Natuurlijke vloeien/teken middel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Natuurlijke vloeien/teken middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:10

Ik heb vorige zomer knoflook bonbons gegeven en verder spullen van washbar gebruikt.
De druppels en spray, of het echt goed werkt durf ik niet te zeggen. Ze had nog wel teken op haar lopen, maar niet echt veel vastzittende meef.

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 10:17

Wat mij is opgevallen is dat sinds ik mijn hond op leeftijd groenlipmossel geef ze vrijwel geen teken en vlooien meer heeft gehad. Ze krijgt het nu een jaar dus ik heb nog maar 1 teken-seizoen als referentie maar normaal gesproken had ze wel een paar teken per week (als ik geluk had). Het kan natuurlijk toeval zijn.
Als het echt zou helpen dan is het wel een relatief duur anti-vlooien- en tekenmiddel.

rien10
Berichten: 14667
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 23:47

FleurVP schreef:
rien10 schreef:
Mijn honden hebben heel weinig last van teken. Nooit vlooien.
Dus met een kralen ketting en yoghurt zouden ze dat ook niet hebben.
En nee, dat komt dan niet door de kralenketting of door de youghurt, maar omdat ze gewoon nooit vlooien en bijna geen teken hebben. :D


Dat idee heb ik ook altijd een beetje. Kwestie van aanleg, net als dat muggen altijd mij moeten hebben ipv mijn man.
Overigens draagt onze hond wel een tickless pet, was advies van fokker, kost bijna niks en kan geen kwaad. En hij krijgt vers vlees en dat krijgen alle honden bij de fokker ook.
Op vakantie spray ik weleens met ecostyle als ik denk dat er veel zit. Onze hond loopt dagelijks door het bos, steekt zijn hoofd in holen etc. Gaat ook nog naar een dagopvang waar hij zijn tickless pet niet om heeft en ook op flink stuk wei met bosjes loopt. Heeft eigenlijk nooit wat. Misschien één keer per jaar 1 teek ofzo.

Ik krijg ongelooflijke koppijn van de Tickless Pet. Gaat echt in mijn hersenen zitten. Die heb ik dus in de vuilnisbak gekiept.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 12:47

Die groenlipmossen wil ik wel proberen, het is een natuurproduct. Het kan toch geen kwaad als ze het niet nodig hebben maar ze krijgen het toch.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:02

Kuggur schreef:
frisian_love schreef:
Mijn zoon heeft halsbanden gemaakt voor onze honden met EM keramiek kralen.
Deze bevallen hier erg goed en staan nog leuk ook

Dat is mooi "dat het goed staat" want werken doet het écht niet.


Wel apart dat ik letterlijk de teken heb zien loslaten bij een aantal honden, niet lang nadat ze de halsband omkregen.

Ik maak de EM-halsbanden zelf en verkoop ze ook, opbrengst doneer ik aan opvang op Cyprus.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:25

Mijn yorkie heeft een nekhernia gehad,dus de groenlipmossel kan geen kwaad. Ik heb de vloeibare variant besteld en ik ben echt benieuwd of de vlooien weg blijven?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:32

Dropneus95 schreef:
Het advies van de schaapsherder die hier loopt is yoghurt! Dagelijks 1 of 2 lepels, afhankelijk van hoe groot de hond is. We waren er eerst een beetje lacherig om, maar baat het niet dan schaadt het niet.. onze hond heeft in haar 3 jarig leven nog maar 1 teek gehad ondanks het struinen door de bossen en grassen.


Yoghurt, Karnemelk, Kefir: als het maar wat zurig is ;) Die van mij krijgt van maart tot november dagelijks karnemelk. Vinden de teken blijkbaar vies. De vlooien boeit dát dan weer niks helaas, dus ben vorig jaar niet ontkomen aan druppelen nadat we bij de dierenarts notabene een vlooienbesmetting opgelopen hebben {:)-:( . Toen heb ik de Beaphar Fiprotec druppels gebruikt.

