Ragdoll kittens diarree

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Valanee
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 21:39

Hi,

Afgelopen weekend hebben wij twee kittens opgehaald. Het zijn twee katers (broers) en van begin augustus (~ 4 maanden). Ze zijn nu een week bij ons. We begonnen met eentje, maar merkte binnen één dag al dat die behoefte had aan een maatje. Dus de volgende dag direct zijn broer gehaald. Dat is een ontzettend leuke match.

Echter hebben ze beide sinds ze hier zijn last van diarree. De diarree begon al met de autorit (~ 2 uur rijden). In eerste instantie wijdde ik het aan de stress, maar tot op heden is dit nog niet verminderd. De diarree is behoorlijk waterig/slijmerig. Al twee keer ook bloed in de diarree aangetroffen.

- Bij de fokster hadden ze toegang tot onbeperkt droogvoer (RC kitten en adult). Aangezien ze daar liever van het volwassen voer meeaten, hebben wij RC adult meegekregen in het kittenpakket. Wij zijn langzaam aan het overstappen naar Profine kitten. Advies van de dierenarts was weer terug te gaan naar kittenvoer voor de voedingsstoffen.
- Ze kregen/krijgen geen natvoer.
- Eén van de kittens (Max) niest en heeft vaak wat donkere afzet/slaap bij zijn ooghoeken.
- De andere kitten (Sam) niest nu af en toe. Had de de tweede dag bij ons een ontstoken oogje, deze behandelen we nu met oogdruppeltjes (van dierenarts). Helaas hiervan een rode uitslag, dus morgen een ander oogdruppel proberen.
- Ongeveer vier weken geleden zijn ze ontwormt. Dit willen we morgen weer doen.
- Ze hebben netjes alle inentingen gekregen.
- Beide eten ze goed en drinken regelmatig.
- Af en toe laten ze echt de meest vreselijke stinkscheetjes :’)
- Ze spelen erg veel en fanatiek. Al is Sam sinds vandaag een stuk minder energiek.

We zijn de tweede dag met ze naar de dierenarts gegaan. Die vond ze gewoon gezond (op oogje na) en vermoed dat het nog de verhuizing is geweest en het wat stress is.

Nu vraag ik mij het volgende af:
- Hoe lang zou het 'normaal' kunnen zijn dat de diarree te wijten is aan stress/verhuizing
- We willen graag natvoer gaan geven, maar zou niet weten welke dan goed is voor ragdolls/gevoelige darmen.
- Is er iets wat ik over het hoofd zie of extra zou kunnen doen?
- Morgen gaan we naar de dierenarts. Waarschijnlijk moeten ze dan aan een speciaal dieet en krijgen ze diarree remmers.
- Ik wil ze ook laten testen op Giardia. Wellicht dat daar dan wat uitkomt :/

Eigenlijk maak ik mij gewoon best wel zorgen en moest ik het even van mij afschrijven. Weet nu niet of ik de dierenarts moet geloven het moet afwachten, of dat ik naar mijn onderbuikgevoel moet luisteren dat er meer aan de hand is dan stress...
Iemand die toevallig iets hiervan herkent of tips heeft? Advies is welkom!

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers


Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:46

ik zou inderdaad op giardia testen. mijn poes had dit ook toen ik haar van de fokker ophaalde, daar vertoonde ze nog niks (rest van haar dieren ook niet) maar bij mij begon het, toch stukje stress. heeft lang geduurd voor ze normale ontlasting had en de scheten stonken ook gigantisch! succes!

zonnebloem18
Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 21:49

Het kan gewoon van de verandering zijn, maar een giardia test is zo gedaan en is niet duur. Vooral kittens zijn er gevoelig voor.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Neon
Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:01

Oei... bij mij gaan alle alarmbellen af... ik heb een raskitten met diarree gehad, en ontstoken ogen... diertje bleek FIP te hebben... is helaas Maar 5 maanden ouden mogen worden (hoop mee gedokterd... verschillende anti biotica gehad... sloeg allemaal onvoldoende aan... beestje kreeg overal ontstekingen en starte met de oogjes... vervolgens ook allerlei vage neurologische aanvallen...

Hou goed in de gaten of het dier beter wordt en reageert op anti biotica... En laat testen op het corona virus (fip is een mutatie van dit virus)

Hoe werden ze gehouden bij de fokker?

