Poes blijft constant miauwen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 17:30

Onze lieve poes Muis is echt heel leuk.

Maar ze heeft 1 punt wat irritatie opbrengt. Namelijk haar constante zeurderige gemauw. Dit kan echt lang doorgaan, zeker 10+ minuten achter elkaar.

Het klinkt heel erg als een dementerende senior, maar ze is nu 3 jaar.

Vaak loopt ze zo te zeuren als we in de woonkamer zitten. Dan loopt ze heen en weer en gaat ze echt gillen. Negeren werkt niet, tegen haar praten ook niet, haar afleiden doormiddel van spelen werkt heel even en dan gaat ze weer door :+

Muis is dus een 3 jarige blauwe Rus, ze is geholpen en komt buiten, geen kattenluikje aangezien we veel buurtkatten hebben. Muis heeft een gruwelijke hekel aan andere katten dus woont ze alleen met ons.
Ze is super speels en knettergek soms.
Verder is ze kerngezond :)

Mijn moeder en ik maken de grap dat ze de geest van onze oude kat heeft overgenomen, want hij deed het ook, en hij "nam" de geest van de kat daarvoor ook over :+

Mensen met zelfde ervaring? Of tips :+


[ img ]


iiSunshine
Berichten: 1229
Geregistreerd: 28-06-14
Woonplaats: Fryslân

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:32

Erg vervelend! Ik neem aan dat ze op de momenten dat ze miauwt zowel brokjes/voer als drinken heeft? Voor de rest helaas geen tips..

you are my sunshine
my only sunshine
you make me happy when skies are grey
you’ll never know dear how much i love you
please don’t take my sunshine away

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:32

Ik heb ook een schreeuwer (helaas). Ergens is het wel leuk, hij praat terug als ik tegen hem praat en het voelt nooit alsof ik alleen ben thuis, maar als ik onder de douche sta en hij schreeuwt weer eens moord en brand omdat hij denkt dat ik water net zo poedersuiker vind als hij kan ik hem af en toe wel een trap verkopen.

Helaas geen tips hier dus := Ik probeer het te negeren en als hij echt heel vervelend word probeer ik hem af te leiden door even met hem te spelen of hem wat aandacht te geven. Meestal gaat hij daarna wel weer op zijn plekje liggen.

MerleSimone
Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:33

Kan ze altijd bij haar eten/drinken/kattenbak?

Mijn kater doet dit ook soms, maar 9 van de 10 keer zit de deur naar de gang dan dicht (daar staat voer en de kattenbak). Niet dat die er heen gaat hoor, nee maar die deur moet gewoon open :Y)

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:36

Eh is Blauwe Rus eigen zover als dat ik weet.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Maanlicht
Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:41

Die van mij doet het ook soms, heel vervelend. Meestal als ik m’n stem verhef stopt hij er gelukkig mee.

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 17:44

Ze kan inderdaad overal bij. Ze zit ook super dom om zichzelf heen te kijken en begint dan te gillen :+

Soms kijkt ze in de verte alsof ze een geest ziet, en gaat ze gillen.
Verder is het een schatje en mag ze nu bij me op bed liggen, ze is niet graag alleen en ik vind het ook wel gezellig :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:49

Volgende keer geen Rus meer nemen :D Tip voor nu, als je het echt zat bent, oordopjes hihi

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 17:56

Oh het is dus echt Rus eigen? Wat erg :+

Ze is verder wel handig hoor, rent achter vliegen en spinnen aan, dus hoef ik dat niet meer te doen :+

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 17:57

Maira kan ook uren tegen mij lopen kletsen (is mijn blauwe rus). En russen zijn nu eenmaal praters. :D

Enige tip die ik kan geven praat terug vinden ze fijn. :j

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Autumnn
Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:30

Doet ze dat ook als jij (of iemand anders) bij haar is? Onze kater kan er namelijk ook wat van. Helemaal in de stress en miauwen. Dan roep ik hem, stormt hij naar mij toe, ff kroelen en is het weer goed. Rare beesten..... :+

