Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33786
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:25

naomiiiii schreef:
Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.


Duidelijk geen flauw benul van hoe een hondenlichaam werkt en hoe snel het tot tientallen graden op loopt in een auto. Ook in de schaduw. Ik had je ruit ingeslagen, niet eens een melding gemaakt. :evaw:

Zou dan gewoon over het raam stappen, is makkelijk met een cabrio. :P

Ocean_Child

Berichten: 2111
Geregistreerd: 30-10-08
Woonplaats: Aan het strand :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:26

Pffff..... misschien wil Jester een eigen topic openen om haar beklag te doen? :')

Cioccolato

Berichten: 6605
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:31

Marie_Anne schreef:
Wat een gemierenneuk. Dit is Bokt, geen rechtszaal, ze mag het verwoorden zoals ze wil. Ze kan prima inschatten wat er naar alle waarschijnlijkheid gebeurd zou zijn.


Ja en daar heb je weer het stukje verwoording. Precies zoals ik het zeg, zeg jij het ook.
Woordkeuze op internet is juist belangrijk. En het slaat nergens op om zomaar beschuldigingen te doe van dingen die niet zijn gebeurd maar die konden gebeuren. Zo werkt het helaas niet. Het mag gezegd worden, maar dan op een andere manier.
En ook dat mag gezegd worden. En zal ook met een stukje emotie gepaard gaan en juist daarom is een frisse blik er op ook wel eens fijn.

Horseloverl
Berichten: 2222
Geregistreerd: 27-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 15:41

Ik heb een keer ruzie gehad met een eigenaar van een hond op de hei. Was lekker aan het rijden en komt er in eens een hond aan. Die beet mn paard daar haddie al een klap van te pakken. Toen probeerde die het weer en toen ben ik eraf gesprongen en heb die hond een hengst met de zwee gegeven. Toen kwam de eigenaar eraan en die begon me een partij te schreeuwen. “Waarom sla jij mijn hond”. Een hond hoort zich gewoon te gedragen in openbare ruimte en al helemaal als ze los lopen. Mn paard was honden gewend dus dat was dan wel weer fijn maar heb die meneer wel ff verteld dat hij geluk had dat die hond niet dood was omdat mijn paard hem sloeg . Ik vind het zo’n gezeur als mensen zeggen dat je een hond niet een klap mag geven. Als een hond mij en mijn dier ( dus in jouw geval t’s je hond) in gevaar brengt vind ik 100 procent dat ik het recht heb om er wat aan te doen.

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 16:52

Cioccolato schreef:
Ik vind het wel raar dat je maar blijft herhalen, als die auto er niet was waren wij gegrepen etc. Je bent niet gegrepen. Punt. Je weet niet hoe het is gelopen zonder de aanrijding.

Ik vind het een harde les voor de eigenaren. Met hopelijk een sisser als einde.. En hopelijk gaan ze voortaan aanlijnen. Kleine moeite lijkt me. Of gaan ze naar een losloopgebied. Ze mogen ook wel zwaarder bestraft worden als ze boa's gaan negeren.

Ik zou na een poosje wel even aanbellen om te vragen hoe het is afgelopen, beetje menselijk. Met ook de melding dat het een grote impact heeft op jou. Mogen ze best weten. Desnoods met iemand samen, en weg lopen zodra ze beginnen te wijzen met een vingertje. Of ze treffen op straat. Ook erg vreemd als er geen enkel woord over wordt gesproken


Nee maar ik snap TS goed, want het is al een keer gebeurt.
En schijnbaar luisteren die mensen niet.

rien10
Berichten: 14661
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:01

Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.

