geen goede ervaring mee dus zou wel echt goed researchen voordat je ergens een kat vandaan haalt. Die van mij woonde in een gastgezin waar veel te veel dieren waren, met iemand die hem niet de aandacht gaf die hij had moeten krijgen. Kan gebeuren maar hij was niet in goed doen toen ik hem kreeg, in die zin is het wonderbaarlijk dat hij toen hij bij mij kwam binnen een kwartier op schoot lag te knuffelen. Hij had ontzettende diarree waar ik nog maandenlang mee aan het kloten ben geweest. Gastgezin zei dat hij een panacuurtje nodig had (heb ik ook meegekregen) en achteraf heb ik echt spijt dat ik daar niet meer op heb doorgevraagd voordat ik hem meenam. Heeft me echt honderden euro's aan dierenarts gekost en nu nog steeds een speciaal dieet.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:02

Een sphynx kat!

Enorm aanhankelijk, komt als je ze roept, kunnen aporteren <3

Luxorvalkje
Berichten: 1934
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: ‘Hondse kat’ of toch een hond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 14:45

Ik heb cornish rexen.

Die zijn super aanhankelijk en erg actief.
Officieel geen oosters ras, maar wel een posters uiterlijk.

De dingen die jij beschrijft passen wel bij het ras.

MonaLieske

Berichten: 1520
Geregistreerd: 01-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 21:42

Sem_ schreef:
Hier goede ervaring met de stichting Little Tigers. Onze poes komt uit de Oekraïne (Shelter Friend). Geen straatkat geweest, maar super aanhankelijk. Haar beschrijving klopte precies. Wij hebben ook gekeken bij Nederlandse asielen, maar daar was vaak de voorwaarde dat een kat naar buiten moet kunnen en dat kan bij ons helaas niet. Vandaar ook dat we voor een oude poes hebben gekozen die gewend is om binnen te leven.


Hier sluit ik me bij aan! Mijn kat heb ik vorig jaar via Little Tigers geadopteerd. Ik was ook op zoek naar een binnenkat die makkelijk een werkdag alleen kon zijn, en keek daarom ook naar oudere katten. Ik had geïnformeerd naar een kat op de website van Little Tigers, maar die was net gereserveerd. Ze wilden echter meteen gaan rondvragen bij hun opvangadressen en hebben fijn meegedacht over wat een goede match zou zijn.

Uiteindelijk is het een poes van ongeveer 1,5 jaar uit Bulgarije geworden. Ze is daar als een zielig hoopje kat van straat geplukt, maar was duidelijk gewend aan mensen. Ze is inmiddels echt mijn tweede schaduw. :)) Dol op knuffelen, spelen, en alle andere vormen van aandacht.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 22:03

Sem_ schreef:
Hier goede ervaring met de stichting Little Tigers. Onze poes komt uit de Oekraïne (Shelter Friend). Geen straatkat geweest, maar super aanhankelijk. Haar beschrijving klopte precies. Wij hebben ook gekeken bij Nederlandse asielen, maar daar was vaak de voorwaarde dat een kat naar buiten moet kunnen en dat kan bij ons helaas niet. Vandaar ook dat we voor een oude poes hebben gekozen die gewend is om binnen te leven.


Mijn kat komt ook via Little Tigers uit de Oekraïne (Shelter friend)!

Heb ook goede ervaring met deze stichting :j