Welk ras voor licht allergische vriend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 21:56

Indi_Vito schreef:
Mloes schreef:
@Indi_vito: zo'n terrier is niet ons type hond denk ik. We zoeken wel echt een grote hond. Heb jij ook een koningspoedel? Dan zouden we wel eens willen langskomen :-)

@eloya: welke fokker is dat? Ook altijd goed om eens te benaderen.


Wij wonen in oude tonge je bent van harte welkom om met onze koningspoedel te komen knuffelen!


Oef das helemaal een eind.. Mn bokt-profiel klopt niet meer, woon niet meer in Utrecht maar in Twente! Dank voor het aanbod in ieder geval!


Boras
Berichten: 9945
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:57

Haarloze dieren hebben een afwijking die haaks staat op dierenwelzijn. Die zou ik niet nemen.

Tigress
Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:58

Maar waarom voor een doodle gaan met meer onzekerheid, als je zekerheid kan vinden in zoveel andere rassen?
Dit plaatje is van het "spelletje" spot de doodle
[ img ]
Het antwoord: geen van deze honden is een doodle :D Je kan het uiterlijk zelf ontzettend sturen alleen al door hoe je ze scheert :)
Vooral poedels zie ik in zoveel verschillende vormen voorbij komen tegenwoordig. Van "hanenkam" tot dreadlocks, poedels kunnen het :))

In jullie geval zou ik niet voor een doodle gaan, maar eens de mogelijkheden in verschillende rassen onderzoeken :)

Things end, but memories last forever
[Volg] Nieuw familielid: corgi Jarvis!

Suusjepluus
Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:59

Als je liefst een grotere hond zou nemen kan een Barbet misschien het juiste ras voor jullie zijn, naast de koningspoedel.

De beste is niet altijd de leukste

Indi_Vito
Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:05

Mloes schreef:
Indi_Vito schreef:
[quote="
@Indi_vito: zo'n terrier is niet ons type hond denk ik. We zoeken wel echt een grote hond. Heb jij ook een koningspoedel? Dan zouden we wel eens willen langskomen :-)

@eloya: welke fokker is dat? Ook altijd goed om eens te benaderen.


Wij wonen in oude tonge je bent van harte welkom om met onze koningspoedel te komen knuffelen!


Oef das helemaal een eind.. Mn bokt-profiel klopt niet meer, woon niet meer in Utrecht maar in Twente! Dank voor het aanbod in ieder geval![/quote]

OH dat is niet in de buurt idd!
Misschien even vragen op de fb pagina poedel love.

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 22:28

Heb je je al eens verdiept in een schnauzer? Die worden door mensen met allergie vaak ook goed verdragen. Je hebt ze in 3 formaten en enkele kleurslagen en ik vind ze geweldig qua karakter! Zo aanhankelijk <3 .

Don't take anything for granted

Eloya
Berichten: 5184
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 02:26

@Indi_vito: zo'n terrier is niet ons type hond denk ik. We zoeken wel echt een grote hond. Heb jij ook een koningspoedel? Dan zouden we wel eens willen langskomen :-)

@eloya: welke fokker is dat? Ook altijd goed om eens te benaderen.

Astrid Kruitbos
http://dierenpensionkruitbos.com/?p=109

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 04:01

Ik kan je niet helpen maar wat nu als je vriend zijn allergie juist extremer wordt door een hond in huis?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 04:52

De Lagotto Romagnolo is ook hypoallergeen en dan heb je ook geen 'designer'hond maar een echte rashond.

[ img ]

Zo ook de Portugese Water hond (honden die Obama familie heeft)
[ img ]

Of de Ierse water spaniel

[ img ]

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 05:01

Alles wordt maar in het wilde weg gekruisd met poedels om maar een doodle of poo te krijgen, goudmijntjes. Terwijl deze F1 kruisingen (kruising van ras x met ras y) helemaal nog niet hypo-allergeen zijn.
Kijk hoe het gaat met een echte Koningspoedel (superleuke honden) of met een backcross (F1 x poedel). Of inderdaad met een ander hypo-allergeen ras (zoals in de post hierboven).