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 13:38

frisian_love schreef:
Mijn zoon heeft halsbanden gemaakt voor onze honden met EM keramiek kralen.
Deze bevallen hier erg goed en staan nog leuk ook


ooh jeee daar zijn ze weer hoor de resonantie kralen.
bacteriën die de 1000 graden heette oven overleven en trillen.
Gebaseerd op een Japanse professor die micro-organisme gebruikte als bestrijdingsmiddel voor gewassen.
alleen heeft een of ander persoon bedacht dat die micro-organisme ineens in een kraal leven.

sorry maar t zijn schattige bandjes maar zuilen echt helemaal niks doen tegen vlooien of teken.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 14:12

Een vlooieniddel moet echt in het bloed terecht komen anders werkt het niet.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:01

future_vet schreef:
frisian_love schreef:
Mijn zoon heeft halsbanden gemaakt voor onze honden met EM keramiek kralen.
Deze bevallen hier erg goed en staan nog leuk ook


ooh jeee daar zijn ze weer hoor de resonantie kralen.
bacteriën die de 1000 graden heette oven overleven en trillen.
Gebaseerd op een Japanse professor die micro-organisme gebruikte als bestrijdingsmiddel voor gewassen.
alleen heeft een of ander persoon bedacht dat die micro-organisme ineens in een kraal leven.

sorry maar t zijn schattige bandjes maar zuilen echt helemaal niks doen tegen vlooien of teken.


Misschien fijn om met iets meer respect te reageren!
Persoonlijk heb ik andere ervaringen en zoals in de reacties te zien is, ben ik niet de enige.
Meningen mogen verschillen, maar het is de toon die de muziek maakt en het hier in dit topic gezellig houdt

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:37

Ik geef in de zomermaanden iedere dag mespunt knoflookpoeder van de dierendrogist door zijn voer.

( nou moet ik zeggen dat ik regelmatig wel pipetje ernaast geef ook al heeft ze haarverlies erdoor )

Maar hij heeft nooit vlooien of teken.

Ik las net dat iemand schreef vers voer, das onzin, vers vlees is goed voor erg veel....maar werkt niet tegen vlooien of teken....gezien de vlooienplaag en tikkies die ik er regelmatig afhaalde als ik te lang had gewacht met pipet geven aan vroegere honden en katten.

Ook wil ik even op broodje aap rondom knoflook vergiftiging bij honden wijzen
https://canislufa.academy/is-knoflook-n ... g-je-hond/

Ook katten kun je knoflook geven, Tannetje Koning mijn natuurlijke dierenarts geeft dit zelf al jaren aan haar katten.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:52

Rakkie123 schreef:
Ik geef in de zomermaanden iedere dag mespunt knoflookpoeder van de dierendrogist door zijn voer.

( nou moet ik zeggen dat ik regelmatig wel pipetje ernaast geef ook al heeft ze haarverlies erdoor )

Maar hij heeft nooit vlooien of teken.

Ik las net dat iemand schreef vers voer, das onzin, vers vlees is goed voor erg veel....maar werkt niet tegen vlooien of teken....gezien de vlooienplaag en tikkies die ik er regelmatig afhaalde als ik te lang had gewacht met pipet geven aan vroegere honden en katten.

Ook wil ik even op broodje aap rondom knoflook vergiftiging bij honden wijzen
https://canislufa.academy/is-knoflook-n ... g-je-hond/

Ook katten kun je knoflook geven, Tannetje Koning mijn natuurlijke dierenarts geeft dit zelf al jaren aan haar katten.


Tot je dier zijn lever niet goed werkt of gevoelig is voor anemie.