Sterkte...

poown
Berichten: 271
Geregistreerd: 09-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:04

Zou idd op giardia laten testen. Bloed en slijm bij ontlasting klinkt wel als giardia. Of tritrichomonas zie je ook wel eens bij katten met diarree al zou ik eerst giardia uitsluiten.

Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:15

De symptomen klinken inderdaag erg als Giardia! Zie je veel hoor bij puppys's en kittens. Zou het laten testen :)

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

pluche_pluus
Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:35

Hé gatsie, dat is niet leuk en wat je verwacht bij het halen van de kittens.

Ik merk wel enkele alarmbellen op na je verhaal, ik reageer even in je eigen tekst.

Valanee schreef:
Hi,

Afgelopen weekend hebben wij twee kittens opgehaald. Het zijn twee katers (broers) en van begin augustus (~ 4 maanden). Ze zijn nu een week bij ons. We begonnen met eentje, maar merkte binnen één dag al dat die behoefte had aan een maatje. Dus de volgende dag direct zijn broer gehaald. Dat is een ontzettend leuke match.

Een raskat fokker, waar een ragdoll onder valt. Zijn over het algemene hele kundige en betrouwbare fokkers, hier is ook de prijs naar. Even de financiën hier buiten gelaten. IK ken geen ragdoll fokkers welke hun kitten willen verkopen aan iemand die geen andere katten heeft. Laat staan hierbij nog full time werkt (aanname dat je geen andere huisdieren heb en fulltime werkt).

Echter hebben ze beide sinds ze hier zijn last van diarree. De diarree begon al met de autorit (~ 2 uur rijden). In eerste instantie wijdde ik het aan de stress, maar tot op heden is dit nog niet verminderd. De diarree is behoorlijk waterig/slijmerig. Al twee keer ook bloed in de diarree aangetroffen.

- Bij de fokster hadden ze toegang tot onbeperkt droogvoer (RC kitten en adult). Aangezien ze daar liever van het volwassen voer meeaten, hebben wij RC adult meegekregen in het kittenpakket. Wij zijn langzaam aan het overstappen naar Profine kitten. Advies van de dierenarts was weer terug te gaan naar kittenvoer voor de voedingsstoffen.

Altijd enkele weken/periode op het voer houden waar ze in opgegroeid zijn. Juist doordat ze van het begin af aan, aan de diarree zijn niks doen met wisselingen.

- Ze kregen/krijgen geen natvoer.
- Eén van de kittens (Max) niest en heeft vaak wat donkere afzet/slaap bij zijn ooghoeken.
- De andere kitten (Sam) niest nu af en toe. Had de de tweede dag bij ons een ontstoken oogje, deze behandelen we nu met oogdruppeltjes (van dierenarts). Helaas hiervan een rode uitslag, dus morgen een ander oogdruppel proberen.

Hoe was dit bij de eerste bezichtiging? schone ogen verder in het nest?

- Ongeveer vier weken geleden zijn ze ontwormt. Dit willen we morgen weer doen.

Niet doen! Ze zijn nu absoluut niet fit genoeg om een ontworming bij te kunnen benen. Eerst die poepjes weer goed & fit zijn voordat je er weer een ontworming in gooit. Overleg hierbij alsjeblieft met je dierenarts.

- Ze hebben netjes alle inentingen gekregen.

Zijn ze uit geteste ouders? welke testen zijn er bij jou bekend? Zit er ook een stamboom bij?

- Beide eten ze goed en drinken regelmatig.
- Af en toe laten ze echt de meest vreselijke stinkscheetjes :’)
- Ze spelen erg veel en fanatiek. Al is Sam sinds vandaag een stuk minder energiek.

We zijn de tweede dag met ze naar de dierenarts gegaan. Die vond ze gewoon gezond (op oogje na) en vermoed dat het nog de verhuizing is geweest en het wat stress is.

Nu vraag ik mij het volgende af:
- Hoe lang zou het 'normaal' kunnen zijn dat de diarree te wijten is aan stress/verhuizing
- We willen graag natvoer gaan geven, maar zou niet weten welke dan goed is voor ragdolls/gevoelige darmen.

Niet doen, eerst knappe drollen voordat je verder gaat experimenteren met de brokken.

- Is er iets wat ik over het hoofd zie of extra zou kunnen doen?

Overleggen met de fokker: navragen hoe het gaat met de andere kittens. De meeste fokkers zijn bekwame mensen met heel veel katten kennis en weten (aan eerdere ervaringen) hoe hun kittens reageren in nieuwe omgevingen.

