Nu al spinnen seizoen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Suzanne F.
Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 17:47

Is dit zo’n huntsman ding? Ik durf hem niet te kijken.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Babootje
Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 18:24

Suzanne F. schreef:
Is dit zo’n huntsman ding? Ik durf hem niet te kijken.


Absoluut een Huntsman. Gelukkig leven wij in wat vriendelijker spinnenland, waarbij we niet al te bang hoeven zijn voor de echt giftige exemplaren. Overigens is de Huntsman ook niet giftig.
Maar de normale grijze huisspin kan - meen ik - toch al zo'n 5 cm groot worden (exclusief poten). Die past ook niet onder een Hoegaarden glas.

Heel wat jaren geleden kregen wij een nieuwe staleigenaren. Oude krakkemikkige stalletjes (en zadelkamers) gingen tegen de vlakte en er werden nieuwe (grotere) stallen gebouwd.
We hadden s avonds altijd wel gezelligheid op stal en zaten er ook nog wel tijdens de verbouwing.
Dus toen de oude stallen verwijderd waren zagen we s avonds nog wel eens de nodige spinnen rondrennen op zoek naar een nieuw onderkomen. En als je ze s avonds ziet, zijn het grote exemplaren hoor. Die kunnen ook best bijten, maar zijn gelukkig niet giftig.

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 07:07

alle spinnen zijn giftig anders kunnen ze niet eten...

Babootje
Berichten: 26024
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:15

BarbaraNova schreef:
alle spinnen zijn giftig anders kunnen ze niet eten...


Ik bedoel natuurlijk voor ons mensen gevaarlijk giftige spinnen.

BarbaraNova
Berichten: 4168
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Vierpolders

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 07:55

dat zijn er inderdaad maar zeer weinig, maar dan nog is een beet wel extreem pijnlijk.

Maar een flinke kruisspin kan ook behoorlijke schade aanrichten met een beet, mijn moeder is een keer in haar nek gebeten met tuinieren, dat was ook echt niet leuk naar te kijken...


Suzanne F.
Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Nu al spinnen seizoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:03

Oh bah moet er niet aan denken. Ik blijf ver weg van die dingen. Die rendingen vind ik echt heel erg eng. Die hadden we in ons vorige huis veel. Zelfs een keer kriebel gevoeld toen ik me aan het opmaken was en toen zat er eentje bij mijn voet. Brrrrrr. En die dingen zijn normaal overdag niet echt actief las ik. Nou wij hadden ze overdag ook echt regelmatig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Calixae, Flux, Leo, Sewri en 42 bezoekers