Electrische deken voor de katten

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
tienus63
Berichten: 11741
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:02

Zo’n hangmat aan de verwarming wordt vast ook gewaardeerd door de katten.
Hier ligt de lat of in de hangmat of gaat op bovenste trede van de trap in bijkeuken liggen, warmte stijgt op.

Als ze in de schuur/stal blijven, liggen ze verstopt tussen de hooipakjes of voor de stallen van de paarden op het hooi.

#trotsoponzeboeren


Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:17

En zo'n 'babykruik'? Dat zijn van die metalen dingen. Kan je een zacht dekentje omheen doen. Blijft wel de hele nacht warm hoor, zijn 's ochtends nog lauw/warm.

kiwiwitje
Berichten: 20086
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:30


BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

MarliesV
Berichten: 15148
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 09:59

Warmtelamp zou ook mijn voorkeur hebben, veiliger dan een matje in mijn ogen.

Zit er een radiator in de keuken/bijkeuken? Kan die niet aan en dan een geisoleerde kist er voor met de opening richting radiator?

Life is short....SMILE while you still have teeth!

Jester_
Berichten: 12253
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:00

En je ook niet zo druk erover maken haha! Onze katten zijn altijd buiten snachts, ook met - 10 dan ligt ie onder de veranda. Als ze er altijd liggen went dat prima, ze kunnen best Wat hebben :)

When you're with me, no judgement
You can get that from anyone else
You don't have to prove nothing
You can just be yourself

Mando
Berichten: 15637
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:05

Dat is een leuk plekje.

Warmtelamp is inderdaad ook nog een optie, die had ik voor onze kuikens dag en nacht aan. Niet te dicht erop hangen anders zijn het de volgende dag gesmolten katten _O-

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:08

Maar ze liggen dus droog, uit de wind en de verwarming staat op 17 graden? Wat is dan het probleem?
Katten hebben het echt niet koud bij die temperatuur, dat is echt iets wat wij mensen erbij bedenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:12

Ik zou een kruik dan juist weer niet doen. Als het water nog warm is dan is het lekker, maar als het afkoelt tot onder lichaamstemperatuur en de poes blijft er tegen aan liggen (want het voelt nog warm) dan ligt ze juist de kruik op te warmen in plaats van andersom. Dat kost alleen maar extra energie.

Overigens denk ik niet dat je poezen het echt koud hebben. Als je dat idee wel hebt is kleine hoekjes met veel dekens een prima oplossing.
Ons stalkat blijft de hele winter buiten in een hol van strobaaltjes en vol met oude paardendekens en dat is altijd lekker warm.

Letizia
Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 10:29

Goof schreef:
Maar ze liggen dus droog, uit de wind en de verwarming staat op 17 graden? Wat is dan het probleem?
Katten hebben het echt niet koud bij die temperatuur, dat is echt iets wat wij mensen erbij bedenken.

Binnen is het 17 graden, in een niet geïsoleerde bijkeuken bij lange na niet :+

En ik gaf idd al eerder aan dat het ws meer mijn gevoel is ;)

Ik kijk straks even naar de linkjes!

Kairos
Berichten: 2693
Geregistreerd: 07-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:36

Koop een lekkere, dikke, wollen deken :) Succes gegarandeerd. Mijn kat heeft de keus om op een oude plaid die op een kussen ligt te gaan liggen of op mijn rondslingerende, heerlijk warme plaid en je raad zeker wel wat ze kiest :') Hier staat in huis ‘s nachts de verwarming beneden uit (met timer klok dat het automatisch aan gaat tegen de tijd dat we meestal wakker zijn) en de geschoren kat doet het dus prima op een plaid. Laat ook absoluut niet merken dat ze het koud heeft, dus ik zou gewoon zelf wat warme plaids halen bij de action en daar een lekker holletje voor ze van maken

~ The comeback is always stronger than the setback ~

8nnemiek
Berichten: 43328
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:38

Ik zou er ook geen voor mensen nemen. Die dingen zijn vrij dun en beschadigen snel, en zijn niet veilig, zeker als een dier er eens een plasje op zou doen.

Deze speciaal voor dieren is ook niet enorm duur: KLIK
Maar die is wel veiliger, met timer, beschermingslagen, temperatuursensor, dikkere kabel en de overtrek is gewoon wasbaar.

Op zoek naar een trouwvideo/fotograaf? ABCreatief Videoproducties                 ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎                 Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Gulpje
Berichten: 8061
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:40

LukieBradley schreef:
[ [url=m/HMNOVc.png]Afbeelding[/url] ]

Werkt prima :')


:') :') Murder Squad _/-\o_

The nights are long, but the years are short when you're alive

[ITP] Ode aan onze bijna 25-jarige Daisy

HopeMyDay
Berichten: 1278
Geregistreerd: 04-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 10:47

Hannanas schreef:
De veterinaire modellen kun je prima 24/24 aan houden. Ze gebruiken zeer weinig stroom, zijn waterdicht en ontzettend goed beschermd.

Elektrische dekens voor mensen zou ik niet gebruiken.



Veterinaire warmtematjes zijn absoluut niet aan te raden.. tijdens een operatie/nazorg met goede begeleiding en bescherming van het dier kan het.
Ik heb ook in dierenartsenpraktijken meerdere malen katten en hondjes gezien met brandplekken van de warmtematjes en men komt daar vaak pas laat achter vanwege het vele haar van de diertjes.

