Cockapoo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:51

sevke schreef:
Een kooiker vond ik ook echt een ernstige kanshebber, maar ons hart ligt toch echt bij de Cavalier <3


Het zijn ook wel echt schatjes ja, hier liepen er ook 2, ook ziek van erfelijke aandoeningen. Kom nog wel eens een reu tegen die een oog mist, waarom weet ik niet maar die heeft volgens mij geen hartproblemen en is al wat ouder. Oja ook doof.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 24-10-20 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:52

sevke schreef:
Lukasje schreef:
Heeft die fokker dan 3 nesten in dezelfde periode? Dat is wel heavy!

Ja, klopt. Eerst een hele tijd niks en nu drie nesten ineens. Ze worden allemaal samen loops.
Ze heeft ook veel teefjes, hoor. Maar wel allemaal getest, met stamboom en geshowd. En enkel cavjes. Ik ken ook een aantal mensen die daar een pupje haalden, en allemaal leuke gezonde hondjes.


Klinkt goed

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 11:55

Sorry maar hier snap ik echt niks van... Drie nesten tegelijk en je mag daar twee pups samen kopen? Daar gaan een heleboel alarmbellen bij mij af...

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:02

Ik vind het ook maar een raar verhaal.... waarom zou je blij zijn dat je 2 uit misschien wel een nest mag kopen? Waarom 3 nesten tegelijk en heel veel teven?

Dit klinkt voor mij als een verheven broodfokker |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:03

Kaus schreef:
Sorry maar hier snap ik echt niks van... Drie nesten tegelijk en je mag daar twee pups samen kopen? Daar gaan een heleboel alarmbellen bij mij af...


Ja, dat gevoel krijg ik ook een beetje. Dat de drie teefjes alle drie loops zijn wil toch nog niet betekenen dat ze ook alle 3 gedekt moeten worden?
Deze fokker heeft helemaal geen wachtlijsten? En 3 nesten tegelijk? Zitten die ook allemaal in huis en groeien ze daar op?

Thioro

Berichten: 3991
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:14

Fijn dat je een pup gevonden hebt.

Ik kan begrijpen dat je voor het karakter van een ckc valt, het zijn idd enorm zachtaardige honden.
Ik hoop alleen dat je er toch niet te veel gezondheidsproblemen mee krijgt.
Het is nu eenmaal een verpest ras en fokkers lijken er niet heel veel aan te doen (als een ras voor meer dan 90% ongezond is dan zou je toch eens dringend aan outcross moeten denken ipv steeds in dezelfde genenpoel te willen vissen).
Berner sennen is hetzelfde verhaal. Franse en Engelse bulldog ook. Duitse herder is niet veel beter.

En om op de openingspost terug te komen: die designerrassen ben ik ook geen fan van.

Niets mis met kruisingen, wij hebben thuis altijd kruisingen gehad, nooit ziek geweest.
Ook niets mis met een zorgvuldig gefokte rashond die z'n oorspronkelijke doel niet voorbijschiet.
Maar hoe mooi of lief ze ook zijn, sommige rassen komen er bij mij nooit in.

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 12:36

Cayenne schreef:
Kaus schreef:
Sorry maar hier snap ik echt niks van... Drie nesten tegelijk en je mag daar twee pups samen kopen? Daar gaan een heleboel alarmbellen bij mij af...


Ja, dat gevoel krijg ik ook een beetje. Dat de drie teefjes alle drie loops zijn wil toch nog niet betekenen dat ze ook alle 3 gedekt moeten worden?
Deze fokker heeft helemaal geen wachtlijsten? En 3 nesten tegelijk? Zitten die ook allemaal in huis en groeien ze daar op?

Ik moet ook zeggen dat ik er niet heel enthousiast van word. Ik verwacht komende week een nestje pups maar 3 nesten tegelijk.. no thanks..

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 13:09

Ik zou gewoon niet voor dit ras gaan maar dat terzijde het gaat om een klein ras met kleinere nesten, lange tijd geen nest(en) gehad enz. Moet je allemaal ook wel even opzoeken online maar kan nu niet echt zeggen, niet doen een fokker met wat meer nestjes in huis.

Ken ook een wat grotere fokker, klein ras, 1 ras, alles loopt in huis en soms heeft ze meer dan 1 nest. Alles prima voor elkaar.

Kan je nog wat meer eigenaren achterhalen die daar ook een pup vandaan hebben TS?

