Overlast katten van de buren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Kairos
Berichten: 2706
Geregistreerd: 07-08-17

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 19:53

Is er geen mogelijkheid dat je iets van sproeiers op beweging in de tuin zet? Geen idee hoe dat werkt tho, maar tegenwoordig bestaat er zoveel.. Dus dat als die kat er loopt, dat hij ervoor zorgt dat hij nat gesproeid wordt. Of je hebt pech en hij vindt het lekker, of hij associeert je tuin met een vervelend nat pak :') Eventueel alleen op het punt waar hij de vorige x de tuin in kwam.

~ The comeback is always stronger than the setback ~


pillow
Berichten: 7777
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:02

Gewoon zelf een kat nemen dan is het over.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

capopjekop
Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:03

Of dan toch maar een hond. En die bij de buren in de tuin laten poepen. En als hij hun kat op hun eigen terrein wil pakken zeg je ach het is de natuur. Niet zo zeuren :') benieuwd of ze het dan ook nog steeds hun eigen probleem vinden

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:50

pillow schreef:
Gewoon zelf een kat nemen dan is het over.

Dat is toch geen oplosing? Zit je alsnog met een kat in je tuin.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 21:36

pillow schreef:
Gewoon zelf een kat nemen dan is het over.

Het doel is geen katten in de tuin :)* .

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 22:03

pillow schreef:
Gewoon zelf een kat nemen dan is het over.


Nee hoor, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Vreemd advies.

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

pillow
Berichten: 7777
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:12

Nabster schreef:
pillow schreef:
Gewoon zelf een kat nemen dan is het over.


Nee hoor, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Vreemd advies.

Als je zelf een kat hebt krijg je over het algemeen geen vreemde katten in de tuin.

Faja V. Modim M. Franzi V. Vento x Max

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:18

Ik las eerder naar het asiel brengen. Vraag me af of dit juridisch gezien wel kan? Neem aan dat je gegevens moet achterlaten als je een dier dumpt bij het asiel en dag de kat een chip heeft

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:23

Het zou me niet interesseren of het mocht... Hou verdorie je kat op je erf, zo niet, deal with it..

Goedgekeurd onderschrift :)

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:25

Mee eens! :D maar ik vraag het me serieus af omdat ik dit een serieuze optie ook voor mezelf vind. Je weer zeker dat ze m dan binnen houden voortaan. Wel goed contact meteen kwijt maar afijn :+

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:50

pillow schreef:
Nabster schreef:

Nee hoor, dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Vreemd advies.

Als je zelf een kat hebt krijg je over het algemeen geen vreemde katten in de tuin.

Dan heb je dus nog steeds een kat in de tuin.

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 07:13

Danique_G schreef:
Ik las eerder naar het asiel brengen. Vraag me af of dit juridisch gezien wel kan? Neem aan dat je gegevens moet achterlaten als je een dier dumpt bij het asiel en dag de kat een chip heeft

Nee, dat mag niet.

Rodevlinder
Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 07:57

Ik heb niet het hele topic gelezen, maar ik las ooit op een ander forum een gelijk soort situatie.
Degene dreigde dat wanneer eigenaar de katten niet bij zich houdt, de katten zelf te vangen en 25 km verder te droppen of ze naar het dierenasiel te brengen.
Wellicht maakt dat indruk.

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:53

Danique_G schreef:
Mee eens! :D maar ik vraag het me serieus af omdat ik dit een serieuze optie ook voor mezelf vind. Je weer zeker dat ze m dan binnen houden voortaan. Wel goed contact meteen kwijt maar afijn :+

Vraag me af in hoeverre je nog blij bent met zo'n buurvrouw. Bij mij was dat heel snel klaar.

Er mag zoveel niet dus ja als normaal mens heb je geen chipreader dus kan je ook niet weten dat het die kat was. Als het zo moet zoals het nu gaat dan was het enkeltje asiel en kijken wat er dan gaat gebeuren, TS moest het toch maar uitzoeken hoe ze kat uit haar tuin hield? Nou dan eens kijken of dat werkt.

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

Amber_anne
Berichten: 6900
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:08

Kan je überhaupt wel zelf een gevonden kat naar het asiel brengen? Ik dacht dat je daarvoor de dierenambulance hoort te bellen want die kunnen de chip ter plekke uitlezen en doen een bel bandje om.

capopjekop
Berichten: 30644
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:29

Wij hebben vorig jaar een kleine kitten gevonden in de struiken voor ons huis. Bang en in elkaar gedoken en ze was nog heel klein. Hele dag geen andere kat bij in de buurt gezien. Die hebben we toen gevangen en naar het asiel gebracht omdat de ambu te druk was. Maar ze vroegen ons specifiek of we de eigenaar kenden. Als dat zo was dan namen ze haar niet aan

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:06

Amber_anne schreef:
Kan je überhaupt wel zelf een gevonden kat naar het asiel brengen? Ik dacht dat je daarvoor de dierenambulance hoort te bellen want die kunnen de chip ter plekke uitlezen en doen een bel bandje om.

Toen ik nog bij het asiel werkte kon dat wel. Ik weet niet of dat inmiddels veranderd is, juist omdat katten los mogen lopen, tot ergernis van half Nederland.

