Electrische deken voor de katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:06

bigone schreef:
Gewoon een tweedehandse verrijdbare olieradiator kopen, kleintje is voldoende en hier een plank boven op monteren met een zachte bovenkant en een hangmat er aan.

Houd dan wel in het achterhoofd dat die dingen flink veel stroom verbruiken. :) Dus we iets om mee te wegen.

Mijn persoonlijke mening; met een lekker kleedje en wat doosjes of kratjes zijn de meeste katten echt wel tevreden.

De tip over piepschuim hier in het topic zou ik afraden, mijn kat vond een doos met piepschuim ook heeeeeel leuk, maar niet om in te slapen. :') Ik vond een half jaar later nog piepschuimbolletjes in huis. :+

Zou het ook kunnen dat ze liever niet de keuken/bijkeuken in gaan omdat ze eigenlijk liever bij jou blijven? Daar hebben 2 van mijn katten erg een handje van omdat ik die ook 's avonds apart houd (ook voor mijn rust, en de rust van mijn oudere kat). Wij wonen op een oudere boerderij die opgeknapt moet worden, weinig isolatie nog en verwarming middels houtkachels. Dus ook in huis daalt de temperatuur flink in de nacht als de kachel uit is. In de wintermaanden is het niet gek als het 5 graden in de woonkamer is als we opstaan. Die van mij hebben meerdere plekken met dekentjes en kussens waar ze kunnen liggen, daar maken ze steevast gebruik van. Een goede vacht maakt ook veel verschil. Mijn oudje van eerst die nu niet meer is helaas had inderdaad ietsje meer nodig in zn laatste jaren (18+), die had een eigen "hok" in de vorm van een fruitkist met wollendeken.

En verder sluit ik me aan bij de rest, elektrische dekens moet je mee oppassen, om alle eerder genoemde redenen. ;)

BigOne
Berichten: 38251
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:11

Die radiatoren kun je een tijdklok tussen zetten en dan laat je ze een keer of twee aangaan. Blijven heel erg lang warmte uitstralen.

Serenity350
Berichten: 1383
Geregistreerd: 06-12-16
Woonplaats: Omgeving Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 16:18

bigone schreef:
Die radiatoren kun je een tijdklok tussen zetten en dan laat je ze een keer of twee aangaan. Blijven heel erg lang warmte uitstralen.

Ken het, zelf jarenlang zo'n dingetje gehad met tijdklok. Meeste energie wordt echter verbruikt tijdens het opwarmen zelf. Het viel mij alsnog vies tegen hoe hoog het verbruik lag.

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:18

HopeMyDay schreef:
Hannanas schreef:
De veterinaire modellen kun je prima 24/24 aan houden. Ze gebruiken zeer weinig stroom, zijn waterdicht en ontzettend goed beschermd.

Elektrische dekens voor mensen zou ik niet gebruiken.



Veterinaire warmtematjes zijn absoluut niet aan te raden.. tijdens een operatie/nazorg met goede begeleiding en bescherming van het dier kan het.
Ik heb ook in dierenartsenpraktijken meerdere malen katten en hondjes gezien met brandplekken van de warmtematjes en men komt daar vaak pas laat achter vanwege het vele haar van de diertjes.

Wij hebben van die hangmatjes aan de radiator en die vinden ze ook echt fijn. Anders kruipen ze tegen elkaar aan op een stoel..


Dat kan toch niet... die dingen zijn rond de 35 graden en de oppervlakte warmte meet eind 27 graden ongv.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:27

Ik heb zo’n ding:
Afbeelding
De harde rode schijf haal je eruit en stop je een minuut of 6 in de magnetron. Hoesje er weer om en hij blijft zo’n 12 uur warm. Ik neem hem ook wel es zelf mee naar bed om m’n voeten te warmen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:28

Waar komt dat vandaag @morrie?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:35

Letizia schreef:
Waar komt dat vandaag @morrie?

BOL. het heeft een naam maar dat ben ik nu even kwijt. Misschien mijn foto even googelen

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:40

snuggle safe

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:47

Deze?
Die is wel vrij klein, of hebben ze ook grotere maten? Ik kan hem zo gauw niet vinden in katten-maat.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:52

8nnemiek schreef:
Deze?
Die is wel vrij klein, of hebben ze ook grotere maten? Ik kan hem zo gauw niet vinden in katten-maat.

Groter zijn ze niet voor zover ik weet. Ik heb hem ook, gebruik het als een kat ziek is in een ruimte die verder goed warm is.

Warmte van onderen is lekker maar dat bereik je op zich ook met een wollen deken (van de grond af) om op te liggen. Het onaangename is vooral de koude lucht rond het gedeelte van het lijf wat niet op het kussen/deken ligt. Dat los je op door de ruimte te verwarmen of door een geïsoleerd hokje te maken.

soesie

Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 17:55

De snuggle-safe kost bij zooplus op het moment 17,99 euro per stuk.
Groter heb ik ze ook niet gevonden. Maar ik neem aan, dat ze er niet helemaal op hoeven te liggen? Het straalt ook wel warmte uit. Ik heb er 2 besteld, ik hoop dat ze bevallen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:56

Ooh, super zeg en nog heel goed te betalen, die snuggle safe!

Ik zag hem niet zo snel bij bol.com, maar wel hele leuke mandjes waar ze ook lekker in kunnen kruipen :)

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:58

8nnemiek schreef:
Deze?
Die is wel vrij klein, of hebben ze ook grotere maten? Ik kan hem zo gauw niet vinden in katten-maat.

