Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mer1980

Berichten: 18827
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:35

Och jeetje ik was door het bloemetje op de voorpagina gaan lezen in je topic en zie nu dat Pokkie overleden is, je krijgt toch een band met zo'n beestje, je hebt haar in ieder geval nog een fijne tijd gegeven, sterkte...

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:40

Oh wat sneu zeg. Je hebt alles voor haar gedaan. Hulde voor jou, ook al blijft dit natuurlijk erg verdrietig.

Babootje

Berichten: 26239
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 10:56

Ach wat sneu nu. -O- Maar je hebt je best gedaan. Gaat de dierenarts nog kijken wat het is geweest?

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 12:37

Arme Pokkie :'(
Je hebt alles gedaan wat je kon. Sterkte!!

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 13:21

Sterkte TS, je hebt gedaan wat je kon en ik weet zeker dat Pokkie je dankbaar is voor alle tijd en energie die je in haar hebt gestoken!

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:26

Ik zat onder de meeleessteen.
Wat erg TS dat Pokkie het uiteindelijk toch niet gehaald heeft.
Ze heeft iig nog een tijd super liefdevol verzorging en aandacht gekregen.

Sterkte

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:30

Veel sterkte TS :( Je kan je troosten met het feit dat je nog je best voor deze kip gedaan hebt!

Zoolgangster

Berichten: 9575
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 15:39

Ik lees net dat Pokkie het niet gered heeft, maar in ieder geval heb je heel erg je best gedaan, en is ze niet buiten in de kou en nattigheid doodgegaan, respect!

Sterkte!

Marlu
Berichten: 121
Geregistreerd: 28-10-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-20 23:29

Zo veel lieve reacties! Volgens mij blijf ik het zeggen maar ik vind het echt hartverwarmend om te lezen hoe iedereen mee heeft geleefd met Pokkie. Mocht ik me ooit nog eens slecht voelen dan pak ik dit topic er nog is bij om alle veren te verzamelen <3

Vandaag heb ik Pokkie begraven, even kleine situatieschets; Pokkie heeft twee nachtjes gewikkeld in een doek in het reismandje buiten gestaan (in de koelkast leek me ook zo wat :=) zodat ik vandaag echt even de tijd had. Ik kom zelden mensen in dit huis tegen, maar uitgerekend vandaag loop ik m'n buurvrouw tegen het lijf terwijl ik me met mandje en fiets de stalling uit worstel. "Goh!! Wat heb jij nou bij je?!".. Ik twijfel nog of ik iets onbenulligs zal mompelen maar kan zo snel niks bedenken. Dus ik hou het maar bij: "Uhm ja... Nou Pokkie.. M'n uh dode kip, lang verhaal -O-". Je had haar hoofd moeten zien haha }:0 (geen zorgen ik heb het hele verhaal nog maar wel even samengevat zodat ze niet denkt dat ik heeuleee vreemde hobbies er op na hou :+).

Zonder verdere incidenten en rare blikken op stal aangekomen en een mooi plekje voor Pokkie uitgezocht.
Bijzondere was dat nadat ik het gat had gegraven en haar uit het mandje had gehaald, het in ene begon te hagelen en de zon brak door. Waarna er echt een prachtige mega heldere regenboog te voor schijn kwam, qua timing echt spot on. Ik ben echt een ontzettend zacht ei dus ik heb nog wel even een traantje gelaten daar bij dat gat, met m'n kip, de hagel en de regenboog.
Afbeelding

Tsja de prinsessen behandeling heb ik helaas niet kunnen voortzetten, maar denk dat ze niet mag klagen over het uitzicht.
Afbeelding

Ik had de dierenarts ook nog op de hoogte gebracht en gezegd dat als ik ooit kippen zou nemen (ik ben wel een beetje fan geworden) ik hem wist te vinden en nog bedankt voor al zijn goede zorgen. Hij stuurde terug dat kippen fantastisch leuk zijn, dat hij hoopte dat ik kippen zou nemen en hem dan nauwelijks nodig zou hebben <3

Bedankt iedereen! Alle kip, ei, leg en stok-spreekwoorden en woordgrapjes zullen nooit meer hetzelfde zijn!

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:31

Wat een mooi en waardig afscheid voor Pokkie. Sterkte!

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:37

Wat mooi <3 <3

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:38

Wauw je foto's...zo liefdevol...dit hele topic trouwens! Fijn dat je het op deze manier kan afsluiten!

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 23:47

Ik moest even een traantje wegpinken toen ik je reactie las. Wat een prachtig afscheid heb je Pokkie gegeven. Ik hoop dat als je ooit kippen neemt je er een topic over opent. Ik (en met mij anderen, zo vermoed ik) zouden dat graag volgen.

MaiNat
stokpaard connaisseur

Berichten: 3475
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:45

Ohh wat lief en mooi zo haar eigen mooie grafje bij jou op stal. Wat fijn deze afsluiting met de regenboog erbij. Heel bijzonder. Heel veel sterkte Y;(

Castilja

Berichten: 2500
Geregistreerd: 21-08-18

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:07

Kussie!

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 01:24

Oooh Pokkie -O- Aan jouw goede zorgen heeft het in ieder geval niet gelegen!

Qimm

Berichten: 15158
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 03:13

Prachtig! En kippen zijn echt echt echt zulke leuke 'huis'dieren <3

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:25

Wat een mooi grafje! Prachtig uitzicht inderdaad!

colleen3
Berichten: 322
Geregistreerd: 09-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 08:33

Ah, jammer dat Pokkie het niet heeft gered. Aan je goede zorgen zal het in ieder geval niet hebben gelegen. Sterkte :(:). Wat een prachtig laatste plekje heeft Pokkie gekregen.

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 09:30

Zacht ei nummer twee meldt zich, want bij je verhaal en dan die foto heb ik toch ook echt de tranen mijn ogen uit voelen rollen. Wat een immens mooi plekje zo, en die lucht.. Wauw <3 Je hebt echtwel je best gedaan. Ookal is het misschien niets, voor zo'n klein leventje is dat toch een immens mooi en groot gebaar.. Het is zo lief!

Die dierenarts is echt geniaal. Lekker menselijk en spot on vriendelijk. Wat fijn dat je zulk contact hebt mogen hebben. Ik moest wel lachen om die buurvrouw. Sta je dan met de kip.. Maar hopelijk begrijpt ze het na je verhaal wel, zoals wij dat allemaal doen. :')
Kippen zijn prachtig. Ik hoop dat je ooit een mooie vindt die echt lang bij je blijft. <3

Berdien

Berichten: 64512
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:07

Wauw, wat heb je haar een prachtige plek gegeven! Echt hulde voor je, zoveel liefde en zorgen voor ‘slechts één gevonden kip’. Mensen zoals jij maken de wereld een stukje mooier en minder grimmig.

Anoniem

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 12:20

Die arme buurvrouw _O-

Mooi TS! Pokkie heeft een mooi plekje zo!

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 17:35

Wie staat hier uien te snijden?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Een mooi afscheid en een prachtige plek. :(:)

justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 19:40

Wauw TS wat ben jij een kanjer! :+:

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Erg vermoeide kip gevonden, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 20:16

Ooo Wat mooi :) het afscheid van pokkie op dit prachtige plekje inclusief hagelbui en regenboog maakt het wel echt af hè <3 je hebt geweldig je best gedaan voor dit lieve kipje... bedankt daarvoor :)