Dilemma, hond aangeboden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Zeeuwtje68
Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:26

Ik zou het gewoon doen wat kost een hond nou aan extra voer als je dat al hebt?
Maar alleen als die verder gezond is...
Ik heb er al 4 maar woon vrij klein.. bij jou is alle ruimte gezellig juist, en ook omdat je oudere hond misschien niet zo lang meer mee gaat. Dan is je jongere hond weer alleen..
succes met je keuze. maar ik zou het zeker doen... :)


sterregoud
Berichten: 1838
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:35

Zeeuwtje68 schreef:
Ik zou het gewoon doen wat kost een hond nou aan extra voer als je dat al hebt?
Maar alleen als die verder gezond is...
Ik heb er al 4 maar woon vrij klein.. bij jou is alle ruimte gezellig juist, en ook omdat je oudere hond misschien niet zo lang meer mee gaat. Dan is je jongere hond weer alleen..
succes met je keuze. maar ik zou het zeker doen... :)


Je moet voor elk dier naast kosten voor voer ook een potje hebben voor medische zaken. Bij sommigen heb je dat uiteindelijk niet nodig, maar het kan best in de papieren lopen als er wel iets nodig is.

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-09-20 17:15

Gelukkig heb ik heel schappelijke dierenartsen waar van alles mee te regelen valt, maar castratie is al de beginpost.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:27

Kun je niet zeggen ik wil hem, maar dan wel gecastreerd anders niet.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:50

Lusitana schreef:
Sclimpre schreef:
Is er in jouw buurt geen betrouwbare stichting die de hond naar Belgie, Nederland, Duitsland of zo kan brengen? Als je zit hoeveel moeite mensen hier doen om aan een hele gewone familiehond te geraken, is het toch dubbel jammer dat die hond daar aan de ketting moet blijven?

Er is hier een Duitse die dat doet, de moeder van mijn reu is zo in Duitsland terecht gekomen, maar ik ben er zelf onzettend op tegen om honden naar het buitenland te sturen waar ze zelf ook gewoon volle asiels hebben.

Hoe het in Duitsland is weet ik niet, maar in Belgie zitten er heel weinig jonge gewone familiehonden in het asiel. Als ze er al zijn hebben ze heel snel een plekje gevonden en je moet al heel veel geluk hebben (en heel snel reageren) als je zo een gewone hond kan vinden. De honden die in Belgie in het asiel zitten zijn vooral staffordachtigen en soms herders, maar no-nonsense familiehonden, die zijn er gewoon tekort.

ThreeFingers
Berichten: 4292
Geregistreerd: 30-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 21:40

Lusitana schreef:
Ik wil beslist geen ongecastreerde hond meer. Veel te veel teven in de directe omgeving die niet geholpen zijn. Min reu kon vreselijk jammeren en liep ook weg- als in gewoon de benen nemen tijdens een wandeling- als er weer een loops was. Ben blij dat dát achter de rug is.

ThreeFingers schreef:
Waarom ligt de hond aan de ketting? Is het een weglopen? Een jager?

Jouw honden en katten, zijn andere honden gewend, maar is die andere hond, andere honden en katten gewend?

Mocht het een weglopen zijn? Is jouw terrein omheind?

Ken je de hond, of kun je de hond bezoeken? Kijken of er een klik is?

Lijkt erop dat je niet gelezen hebt wat ik schrijf.
Hij ligt aan de ketting omdat het een ongecastreerde jonge hond is die niet daar is opgegroeid en de poort vaak openstaat en hij bij de snelweg woont.
De hond is andere honden gewend, katten weet ik niet maar mijn katten weten wel raad met honden :+ Nooit een probleem gehad met wennen wat dat betreft.
Ik heb een ren voor het huis, mijn deur is overdag altijd open, dus ze kunnen in en uit en ik ga gewoon wandelen met ze. Mijn terrein is verder voor de paarden en dus nog een keer omheind. Er zijn wel gaten waar ze door kunnen, maar niet dichtbij het huis.
Ik heb kennis gemaakt met dehond, dat is het hele probleem, ander heb ik geen probleem met nee zeggen. :D

Sclimpre schreef:
Is er in jouw buurt geen betrouwbare stichting die de hond naar Belgie, Nederland, Duitsland of zo kan brengen? Als je zit hoeveel moeite mensen hier doen om aan een hele gewone familiehond te geraken, is het toch dubbel jammer dat die hond daar aan de ketting moet blijven?

Er is hier een Duitse die dat doet, de moeder van mijn reu is zo in Duitsland terecht gekomen, maar ik ben er zelf onzettend op tegen om honden naar het buitenland te sturen waar ze zelf ook gewoon volle asiels hebben.


Denk juist goed gelezen, de hond blijft blijkbaar niet op eigen terrein.
Castratie is misschien een goede oplossing.