Wij hebben van die hangmatjes aan de radiator en die vinden ze ook echt fijn. Anders kruipen ze tegen elkaar aan op een stoel..

senna21
Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:15

Ik zou wat verschillende materialen neerleggen, wollen deken, doos met piepschuim, etc.
Katten willen zelf graag regie houden :+

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

SassyMoon
Berichten: 281
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:27

HopeMyDay schreef:
Hannanas schreef:
De veterinaire modellen kun je prima 24/24 aan houden. Ze gebruiken zeer weinig stroom, zijn waterdicht en ontzettend goed beschermd.

Elektrische dekens voor mensen zou ik niet gebruiken.



Veterinaire warmtematjes zijn absoluut niet aan te raden.. tijdens een operatie/nazorg met goede begeleiding en bescherming van het dier kan het.
Ik heb ook in dierenartsenpraktijken meerdere malen katten en hondjes gezien met brandplekken van de warmtematjes en men komt daar vaak pas laat achter vanwege het vele haar van de diertjes.


Dat heb ik in de praktijk nog nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord. Ik vraag me ook af hoe je brandplekken kunt krijgen bij katten en hondjes, want die warmtematjes worden nooit heet. Waar komen die brandplekken vandaan? Ik heb zelf 24/7 warmtematjes aanstaan voor mijn kouwkleum katten en we gebruiken ze ook in de praktijk. Nooit problemen mee.

Britta31
Berichten: 13065
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 11:58

En een verrijdbare radiator?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:09

Warme pittenzakjes in de mandjes leggen?

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:10

Letizia schreef:
Goof schreef:
Maar ze liggen dus droog, uit de wind en de verwarming staat op 17 graden? Wat is dan het probleem?
Katten hebben het echt niet koud bij die temperatuur, dat is echt iets wat wij mensen erbij bedenken.

Binnen is het 17 graden, in een niet geïsoleerde bijkeuken bij lange na niet :+

En ik gaf idd al eerder aan dat het ws meer mijn gevoel is ;)

Ik kijk straks even naar de linkjes!

Ik weet niet of je ze dan teveel moet pamperen zeg maar.. zo goed zijn al die verwarmingsdingen niet voor de huid.. ze gaan daarna weer naar buiten en de vacht past zich er toch op aan, als ze nou echt bejaard zijn vind ik het een ander verhaal..

Gewoon zo'n sokachtig mandje waar ze in kunnen kruipen?
dit idee?
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... OuEALw_wcB

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

J_emma
Berichten: 809
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 12:12

Er is wel een verwarming die aanslaat als het te koud wordt? Dan zou ik idd zo'n hangmandje doen. Vindt onze bejaarde kat ook heerlijk.

Letizia
Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:12

Je link doet het niet IMJ :)

Wanneer is een kat oud? Pas als ze ouderdoms signalen gaan vertonen zoals mager, stram, minder haar?
Oprechte vraag trouwens :)

Letizia
Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-19 13:13

senna21 schreef:
Ik zou wat verschillende materialen neerleggen, wollen deken, doos met piepschuim, etc.
Katten willen zelf graag regie houden :+

Dat is zeker waar :')

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 13:39

Letizia schreef:
Je link doet het niet IMJ :)

Wanneer is een kat oud? Pas als ze ouderdoms signalen gaan vertonen zoals mager, stram, minder haar?
Oprechte vraag trouwens :)

hè gets..
https://www.bol.com/nl/p/trixie-iglo-mi ... 051279057/
zoiets?

Ja, de ene kat zal met 10 oud zijn en de ander met 18.. maar ik bedoel vrn wat jij nu noemt ja, wat kwaaltijes, stijf, mager..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


GDG
Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:18

Letizia schreef:
Ooh, dat ziet er wel nice uit 8-)

Is leuk inderdaad, maar lang zo warm niet als een dichte doos die je isoleert. Dat pluche dingetje lijkt heel wat maar houdt de warmte nauwelijks vast. Echt, maak eens een doos zoals ik beschreef (en niet op de grond zetten) en kijk hoe het ze bevalt. Bevalt het goed kun je ze ook van hout maken (en van binnen bekleden) als je het mooier wil.
Zoals ik al zei: sinds ik ze heb zie ik mijn katten nog amper :') . Ik had er eerst eentje gemaakt maar dat werd vechten om wie er in mocht dus snel een tweede bijgemaakt :+ .
Oh en ik heb dus ook dat ding uit de link en die is aardig, maar niet warm. Als ik mijn hand in de doos steek waar de katten liggen dan voel ik gewoon dat de lucht in die doos aangenaam warm is, de katten hebben dan ook geen koude oortjes en neusjes.


Er wordt een paar keer aangehaald dat katten het niet koud zouden hebben. Tja ze zullen echt niet onderkoeld raken in die bijkeuken maar het is ook wel fijn als ze het aangenaam hebben toch? Dat lijkt TO in elk geval fijn te vinden voor haar katten. En mijn katten vinden het zó aangenaam in hun geïsoleerde holletjes dat ik ze er vaak alleen uit zie komen om naar de bak te gaan, een slok water te nemen en linea recta weer in het warme hol kruipen <3 .

koeien op de weg...

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-19 14:26

Gewoon een tweedehandse verrijdbare olieradiator kopen, kleintje is voldoende en hier een plank boven op monteren met een zachte bovenkant en een hangmat er aan.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: assebassie, Century, ChristaMoor, FernandoO, GGFJ, lgw, lizzy99, Rhinocornn, scrabbel, Speirs, Stef_Diva, Zick_Zack en 58 bezoekers