kat verdronken in het zwembad van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:58

sureido schreef:
Sluit het topic dan gewoon want hoeveel mensen lezen alleen de OP en reageren. Dat riedeltje blijft doorgaan, ts heeft even kunnen uitblazen en klaar.


De opmerking staat inmiddels in de OP, zodat iedereen het gelijk kan lezen :j

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 12:59

Ik had inderdaad ook al aangeraden aan TS om dit topic even links te laten liggen. Dan zeg ik goedbedoelend. :knuffel:

Jorex

Berichten: 9945
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 13:01

Heel veel sterkte TS. Hier vorig jaar onze hele lieve en bijzondere rooie kater verloren door een aanrijding op een maandagochtend. Ik was degene die hem die ochtend naar buiten had gedaan en inderdaad denk ik zelfs nu een jaar later nog wel eens "had ik hem maar niet naar buiten gelaten". Ik weet wel dat als ik zelf later katten heb, ik of een kattenren laat bouwen of mijn tuin afsluit. Want we hebben al weet ik niet hoeveel verloren aan auto's hier bij mijn ouders. Dit was overigens een kater die netjes links-rechts keek, maar die auto reed veel te hard. Ik hoop dat je het net als mij een plekje kunt geven.

Depende

Berichten: 3513
Geregistreerd: 19-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 14:44

TS jouw verdriet mag er natuurlijk zijn en je boosheid op de situatie is volkomen begrijpelijk. Wil even een ander perspectief delen, misschien heb je er iets aan.

Een jaar of 6 geleden heb ik aan de kant van jouw buren gestaan. Daar heb (en dat doe ik nog wel) mij heel erg naar en verdrietig over gevoeld.

De kat van onze buren kwam vaak bij ons in de tuin en ook, als het hem lukte, bij ons binnen om brokjes van onze katten te eten. Onze hond van destijds probeerde die kat altijd weg te jagen. Op een avond zat de kat van de buren weer bij ons binnen brokjes te eten, waarschijnlijk door het wc raampje binnen gekomen. Ik wilde naar bed dus heb de kat opgepakt en wilde hem buiten zetten. Normaal gesproken zette ik hem buiten het hek, maar nu beet hij mij, ik liet de kat vallen en onze hond pakte de kat. Ze liet haar wel weer los en de kat rende weg, nog gezocht maar kat was nergens te vinden. Volgende ochtend met lood in de schoenen naar de buren. Daar bleek de kat in zijn gewone mandje te liggen slapen, zij hebben nog gekeken en er was niets aan de kat te zien. Grote opluchting. Helaas is hij een dag later alsnog overleden. Waarschijnlijk toch intern iets beschadigd.

Heb mijzelf echt wel verweten dat ik geen jas aan heb gedaan om de kat weg te zetten. Of de hond in de woonkamer had opgesloten of of of. Maar van de buren heb ik of de hond geen onvertogen woord gehad. Als zij ons iets verweten hadden dan was ik denk ik wel een beetje boos geworden.

Kortom de buren zullen zich ook naar voelen en ze zullen jullie verdriet ook goed begrijpen. Tenminste dat denk ik.

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:19

Och wat een vervelend en naar ongeluk. Ik zou ook intens verdrietig zijn, het niet geloven en even heel boos zijn op alles en iedereen. Op de buren en op mezelf en op het beestje. Dat is ook normaal. Het hoort bij rouwen. En je mag ook boos zijn natuurlijk.

Ik vind veel mensen hard reageren. Je bent een mens en al jouw gevoelens zijn menselijk. Zolang je niet onredelijk bent en geen ruzie maakt met de buren (zij kunnen er inderdaad niks aan doen) is er niks aan de hand.

Heel veel sterkte, knuffel voor jou

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:22

Depende schreef:
TS jouw verdriet mag er natuurlijk zijn en je boosheid op de situatie is volkomen begrijpelijk. Wil even een ander perspectief delen, misschien heb je er iets aan.

