Katten oppas tijdens vakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
ManonGrr
Berichten: 1448
Geregistreerd: 20-07-10
Woonplaats: Zuid holland

Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 16:27

Hoi!

Ik vroeg me af of er bokkers in dezelfde situatie zijn, en hoe jullie dit dan oplossen.

Ik woon niet in de buurt van mijn vrienden, ken mijn buren of andere mensen uit de straat niet en ik woon helemaal alleen. Ik heb 2 katten en als ik een weekendje weg ga is er altijd wel iemand bereidt om even één dag naar mijn huis te rijden om de katten te verzorgen (de vrijdag en zondag doe ik dan zelf). Nu ga ik voor het eerst op vakantie sinds ik hier in mijn eentje woon, en ik wil niet aan mijn vrienden vragen om elke dag naar mijn huis te moeten rijden voor mijn dieren. Ik zit dus te denken aan een katten oppas ofzo, maar dat is in principe dan ook iemand die je helemaal niet kent die je toch de sleutel van je huis moet geven.

Hoe doen jullie dat?

And i cannot hide, even if i try... You mean everything to me. Any fool can see, what you've done to me; you mean everything to me! Najego <3


plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:29

Vriendinnetje van mijn zusje.

Heb je geen collega met kinderen? Of vrienden met jonge meiden?

.,

ElCamino
Berichten: 8924
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:33

katten in een pension doen ? niet mij favo-oplossing maar als er echt niks is.
Er zijn wel sites voor mensen die zich aanbieden als oppas voor dieren/je huis tijdens vakanties. Dat is wellicht een optie?? Een kennis had zo een fijn persoon voor haar boerderij met paarden/honden/katten

Lenexa
Berichten: 603
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:34

Waar woon je? In den haag hebben we een organisatie die dit doet, daar wordt je dan lid van en dan komt iemand dagelijks je katten verzorgen. https://www.kattenzorg-denhaag.nl/

Ook iemand die je niet kent, maar 1 van mijn vriendinnen gebruikt dit wel eens en is heel tevreden.
Ze heeft ook wel eens cat in a flat gebruikt, was ze ook tevreden over. Ik red het tot nu toe met bekende die het leuk vinden paar dagen in mijn huis te zitten of dagelijks langs te komen.

Supervixen
Berichten: 12808
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:35

Ik breng ze naar een pension hier in de buurt. Bevalt prima.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Mischa
Berichten: 3499
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:37

Je kan natuurlijk een oproepje plaatsen (hier, marktplaats, Facebook, een dierenoppassite) spreek gewoon eens af met degene die zich aanbied en kijk of het klikt. Zo niet, kan je altijd zeggen dat er nog iemand anders is die dichterbij woont bijvoorbeeld ;)

Everywhere... is just a journey away

Prairy
Berichten: 9049
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:39

Geen familie die gratis een vakantie wil en zo op jouw katten kan passen?

Er zijn op Facebook ook groepen voor huizen / dierenoppassers, dan logeren die in jouw huis en passen op je dieren.

En anders heb je bijv Pawshake.

listiglistje
Berichten: 14401
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:48

https://www.pawshake.nl

Tada :) betrouwbare petsitters in je buurt met Recensies!

Kosten varierend van 7,50-10,00 voor dagelijks huisbezoek of wat meer als het bij een petsitter thuis is.

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

Macs
Berichten: 7628
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:50

Ik pas wel eens op katten via Pawshake.

Maks :+:

LukieBradley
Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:52

Ik ga niet op vakantie daardoor :=
Kennissen weten me altijd via via te vinden... ik pas altijd op voor anderen.
Ik zou dus een rondvraag doen of een pension opzoeken.

Lukie* <3 15-06-2011 / 01-02-2013 Ik mis je kleine man..
Heino* mijn allerliefste kleine leermeester. 01-01-1995 / 13-07-2016. Mijn kleine koning ruim 3 jaar lang :)

leonie87
Berichten: 4458
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:56

Pawshake proma oplossing. Wel prijzig!

Wij hebben geluk met een buurmeisje die het prachtig vind om te doen! *\o/* Wij geven haar 10 euro per week (ze is 12).

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Sting
Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 16:59

Op Facebook is ook een huizen oppas site, waarbij ook vaak op dieren gepast moet/mag worden. Ik ga op die manier binnenkort ook 5 dagen naar Praag om op katten daar te passen. Met gesloten portemonnee.

Via een officiële oppas kan natuurlijk ook, kost dan wel weer wat. Hier in Groningen zit oppas voor de kat. Zij doen eerst een intake en dan kan je bespreken hoe en wat.

LoveBodin
Berichten: 4349
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:03

Hier meerdere oplossingen gehad. Buren (beter een goede buur dan een verre vriend! ) , Huizenoppas, pension, familie.

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

lies1998
Berichten: 357
Geregistreerd: 02-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:06

Katten naar een dierenpension misschien een optie?

Ik werk zelf in een dierenpension en ondanks dat het voor veel mensen zwaar valt om hun honden/katten achter te laten (wat ik natuurlijk begrijp!) hebben de dieren zelf vaak ook even vakantie. Het afscheid verloopt bij sommige wat zwaar maar ook de dieren draaien meestal na 1 of 2 dagen weer bij. Waar ik werk hebben we voor de katten een ‘woonkamer’ met toegang tot een buitenverblijf, ook hebben wij losse hokjes maar deze zijn echt alleen voor ‘nood’. De ruimte is voor geen een kat eigen territorium, tuurlijk laten sommige weten dat ze er zijn dmv blazen/slaan maar echt vechten niet. Sommige pensions hebben wel alleen maar deze losse hokjes dus daar zou je even naar moeten kijken wat eventueel je voorkeur heeft.