- Morgen gaan we naar de dierenarts. Waarschijnlijk moeten ze dan aan een speciaal dieet en krijgen ze diarree remmers.

- Ik wil ze ook laten testen op Giardia. Wellicht dat daar dan wat uitkomt :/

Lijkt me een heel goed plan. Tot die tijd, hou je huis heel schoon. Google even op Giardia, daar zijn voldoende hygiëne stappen/tips te vinden. Is nooit weg met jonge kittens.

Eigenlijk maak ik mij gewoon best wel zorgen en moest ik het even van mij afschrijven. Weet nu niet of ik de dierenarts moet geloven het moet afwachten, of dat ik naar mijn onderbuikgevoel moet luisteren dat er meer aan de hand is dan stress...
Iemand die toevallig iets hiervan herkent of tips heeft? Advies is welkom!

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 22:45

Niet gaan ontwormen als je misschien daarna nog weer wat moet geven tegen giardia. Heftig voor die lijfjes.
En een eerste test geeft soms een besmetting niet aan. Test voor de zekerheid nog een keer.
Giardia kan ook de beste fokkers overkomen. Door verhuizing stress en lagere weerstand komt dat dan tot uiting.

Als beide ouders getest zijn op FIP en Felv zou dat het probleem niet kunnen zijn.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Valanee
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-01-20 23:06

Bedankt voor alle reacties! We gaan morgen sowieso eerst met de dierenarts overleggen. Testen op Giardia gaan we in elk geval doen. Ontwormen gaan we dan nog niet doen totdat de diarree weg is.

Neon@ Dit was ook mijn eerste angst. We houden ze dan ook extra goed in de gaten en checken met regelmaat oa de buik. Hoop dat dat niet het geval is.

pluche_pluus@ Goede punten! We zijn inderdaad met één begonnen, wel met de afspraak dat we binnen 1/2 weken een nummer twee erbij zouden hebben (eerst idee voor HTK/asiel voor nr.2). Eerste week waren we ook thuis zodat hij niet echt alleen hoefde te zijn. Echter merkte we dat als we al naar de andere kamer gingen en hij ons kwijt was, direct flink begon te mauwen. Bij de fokker hadden we al twijfel direct nr. 2 mee te nemen, maar wilde geen overhaaste beslissing nemen. Zodoende toch de volgende dag terug gegaan voor de tweede ragdoll. :)

Kwa voer waren we inderdaad bezig met een zeer langzame transitie naar het kittenvoer op aanraden van de dierenarts. Zal morgen dit nog een keer aankaarten bij de dierenarts of het wel verstandig is dit door te zetten.

Wat de fokker betreft, we hebben daar nog goed contact mee en houden haar ook op de hoogte. Zij vind het nu ook wat aan de lange kant worden. Kittens hebben een stamboom, geteste ouders, we bezitten de kopieën van de tests en stambomen van de ouders. Kwam ook inclusief een contract. Oogjes bij de rest van het nest was schoon!

Bij de fokker werden de kittens goed gehouden naar mijn idee. Hadden hele huis tot hun beschikking, 6 honden waar ze mee speelden, mochten naar buiten in afgesloten tuin. Huis was verder ook erg schoon en verzorgd.

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 23:08

Je kunt niet testen op fip. Niet bij de ouderdieren en ook niet bij de kittens. Of nou ja: je kunt het Corona virus positief testen, maar daarmee sluit je fip niet uit. Fip kan je vooral na overlijden pas aantonen helaas.
Ik hoop van harte dat het Giardia is en dat ze opknappen.
De stress kan zeker een rol spelen en heeft een flinke impact bij die kleintjes. Giardia is hardnekkig, maar wel behandelbaar.
Ik zou dus eerst proberen om dat bevestigd te krijgen en te behandelen en hou ze verder heel goed in de gaten.
Ik duim voor jouw broertjes! Ik ben onlangs mijn kater verloren aan fip. Hopelijk loopt voor deze mannetjes beter af.