Een jaar of 6 geleden heb ik aan de kant van jouw buren gestaan. Daar heb (en dat doe ik nog wel) mij heel erg naar en verdrietig over gevoeld.

De kat van onze buren kwam vaak bij ons in de tuin en ook, als het hem lukte, bij ons binnen om brokjes van onze katten te eten. Onze hond van destijds probeerde die kat altijd weg te jagen. Op een avond zat de kat van de buren weer bij ons binnen brokjes te eten, waarschijnlijk door het wc raampje binnen gekomen. Ik wilde naar bed dus heb de kat opgepakt en wilde hem buiten zetten. Normaal gesproken zette ik hem buiten het hek, maar nu beet hij mij, ik liet de kat vallen en onze hond pakte de kat. Ze liet haar wel weer los en de kat rende weg, nog gezocht maar kat was nergens te vinden. Volgende ochtend met lood in de schoenen naar de buren. Daar bleek de kat in zijn gewone mandje te liggen slapen, zij hebben nog gekeken en er was niets aan de kat te zien. Grote opluchting. Helaas is hij een dag later alsnog overleden. Waarschijnlijk toch intern iets beschadigd.

Heb mijzelf echt wel verweten dat ik geen jas aan heb gedaan om de kat weg te zetten. Of de hond in de woonkamer had opgesloten of of of. Maar van de buren heb ik of de hond geen onvertogen woord gehad. Als zij ons iets verweten hadden dan was ik denk ik wel een beetje boos geworden.

Kortom de buren zullen zich ook naar voelen en ze zullen jullie verdriet ook goed begrijpen. Tenminste dat denk ik.



Oh nee arme jij. Dat is ook een verdrietig ongeluk waar niemand iets aan kon doen. Jouw hond reageerde instinctief. En niemand had bedacht dat er toch iets van inwendige schade was. De kat was kennelijk niet anders dan anders.

Ook al is het wat langer geleden, knuffel voor jou. Dit is verdrietig en zeker niet gemakkelijk.

CastaMickey

Berichten: 7259
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:31

Allereerst heel veel sterkte lieve TS :(:) Het verliezen van een dier is verschrikkelijk en op zo'n manier al helemaal.
Ik begrijp je boosheid/frustratie, maar het heeft geen zin om dit naar je buren te uiten. Natuurlijk was het te voorkomen geweest, maar daar heb je nu weinig meer aan. Bedenk wat je met je boosheid probeert te bereiken en waarom je 'even je zegje' zou willen doen. Waarschijnlijk voel je je heel machteloos en probeer je op die manier toch 'iets' te doen. Maar zoals je zelf al zegt (gelukkig), krijg je daar alleen maar meer gedonder van. Jouw buren hebben niet expres je kat laten verdrinken -ten minste daar ga ik maar van uit- en zijn ongetwijfeld zelf ook geschrokken. Ze hebben het je wel verteld, en niet gedaan alsof ze van niks wisten en dat jij dan je kat kwijt bent. Dat lijkt me voor hen ook heel moeilijk.
Neemt niet weg dat het voor jou echt 1000x zo kl*te is natuurlijk, en ik kan me voorstellen dat je wel iets met die boosheid wilt. Misschien kan je een brief schrijven, compleet ongecensureerd waarin je al je boosheid kan stoppen. Alleen in plaats van deze brief te sturen kan je 'm verbranden of verscheuren. Of ga maar eens 2 minuten (wekker zetten!) in een kussen slaan, schoppen en schreeuwen. Als je die boosheid op blijft kroppen dan gaat dat vroeg of laat een keer ontploffen en wie weet in het gezicht van iemand anders.
Geef ook aandacht aan het verdriet wat je voelt, hoe moeilijk dat ook is ;(
En als laatste kan je alsnog in gesprek gaan met je buren, als je die behoefte voelt. Maar dan zou ik van te voren goed bedenken wat je met dat gesprek wilt bereiken en wat jou dat gaat opleveren daarna, op korte én op lange termijn. Dus bv afspraken maken over een zeil over hun zwembad een volgende keer, etc

