Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 08:42

Ik zou het eerst even de tijd geven. 3 weekjes bij jullie is erg kort.

Onze Pumba was de eerste paar weken ook heel erg afstandelijk en moest niks van aandacht weten. Pas na een maand of 3/4 werd hij wat knuffeliger. Zo knuffelig zelfs dat hij met me mee de de wc op gaat en dan gezellig bij mij op schoot komt liggen :Y)

Timon is vanaf het begin heel erg knuffelig geweest. Hij is nu wat zelfstandiger. En het zijn toch echt 2 broetjes.


Cowgirl
Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 09:23

Ik zou hem terug brengen. Je wilt een knuffelkat en deze is het niet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:18

Ze zijn het of ze zijn het niet....
Als ze ni et tam zijn als ze komen, kun je het ze leren maar anders niet.

Wel kan het nog allemaal erg veranderen, hij is nog kitten.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 10:53

Het is erg karakter afhankelijk.
Bij ons was het meest aanhankelijke kitten veel te speels om rustig bij je te komen liggen. Hij zoekt altijd je aandacht en is altijd in de buurt maar nooit op schoot.
Onze andere kat was juist heel schichtig toen hij kwam maar deze is tot theemuts verworden die het liefst in je kruipt. Het zijn gewoon hele andere karaktertjes.

rockwitch
Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 11:16

Ligt echt aan de kat. Ik heb een poes al vanaf kitten af aan en die heeft nooit op schoot gelegen. En we hadden 2 katten uit Turkije die al wat ouder waren waarvan er eentje wel altijd kwam kroelen en de ander had een enorm trauma, maar die is in de loop van de jaren zodanig bijgetrokken dat hij graag tussen je knieen kwam liggen. Een andere die van de straat kwam was ook eerst super bang en ontpopte zich ook tot enorme kroel.
En nu een Roemeense rooie kater die we kregen toen hij 6 maanden was en die klimt het liefste in mijn nek en wil alleen maar bij je liggen.
Dus het is zo afhankelijk van hun persoonlijkheid.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

_LotteZ
Berichten: 127
Geregistreerd: 03-09-17

Re: Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 12:00

Mijn Britjes zijn bij mij geboren en heb ze met de fles gevoed vanaf dag 1, aangezien moeders dat niet zo nodig vond..
de kater is een dikke knuffel maar zijn zusje hoeft het allemaal niet zo. Die is voornamelijk blij met mij als ik brokjes in dr bak doe. Het is denk ik voornamelijk ‘aard van het beestje’ of ze Willen knuffelen of niet, al kan het wel veranderen naarmate ze ouder worden.

Laptopmuis
Berichten: 3142
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:11

Kittens komen pas knuffelen als ze moe zijn. Voor de rest zijn ze gewoon heel druk met spelen en ontdekken :)

Es_ther
Berichten: 18705
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 10:29

Bij m’n paard hebben we 2 stalkatten, erfkatten, of hoe je het noemt van de buurman.
Schuw? Absoluut niet :') . Zodra ik de auto uit stap staan er al 2 voor m’n neus dat ze aandacht willen.
Ze wandelen de hele tijd met me mee als ik aan het rommelen ben bij de paarden, super gezellig :D . Aaien, knuffelen en bij 1 is oppakken ook prima.

Denk dat het echt karakter is. We hebben mama en dochter en qua uiterlijk en innerlijk lijken ze mega op elkaar :') . Deze komen niet in een huis, maar zijn wel super aanhankelijk en gezellig :D

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

cursebreaker
Berichten: 11395
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:26

Is per individu, ongeacht welk ras, gewoon zo verschillend. Je kunt wel veel willen, maar of je het krijgt :')

Ik wilde ook graag mijn kitten tot knuffelkat grootbrengen, maar daar denkt ze toch anders over. Soms, als we weg geweest zijn en ze ons heeft gemist, laat ze zich kriebelen terwijl ik d'r op de arm heb, maar voor de rest hoeft dat voor haar niet en peert ze 'm altijd als we d'r optillen :').

Ze komt daarentegen wel veel gezelschap opzoeken; tegen me aan liggen en dan wil ze ook gekriebeld worden op de buik enz, en ze is altijd in de buurt, me loopt me overal achterna enz. Maar echt knuffelen? Nee, dat is gewoon haar ding niet en dat respecteer ik ook. Je kunt proberen of je het met gewenning erin krijgt, maar alsnog moet je respect hebben voor het karakter van het individu, want ook met gewenning kom je maar 'zover' en krijg je dat echt niet erin bij een kat die er gewoon geen behoefte aan heeft om te knuffelen.

Kan inderdaad met leeftijd wel nog veranderen, maar dat is ook niet te voorspellen natuurlijk.

Be your own kind of Beautiful
♡ Volg Arya's hondenleven via instagram! ♡
>>http://instagram.com/aryatheogsd<<

Marcella
Berichten: 36681
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 13:47

Maira is als herplaatser vanuit de cattery bij mij gekomen als geen schootkat. Bij mij is het dus wel een schootkat. Blue is er dit jaar erbij gekomen, omdat ik merkte dat Maira wat miste. Blue is alleen 's ochtends op bed een kroelkat en de rest van de dag heeft ze geen tijd voor mij of lig op een koel donker plekje te slapen. Eigenlijk gewoon slijmen zodat baas gaaspaneel zo snel mogelijk weg haalt voor balkon deur zodat ze buiten vogeltjes/mensen kan kijken.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Sonja_vR
Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Kitten opvoeden tot knuffelkat, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:06

Deel is het karakter
Maar vergeet ook even niet het stuk leeftijd
Het is jong grut Met de attentiespanne van een visstick
De Maine coon van mijn ouders word nu hij ruim een jaar is , steeds knuffeliger
Maar dat eerste jaar was het een eersteklas springveer Die een halve Minuit Lang zat vond
Vooral niet druk om maken , niet te veel gaan sturen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

dingogirl
Berichten: 1252
Geregistreerd: 10-10-13
Woonplaats: midden limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 14:22

ik denk ook dat het vooral het karakter is of ze willen knuffelen of niet.
ik heb broer en zus die nu dik een jaar zijn. allebei ontzettend lief en nieuwsgierig, maar het katertje is een echte knuffelkont die zo gauw je gaat zitten op schoot komt liggen. poes zal dit zelden doen en wil ook niet te lang opgepakt worden. komt wel in de buurt liggen.
in ieder geval veel met hem spelen. dan krijg je ook een goede band en wil hij als hij ouder is misschien wel meer knuffelen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Goldwynn, Tine1987 en 119 bezoekers