Mocht je dit overwegen kan je altijd even bellen naar pensions, de meeste staan open voor een rondleiding.
Ik weet niet welke data je gaat maar de beschikbaarheid in het hoogseizoen (alle vakanties) gaat hard achteruit vanaf nu.

JorineV
Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:29

Wij hebben goede ervaringen met een oppas die in de buurt woont en voor een kleine vergoeding dagelijks langskomt (die dame is helaas verhuisd). Zou ik zo weer doen.

Eerdere buren hebben we het wel eens een weekendje gevraagd maar dat vond ik voor een week toch te veel. Misschien dat we het onze huidige buren wel kunnen vragen. Hebben voor hen al eens op de tuin gepast en voelt toch prettiger als het van twee kanten komt, dat je ook eens wat terug kan doen :).

Naar een pension zou ik met die van ons echt nooit of te nimmer willen. De poes is al beledigd genoeg dat haar personeel afwezig is, als ze dan ook nog van huis moet... (beestje blijft gerust anderhalf uur luidkeels krijsen als we naar de dierenarts gaan - pas terug thuis kalmeert ze). Andersom hebben wij wel regelmatig een logéetje die daar geen enkel probleem mee heeft. Dat zul je zelf het best kunnen inschatten.

Lukasje
Berichten: 11209
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:50

Wanneer wij met vakantie gaan komt er iemand (vrienden, familie) in huis wonen. Via via hebben we nou in we buurt ook een dametje gevonden die tegen betaling langs komt om de dieren te verzorgen. Dat vind ik een prima oplossing wanneer de honden ook met ons mee zijn.

Don't take anything for granted

AaronYve
Berichten: 10503
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 17:51

Ik heb mijn broer met zijn kinderen in huis gehad toen ik op vakantie ging om de katten te doen. Heb dat liever dan een vreemde en hij vond het ook nog super.

Ik heb wel geluk hoor want ik kan de hele straat vragen en heb 2 broers en familie in de buurt:)

Ipv een pension zou 1 van je vrienden/familie je kat niet in huis kunnen nemen of bij jou in huis?

Niet op vakantie daardoor vind ik zo'n zonde. Yolo :D

Aaron
Elmar
Lucky

Morrie
Berichten: 22308
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:02

Ik heb een kat van 20 die niet teveel in 1 x mag eten. Bij mij komt iemand van een kattenoppasbedrijfje. Bevalt prima. Moet wel tijdig reserveren want het is al 2x gebeurd dat we eerder terug moesten omdat de kattenoppas vol zat.
Als ik ooit een nieuwe kat neem, laat ik hem wel enten en kan ie in een pension.
Lijkt me ook wel fijn om thuis te komen in een schoon huis en niet meteen te moeten stofzuigen en dweilen
Ik heb wel een camera op de eetplek van de kat staan (dit weet de oppas) en kan de kat ook toespreken vanaf m’n telefoon. Dat is echt geinig. Kat kijkt in de camera en miauwt terug

riviera2
Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:13

Ik maak gebruik van iemand van het oppasbedrijf pawshake. Bevalt prima

leer van gister, droom van morgen maar leef vandaag!
Riva

JorisDy
Berichten: 8418
Geregistreerd: 05-09-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:20

Die van ons gaan naar een katten hotel.

Enjoy the little things in life.

Nickolay
Berichten: 2055
Geregistreerd: 04-02-03
Woonplaats: Bredbyn, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:22

Ik ga eind van de maand een weekend weg en dacht even op pawshake te kijken. Er is geen optie om katten oppas aan te klikken, alleen honden

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101626
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:45

Ik ga komend weekend 3 dagen weg. Mijn ex collega die een paar straten verderop woont komt ze doen. En ik heb ook mijn buurmeisje die ik kan vragen maar toevallig kan ze niet dit weekend. Als beide niet kunnen ga ik niet weg. Ik heb eerst oppas geregeld en toen pas geboekt.

Ik had al eerder kennis gemaakt met de buren zodat je elkaar een beetje kent en dan gevraagd of ze willen oppassen.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

enny
Berichten: 2244
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:49

Ik heb ook een kattenoppas voor mijn katten. Bevalt me echt prima! Nu voel ik me niet schuldig tijdens mijn vakanties tegenover bekenden dat ze én de katten moeten voeren ook de kattenbak moeten verschonen en elke dag even stofzuigen, want de oppas krijgt er gewoon voor betaald.

Mijn grote trots Dionysos (v. Spielberg) 27/5/2008 - 25/7/2013

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:50

Pawshake, mensen die aan het verbouwen zijn en niet in hun huis kunnen wonen, briefje ophangen in faculteit diergeneeskunde wil ook nog eens werken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

tyleysmiley
Berichten: 1894
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Katten oppas tijdens vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 18:53

Mijn katten hebben altijd in pension gezeten, een oppas in huis vind ik zelf helemaal niks eerlijk gezegd. Katten hebben het altijd super gedaan


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ogidni, YandexBot en 124 bezoekers