Er bestaan ook echte katten killers, nu denk ik niet dat deze hond dat is.
Maar er zijn zat honden die er lak aan hebben als een kat gewoon blijft zitten, en een bolle rug maakt.

Als jij een Klick hebt met deze hond, moet je het gewoon doen! Hij zit al in je hart!
En dan komt het gewoon goed, 1 eter meer of minder maakt dan ook niks meer uit!

It’s a little bug… Security! Can you get this bug? I don’t want anybody to step on it. Don’t kill it though… DON’T KILL IT!

Moed is voorwaarts vluchten

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 12:01

Nee, TF, je hebt niet goed gelezen anders zou je het niet over "kijken of er een klik" was hebben, want ik heb namelijk al kennisgemaakt met de hond, dat valt te lezen. Dat is deel van het probleem. :D
En er staat ook dat de hond aan de ketting ligt omdat de poort veel open is, niet omdat het een wegloper is ofzo. Het gaat erom dat hij van het terrein af KAN en de eigenaar wil geen risico nemen. (Dat meer omdat hij als eigenaar niet op wil draaien voor de gevolgen van een ongeluk, niet omdat hij er nou zo om geeft of de hond wordt doodgereden, even voor de duidelijkheid. Hij heeft geen emotionele binding met hem.)
Hij heeft niet eens geprobeerd of hij bij huis blijft, hij is gewoon meteen aan de ketting gegaan.
De hond is dus geen jager of wegloper of hond met weet ik het wat voor intenties of gedragsproblemen.
Het is een normale hond, van een normale achtergrond, die nu aan de ketting ligt omdat de eigenaar geen risco wil lopen.

Betreffende naar buitenland sturen of anderzins te plaatsen: Het gaat niet om een hond die per advertentie wordt aangeboden. Het gaat om een hond die een kennis specifiek aan mij aanbiedt, dan ga ik zo´n hond niet doorgeven.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 08-09-20 12:16, in het totaal 1 keer bewerkt

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:08

Tja, ik vind dit een gevalletje "ik heb een probleem, maar ik maak het jouw probleem, dan heb ik geen probleem meer".

De eigenaar kan een kennel voor de hond maken, dan hoeft hij niet aan de ketting.

Dit gezegd hebbende, dat kan jij ook doen, een kennel of een losloop weide maken zodat hij, met gezelschap van jouw honden, los kan. Wat zou ik doen? De hond niet nemen, wel het idee opperen dat hij een kennel kan maken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110635
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:09

Eigenlijk geef je zelf al het antwoord.
Je zou het niet doen als je niet had kennis gemaakt.
Maar dat heb je wel :D en blijkbaar voelde je een band met het dier. Dus zou ik in dit geval je hart laten spreken.

Hoewel ik van mening ben dat het 't probleem van de eigenaar is en er wel meer schrijnende gevallen zijn die het harder nodig hebben, denk ik niet dat je deze hond nog uit je hoofd krijgt.

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 12:31

rien10 schreef:
Tja, ik vind dit een gevalletje "ik heb een probleem, maar ik maak het jouw probleem, dan heb ik geen probleem meer".

De eigenaar kan een kennel voor de hond maken, dan hoeft hij niet aan de ketting.

Dit gezegd hebbende, dat kan jij ook doen, een kennel of een losloop weide maken zodat hij, met gezelschap van jouw honden, los kan. Wat zou ik doen? De hond niet nemen, wel het idee opperen dat hij een kennel kan maken.

Een kennel is ook een gevangenis. Hij komt daar echt nooit meer uit dan.
Hij heeft geen echt probleem, die kan daar gewoon aan de ketting bijven tot zijn dood, maar gunt hem gewoon een beter leven.

Mijn honden hebben een ren die aan het huis zit en lopen los in en uit. Het is geen probleem om hem hier te hebben.
Foto om een beeld te krijgen. Behalve het hok waar ze met 2, maar ook 3 inpassen (ze gaan er samen in als het koud is), en de ton hebben ze onder de tafel een mand en de bank is ook van hen. :D

[ img ]


@Cayenne, het is inderdaad gewoon mijn geweten dat me parten speelt en dat de hond het op zich niet zo slecht heeft als anderen waar ik van weet, maar daar heb ik inderdaad niks mee en dat helpt dan. ;)
Ik weet trouwens ook dat de meesten problemen zichzelf oplossen als je het tijd geeft, vandaar dat ik niet acacuut "ja" roep. Maar als hij bv het zadel komt brengen (waarvoor ik bij hem was) en hij neemt de hond mee, zeg ik geen nee en als ik hoor dat de hond naar zijn zus is gegaan ofzo, is dat ook prima.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

tienus63
Berichten: 12002
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:36

De reu kan op zich nu wel gecastreerd worden. Hij is maand of 9 oud?
Ik zou hem dan liever nu in huis halen dan nog drie maanden wachten.
Laat kennis deel van die kosten op zich nemen en dan heb jij binnenkort een gecastreerde reu erbij.