[o]

Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 14:34

ikkedus schreef:
Je kunt niet testen op fip. Niet bij de ouderdieren en ook niet bij de kittens. Of nou ja: je kunt het Corona virus positief testen, maar daarmee sluit je fip niet uit. Fip kan je vooral na overlijden pas aantonen helaas.
Ik hoop van harte dat het Giardia is en dat ze opknappen.
De stress kan zeker een rol spelen en heeft een flinke impact bij die kleintjes. Giardia is hardnekkig, maar wel behandelbaar.
Ik zou dus eerst proberen om dat bevestigd te krijgen en te behandelen en hou ze verder heel goed in de gaten.
Ik duim voor jouw broertjes! Ik ben onlangs mijn kater verloren aan fip. Hopelijk loopt voor deze mannetjes beter af.


klopt moet fiv zijn

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 03:05

Fip is helaas iets waar je niets aan kan doen als fokker... ik heb ooit 1 nestje gefokt (boskatten) en daar zat helaas 1 kitten tussen die met 1 jaar opeens doodziek werd bij zijn baasje, acute fip, was in een paar dagen overleden. Zij had nog een ander poesje die bij aankomst ook echt een zorgenkindje was, wellicht dat hij Corona van haar had gekregen en dit gemuteerd was... Zijn 4 broertjes en zusjes zijn nog steeds kerngezond, inmiddels alweer 3 jaar geworden geloof ik! Het is echt pech, een mutatie van iets simpels als het Corona virus en in principe kan elke kat ongeacht het ras het krijgen.

Ik ga echt uit van giardia bij jouw kittens en dat je er met een kuur panacur zo van af bent! Hou alles goed schoon, 3-4 x per dag de drollen eruit vissen zodat ze zichzelf niet blijven besmetten. Verder alles dwijlen etc,

Valanee
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-20 10:57

Ik hoop inderdaad dat het geen Fip is. Ik ben gisteren langs de dierenarts geweest. Ze vermoed dat het een restantje van niesziekte is (oogjes/niezen) en ze daar wel bovenop komen. Wel in combinatie met Gardia waarschijnlijk. We hebben diarree remmers meegekregen en vanavond breng ik een sample langs. Als het goed is weet ik dan vrijwel direct of het inderdaad Gardia is.

Mocht het Gardia zijn dan wordt het even een paar dagen/week extreem hygiënisch leven. :Y) We hebben een stoomapparaat/kärcher, dus dat is wel fijn dan. Drollen vis ik er inderdaad vrijwel direct uit! Meer tips om Gardia zo snel mogelijk uit te roeien zijn van harte welkom :).

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers

Jis_
Berichten: 11568
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 11:54

Voor jezelf ook even goed opletten met Giardia, voor mensen ook besmettelijk. 1 van mijn kittens had het ook na verhuizing, stinkt zo dat ik gelijk wist dat het Giardia moest zijn. Alle dieren behandeld gelijk en onszelf ,stel en kinderen, laten checken. Verder manden op hoge temperatuur wassen ook. Waren er snel van af.

Give the ones you love wings to fly, roots to come back, and reasons to stay - Dalai Lama

Valanee
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 11:46

Inmiddels zijn we een weekje verder. De diarree is inmiddels behoorlijk waterig/vloeibaar geworden. En één van de twee beperkt zich niet alleen meer tot de kattenbak helaas. Is nu dus iedere ochtend schoonmaken en iedere avond na werk schoonmaken. De ‘diarreeremmers’ zijn voedingssupplementen en geen remmers (waar ik dacht dat het de diarree zou tegen gaan.

We hebben een Giardia test laten doen, deze was negatief. Dit hebben ze dus niet. Advies was om nog even 1 week aan te kijken of het gewoon een virusje was. Vanmiddag ga ik de dierenarts bellen dat ik een uitgebreid laponderzoek wil. Zou wel heel fijn als de diarree zo snel mogelijk weg is. Mijn vriend en ik zijn nu op het punt dat we dan echt even een toast uitbrengen als we een normaal drolletje aantreffen xD

Met de katten gaat het zelf wel goed lijkt het. Ze groeien als kool (in ~2 weken ruim 500g aangekomen), spelen ontzettend veel en zijn erg knuffelig. Ze drinken super en hebben geen uitdrogingsverschijnselen en zitten goed in de vacht. Oogje van Sam is inmiddels niet meer ontstoken en gezond.

Toch hoop ik dat uit het labonderzoek iets naar voren komt waar we mee aan de slag kunnen. Wellicht zo simpel als een speciaal dieet of misschien toch een parasiet (of erger).

Ik zal vanavond even foto's maken zodat jullie een beeld krijgen over welke twee donderstenen ik het heb :P

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:08

Welk voer geef je?