Jij vind hem dus wel :')
Ze zij idd bij zooplus een sruk goedkoper en heb nog een kortingscode van ze omdat ik ze laatst een mailtje had gestuurd omdat ik wat had gevonden in de marstall force en aan hun vroeg wat het was. Ze wisten het niet, maar kreeg wel een kortingscode, heel lief hoor, maar niet mijn intentie :+

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 17:58

soesie schreef:
De snuggle-safe kost bij zooplus op het moment 17,99 euro per stuk.
Groter heb ik ze ook niet gevonden. Maar ik neem aan, dat ze er niet helemaal op hoeven te liggen? Het straalt ook wel warmte uit. Ik heb er 2 besteld, ik hoop dat ze bevallen.

Nee, zeker niet, als ze er een beetje op kunnen kruipen is het goed en katten kunnen zich toch heel klein maken :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 18:37

Mijn schoondochter had de snugglesafe voor haar naaktkat, maar mijn bejaarde langharige vindt het ook wel wat. Jammer dat je bij Zooplus voor minimaal 20 euro moet bestellen.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-19 19:29

Ooh, dat is hier geen probleem, ik haal er het dieetvoer voor m'n diabeet vandaan en eigenlijk ook het voer voor de andere 2, dus gaat altijd veels te hard daar :')

meniekske

Berichten: 818
Geregistreerd: 06-06-07
Woonplaats: Nieuw en st Joosland, Zeeland

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 19:47

De snuggle safe heb ik hier thuis ook liggen, ik heb zelfs 2 beren waar of die in kan. Ik heb deze ook liggen https://www.renevanderwesten.nl/doggiey ... aciet.html Hier in huis liggen er soms wel 4 tegelijk op en/of onder het dekentje. Het is maar zelden dat er geen kat op ligt. Ik heb de maat M.
Het is niet goedkoop, maar ze zijn er zo blij mee.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:30

Morrie schreef:
Ik heb zo’n ding:
[ [url=m/pczofL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De harde rode schijf haal je eruit en stop je een minuut of 6 in de magnetron. Hoesje er weer om en hij blijft zo’n 12 uur warm. Ik neem hem ook wel es zelf mee naar bed om m’n voeten te warmen.

Oh wat een ideaal ding..12 uur? Wat zit er in dan?

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 20:54

IMJ schreef:
Morrie schreef:
Ik heb zo’n ding:
[ [url=m/pczofL.jpg]Afbeelding[/url] ]
De harde rode schijf haal je eruit en stop je een minuut of 6 in de magnetron. Hoesje er weer om en hij blijft zo’n 12 uur warm. Ik neem hem ook wel es zelf mee naar bed om m’n voeten te warmen.

Oh wat een ideaal ding..12 uur? Wat zit er in dan?

Geen idee. Het is een hard plastic ding dat je opwarmt in de magnetron. Blijft erg lang warm. Ligt nu onder het kussen in de kattenmand.
Helaas is poes zo dom om vanaf een uur of 5 ‘s nachts naast mijn bed te gaan zitten op de koude vloer in de koude slaapkamer.

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 00:34

Stand van zaken :+ :
Thermometer in de bijkeuken gelegd, die gaf om 23u 11 graden aan, verwarming is om half 9 uit gezet (huis was om 23u 19.5 graden). Is dus niet super koud, maar ben benieuwd naar morgen ochtend :)
Ik heb in een mandje een kruik gelegd en de kussentjes in de keuken op elkaar, gezien alleen de prinses daar lag 8-)

De diabeet had duidelijk niet zo'n om naar de keuken te gaan, maar is altijd te overtuigen met eten :Y) In het mandje waar hij meestal ligt, ligt de kruik!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 07:17

Ik vind daar ding van Morrie wel een mooie! Zou mijn voorkeur dan naar uit gaan. Desnoods in een bak leggen.

Zoe_97

Berichten: 9449
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 08:47

Ik zou ook eens kijken naar een keramische warmtelamp. Die geven niet dat irritante rode licht. En zo duur zijn ze niet.

Qua mandjes ben ik ook dan van die holletjes, maar ook zeker van mandjes van patann creations for pets. Ze kunnen zich eigenlijk helemaal in die mandjes woelen.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:12

IMJ schreef:
Ik vind daar ding van Morrie wel een mooie! Zou mijn voorkeur dan naar uit gaan. Desnoods in een bak leggen.

Gisteravond rond 7 uur warm onder het kussen in de mand gelegd, vanmorgen om 9 uur was ie nog niet koud

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 11:23

Wij hebben hier van die keramische fedimax onderlappen liggen voor de oude koukleumen. Vinden ze heerlijk :D

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 14:17

Morrie schreef:
IMJ schreef:
Ik vind daar ding van Morrie wel een mooie! Zou mijn voorkeur dan naar uit gaan. Desnoods in een bak leggen.

Gisteravond rond 7 uur warm onder het kussen in de mand gelegd, vanmorgen om 9 uur was ie nog niet koud

Ik ga deze dan ook bestellen :D

Vanmorgen was het 6 graden in de bijkeuken, dus eigenlijk best fris en natuurlijk niet dodelijk koud, dat besef ik zeker :D

Natuurlijk lag vanmorgen de grote baas Neville op de kussentjes in de keuken, Jim de diabeet lag in het kratje met de kruik, dus die zal daar wel van genoten hebben. Geen idee wat Lily vannacht heeft gedaan, maar die durft best bij Jim te kruipen :)

Nu heb ik laatst bij m'n epplejeck bestelling een doos gekregen die om te bouwen is tot stal en het kind in mij kon het niet laten, dus mss ga ik die er nog bij zetten als holletje, even kijken of ik hem kan isoleren :)
Afbeelding