(Nacht)Hok cavia

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

(Nacht)Hok cavia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 21:03

Aangezien ik ondertussen niet meer weet waar ik nog kan zoeken, kijk ik of er hier mensen zijn die mij kunnen helpen :+
Ik heb op dit moment een groep van 15 cavia's die buiten zitten. Hun huidige hok (zelfgemaakt) is ondertussen wel aan vervanging toe en heeft bepaalde dingen die achteraf toch niet handig waren.
Daarom ben ik opzoek naar een nieuwe kooi. Zelfbouw zou weer een optie kunnen zijn, maar i.v.m. tijd lijkt mij een "kant en klare" kooi makkelijker.

Qua eisen ben ik (blijkbaar?) redelijk specifiek:
- +- 1.50 breed
- geen ren
- enkele verdieping ( geen meerdere lagen)
- afsluitbare opening/deur
- dak moet open kunnen i.v.m. schoonmaken

Zelf ben ik deze 2 tegen gekomen, maar ben benieuwd of er nog meer op de markt is.
https://www.dehuisdiersuper.nl/konijnenhok-pippa-xl
https://www.huisdierplezier.nl/voldux-k ... gIQKPD_BwE

2e vind ik eigenlijk perfect ondanks het een kippenhok is, maar boven budget. Budget is namelijk +- 300 euro


Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: (Nacht)Hok cavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:07

Her bovenste voorbeeld is een hok van waaibomenhout en is kwalitatief niet zo best. Ik ben nog geen hok tegen gekomen in een dierenwinkel die kwalitatief goed is.

Hier zitten mijn twee beren in een hok gemaakt door een timmerman. Kostte niet eens gek veel, goede kwaliteit hout en verf erop en gaat zo al jaren mee :)

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-20 21:10

Coconut schreef:
Her bovenste voorbeeld is een hok van waaibomenhout en is kwalitatief niet zo best. Ik ben nog geen hok tegen gekomen in een dierenwinkel die kwalitatief goed is.

Hier zitten mijn twee beren in een hok gemaakt door een timmerman. Kostte niet eens gek veel, goede kwaliteit hout en verf erop en gaat zo al jaren mee :)


Dat is heel fijn om te weten dat de kwaliteit niet goed is. Die valt dus per direct af. Aan een timmerman heb ik ook al zitten denken, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet aanpakken en iemand moet vinden etc.

zonnebloem18
Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:13


♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

beert
Berichten: 2419
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:15



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 130123, biancatjuh27, ChanelR, SnuitjeLove en 78 bezoekers