Ja vandaar dat ik zulke meldingen niet heel serieus neem, er word te pas en te onpas meldingen gemaakt


En nogmaals: hoe denk je dat een hond leert luisteren? Ik hen haar al 2 jaar geen tik hoeven verkopen nee en nu luistert ie perfect ja


Ok. dus een hond leert luisteren van slaan. Nou, weer wat geleerd.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 17:07

Horseloverl schreef:
Ik heb een keer ruzie gehad met een eigenaar van een hond op de hei. Was lekker aan het rijden en komt er in eens een hond aan. Die beet mn paard daar haddie al een klap van te pakken. Toen probeerde die het weer en toen ben ik eraf gesprongen en heb die hond een hengst met de zwee gegeven. Toen kwam de eigenaar eraan en die begon me een partij te schreeuwen. “Waarom sla jij mijn hond”. Een hond hoort zich gewoon te gedragen in openbare ruimte en al helemaal als ze los lopen. Mn paard was honden gewend dus dat was dan wel weer fijn maar heb die meneer wel ff verteld dat hij geluk had dat die hond niet dood was omdat mijn paard hem sloeg . Ik vind het zo’n gezeur als mensen zeggen dat je een hond niet een klap mag geven. Als een hond mij en mijn dier ( dus in jouw geval t’s je hond) in gevaar brengt vind ik 100 procent dat ik het recht heb om er wat aan te doen.


Daarom hier ook een zweep mee! En voor de arrogantie van sommige mountainbikers ~~}>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:18

Cioccolato schreef:
Marie_Anne schreef:
Wat een gemierenneuk. Dit is Bokt, geen rechtszaal, ze mag het verwoorden zoals ze wil. Ze kan prima inschatten wat er naar alle waarschijnlijkheid gebeurd zou zijn.


Ja en daar heb je weer het stukje verwoording. Precies zoals ik het zeg, zeg jij het ook.
Woordkeuze op internet is juist belangrijk. En het slaat nergens op om zomaar beschuldigingen te doe van dingen die niet zijn gebeurd maar die konden gebeuren. Zo werkt het helaas niet. Het mag gezegd worden, maar dan op een andere manier.
En ook dat mag gezegd worden. En zal ook met een stukje emotie gepaard gaan en juist daarom is een frisse blik er op ook wel eens fijn.

Als ze die mensen met naam en toenaam zou noemen, ja, dan is de verwoording hele belangrijk. Maar dat doet ze niet. Als ik haar verhaal hoor is ze terecht boos en geschrokken, waarom mag ze dat niet gewoon uiten? Om dan te vallen over de verwoording en dat niemand weet wat er gebeurd zou zijn, pfff, dat vind ik echt gezeur. En geen frisse blik.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:31

rien10 schreef:
Jester_ schreef:
Ik zal wel aso zijn ja. Ik had een keer met 30 graden mijn cabrio met dak los in de schaduw geparkeerd om even een broodje te halen en dan naar het strand te gaan. Amper 5 minuten. Kwam er ook politie aan, had ook een melding gehad van een oververhitte hond in een auto.

Ja vandaar dat ik zulke meldingen niet heel serieus neem, er word te pas en te onpas meldingen gemaakt


En nogmaals: hoe denk je dat een hond leert luisteren? Ik hen haar al 2 jaar geen tik hoeven verkopen nee en nu luistert ie perfect ja


Ok. dus een hond leert luisteren van slaan. Nou, weer wat geleerd.


Dat zegt ze niet maar in sommige gevallen kan een tik de doorslag geven tot controle ;)
Ik heb een heel slecht opgevoede Jack Russel herplaatser nu een jaar en die heeft wel eens een tik op haar kont gehad ja in het uiterste geval.
Ja dat hielp, nee ik sla mijn hond niet

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:38

Slaan is slaan, hoe je het ook noemt. Kinderen mag je ook niet slaan en je komt er niet mee weg als je zegt ik geef hem enkel een tik.
Bovendien geloof ik er geen hout van dat het een klein tikje is geweest, daar belt niemand de politie voor en daar komen ze niet eens voor.

Maar gewoon lijntje aan je hond ,hoef je niet te tikken ,steken ze geen straten over en vallen ze geen andere honden aan. Simpeler kunnen we het niet maken

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:55

Zullen we hier on topic blijven? Mocht je een discussie willen voeren mag je hier een topic op [BB] voor openen maar doe het niet hier, daarvoor heeft TS dit topic niet geopend ;)

_classic

Berichten: 1246
Geregistreerd: 13-01-14
Woonplaats: Friesland

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 19:10

Dat is schrikken ts!