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 06:38

daffie1986 schreef:
Ik kan je niet helpen maar wat nu als je vriend zijn allergie juist extremer wordt door een hond in huis?


Dit idd. Vandaar mijn vraag of hij medicatie slikt maar daar wordt niet op gereageerd.

https://www.instagram.com/adutchbookreviewer
Mijn bookstagram pagina met recensies, boekentips en nog veel meer.
https://www.facebook.com/Neelashondenleven
Alles over mijn hond Neela en informatieve blogs over honden!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 06:45

Waar woon je in Twente?

Kidde
Berichten: 3444
Geregistreerd: 24-10-09

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:34


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:46

Hypoallergeen bestaat niet,dus word het idd zoeken waar je het minst op reageert.Maar als hij al reageert na een bezoekje bij een fokker is hij niet een beetje allergisch dan is hij best wel al flink allergisch.
Ik denk dat je beter met een arts bespreekt wat je aan zo'n allergie kan doen.
Een grote naakte hond is een peruaan dat is ook wel een hele sportieve hond.http://www.naakthonden.nl/Peruaanse_Naa ... _v._Goolen Maar ook hier kunnen mensen allergisch voor zijn.Het is een beetje uitzoeken op welk allergeen je vriend reageert. zijn het huidschilfers of iets anders.

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:47

Wel grappig. Je houdt van berners maar zou voor labradoodle gaan met de hoop op hypoallergeen vacht.
Waarom dan niet bernerdoodle? Zijn er ook genoeg.

Al zou ik voor poedel gaan of lagotto romagnolo

Overigens eerst idd testen waar exact allergisch voor. Ben zelf ook allergisch en werk hele dagen met en tussen de honden en thuis er ook zat. Had veel last van mijn boxers en ook wel van mijn labrador x rottweiler. Echter huidige roedel 0 probleem gek genoeg
[ img ]

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 10:23

Amandavd schreef:
daffie1986 schreef:
Ik kan je niet helpen maar wat nu als je vriend zijn allergie juist extremer wordt door een hond in huis?


Dit idd. Vandaar mijn vraag of hij medicatie slikt maar daar wordt niet op gereageerd.


Sorry, vraag gemist denk ik! Hij slikt nu geen medicatie, ook omdat hij niet heel erg last heeft. Toen we 11 jaar terug verkering kregen kon hij max. een uurtje mee naar de paarden en kon ik absoluut niet met paardrijkleren in zijn buurt zijn. Tegenwoordig mest hij uit, aait hij de paarden, loop ik hele dagen in paardrijkleren rond, gaat allemaal helemaal goed. Enige als ze aan het verharen zijn, dan wil het nog wel eens mis gaan (mis gaan is in deze: lopende neus, benauwd, tranende ogen).

Maargoed, kans is ook er dat het met een hond andersom werkt.. Hoewel hij van jongs af aan ook heel erg allergisch was voor honden (zijn ouders hebben hun hond weg moeten doen vanwege hem), en daar is hij ook voor een heel groot deel overheen gegroeid. Afgelopen dinsdag heeft hij de puppy uitgebreid geknuffeld, gezicht echt helemaal in de vacht geduwd, opgesnoven, met 'vieze' vingers in z'n ogen wrijven.. Dat doe je normaliter ook niet zo extreem denk ik, en dit gaf een lichte reactie.
Dus stel we hebben een hond, hij krijgt toch wat last, dan zou hij bijvoorbeeld altijd handen moeten wassen en allergietabletjes kunnen gaan slikken. Maar ik zou de gok niet durven nemen met een hond waar hij nu al allergisch op reageert, liever eentje waar hij niet op lijkt te reageren.