Maar bovenal, heel veel sterkte met het verlies voor jullie allemaal :(:)

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:41

Lieve Ts,
Ik snap je woede, frustratie, verdriet en ik snap dat heel jouw wezen een schuldige aan wil wijzen om jouw woede, frustratie en verdriet op te kunnen botvieren... Dat is deel van het rouwproces. Hieronder de verschillende fases van het rouwproces waar je door gaat. Het is helemaal niet vreemd dat je met deze emoties zit en ze ergens wilt ventileren... Je kunt als het voor jouzelf helpt altijd meer lezen over deze fases.

1. Ontkenning en ongeloof
2. Boosheid en woede
3. Onderhandelen en vechten
4. Verdriet en depressie
5. Aanvaarding

Op den duur worden de momenten die nu pijnlijk zijn om aan te denken omdat je ze niet meer kunt ervaren, juist de herinneringen waar je met een lach op je gezicht aan terugdenkt omdat ze maakten dat je zo gek was op jouw beestje :(:)

Ik wens je ontzettend veel sterkte toe en geef jezelf de ruimte om te voelen wat je voelt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:47

Hafje81 schreef:
Ik heb inderdaad gedoeld op hun "intelligentie", met een reden. Ik ben zelf preventieadviseur, help bedrijven om ongevallen te voorkomen en doe onderzoek naar de oorzaken van ongevallen. Mijn buurman is dat ook, hij is zelfs nog een graadje hoger omdat hij onderzoek doet naar ongevallen in grote chemische bedrijven en inspecties doet op hoe men ongevallen wilt voorkomen. Daarmee dat ik er moeite mee heb om niet kwaad te zijn dat dit simpel voorkomen had kunnen worden met een zeil. Nee, het geeft geen volledige risicoloos gegeven (door zeil zakken, langs het zeil glippen), maar de kans is al een stuk kleiner.

Nee, daarmee wil ik nog steeds niet de verantwoordelijkheid op hun schuiven. Ze doen in hun tuin wat ze willen en het is niet aan hun om te zorgen dat katten niet in het zwembad duikelen. Het is gebeurd en het was mijn kat die op hun terrein liep (ik hou mijn katten liever binnen, maar zoals in de OP is gezegd, was Tijger een zwerfkat en onmogelijk binnen te houden) Met een tuin van 15 are, is het ook onmogelijk te verhinderen dat ze in andermans tuinen rondlopen. Weinig keuze hierin dus.

Ik hoop dat het dat wat meer kadert. en nogmaals, ik probeer het gewoon een plaats te geven, mijn gezond verstand weet dat ik van een ander op iemand anders zijn terrein over mijn kat niets moet verwachten

Als je het echt wil kan dat best, zo heel groot is dat nou ook weer niet.

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:28

Mijn buren hebben ook sinds een maand een groot zwembad, een zwembad in de grond, zeg maar.
Klein kind van 3,wat niet kan zwemmen, en vaak zat in zijn uppie in de tuin loopt, ik heb de buren erop aan gesproken, en nu gaan ze binnenkort met hem naar zwemles..

Maar ik heb hier ook een zwerf kat, is niet van mij, maar ik voer die dus wel, de kat leeft gewoon buiten.

In mijn achtertuin heb ik een flinke waterbak, met daarin een stok, zodat er in gevallen dieren er weer uit kunnen.
Dit had ik vroeger ook bij de paarden, een flinke balk in de waterbak, zodat erin gevallen dieren eruit kunnen.
Dit is ook beter voor de paarden, want een dood dier in het drinkwater is niet bepaald fris.

De buurman had theoretisch, vrij simpel, een balk, of iets in het zwembad kunnen doen, dat dieren niet verdrinken.