Ik vind het overigens erg goed dat je een melding hebt gemaakt. Deze mensen zijn blijkbaar erg dom en hardleers..

Ik vind het heel sneu dat ze hun honden zo in gevaar brengen, ze hebben ze namelijk duidelijk niet onder appel..
Zulke acties kunnen voor ongelukken zorgen bij automobilisten, dus ik vind het niet zo zeer een trap na.

Ik hoop dat ze nu eindelijk eens verstandig zullen handelen en hun hond(en) aanlijnen.

Sterkte voor jou en je hondje verder, zelf heb ik ook een hond die meerdere keren is aangevallen in de buurt door loslopende honden. Sindsdien is ze niet meer de oude en altijd op haar hoede, erg jammer..

thequeensmum
Berichten: 3519
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-19 21:06

Hoe gaat het TS, ben je er al achter hoe het met de aangereden hond is?

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 18:13

Ik ben een week op vakantie (heerlijk vuurwerkvrij :) ) en heb van de politie nog niks gehoord. Ik vermoed dat die andere dingen aan hun hoofd hebben. Hoe het met de hond is afgelopen weet ik dus niet.

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-20 08:10

3x raden wie ik net tegenkwam op weg naar het station. Die man met beide honden. En surprise surprise ze liepen NOG STEEDS allebei los. _-:( Beiden op meters afstand van de baas, een achter hem en een er schuin voor, op een onoverzichtelijke kruising in het donker, en hij maar 'hier' en 'kom' roepen. En die honden hadden schijt aan hem. Ze hadden die knipperhalsbanden ook niet om.

Hij had niet door dat ik het was (netjes aangekleed en zonder hond) en aangezien ik de trein moest halen voor een begrafenis vond ik dat helemaal niet erg...

Ik overweeg om dit maar weer te melden want ik vind het echt gevaarlijk zo.

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 08:24

Gevalletje bord voor de kop.
Echt niet te geloven gewoon :n

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:01

Inderdaad wat een stelletje idioten, willen dus niet leren, zou het inderdaad ook heel sterk overwegen om het te melden. Het moet blijkbaar een keer fout aflopen, maar dan hebben zulke ook weer heel snel een andere hond.

Anoniem

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:04

Ik zou wel gewoon melden. Of het zin heeft...
Op een dag zal karma hem wel terug pakken.

mvdende

Berichten: 5690
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:21

Ongelooflijk _-:(

Maar ik ben ergens wel heel blij dat de hond het overleefd heeft!

Die mensen moeten maar eens een stevige boete krijgen of een verbod op het houden van honden.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 09:26

Ik zou balen dat die hond het overleefd heeft. Mede daardoor lopen er nu nog twee van die mafketels los rond.

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 10:59

Wauw |o

pateeke
Berichten: 2210
Geregistreerd: 12-05-06

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:16

Fijn dat de hond het overleefd heeft en schijnbaar weer in orde is.
Ik snap niet dat je na zo’n ongeval nog steeds je honden los laat lopen op straat. Zoiets zien gebeuren met je hond is echt niet prettig. Ik zou doodsbang zijn in die mensen hun plaats... jammer voor de hond ook dat de baas hem niet meer in bescherming neemt.

Helaas kan je inderdaad niet meer doen dan het melden.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:20

Hier een buurman die zijn niet-luisterende hond los liet lopen. Beestje werd voor zijn deur aangereden en stierf. Nieuwe hond luistert even goed als de eerste en loopt ook nog steeds los.
Sommige mensen geloven nu eenmaal hardnekkig in hun eigen waarheid.

meggiemeg

Berichten: 12218
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:31

Klopt Gini en die mensen zijn beter af met een pluche hond

x_Jeanine_x

Berichten: 9086
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Hond (niet de mijne) voor mijn neus aangereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 11:34

Ik zou hier weer melding van maken.

De buren bij mijn ouders hebben ook zo'n plaat voor de kop. Eerst eigen hond aangereden, gelijk binnen paar dagen nieuwe gekocht en vervolgens was ik er pas loopt er gewoon een hond 2 rond (weer een nieuwe) Allebei zo on op gevoed als maar zijn kan