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 10:29

dierenfan schreef:
Wel grappig. Je houdt van berners maar zou voor labradoodle gaan met de hoop op hypoallergeen vacht.
Waarom dan niet bernerdoodle? Zijn er ook genoeg.

Al zou ik voor poedel gaan of lagotto romagnolo

Overigens eerst idd testen waar exact allergisch voor. Ben zelf ook allergisch en werk hele dagen met en tussen de honden en thuis er ook zat. Had veel last van mijn boxers en ook wel van mijn labrador x rottweiler. Echter huidige roedel 0 probleem gek genoeg
[ [url=m/rxNYZl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hoe test je waar je exact allergisch voor bent? Kan dat gewoon via de huisarts? Hij is in ieder geval licht allergisch voor honden, wat meer allergisch voor paarden (maar zie bericht hierboven, dat is echt prima te doen met paarden aan huis en Marloes die hele dag in vieze paardrijkleren rondloopt :Y) ), en hij is heel allergisch voor katten en konijnen. Daar komt hij ook nooit mee in aanraking dus heb ook het idee dat blootstelling juist voor vermindering heeft gezorgd bij hem?

En ik vind berners de mooiste honden ooit, maar we hebben zo ontzettend veel pech gehad met onze honden, qua gezondheid.. Ook familie die twee berners hebben gehad. Ondanks bekende fokker aangesloten bij de vereniging, HD-vrij, hupsakee: ED aan beide ellebogen. Drama met darmen, en alle berners die ik heb gekend (onze en van familie) zijn allemaal niet oud geworden vanwege kanker. Dus nee, teveel slechte ervaringen mee gehad helaas. Overigens vindt mijn vriend een labrador het allermooist, vandaar dat we bij de labradoodle zijn uitgekomen.

(mooi roedel heb jij zeg, wauw!)

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 10:31

joyce_eddy schreef:
Waar woon je in Twente?


We wonen in Holten!

kiwiwitje
Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:31

Ik ben voor allergietesten bij een allergoloog geweest :) Maar er is ook wel wat via de huisarts te testen.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 10:34

Lagotto Romagnolo en de Waterhond zien er ook supercute uit! Moet me nog wel gaan verdiepen of dit qua karakter bij ons past, en bij ons idee van honden houden. Maar ga ik zeker doen!

@kiwiwitje: dan gaan we binnenkort eerst eens langs de huisarts om te overleggen!

Veel reacties, bedankt allemaal. Hopelijk vinden we een nieuw gezinslid, en als het niet zo mag zijn dan houdt het helaas op. Of toch een nieuwe man uitzoeken haha!

Azmay
Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:41

kiwiwitje schreef:
Ik ben voor allergietesten bij een allergoloog geweest :) Maar er is ook wel wat via de huisarts te testen.

De huisarts hier kon alleen heel globaal testen. Mijn man dacht allergisch te zijn voor katten maar dat was al te specifiek. Was echt meer huisdieren-grassen-bomen-huisstofmijt etc.

kiwiwitje
Berichten: 20100
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 10:58

Azmay schreef:
kiwiwitje schreef:
Ik ben voor allergietesten bij een allergoloog geweest :) Maar er is ook wel wat via de huisarts te testen.

De huisarts hier kon alleen heel globaal testen. Mijn man dacht allergisch te zijn voor katten maar dat was al te specifiek. Was echt meer huisdieren-grassen-bomen-huisstofmijt etc.

Dat kan indd ook zomaar. Ik ben via de allergoloog op verschillende manieren getest o.a. bloedtesten op katten,honden en paarden. Hoe dat t dan precies werkt weet ik niet. Maar weet wel dat er iets te testen is via de huisarts.