#trotsoponzeboeren

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 12:43

Een kennel is een gevangenis als je er een gevangenis van maakt. Een kennel met ren is net zo goed een veilige verblijfplaats voor een hond voor de momenten dat de baas niets met hem doet.

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 14:07

rien10, ik bedoel het ook in deze context. Deze eigenaar geeft voer en water en dat is het. Hij komt niet uit zo´n kennel en komt nu niet van de ketitng. Dat is het hele probleem. Hij wist zij naam niet eens!
Krijgt geen aandacht, geen aai, wordt niet uitgelaten.
En hij kan kijken naar de hond die wel los loopt, maar niet echt met haar spelen ofzo.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:08

Haal hem toch op, hij laat je niet meer los zo te horen :)
Jij krijgt er geen vrede mee als je hem daar laat.

#IkStaAchterBrittDekker

*sorry, door hersenletsel soms rare zinnen en slechte spelling*
*Ik doe mijn best*

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:12

Waakhond ! Kruising labrador golden? Die wijst ze de buit nog mee en loopt mee naar het hek. Maar serieus, op voorwaarde dat hij bij jou mag blijven en zij eventueel castratie helemaal of voor de helft betalen geen optie ?

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Letsdunit
Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 14:28

Ik had hem allang opgehaald :D

rien10
Berichten: 14620
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 15:25

Lusitana schreef:
rien10, ik bedoel het ook in deze context. Deze eigenaar geeft voer en water en dat is het. Hij komt niet uit zo´n kennel en komt nu niet van de ketitng. Dat is het hele probleem. Hij wist zij naam niet eens!
Krijgt geen aandacht, geen aai, wordt niet uitgelaten.
En hij kan kijken naar de hond die wel los loopt, maar niet echt met haar spelen ofzo.

Aha. Op die fiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-20 22:37

Ik vind het een ingewikkelde:

Je zegt het geen probleem te vinden als de hond toch naar iemand anders gaat ook. Het andere hondje blijft alleen over, wat ook sneu is mocht je de hond nemen. Zelf ben je niet op zoek naar een hond nu.

Vraag mij af waarom die eigenaar überhaupt honden heeft genomen.

Kan hij ze niet allebij aan je afstaan?

En wat doet hij als deze hond weg is, haald hij dan misschien later weer een nieuwe?

Een castratie zou de overweging niet moeten zijn.

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-09-20 23:02

bigone schreef:
Waakhond ! Kruising labrador golden? Die wijst ze de buit nog mee en loopt mee naar het hek. Maar serieus, op voorwaarde dat hij bij jou mag blijven en zij eventueel castratie helemaal of voor de helft betalen geen optie ?

Nee geen labrador x golden, maar een kruising van Labrador Retriever (die jullie gewoon Labrador noemen) met onbekend, waarschijnijk gewoon podengo achtig.

Ik kan het hebben over gedeelde kosten betreffende castratie.

@Talietjuh Ja , ik denk ook aan het andere hondje. Als ik ze allebei neem, heb ik 4 honden...Dat kan écht niet, hoor.

Het is niet iemand die honden "haalt". Ze komen door omstandigheden bij hem terecht.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

Mona81
Berichten: 919
Geregistreerd: 10-05-12
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 09:28

Ik zou de hond ook nemen. Blijkbaar is het een dilemma genoeg om een topic te openen. En zou je het loslaten wetende dat de hond daar blijft? Als deze man geen nieuwe hond haalt, dan is daar ook geen probleem vind ik. Stel jij neemt de hond en hij haalt weer een ander, dan is het een ander verhaal.
Ik vind dat je trouwens een prachtige plek hebt voor je honden. Hij zou bij jou wel op een prachtige plek komen.

maras
Berichten: 2339
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:08

Als die man geen andere hond meer neemt na deze dan zou ik hem meteen ophalen en een fantastisch leven geven bij jou!!

sarablack
Berichten: 97
Geregistreerd: 19-08-20

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 12:23

Waarom geen hond meer neemt naar deze? Misschien kan hij een andere hond die beter bij hem past wel een goed tehuis bieden? Het andere hondje heeft het toch ook niet slecht.

Midnight summer of wel janus mijn eigen droom

Lusitana
Berichten: 22430
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-09-20 12:22

De knoop is doorgehakt.
Woensdag brengt hij hem naar de dierenarts om gecastreerd te worden en daarna brengt de dierenarts hem naar mij.

* [PP] [VOLG] Nieuwe rescue * * [ITP] Weer eens een update uit Portugal *
Facebook: * Opvang Paarden Portugal * * Vrienden van Vincent * Insta:machomachinho
Donaties kunnen nu ook per PayPal

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 12:24

Mooie oplossing.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Babootje
Berichten: 26212
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dilemma, hond aangeboden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 13:00

Super zeg!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 68 bezoekers