Kitten of volwassen kat

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
WinSel
Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-20 19:50

Hallo,

Allereerst een gelukkig nieuwjaar gewenst **\O/**

Ik heb vanaf 1 februari mijn eigen huisje en ben een echte katten mens. Daarom wil ik graag 1 of 2 katten.

Het is een huisje met tuin dus de kat(ten) kunnen eventueel naar buiten.

Nu twijfel ik of ik een volwassen kat neem of een kitten.
Ik heb geen ervaring met kittens en werk fulltime.


Iemand tips?

Groetjes Nienke

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️


Goof
Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:53

Ik zou lekker 2 volwassen katten een nieuw huisje bieden. Kijk of er een leuk duo in het asiel zit. Ze gaan vast heel blij worden bij je.

Storm
Berichten: 20827
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Kitten of volwassen kat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:55

Als je alleen gaat wonen dus zonder kinderen, kijk dan zeker naar de katten die wat lastiger geplaatst kunnen worden. Zo had ik mijn eerste kat ook. Hij was in het begin best bang, maar ik heb een wereldkat gehad aan hem. Hij zat al heel lang in het asiel omdat hij zo bang was, kon niet met kinderen en honden maar ik heb geen dag spijt gehad.

Is het al lente?

Jessix
Berichten: 16424
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 19:56

Het is allebei leuk! Ik krijg een heel goed gevoel van asielkatten of herplaatsers. Echt fijn om een dier een thuis te kunnen geven. Maar ik heb twee jaar geleden voor het eerst in 20 jaar weer een keer kittens genomen en dat was ook wel weer heel erg leuk. Maar als er ooit een volgende komt dan denk ik wel weer herplaatsers.

WinSel
Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04