Kennissen hebben ook 2 broers gekocht, groot ras, en als die iets doen willen ze het zo goed mogelijk dus ook een goede fokker. Fokker Trimt hun jongsen ook nog. Fokker had ook zeker wel vragen zoals, hoe gaan jullie dat doen 2 pups opvoeden? Gaven blijkbaar de juiste antwoorden.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:15

De cav krijgt een gemiddelde van 3 pups dus dan zijn het 9 pups mijn teefje komt uit een nest van 11 ... denk dat TS zich echt wel ingelezen heeft en niet zomaar een huis tuin en keuken fokker uitgezocht heeft.
Vind de opmerking ook raar dat ze niet 2 pups zou mogen nemen zou als fokker alleen blij zijn als 2 van mijn pups bij elkaar komen...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-20 20:28

candalisa schreef:
De cav krijgt een gemiddelde van 3 pups dus dan zijn het 9 pups mijn teefje komt uit een nest van 11 ... denk dat TS zich echt wel ingelezen heeft en niet zomaar een huis tuin en keuken fokker uitgezocht heeft.
Vind de opmerking ook raar dat ze niet 2 pups zou mogen nemen zou als fokker alleen blij zijn als 2 van mijn pups bij elkaar komen...


Dat heeft te maken met 'littermate syndrome', niet met de capaciteiten van de pupkoper. Zal bij cavs vast wel goed gaan, maar bij veel rassen is het niet per se aan te bevelen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 11:51

candalisa schreef:
De cav krijgt een gemiddelde van 3 pups dus dan zijn het 9 pups mijn teefje komt uit een nest van 11 ... denk dat TS zich echt wel ingelezen heeft en niet zomaar een huis tuin en keuken fokker uitgezocht heeft.
Vind de opmerking ook raar dat ze niet 2 pups zou mogen nemen zou als fokker alleen blij zijn als 2 van mijn pups bij elkaar komen...


Ja precies. Enige verschil is dat je 2 bevallingen meer hebt en het 2 keer meer mis kan gaan. Maar als die fokker ervaren genoeg is en dit dan financieel op kan vangen en die hulp ook naar behoren geeft zie ik het probleem niet.

Zou het zelf overigens niet willen. Moet er niet aan denken die zorgen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:05

Skippy01 schreef:
candalisa schreef:
De cav krijgt een gemiddelde van 3 pups dus dan zijn het 9 pups mijn teefje komt uit een nest van 11 ... denk dat TS zich echt wel ingelezen heeft en niet zomaar een huis tuin en keuken fokker uitgezocht heeft.
Vind de opmerking ook raar dat ze niet 2 pups zou mogen nemen zou als fokker alleen blij zijn als 2 van mijn pups bij elkaar komen...


Dat heeft te maken met 'littermate syndrome', niet met de capaciteiten van de pupkoper. Zal bij cavs vast wel goed gaan, maar bij veel rassen is het niet per se aan te bevelen.


Dat eerste vind ik wel een lastige ja, je neemt met dit ras gewoon meer risico. Als je dan een fokker treft die wel veel gezonde honden fokt zou ik toch ook geneigd zijn daar 2 van te nemen. (Als ik er 2 tegelijk zou willen) En in dit geval zijn het ook 3 nesten dus broers zussen hoeft dan ook niet.

Ik ken iemand die 2 katten uit 1 nest nam, een ras dat helaas steeds groter gefokt wordt en nog weinig getest wordt op HD. Nog geen jaar later beide katten HD, dat is zuur.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:24

Littermate syndroom hoeft niet per se tussen broers en zussen te zijn. Alsof die pups weten of ze familie zijn :Y) Dat kan tussen alle honden en zeker tussen twee jongen honden die samen opgroeien van jongs af aan, of dat nou uit hetzelfde nest is of een ander nestje dat daar tegelijk ligt maakt niet uit.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:53

Kaus schreef:
Littermate syndroom hoeft niet per se tussen broers en zussen te zijn. Alsof die pups weten of ze familie zijn :Y) Dat kan tussen alle honden en zeker tussen twee jongen honden die samen opgroeien van jongs af aan, of dat nou uit hetzelfde nest is of een ander nestje dat daar tegelijk ligt maakt niet uit.


:= Ik snap hem nu, zit niet op te letten en aan erfelijke aandoening te denken.

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 12:59

Kaus schreef:
Littermate syndroom hoeft niet per se tussen broers en zussen te zijn. Alsof die pups weten of ze familie zijn :Y) Dat kan tussen alle honden en zeker tussen twee jongen honden die samen opgroeien van jongs af aan, of dat nou uit hetzelfde nest is of een ander nestje dat daar tegelijk ligt maakt niet uit.


