Kat kwijt wat kan ik nog doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muztang
Berichten: 341
Geregistreerd: 20-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:24

Heb je al geprobeerd wat eten neer te zetten om te kijken of ze daar op af komt? En je in ieder geval in de buurt kan spotten? Je zou dan kunnen vragen voor zo'n kooi van de dierenopvang/dierenambulance.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 21:33

Muztang schreef:
Heb je al geprobeerd wat eten neer te zetten om te kijken of ze daar op af komt? En je in ieder geval in de buurt kan spotten? Je zou dan kunnen vragen voor zo'n kooi van de dierenopvang/dierenambulance.


Ik heb geen idee waar ik dan eten neer zou moeten zetten. Er lopen hier veel honden en ook andere katten. Ik denk dat dan door andere opgegeten word.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Kat kwijt wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 10:41

Misschien even het bedrijf contacten die roadkill opruimt? In het verleden las ik wil eens dat verloren huisdieren zo werden gevonden. In elk geval heb je dan weer een actie ondernomen en wellicht iets uitgesloten. Onwetendheid is moordend.

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:00

Heb je al geprobeerd om kattenbakkorrels uit je bak neer te leggen
Een spoortje onder je balkon bv

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:26

Nabster schreef:
Misschien even het bedrijf contacten die roadkill opruimt? In het verleden las ik wil eens dat verloren huisdieren zo werden gevonden. In elk geval heb je dan weer een actie ondernomen en wellicht iets uitgesloten. Onwetendheid is moordend.

Dit wisselt per gemeente, sommige gemeentes besteden het uit aan de dierenambulance, andere gemeentes halen ze zelf op en sommige schakelen er een bedrijf voor in. In principe zou de dierenambulance in je regio dit moeten weten, anders kan je het ook altijd aan de gemeente vragen.

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: Kat kwijt wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:42

Ik heb contact gehad met de dierenambulance en die zeiden dat als ze gevonden wordt, ik gebeld word.

Kattengrind heb ik ook al buiten gelegd ja.

Puera

Berichten: 8086
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:47

Och, die onzekerheid als een kat vermist is, verschrikkelijk! ;(

Op Marktplaats heb je ook een rubriek voor gevonden en vermiste huisdieren, heb je daar al een advertentie geplaatst?

Via Amivedi kun je flyers en posters maken. Ik heb destijds toen mijn kat weg was, ook bij de plaatselijke supermarkt een briefje opgehangen. Houd er wel rekening mee dat ze eens in de zoveel weken het prikbord opruimen.

Helaas is niet iedereen zo slim om naar de dierenarts te gaan met een gevonden kat om te kijken of een kat gechipt is. Onze kat hadden we na drie maanden terug. Hij bleek in het dorp te zitten. Was wel gechipt maar mensen hadden ‘m alleen gevoerd omdat ie zo mager werd en waren niet naar de DA gegaan om te laten checken op een chip.

Ik duim voor je dat ze snel weer veilig thuis is.

Eline_S_S

Berichten: 3522
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 01:49

Is de kat nog gevonden?

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: Kat kwijt wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 11:52

Nee helaas is ze nog steeds spoorloos. En elke dag weer vraag ik me af hoe z'n beestje toch ineens van de aardbodem kan verdwijnen zonder enkel spoor. Elk scenario is denk ik wel door mijn hoofd gegaan.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:57

Wat poedersuiker... Ik ben 7/8 jaar geleden ook een kat kwijt geraakt. Nooit meer teruggezien :(

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Kat kwijt wat kan ik nog doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 22:16

Wat naar zeg. Al ken ik iemand die haar kat al 8 jaar kwijt was. En op een dag kwam hij weer aanlopen.