Electrische deken voor de katten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:30

Je kan er in ieder geval even wat fleece of een oud dekbed omheen binden :D

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..


BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:58

Nav dit topic op zooplus twee snuggle safe gekocht, heb het spaarplan al jaren en nu nog extra 5% korting. Niet veel maar toch , stukje goedkoper dan bij de rest . Lijken me ook heerlijk voor mijn eigen koude voeten.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:05

ik zie wel dat het ding een doorsnee van 21cm heeft.. waarom maken ze ze niet groter?
Mijn grootste kater zou er enkel wat tegen aan kunnen gaan liggen..

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:30

IMJ schreef:
ik zie wel dat het ding een doorsnee van 21cm heeft.. waarom maken ze ze niet groter?
Mijn grootste kater zou er enkel wat tegen aan kunnen gaan liggen..

ik leg hem onder het kussentje in het kattenhol, dan is het het hele kussentje warm (als ie niet in mijn eigen bed ligt om mijn voeten op te warmen 8-) )

soesie
Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:38

Als ze ze groter maken, denk ik dat het misschien lastig wordt om dat ding in een huis-tuin- en keuken magnetron op te warmen?
Het moet wel passen...
Maar meerdere afmetingen zou wel handig zijn geweest misschien.

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 19:06

Inmiddels de doos bekleed met fleece en een kussentje:
[ img ]
Morgen de snuggle safe bestellen, twijfel of ik er gelijk 3 ga doen of begin met 1 of 2...

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:09

soesie schreef:
Als ze ze groter maken, denk ik dat het misschien lastig wordt om dat ding in een huis-tuin- en keuken magnetron op te warmen?
Het moet wel passen...
Maar meerdere afmetingen zou wel handig zijn geweest misschien.

Stel het voor aan de leverancier :D

IMJ
Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 23:38

Nou.. groter zou toch moeten passen.. is en bord al niet groter dan 21cm?

Ziet er gezellig uit TS!

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-19 15:28

Ik heb net 2 snuggle safes binnen gekregen, gelijk opgewarmd, 1 in de bijkeuken gelegd en 1 bij mezelf en dan eens checken hoe lang ze warm blijven :)

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-19 20:27

Ruim 5u later en ze echt nog goed warm, heb niet eens het idee dat ze uberhaupt zijn afgekoeld, wat een goed idee!
Nu hopen dat de katten dat ook vinden, die heb ik er nog niet op gezien, maar tis ook nog geen nacht :+

soesie
Berichten: 757
Geregistreerd: 28-12-03
Woonplaats: twente

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:47

Ik had ze besteld voor mijn oude Jack Russell. Hij ging er wel fijn tegenaan liggen. En inderdaad zijn ze na uren nog lekker warm.

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 20:52

Letizia schreef:
Ruim 5u later en ze echt nog goed warm, heb niet eens het idee dat ze uberhaupt zijn afgekoeld, wat een goed idee!
Nu hopen dat de katten dat ook vinden, die heb ik er nog niet op gezien, maar tis ook nog geen nacht :+

Ik leg hem onder het kussen in z’n mand, dan is het niet zo hard

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:20

SassyMoon schreef:
Hannanas schreef:
De veterinaire modellen kun je prima 24/24 aan houden. Ze gebruiken zeer weinig stroom, zijn waterdicht en ontzettend goed beschermd.

Elektrische dekens voor mensen zou ik niet gebruiken.

______


Veterinaire warmtematjes zijn absoluut niet aan te raden.. tijdens een operatie/nazorg met goede begeleiding en bescherming van het dier kan het.
Ik heb ook in dierenartsenpraktijken meerdere malen katten en hondjes gezien met brandplekken van de warmtematjes en men komt daar vaak pas laat achter vanwege het vele haar van de diertjes.


Dat heb ik in de praktijk nog nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord. Ik vraag me ook af hoe je brandplekken kunt krijgen bij katten en hondjes, want die warmtematjes worden nooit heet. Waar komen die brandplekken vandaan? Ik heb zelf 24/7 warmtematjes aanstaan voor mijn kouwkleum katten en we gebruiken ze ook in de praktijk. Nooit problemen mee.

Off topic, maar ik wil hier nog even op reageren met deze link: https://www.frettenkliniek.nl/component ... -castratie

Dit is geschreven door een dierenarts die het meegemaakt had met een fret met ernstige brandwonden. Er wordt ook toegelicht waar het door komt.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:36

Snuggle ook bestel en gister gekregen. Eentje opgewarmd en tien uur later gewoon nog lekker warm dus een nacht lang geven ze zeker warmte af. Eentje voor de dieren en eentje voor mij, heerlijk in bed, geen koude voeten meer.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 00:01

Fijn bigone! :)
Hoewel ik er niet aan mort denken in bed, maar ik heb het altijd warm in bed (onder m'n zomer dekbed in de winter :+ )

Kleine update, ik gebruik de snuggles niet elke dag, vd week was het best "warm", maar nu weer fris.
Maar ze worden lekker gebruikt :D
[ img ]
Ik vind ze vrij hard, dus even een fleece plaid er over gelegd :)

girlyggirl
Berichten: 3094
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 10:13

Fijn voor ze! Zal wel de enigste zijn maar ik vind 6 graden voor oudere katten wel echt veel te koud -O-

Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 10:19

Nee hoor, daarom de snuggle safes :)
En ze kunnen in de keuken, daar is het een stuk warmer en heb ik nu ook kussentjes neer gelegd :)

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 16:59

De Comfy elektro deken van de zooplus is echt heel fijn. Tenminste ook niet zo hard als die snuggles.

Niet banketstaaf maar poetsen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 00:48

Hoi

Naar aanleiding van dit topic twee snuggle safe besteld. Twijfel alleen met opwarmen. Soms zijn ze nog heel hard en hoor je niets als je ermee schudt. Soms nog hard maar hoor je wel geklots (warmer).
Vandaag met mijn eierhoofd eentje in de magnetron gestoken die nog een beetje warm was en tijd niet ingekort: quasi hele schijf was vloeibaar! Ook de buitenkant kon je helemaal induwen. Hij liep wel niet uit. Oeps.

Hoe hebben jullie ze meestal?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 01:38

Ok hij liep wel uit. Instructies opnieuw gelezen: ook bij beetje warmte mag je ze niet opnieuw opwarmen,(terwijl hij zo goed als koud voelde). Ook mag je ze niet langer dan twee jaar hebben. Vanaf begin viel me op dat ene schijf anders reageerde dan andere. Twijfel nu toch of die niet ouder was en materiaal verweerder

In elk geval bij mij gaat de andere er ook uit. Het is toch best gevaarlijk spul. Ben me ervan bewust dat ik niet had mogen opwarmen maar kijk er dus wel mee uit als je er niet bij blijft.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Letizia
Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Re: Electrische deken voor de katten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-20 09:44

Die van mij blijven gewoon hard, hoor ook niks klotsen als ik er mee schud.
Ik moet bekennen dat ik ze vaker gebruik dan de katten (lekker warm op de bank :+ ) en vind ze erg prettig in gebruik. Als ik ze bij de katge2leg, dan doe ik er altijd iets opleggen omdat ze best hard zijn :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bamisalami, carina, GoogleAdsense, Koekie_186, Leo, Murloc, nafkedemi, turtlelito, wisja en 75 bezoekers