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:23

Heb je voor de giarda test over meerdere dagen een monster ingeleverd. Soms komt er een vals negatief voor omdat de uitscheiding van deze parasiet niet alle dagen even erg is.

Overigens...darree bij een langharige kat :(:)

Die van mij(2 Noren) hadden 2 maanden terug ook diarree...
man,man, man wat een week van een ellende.

De stront hing aan de lange haren van de achterpoten...ik bleef het huis schoonmaken |( |(
Echt te smerig. :r

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:48

Wat vervelend dat ze nog steeds diarree hebben. Gelukkig dan weer wel dat ze bijkomen. Hopelijk heb je toch snel een oplossing.

Don't take anything for granted

Valanee
Berichten: 829
Geregistreerd: 30-01-08
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-20 13:30

marleen_usar@ We geven Profine kitten. Daar zouden geen granen in moeten zitten, hoopten dat de darmen wat rustiger werden dan. Suggesties voor ander voer/ervaringen is uiteraard welkom. We geven geen natvoer.

NatasjavE@ Ja, ondanks dat de dierenarts meldde dat tegenwoordig 1 monster voldoende is (en dus niet nodig was) wel meerdere monsters aangeleverd. Wil gewoon zekerheid hebben. Ja, die lange haren zijn echt een drama :+ Loop steeds met poetsdoekjes en afgekoeld gekookt water die pootjes en kontjes schoon te maken. Overal gewoon fleecedekens overheen gegooid. Die was ik dan iedere dag xD. Vooral de bruine pootjes op de vloer zijn een ramp :')

Lukasje@ Dat hoop ik ook! Merk dat de frustratie wel wat toeneemt bij vriendlief. Dus inmiddels heb ik de kattenbak volledig op mij genomen, inclusief al het poetsen. Ik wilde tenslotte zo graag katten :Y)

Graag mijn fotografiepassie volgen?
http://www.instagram.com/anouk_lubbers

NatasjavE
Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:12

Op zooplus staan er bij de recensies volgens mij redelijk wat reacties over stinkende poep en diarree bij profine...ik ben er niet helemaal zeker van. Ik zou daar eens de recensies lezen.
(Al lijkt mij waterdun niet echt door voer komen)

Het was overigens bij mijn katten na een overstap op Animonda en pas na een antibioticakuur waren we er vanaf.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:21

Wat een ellende. Tips heb ik helaas niet, maar wil je toch graag sterkte wensen. Hoop dat het leed nu snel geleden is.
Foto zou leuk zijn.

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:33

Als er echt niks uit labonderzoek komt (wat dus inderdaad best de moeite waard is om nog te doen):
Heb je al eens rauw voer overwogen (kvv bv)? Hier wil ik overigens echt niet mee zeggen dat dit de magische oplossing voor alles is, maar mijn kat heeft heel lang diarree gehad, niks te vinden, en rauw voer is echt dé oplossing geweest :)

Sky
Berichten: 5068
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:47

Onze Ragdoll kitten heeft ook heel lang diarree gehad, wij hebben hem meerdere panacurs gegeven (dus meerdere keren meerdere dagen). Daarnaast had het bij ons ook deels te maken met overeten, dus wij zijn meer gaan doseren. Vooral niks naast zijn RC kittenbrok (voor maine coons) gevoerd. Na veel frustratie is het overgegaan toen hij wat ouder was (denk rond 5 maanden oud). Geen idee wat uiteindelijk de truc is geweest.

VillaNeusjes
Berichten: 6097
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Re: Ragdoll kittens diarree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:16

Hebben ze de giardia getest met een snaptest van 3 dagen ontlasting? Die willen nog wel eens foutief vals zijn. In dat geval is het waard om nogmaals 3 dagen ontlasting op te vangen maar het naar het lab te laten sturen. Die uitkomst is betrouwbaarder. Let ook op dat je ontlasting van 3 dagen hebt, want niet bij elke keer poepen komt die parasiet mee.


WARNING: The above post may contain sarcasm and/or sophisticated satire. Any psychological damage sustained is purely your fault!

marleen_usar
Berichten: 24642
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:46

Stuur me maar een pb ik kan misschien iets doen voor je.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __danielle__, Divers, Jintexx, majemalo, Mitch_Beauty, ogidni, Saskiaa_, Selina, xKatinkii en 143 bezoekers