Maar eerlijk de meeste mensen staan daar niet bij stil..

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:34

Ik snap niet dat je je katten nog buiten je eigen grond laat komen. Het is nu dus al kat 4 die je door dit gedrag hebt verloren. De eerste drie hadden nog geluk dat ze een snelle dood hebben gehad, deze niet.

Hoe je hier mee moet om gaan is relatief simpel, leren van je fouten en zorgen dat je katten enkel nog op eigen grond blijven. De schuld naar de buurman schuiven is uitermate onlogisch. En wat je zegt over werken in preventie maakt het voor mij nog minder plaatsbaar. En ja, een tuin van 1500 meter is prima af te zetten zodat ze op eigen terrein blijven. En zo niet, dan maak je een ren van 100m2 waar ze toegang toe hebben en niet de hele tuin.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:38

Wat verdrietig! Ik snap dat je naar een "wat als..." zoekt, maar dat is er gewoon niet. Ongelukjes gebeuren nou eenmaal. Bij jou thuis, bij je buren, op straat, etc. Ook in eigen huis en afgesloten tuin kan dat gebeuren. Er is eigenlijk geen schuld, gewoon veel pech.

Maar het hoort wel bij het proces om na te denken of hoe het voorkomen had kunnen worden. Je hebt je kat er echter niet mee terug. Veel sterkte. :(:)

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 16:41

ThreeFingers schreef:
In mijn achtertuin heb ik een flinke waterbak, met daarin een stok, zodat er in gevallen dieren er weer uit kunnen.
Dit had ik vroeger ook bij de paarden, een flinke balk in de waterbak, zodat erin gevallen dieren eruit kunnen.
Dit is ook beter voor de paarden, want een dood dier in het drinkwater is niet bepaald fris.

De buurman had theoretisch, vrij simpel, een balk, of iets in het zwembad kunnen doen, dat dieren niet verdrinken.

Maar eerlijk de meeste mensen staan daar niet bij stil..

Ik heb op het terrein meerdere grote waterbakken staan en heb daar inderdaad over al een stuk hout in zodat diertjes eruit kunnen komen. Maar dat realiseer je je inderdaad pas als je er een keer een muis o.i.d. hebt ingehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:04

Weet je TS:het is domme pech geweest.

Je hoort er nooit over:kat verdrinkt in een zwembad en heel Nederland heeft er vol mee gestaan. Hierbij stil staan is dan ook lastig. Niet iedereen weet het, daarom alleen al is het goed dat je dit topic plaatst. +:)+

Het risico van onder een auto of een kiepraam komen is meer bekend en ik denk daarom ook beter te plaatsen.

Je weet dat als je je kat buiten laat deze onder een auto kunt komen, dat neem jé dan toch meer voor lief, dan het zwembad van de buren. Dat voeld ook zo dichtbij. Gelukkig hebben ze het eerlijk verteld. Er zijn ook mensen die het verzwijgen uit angst voor de reactie.

Wat mij helpt in verwerking is de positieve kanten te zien.

Nu hij bij de buren verdronken is weet je wat er met je kat gebeurd is. Voor hetzelfde geld was hij 3 straten verderop verdronken en had je wellicht nooit meer wat van jouw kat gehoord. Er zijn zoveel mensen die jaren later nog op zoek zijn naar hun geliefde dier..

De buren zijn er eerlijk over geweest. Ook fijn, had ook anders gekund. Tip vd bokker: even te praten met ze lijkt mij ook een goed idee. Gewoon positief, wie weet brengt de reactie van jouw buren je wat of kom je juist dichterbij met ze waardoor er iets positiefs kan voortvloeien uit deze negatieve gebeurtenis. En eigenlijk doe je dat al door dit verhaal te delen zodat mensen weten van het gevaar van een zwembad.

Je kunt afscheid nemen samen met de kinderen van zijn lichaam.

