Hond na stress weer op gewicht krijgen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Hond na stress weer op gewicht krijgen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 14:56

Hoi,

Ik heb een Amerikaanse Stafford reu van 5 jaar oud.
In de december maand heeft hij vaak last van vuurwerkstress, waardoor hij erg afvalt.
Ik woon sinds begin vorig jaar in een ander dorp, en hier was het echt oorlog de afgelopen weken qua vuurwerk.
Hij had hierdoor ook meer stress dan voorgaande jaren, en is nu dus ook dunner dan hij ooit geweest is :(.
Nu het meeste geknal weer voorbij is, begint hij ook weer wat beter te eten.
Maar is er ook iets wat ik door zn voer kan mengen of zn voer mee kan aanvullen zodat hij weer op goed gewicht komt?
Hij krijgt normaal alleen droge brokken met zalmolie er over, hier doet hij het eigenlijk heel goed op.
Hij is een vrij moeilijke eter, en laat dus ook behoorlijk veel staan.
Alvast bedankt :)

Z2 + 3, pr 216


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:58

Gewoon vaker voeren en dan kleinere porties. Dus ipv 3 bvb 5 keer per dag. Maar dan wel meer dan hij nu krijgt.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:00

Ik heb de mijne de afgelopen weken kuipjes gestoomd van Renske gegeven, ik was bang dat hij te veel zou afvallen, maar hij is uiteindelijk zelfs 300 gram aangekomen tov vóór de decembermaand (op een hondje van een kleine 10kg is dat best veel).
Renske is overigens een heel andere kwaliteit dan kuipjes van de grote commerciële merken, dit is echt humane consumptiekwaliteit gestoomd vlees met groenten/fruit. Mijn hond heeft in december zijn brokjes niet heel erg graag gegeten, maar dit pakt hij eigenlijk al-tijd. (Ik voer normaal ook brok van Renske)

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:01

Zoek eens naar satin balls, dat wordt vaak gebruikt om honden met ondergewicht vlot op gewicht te krijgen.

UltimOo
Berichten: 3759
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 15:04

Bedankt voor de tips!

@Bigone: hij heeft zn brokken de hele dag staan, is geen schranser, en normaal gesproken doet hij een hele dag met zn bak voer, soms anderhalve dag.
In porties gaan voeren zal hier in denk ik geen verschil maken :)

@skippy & Black_kelpie bedankt voor de tips, ik ga me er even in verdiepen :)

Z2 + 3, pr 216

Rebel_Jits
Berichten: 5631
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:15

Scheutje zalmolie of schapenvet kan ook net dat extraatje genoeg zijn om weer wat spek er op te krijgen.

09/10/2023 <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 15:16

Rebel_Jits schreef:
Scheutje zalmolie of schapenvet kan ook net dat extraatje genoeg zijn om weer wat spek er op te krijgen.


zalmolie krijgt hij volgens openingspost standaard?


Wijslander
Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:14

UltimOo schreef:
Hoi,

Ik heb een Amerikaanse Stafford reu van 5 jaar oud.
In de december maand heeft hij vaak last van vuurwerkstress, waardoor hij erg afvalt.
Ik woon sinds begin vorig jaar in een ander dorp, en hier was het echt oorlog de afgelopen weken qua vuurwerk.
Hij had hierdoor ook meer stress dan voorgaande jaren, en is nu dus ook dunner dan hij ooit geweest is :(.
Nu het meeste geknal weer voorbij is, begint hij ook weer wat beter te eten.
Maar is er ook iets wat ik door zn voer kan mengen of zn voer mee kan aanvullen zodat hij weer op goed gewicht komt?
Hij krijgt normaal alleen droge brokken met zalmolie er over, hier doet hij het eigenlijk heel goed op.

Hij is een vrij moeilijke eter, en laat dus ook behoorlijk veel staan.

Alvast bedankt :)


Hier lees ik een behoorlijke tegenstrijdigheid. Als hij moeilijk eet en veel laat staan, dan doet hij het er toch eigenlijk niet geweldig op?

Je zou 1x in de week vette vis kunnen voeren, vet toe kunnen voegen (schapenvet bijvoorbeeld). Of toch eens gaan kijken naar ander voer...

En misschien gericht gaan werken aan de vuurwerkangst om de oorzaak van het afvallen aan te pakken?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics, YandexBot en 134 bezoekers