Janine1990
Berichten: 43802
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 18:34

De mijne doet het alleen als er geen water bereikbaar is :Y)

Of wanneer ik haar niet naar buiten wil laten :Y)

In het tweede geval laat ik haar maar lekker schreeuwen en zet de tv wat harder :+

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 18:57

Ze doet het als ik bij haar ben, ze volgt me in huis ook echt overal :+

Nu ligt ze trouwens heerlijk te slapen <3

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:09

Blauwe Russen zijn aanhankelijke katten en ook graag bij je in de buurt. :j <3

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Anoniem

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:13

Mijn kat doet dit het liefst als ik aan het telefoneren ben en vooral binnen een radius van een halve meter rond me. :') Geen rus, wel behoorlijk aanhankelijk. :))

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:14

Hier nog zo een, helaas geen gouden tip. Volgens mij weet ze zelf ook niet altijd wat ze wil.
Misschien is die van ons wel een tikje dement want die is al 12. :Y)

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:14

Wij hebben een demente schreeuwer rondlopen,hij is potdoof en als hij gegeten heeft wil hij weer eten.Dan vul ik zijn bakje maar weer.Als hij echt al verscheidene keren eten heeft gehad dan ga ik over in negeer stand.Snachts begint hij het nu ook te doen,ik sluit hem nu snachts op en een slaapkamer met eten en drinken en kattenbak.Dan horen we hem niet zo,iedereen was er snachts wakker van in huis en aangezien hier mensen heel vroeg opstaan was dat niet zo leuk.
Mijn man vraagt zich regelmatig af hoe oud hij gaat worden,op zijn doof en dement zijn na mankeert hij ook niks.Dus mijn man zal hem nog even moeten tollereren.Gelukkig reageert de rest vd katten er niet op.

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:17

Hier zijn beide katten weg als telefoon of deurbel gaat. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

PowerPoef
Berichten: 1200
Geregistreerd: 05-05-16
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:17

Ik had bij mijn kat het gevoel dat hij gewoon het plekje met de beste akoestiek probeerde te vinden. :')

Dessa
Cooper
Queeny
Ulkje

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 19:32

Die van ons weet ook precies wanneer de wekker gaat, helaas in het weekend wil ze ook graag dat we om 7 uur opstaan. :+

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 19:37

Ohja gillen als de telefoon gaat. Ook leuk :+

Zit je daar in een heel serieus gesprek "Muis hou op"

Ooit dacht iemand dat ik een baby had :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 21:35

Sem_ schreef:
Die van ons weet ook precies wanneer de wekker gaat, helaas in het weekend wil ze ook graag dat we om 7 uur opstaan. :+

Hier eentje die 6 uur aanhoudt.. ook in het weekend. En hij is prima te negeren als hij op je klimt, tot hij met een pootje in je gezicht begint te porren want hallo je negeert mij :roll:

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:10

idinn schreef:
Hier eentje die 6 uur aanhoudt.. ook in het weekend. En hij is prima te negeren als hij op je klimt, tot hij met een pootje in je gezicht begint te porren want hallo je negeert mij :roll:

Dat deed van de week de jongste dus mevrouw (sibeer=mijn 2de shaduw :') ) wilde naar buiten vogels kijken dus moest maar wakker worden. _O- _O-

Gelukkig tegenwoordig pas als het licht is of word buiten. :')

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Sterre98
Berichten: 6320
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: Poes blijft constant miauwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-19 22:22

En toch houden we allemaal van katten :+

Marcella
Berichten: 36682
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:26

Ach dit jaar een erbij gekomen dus ja. Ach dag niet gelachen is een dag niet geleefd en met katten kan je bijna wel elke dag lachen. :')

Doet mij herinneren dat ik een keertje filmpje moet maken als jongste met hoofd boven de waterbak in slaap valt. _O-

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3heathcliff5, Century, colinneke, Esther, Gaabje, GoogleAdsense, IASCrawler, Mitch_Beauty, Relserk, Robin_Rikkie, Selina, tienus63 en 116 bezoekers