TS, geef ook duidelijk aan dat je evt een doorverwijzing wil naar een allergoloog.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

dierenfan
Berichten: 9597
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Welk ras voor licht allergische vriend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:10

Grootste deel van de roedel hier is momenteel in holten op vakantie haha

Berners idd een ramp qua gezondheid helaas. Echter labradoodles zijn niet beter qua gezondheid. Al hebben hun dan niet het vroegtijdig dood gaan aan kanker maar verder minstens zo slecht qua gezondheid en veel karakter problemen.

Je vriend kkinkt als ik. Was spontaan enorm allergisch voor honden, katten en huisstofmijt. Kwamen er achter toen ik 18 was en net 3 weken een 2de hond had. Die moest weg vd huisarts, maar nooit gedaan. Wel gestart met medicatie en langzaam afgebouwd. In najaar en winter was het het ergste. Dan natuurlijk meer binnen en alles dicht. Dan medicatie weer verhoogd. Inmiddels 3 jaar zo goed als medicatie vrij gelukkig. Maarrrr wel 3 jaar geleden de kat herplaatst doordat ik van vrij staand huis bij mijn ouders naar 4 hoog op flat ging en dat trok de kat niet. Achteraf denk ik dat mijn lichaam wel aan de honden aangepast is maar katten gaat echt niet. Was een langhaar kat

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-19 11:34

dierenfan schreef:
Grootste deel van de roedel hier is momenteel in holten op vakantie haha

Berners idd een ramp qua gezondheid helaas. Echter labradoodles zijn niet beter qua gezondheid. Al hebben hun dan niet het vroegtijdig dood gaan aan kanker maar verder minstens zo slecht qua gezondheid en veel karakter problemen.

Je vriend kkinkt als ik. Was spontaan enorm allergisch voor honden, katten en huisstofmijt. Kwamen er achter toen ik 18 was en net 3 weken een 2de hond had. Die moest weg vd huisarts, maar nooit gedaan. Wel gestart met medicatie en langzaam afgebouwd. In najaar en winter was het het ergste. Dan natuurlijk meer binnen en alles dicht. Dan medicatie weer verhoogd. Inmiddels 3 jaar zo goed als medicatie vrij gelukkig. Maarrrr wel 3 jaar geleden de kat herplaatst doordat ik van vrij staand huis bij mijn ouders naar 4 hoog op flat ging en dat trok de kat niet. Achteraf denk ik dat mijn lichaam wel aan de honden aangepast is maar katten gaat echt niet. Was een langhaar kat



Haha gezellig in het mooie Holten op vakantie! :D

V.w.b. gezondheid labradoodles had ik inderdaad ook al veel over gevonden. We waren afgelopen week bij een nestje wezen kijken van een koningspoedel (stamboek, met alle gezondheidsverklaringen erbij) en een labrador (ook getest op oogziektes, ED, HD), zo'n f1-kruising dus. Moederhond leefde gewoon bij die mensen in huis, en was echt een ontzettend lieve hond. Pups zagen er ook heel goed uit, waren lekker aan het spelen, klimmen en klauteren, beetje brutaal :Y) Voelde eigenlijk wel heel goed, ook hoe de mensen met de hondjes om gingen en hoe de moederhond reageerde op die mensen. Was echt een hobbynestje maar wel eentje waar ze goed over na hadden gedacht (had ik het idee). Als mijn vriend er goed op had gereageerd, dan had ik dit echt wel aangedurfd, maar helaas ;(

V.w.b. allergie, je leest vaker dat kattenallergie heftiger is dan hondenallergie ja. Maar vriendlief heeft helaas een hekel aan katten dus dat komt er niet van haha!

meggiemeg
Berichten: 12214
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 11:38

Je mag ook wel bij ons langs komen hoor om te kijken of hij last krijgt van poedels, wij hebben er 2. Wij wonen niet zo heel erg ver uit de buurt bij jullie.
[ img ]

Terwijl je inhoudt om iets ernstig te overwegen, fladdert de gelegenheid vaak vrolijk voorbij.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: YandexBot en 117 bezoekers