Ik snap je boosheid en verdriet, laat 't maar komen, zeg het gedag en koester de fijne herinneringen Y;(

Sterkte!

xchey
Berichten: 217
Geregistreerd: 23-06-13

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 17:47

Wat vreselijk zeg, heel veel sterkte :(:)
Ben het ook niet helemaal eens met de reacties die gegeven zijn. Ik vind het onverantwoord van de buren om hun zwembad zo achter te laten. En niet omdat ze verantwoordelijk zijn voor de veiligheid van jouw kat, maar er kunnen op die manier ook vogels en andere wilde dieren in terecht komen als het water te diep is maar de rand te hoog.. Maar ja, daar haal je je kat niet mee terug natuurlijk..

sarablack

Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:03

Mizora schreef:
Ik snap niet dat je je katten nog buiten je eigen grond laat komen. Het is nu dus al kat 4 die je door dit gedrag hebt verloren. De eerste drie hadden nog geluk dat ze een snelle dood hebben gehad, deze niet.

Hoe je hier mee moet om gaan is relatief simpel, leren van je fouten en zorgen dat je katten enkel nog op eigen grond blijven. De schuld naar de buurman schuiven is uitermate onlogisch. En wat je zegt over werken in preventie maakt het voor mij nog minder plaatsbaar. En ja, een tuin van 1500 meter is prima af te zetten zodat ze op eigen terrein blijven. En zo niet, dan maak je een ren van 100m2 waar ze toegang toe hebben en niet de hele tuin.

Ons grondstuk is nog veel groter,mijn ouders hebben ongv 500 m2 katproef af gezet,in dit stuk zitten we zelf en lopen ook onze honden,zo kunnen onze tuin deuren open blijven staan met mooi weer. Mijn vader heeft schuine beugels met volliere gaas er op bovenop het hek vast gemaakt.

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 18:28

Ik snap je frustratie maar wat anderen ook al hebben gezegd: als een kat buiten komt loop je risico's. Maakt dat het verlies er minder om nee. Maar een schuldige proberen te vinden zal het er ook niet anders op maken. De kat komt er niet mee terug.
Veel sterkte met het verlies!

ThreeFingers

Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:00

Mizora schreef:
Ik snap niet dat je je katten nog buiten je eigen grond laat komen. Het is nu dus al kat 4 die je door dit gedrag hebt verloren. De eerste drie hadden nog geluk dat ze een snelle dood hebben gehad, deze niet.

Hoe je hier mee moet om gaan is relatief simpel, leren van je fouten en zorgen dat je katten enkel nog op eigen grond blijven. De schuld naar de buurman schuiven is uitermate onlogisch. En wat je zegt over werken in preventie maakt het voor mij nog minder plaatsbaar. En ja, een tuin van 1500 meter is prima af te zetten zodat ze op eigen terrein blijven. En zo niet, dan maak je een ren van 100m2 waar ze toegang toe hebben en niet de hele tuin.


Duur geintje, 1500 meter omheinen, en "katdicht" maken.

Daan13
Berichten: 2869
Geregistreerd: 18-12-19

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:06

Ach ts toch wat sneu.

De meningen over kat binnen of buiten zal altijd blijven, zal de mensheid niet eens over worden.

Voor jou is het even heftig nu en baal je van alles, begrijpelijk.
Dit heeft tijd nodig om een plekje te geven.

De kat heeft bij jou een mooi mandje gehad.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:39

Heel veel sterkte, TS, het is hoe dan ook heftig zo'n geliefd dier te verliezen.

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:48

Daan13 schreef:
Ach ts toch wat sneu.

De meningen over kat binnen of buiten zal altijd blijven, zal de mensheid niet eens over worden.

Voor jou is het even heftig nu en baal je van alles, begrijpelijk.
Dit heeft tijd nodig om een plekje te geven.

De kat heeft bij jou een mooi mandje gehad.