Billy
Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:56

capopjekop schreef:
Wij hebben vorig jaar een kleine kitten gevonden in de struiken voor ons huis. Bang en in elkaar gedoken en ze was nog heel klein. Hele dag geen andere kat bij in de buurt gezien. Die hebben we toen gevangen en naar het asiel gebracht omdat de ambu te druk was. Maar ze vroegen ons specifiek of we de eigenaar kenden. Als dat zo was dan namen ze haar niet aan

En je denkt dat ik dan ga zeggen dat ik de eigenaar ken? :')

Goedgekeurd onderschrift :)

Raineri
Berichten: 6196
Geregistreerd: 21-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 10:58

Wat ik me meer afvraag is of je juridisch gezien problemen krijgt als je zoiets doet aangezien dieren als bezittingen worden gezien. Maar ja in een mandje afleveren vlak voor openingstijd kan ook ~~}>

Cellulitis is top. Altijd een poffertjespan bij de hand.

meggiemeg
Berichten: 12217
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:31

Wat is het verschil? Als eigenaar ben je ook verantwoordelijk voor je kat als deze schade of overlast veroorzaakt. Daar houdt de buurvrouw ook geen rekening mee. Waarom moet jij dan als persoon waar de overlast wordt veroorzaakt dan wel steeds die partij zijn die en alle kosten voor eigen rekening neemt om de tuin aan te passen en zich maar moet blijven aanpassen?

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:36

Danique_G schreef:
Wat ik me meer afvraag is of je juridisch gezien problemen krijgt als je zoiets doet aangezien dieren als bezittingen worden gezien. Maar ja in een mandje afleveren vlak voor openingstijd kan ook ~~}>

Ja, technisch gezien kan dat. Want iemands eigendom meenemen is diefstal.

Oh en ook bij asiels hangen er camera's :P.

Ayasha
Blogger
Berichten: 57910
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:40

Alsof iemand nog herkenbaar is met een muts en een mondmasker tegenwoordig. _O-

Those who suffer, heal. Everything destroyed gets rebuilt. And our towers grow a little taller every time. - Tolkien
[VN] [Blog] Troubles in paradise: Rauwe rouw.
[RIJ-ITP] SuperSam zijn superzelf wezen!
[RIJ-ITP] Het eerste seizoen van Rêve D'or
[RIJ-ITP] Rêve d'or in volle (winter)glorie

hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:43

AnnaXBoy schreef:
Ik open normaal nooit een topic, wist al niet eens meer hoe het moest. :') Maar in dit geval vind ik het wel even fijn om andere meningen te horen. Ik heb ook al veel gelezen op internet hoe ik dit probleem nu moet aanpakken.

Mijn buren hebben 2 katten, al een aantal jaar. Deze lopen ook los door de buurt en dus ook door onze voortuin en achtertuin. Naast deze 2 katten hebben we eigenlijk bijna nooit andere katten gespot en daarom zijn deze twee dus echt het probleem. Dit jaar heb ik kuikentjes uit de broedmachine en die gaan dan uiteindelijk in het een hok in de tuin. Voorgaande jaren hadden we ook krielkippen (dus net zo groot als een duif) gehad. Deze katten zijn er wel eens achter aan gegaan. Meestal was ik dan even binnen, dus kon ik snel ingrijpen en rende de kat wel gelijk weg. Als de katten me zien dan gaan ze er al gauw vandoor dus water over ze heen gooien lukt niet. Maar ze nemen dus wel soms van het moment gebruik als wij even binnen zijn en de kippen los scharrelen.

Om dat dit jaar te voorkomen heb ik de buren gisteravond geappt en dit probleem voorgelegd. Ook genoemd dat naast dat ze achter onze kippen aanjagen, ze ook geregeld poepen in onze tuin en op de stoelkussen gaan liggen en haren achter laten. De buurvrouw was echter van mening dat ik dan maar beter op de kippen moet letten, want haar katten zijn nu eenmaal jagers en dat de kippen ook door andere dieren gegrepen kunnen worden (wij wonen in een woonwijk dus naast katten hebben we weinig andere dieren die achter ze aan gaan). Ze reageert dus niet op de andere problemen die haar katten ons bezorgen. Ik denk ook niet dat deze vrouw überhaupt moeite gaat doen om hier iets aan te doen en het probleem bij mij legt. Door bepaalde anti katten middelen aan te schaffen bijvoorbeeld.

Ik ben zelf echter van mening dat ik nu niet kosten moet gaan maken om haar katten te weren uit onze tuin. Maar ik denk ook niet dat zij enige moeite hier in gaat steken om haar katten weg te houden. Volgens vele zoektochten op internet kwam bij mij naar voren dat de eigenaar verantwoordelijk is als katten voor overlast zorgen. Maar wat moet je dan gaan doen als de eigenaar hier geen moeite in gaat steken? We gaan normaal goed met ze om, dus ik heb ook helemaal geen zin om dit op een nare manier te moeten oplossen.


Stroomdraadje op de schutting zetten en verder niet piepen ? Anders krijg je geheid ruzie.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D
Berichten: 41540
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:43

Ayasha schreef:
Alsof iemand nog herkenbaar is met een muts en een mondmasker tegenwoordig. _O-

Kentekenplaat :7?

hahahatsjoe
Berichten: 2381
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Overlast katten van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 12:47

Trouwens, wat ze gebruiken om jongeren te verjagen, zo'n apparaatje met een hoog toontje, schijnt ook te helpen tegen katten. En mijn moeder spaart de inhoud van haar koffiepads op, die strooit ze dan in de tuin om de planten heen gewoon op de aarde, dat helpt ook tegen katten.

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, muzzy17, paard1970 en 91 bezoekers