Ik adviseer het niet. En al helemaal niet aan katten!
Ook niet aan hond of paard.
Ja, anti vlo is ook leverbelastend. Dat spreek ik niet tegen.
Maar elke dag knoflook door voer... Is net zo schadelijk.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Natuurlijke vloeien/teken middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 16:55

Anti-vlo middel is giftig spul. Sinds ik in de is bravecto veilig groep zit heb ik mij heilig voorgenomen om ook nooit meer iets van dat spul op mijn hond te doen. Zeker niet nadat ze zelf een heftige reactie op Vectra 3d kreeg.

XxLiEsJuHhxX

Berichten: 6036
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: Vive la france

Re: Natuurlijke vloeien/teken middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:21

Wat ik hier nog niet voorbij heb zien komen is diatomeenaarde. Werkt alleen niet preventief dacht ik (?)

Zelf heb ik het nog niet geprobeerd gehad bij mijn hond (zij heeft jaarlijks wel een aantal x een of een paar vlooien), bij haar gebruik ik nog altijd de pipetjes. Ze heeft er ook een paar keer een mega geiriteerde huid van gehad en ging juist nog meer krabben. dat werd afgedaan als een vlooien alergie.

Bij mijn shet, die luizen had, heb ik wel de diatomeenaarde gebruikt gehad. Hij was er zo vanaf en ik heb hem niet gewassen of geschoren of iets anders. Dat zijn natuurlijk geen vlooien of teken maar ze zeggen dat de diatomeen ook werkt bij vlooien.
Teken denk ik dan weer niet tenzij je het op de teek strooit.


De groenlipmossel vind ik interesant. Mijn hond krijgt vanwege artrose ook een supplement met dit erin. Ben benieuwd of ik aankomende zomer verschil ga zien.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 17:50

maralyn schreef:
Rakkie123 schreef:
Ik geef in de zomermaanden iedere dag mespunt knoflookpoeder van de dierendrogist door zijn voer.

( nou moet ik zeggen dat ik regelmatig wel pipetje ernaast geef ook al heeft ze haarverlies erdoor )

Maar hij heeft nooit vlooien of teken.

Ik las net dat iemand schreef vers voer, das onzin, vers vlees is goed voor erg veel....maar werkt niet tegen vlooien of teken....gezien de vlooienplaag en tikkies die ik er regelmatig afhaalde als ik te lang had gewacht met pipet geven aan vroegere honden en katten.

Ook wil ik even op broodje aap rondom knoflook vergiftiging bij honden wijzen
https://canislufa.academy/is-knoflook-n ... g-je-hond/

Ook katten kun je knoflook geven, Tannetje Koning mijn natuurlijke dierenarts geeft dit zelf al jaren aan haar katten.


Tot je dier zijn lever niet goed werkt of gevoelig is voor anemie.

Ik adviseer het niet. En al helemaal niet aan katten!
Ook niet aan hond of paard.
Ja, anti vlo is ook leverbelastend. Dat spreek ik niet tegen.
Maar elke dag knoflook door voer... Is net zo schadelijk.


Dat is dus broodje aap.
Tannetje Koning staat erg goed bekend, als dierenarts gaat zij echt niet tegen mensen zeggen dat ze rustig knoflook kunnen geven, dat zelf ook doet, als de dieren daar dood aan zouden gaan.
Wonderbaarlijk dat mensen dan toch voorkeur geven aan het verspreiden van kletskoek.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Natuurlijke vloeien/teken middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:25

Jij moet zelf weten wat jij doet rakkie. Maar ik raad het niet aan. Daarnaast heeft deze dierenarts zelf geschreven, enkel met een goed werkende lever, en dieren zonder gevoeligheid voor anemie.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:42

Ja Maralyn, en je mag natuurlijk ook gewoon kletskoek voor waar aannemen.
Maar het blijft een broodje aap :D

Iets anders

Maar gisteren zag ik een hond met een barnstenenketting om zijn nek.
Komt uit Denemarken daar schijnen ze meer in die hoek te zitten, dus misschien eens op zoek gaan.
Schijnt bij die hond erg goed te helpen en zij heeft hem omgedaan omdat hond voor alles allergisch was.
Waar ze eerst regelmatig 20 teken had, is het er nu zo nu en dan een verdwaalde.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Natuurlijke vloeien/teken middel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:15

Ik denk dat het ook heel erg aan het gebied ligt waar je wandeld.