Wat een wijze woorden, hier sluit ik mij helemaal bij aan. Heel veel sterkte ts!

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:22

Zoek een mooie foto. Hang hem op een mooi plekje. Koop een mooie struik voor in de tuin. Begraaf of cremeer hem. En rouw erom.

Ongelukken gebeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:36

Hafje81 schreef:
Ik heb inderdaad gedoeld op hun "intelligentie", met een reden. Ik ben zelf preventieadviseur, help bedrijven om ongevallen te voorkomen en doe onderzoek naar de oorzaken van ongevallen. Mijn buurman is dat ook, hij is zelfs nog een graadje hoger omdat hij onderzoek doet naar ongevallen in grote chemische bedrijven en inspecties doet op hoe men ongevallen wilt voorkomen. Daarmee dat ik er moeite mee heb om niet kwaad te zijn dat dit simpel voorkomen had kunnen worden met een zeil. Nee, het geeft geen volledige risicoloos gegeven (door zeil zakken, langs het zeil glippen), maar de kans is al een stuk kleiner.

Nee, daarmee wil ik nog steeds niet de verantwoordelijkheid op hun schuiven. Ze doen in hun tuin wat ze willen en het is niet aan hun om te zorgen dat katten niet in het zwembad duikelen. Het is gebeurd en het was mijn kat die op hun terrein liep (ik hou mijn katten liever binnen, maar zoals in de OP is gezegd, was Tijger een zwerfkat en onmogelijk binnen te houden) Met een tuin van 15 are, is het ook onmogelijk te verhinderen dat ze in andermans tuinen rondlopen. Weinig keuze hierin dus.

Ik hoop dat het dat wat meer kadert. en nogmaals, ik probeer het gewoon een plaats te geven, mijn gezond verstand weet dat ik van een ander op iemand anders zijn terrein over mijn kat niets moet verwachten

Als jij zelf preventie-adviseur bent, waarom heb je je kat dan niet in je eigen huis/tuin gehouden? Als preventie-adviseur weet je toch welke risico's loslopende dieren lopen?

Je zegt steeds dat je de buren niet de schuld wil geven, toch probeer je de verantwoordelijkheid bij hen te leggen. In bovenstaande post doe je het weer.

Sterkte met het verlies van je huisdier, dat is hoe dan ook enorm verdrietig.

Lindaonline

Berichten: 1947
Geregistreerd: 02-01-12
Woonplaats: Veluwe

Re: kat verdronken in het zwembad van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:59

Ik ga nu toch eens mijn mening geven. Het lijkt wel alsof het oké wordt gevonden om op dit forum regelmatig olie op het vuur te blijven gooien. Is er door ts niet vaak genoeg gezegd dat zij in emotie reageerde en dit ook zo in haar openingspost heeft verwoord.

7ofhearts

Berichten: 2758
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:08

Intens triest om het dier zo te verliezen, maar het is absoluut niet de schuld van de buurman.
Van opzet was geen spraken.

Ik heb zo ook eens met een overleden kat van de buren bij hun op de stoep gestaan.
Dood gebeten door een van de honden.
Die hadden de hele achtertuin tot hun beschikking, afgezet met twee meter hoog gaas.
De buurkat is via de schuurtjes in de achtertuin gekomen waar hij een van de honden tegen kwam.

Onze schuld?
Nee.
Een heel verdrietig ongeluk.
Inmiddels hebben wij geen honden meer maar 6 katten.
En een overdekt buitenverblijf aan het huis, voor als de poezels lekker naar buiten willen.
A) ze bezorgen geen overlast
B) ze zijn een stuk veiliger.

Denk dat je boosheid richting buurman alles te maken heeft met je verlies en het verdriet daarvan.
Maar de mensen hebben geen schuld in deze.
Dit was een hele pijnlijke les voor jou om mee te maken en leer er wat van

R.i.p lieverd. Vergeten wordt je niet.