Klopt idd maar het komt vaak voor omdat mensen van mening zijn dat ze 2 honden kunnen nemen zodat ze elkaar hebben en deze daardoor ook niet genoeg individuele aandacht geven. Ik ken genoeg mensen waarbij het goed gaat omdat ze ze ook als individuen behandelen. Met de ene hond zitten ze op speuren en de ander op behendigheid. Als pups apart laten slapen en zo gauw ze de puppytijd voorbij waren ze samen gelaten.
Als ik dus een goed gevoel heb bij iemand die een pup neemt en deze zou er 2 willen zou ik ze niet wegsturen.

Jis_

Berichten: 11588
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:12

Kans van slagen is dan gewoon heel groot denk
Ik. Ene ras makkelijk dan het andere. Moet zeggen dat hier quality time, 1 op 1, sowieso vanzelfsprekend is, kind en dier. :P

Toch zie ik 2 pups niet echt vaak gebeuren. Nu 1 keer.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:32

Jis_, haha het gaat inderdaad om gedrag en niet om genetische aspecten :D

Het kan inderdaad zeker ook wel goed gaan, maar daar is wel aardig wat kennis en kunde voor nodig. En twee pups komen omdat ze dan zo gezellig elkaar hebben is daar vaak niet helemaal de juiste insteek bij...

kiwiwitje

Berichten: 20109
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 13:35

Los van nestgrote is zoveel nesten tegelijk niet iets wat mij aanspreekt. :) en dan bij zulke kleine nesten makkelijk 2 pups kunnen pakken ook.
Maarja ieder zn keuze natuurlijk.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:14

Er is mij een Black and tan reutje toegewezen uit van één de nestjes. Omdat het andere pupje uit een ander nestje moest komen, past dit nu even niet, en zullen we een paar maanden wachten op een volgend nestje om te zien of daar een passend pupje bijzit.
Het is een hondje uit geteste ouderdieren, met stamboom. Nu nog een naam. Stamboeknaam moet met T beginnen, maar voor de roepnaam maakt het niet uit.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-20 13:17

O ja, er is wel degelijk een wachtlijst en ik stond er al meer dan een jaar op. Heb enkel overwogen mij eraf te laten halen op een bepaald moment, maar dit dan toch niet gedaan.
6 december mag hij komen *\%/*

thequeensmum
Berichten: 3523
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:53

Gefeliciteerd Sevke. Nu maar aftellen en genieten van de voorpret

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 11:36

Ik voel mij bijna alsof ik moet bevallen <3
Heb al een heleboel spulletjes gekocht (hoewel we eigenlijk niks nodig hebben, want we hebben nog 3 honden :D )
- een autogordel (harnas) voor kleine hondjes
- een puppytuigje
- een autozitje voor hondjes
- kong puppyspeelgoed voor kleine hondjes
- een snuggit (soort draagdoek)
- een snoepjestasje voor aan je broeksriem
- lekker ruikende puppyshampoo
- vochtige doekjes voor vuile hondenpootjes
- twee step-in tuigjes op volwassen cavaliermaat in een jongensachtig printje (ik heb enkel cavalierteefjes gehad, dus alles is 'girly' met veel roze en eenhoornprints :') )

nu wil ik nog een naampenning bestellen, maar we raken het maar niet eens over de naam.
Iedereen vindt iets anders leuk. We hebben al een Toby, Lou en Frankie. We hadden eerder een Gina en Honey, Sam, Casper, Tommeke, Coluche, Tess, Kazan, Poo, Spitz en Bernd, dus die kunnen we niet nemen.
De stamboeknaam moet met een T beginnen dit jaar, maar het is eigenlijk een roepnaam die we zoeken.

Volgende namen zijn al boven gekomen :
Hector
Marcel
Baziel
Thor
Brutus
Korneel
Oskar

pffff. Ik weet het niet.

belle_boef

Berichten: 10735
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:41

Wij hebben hier een Moos. Hoor je niet zoveel.
Maar Manneke, Mette, Bambi, Vriendje en Muppet vind ik ook leuk. Vriendje en Muppet zijn bijnamen hier

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 11:49

Op zich zij er best ook leuke namen met een t !

Tay of Tai
Timon
Taz
Tank
Tripp
Tubbs

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Cockapoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-20 11:54

Muppet en Timon zijn leuk. Die nemen we in overweging erbij. Nu nog voor onze kritische gezinsraad gooien, bestaande uit twee jongvolwassen dochters en de spondedeler :7