Skip heeft in April Simparica gehad ivm Landal huisje , geen teek gevonden. In juni 2 teken van hem af gehaald in de Belgische Ardennen terwijl hij thuis op de Kalmthoutse Heide er tot dan toe geen had. In oktober nog 2x 1 teek thuis van hem af geplukt.

Komend jaar gaat er geen standaard anti teek in, alleen als ik te vaak teken tegen ga komen gaat er weer Simparica in. Ik vertrouw niet zo op natuurlijke middelen waar de werking niet van bewezen is.

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:26

Rakkie123 schreef:
Ja Maralyn, en je mag natuurlijk ook gewoon kletskoek voor waar aannemen.
Maar het blijft een broodje aap :D

Iets anders

Maar gisteren zag ik een hond met een barnstenenketting om zijn nek.
Komt uit Denemarken daar schijnen ze meer in die hoek te zitten, dus misschien eens op zoek gaan.
Schijnt bij die hond erg goed te helpen en zij heeft hem omgedaan omdat hond voor alles allergisch was.
Waar ze eerst regelmatig 20 teken had, is het er nu zo nu en dan een verdwaalde.


Teken dat jij echt niet leest.

De dierenarts schrijft het toch zelf in hetzelfde stuk!
Niet aanbevolen met dieren met gevoeligheid tot anemie!

Maar lees wat je wilt dame...

En met dieren met een verzwakte lever of beschadigde lever zou ik het ook niet. Ook niet ontgiftiven en ook geen normaal anti vlo er in...

LibertyLucky

Berichten: 966
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:28

Ik heb niet alles gelezen maar er schijnt zo een speciale twkenband te zijn?
Het werkt geloof ik een jaar en er zit geen chemische rotzooi in

future_vet
Berichten: 2614
Geregistreerd: 01-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 11:33

frisian_love schreef:
Misschien fijn om met iets meer respect te reageren!
Persoonlijk heb ik andere ervaringen en zoals in de reacties te zien is, ben ik niet de enige.
Meningen mogen verschillen, maar het is de toon die de muziek maakt en het hier in dit topic gezellig houdt



Het is maar hoe je het interpreteert. Maar die kralen verkopen met daarbij de tekst dat het antivlooien of antiteken is, is gewoon kwakzalverij. Wetenschappelijk niet bewezen en theoretisch al onmogelijk werkzaam.
Kwalijk als mensen hierop vertrouwen en minder goed controleren of het dier teken heeft. Met alle overdraagbare ziektes als gevolg.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 12:48

Vandaag ben ik begonnen met de groenlipmossel ik houd jullie op de hoogte.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 13:03


Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 21:28

marleen_usar schreef:
Vandaag ben ik begonnen met de groenlipmossel ik houd jullie op de hoogte.


Ik ben echt heel benieuwd! Een kennis van mij heeft 3 honden en alleen de oudste hond krijgt groenlipmossel. Die oudste hond is de enige van de 3 zonder teken. Misschien is het toeval maar ik hoop van niet.
Een paar maanden geleden ben ik met mijn hond naar de osteopaat geweest en mijn bevindingen doorgegeven aan haar. Ze gaat navragen bij haar klanten of die soortgelijke ervaringen hebben. Ze opperde al dat het zomaar zou kunnen dat de groenlipmossel ervoor zorgt dat de lichaamsgeur verandert of iets dergelijks.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-20 16:32

Ik geef heel weinig groenlipmossel maar het werkt echt, ik ben echt zo blij.Er is geen vlo meer te zien, ik ben 2 maanden bezig geweest ze weg te krijgen.